Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yardıma İhtiyacım Var

    REKLAM ALANI
  1. #1
    motorine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2022
    Şehir
    İzmir - Van
    Motosikleti
    Cfmoto 250SR 2024
    Selamlar Herkese.

    21 Yaşındayım çocukluğumdan beri motosiklete ilgim var, daha önce hiç motora binmedim hiç araba bile sürmedim, 2 ay önce a2 ehliyet için kursa yazıldım. elektronik sınavı geçtim geçen hafta direksiyon sınavı için eğitime başladım sadece 3 gün eğitim aldım, sonraki gün sınava gireceksin dediler, sınav saatinde hastanede olduğumdan dolayı giremedim nasipse gelecek sınava gireceğim.

    eğitim serüvenim şöyle;

    yazıldığım kursta motosiklet eğitmeni yokmuş bana başka kurstan bi hoca yardımcı oldu o da hiç ilgilenmedi diyebilirim 2 kelime edip git alıştırma yap diyordu, eğitim motorum arora zorro modeldi. ilk eğitimde vites geçişlerini öğrendim teknik olarak biliyordum fakat motorun vitesi 1 N 2 3 4.. Değil de N 1 2 3 4 olduğu için alışmam zaman aldı öyle yada böyle alıştım diyebilirim ama çok fazla acemi olduğumdan dolayı arada bir vites atmayı unutuyordum, 1. viteste sürerken çok zorlanıyordum aşırı atik geldi 2 ye aldığımda çok rahatladım neredeyse hep 2. viteste sürdüm, viteslere az çok alıştıktan sonra git gel yapmaya devam ettim ama dönüşlerde aşırı zorlandım dar bir sokakta sürüyordum zaten ama dönerken hep düşecek gibi oluyordum reflex olarak hep ayağımı yere atıyordum sanırım debriyaj ve ön freni aynı anda sıktığım için hep stop ediyordu belki başka sebebi vardır bilmiyorum. en büyük sorunum dönüşler neredeyse en ufak dönüşte bile ayağım yere gidiyor. Kalkış yaparken de başlarda çok zorlandım hala tam çözebilmiş değilim.

    Sizlerden ricam şu;

    eğitimde öğrendiklerimi hep kendi başıma öğrendim ve 3 günlük toplam yaklaşık 6 saatlik bir süreçte sıfırdan elimden geleni yaptım ama bu halimle direksiyon sınavını geçebileceğimi sanmıyorum. kurs çok ilgisiz tek motosiklet ehliyeti alacak kişi benim zaten. eğitim tecrübemi yazdım. sorun yaşadığım konular bunlar. sizler tectübelisiniz belki bir kaç tüyo verip yardımcı olabilirsiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 500R '17
    Selamlar 6 saat kısa bir süre kursundan daha çok talep et veya bir şekilde bu saati arttır. Ekipman vs üstünde oluyor zaten düşmekten korkma sınırlarını dene eğitim yeri onun için var zaten. En önemlisi bol bol aea izle

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    İzmir'de kapalı alan eğitimi verecek iyi eğitmenler illa ki vardır. Keşke bütçe ayırabilseniz de ehliyet sınavı öncesi böyle bir eğitim alabilseniz.

  4. #4
    motorine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2022
    Şehir
    İzmir - Van
    Motosikleti
    Cfmoto 250SR 2024
    Hocam kurs çok kötü, zaten kaydolurken bana -eğitmenimiz yok. deseler başka kursa giderdim. Eğitim alanım çok dar berbat bir yerde eğitim aldım yaklaşım 80 90 metre bir yolda git gel yapıyordum zaten vites atmama gerek bile kalmıyordu gidişimle dönüşüm bir oluyordu. Daha eğitim vereceklerini sanmıyorum ayrıca 6 saati bile zar zor verdiler bazen yakıt falan bitiyordu koskoca kursta yakıt yoktu!. AEA izliyorum hocam izliyorum da ne bileyim anlayamıyorum tam benim sorun yaşadığım yerden bahsetmiyor ya da ben anlayamıyorum videolardan umudu kestim kendimi burada buldum.
    Değerli tavsiyeleriniz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir'de kapalı alan eğitimi verecek iyi eğitmenler illa ki vardır. Keşke bütçe ayırabilseniz de ehliyet sınavı öncesi böyle bir eğitim alabilseniz.
    Aslına bakarsanız araştırdım. Fakat benim kadar tecrübesiz birine eğitim verecek bir yer bulamadım genelde trafik eğitimi veriyorlar.

  5. #5
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Dönüşlerde ayağınızı açmanız iyi olur. Yere değmesine gerek yok, yine de ayak yere değecekmis gibi açılarak dönüş yapılırsa daha dengeli olur.
    İstanbul'da bir yerlede olsaydınız yardım edebilirdim.

  6. #6
    motorine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2022
    Şehir
    İzmir - Van
    Motosikleti
    Cfmoto 250SR 2024
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dönüşlerde ayağınızı açmanız iyi olur. Yere değmesine gerek yok, yine de ayak yere değecekmis gibi açılarak dönüş yapılırsa daha dengeli olur.
    İstanbul'da bir yerlede olsaydınız yardım edebilirdim.
    Tavsiyenizi dikkate alacağım hocam teşekkürler.

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Beni tecrübe sahibi yaptıran biri varsa oda Altın Elbiseli Adam'dır onun videoları ile başladım onun videoları ile kendimi geliştirdim onun sayesinde motosiklette viraja girmeyi, virajdan çıkmayı, doğru gaz açmayı-kapamayı ve doğru vites değişimi gibi çoğu bizlere paylaştığı videolardan öğrendim ve sadece kendisi kullanarak öğrenmiş ve benden daha uzun süreli kullanan bir arkadaşımdan çok daha doğru kullanıp çok daha rahat virajlara giriyorum onda R25 varken bende 80 lik scooter varken onu virajda çok rahat geçip gitmiştim , rahmetlinin Hayati Bilgiler serisini izlemenizi tavsiye ederim. İlk başlarda anlamıyor gibi gelebilir ama motosiklet üstünde rahmetlinin dedikleri yapıldıkça cuk diye oturuyor.

  8. #8

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    Buraya link açabilirdin veya araştırma yapabilirdin akacak kan damarda durmaz derler hakkında hayırlısı

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benden daha uzun süreli kullanan bir arkadaşımdan çok daha doğru kullanıp çok daha rahat virajlara giriyorum onda R25 varken bende 80 lik scooter varken onu virajda çok rahat geçip gitmiştim
    O arkadaşınıza destek olun, eğitimlere sokun, videolar izletin. Eğer kaza bela olmasın diye bilerek geçmenize izin vermiyorsa o arkadaşınızda dermanı zor sıkıntılar var demektir.

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O arkadaşınıza destek olun, eğitimlere sokun, videolar izletin. Eğer kaza bela olmasın diye bilerek geçmenize izin vermiyorsa o arkadaşınızda dermanı zor sıkıntılar var demektir.
    Abi hiç karışmamam daha hayırlı, adamla uzun yola çıktık benim dizliğim ve eldivenim eksik (motosikletim olmadığı için tamamlamadım ama hiç doğru değil kesinlikli tavsiye etmiyorum) montum kışlık (hava 30 derece civarı), onun giyimi ise kısa kollu üstüne şişme yelek ve kapri tek ekipmanı kasktı, viraja kaza bela çıkmasın diye girmiyor değil arka tekeri sırt açmış durumda ön freni çok nadir kullanır böyle eksikleri var ne kadar desemde nafile, ekipmanı genelde ceza yememek için giyer, ekipmanın önemini ne kadar ona anlatsamda "aga ecel geldimi bitiyor işte" diyor bende örnek olarak Hayabusa ile 200 km/h üzerinde giderken ön tekere taş gelmesi sonucu kaza yapan biri burun kanaması daha yaşamadan ekipman sayesinde hayatına devam edebiliyor diyorum ama gene bişeyler ışıklanmıyor, o yüzden kimi insanları olduğu gibi kabul etmek daha hayırlı.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi hiç karışmamam daha hayırlı, adamla uzun yola çıktık benim dizliğim ve eldivenim eksik (motosikletim olmadığı için tamamlamadım ama hiç doğru değil kesinlikli tavsiye etmiyorum) montum kışlık (hava 30 derece civarı), onun giyimi ise kısa kollu üstüne şişme yelek ve kapri tek ekipmanı kasktı, viraja kaza bela çıkmasın diye girmiyor değil arka tekeri sırt açmış durumda ön freni çok nadir kullanır böyle eksikleri var ne kadar desemde nafile, ekipmanı genelde ceza yememek için giyer, ekipmanın önemini ne kadar ona anlatsamda "aga ecel geldimi bitiyor işte" diyor bende örnek olarak Hayabusa ile 200 km/h üzerinde giderken ön tekere taş gelmesi sonucu kaza yapan biri burun kanaması daha yaşamadan ekipman sayesinde hayatına devam edebiliyor diyorum ama gene bişeyler ışıklanmıyor, o yüzden kimi insanları olduğu gibi kabul etmek daha hayırlı.
    Allah'ın mucizeleri bitmez ama bu arkadaş şansını biraz fazla zorluyor gibi.
    espresso ve Motoseverrr bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler