Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

R25 vs RC 390

    REKLAM ALANI
  1. #21
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    hintli olmasa iyi çocuk 390


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk R25'lerde de yağ pompasının plastik dişlisi çabuk aşınıyor diye yatak saran epeyi motor olmuştu yanlış hatırlamıyorsam...

    390 bloğu R25'ten (piyasaya ilk çıkış tarihi itibarıyla) 1 yıl daha eski bir blok (2013). Bugüne kadar, 9 yılda epeyice bir iyileştirme yapılmıştır diye tahmin ediyorum...
    Dahasi 390 blogunu dominar da kullaniyor. E bu dominari 150 bin km sikintisiz kullanan var. Malzeme kalitesi ve isciligi daha iyi olan ktm nin, nasil oluyor da motoru narin oluyor

    Ha haritalandirma farki vardir tabi dominar ve duke/rc arasinda. Ktm daha gec kesiciye giriyordu, kullanicisi daha agresiftir falandir filandir.

    Tek silindir motor alacak adam da bi zahmet redline da gezmeyecegini bilsin. Su karsilastirmada r25 in tek avantaji 2. eli. Performansa hic girmeyelim bence
    Cyan, espresso ve AleniDesais bunu beğendiler.

  3. #23
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    En başta çift silindir/tek silindir tercihi yapmanız gerekiyor.

  4. #24
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Çok bilmiş arkadaşlar gülerek konuşmaya devam ediyor. Etrafımızda kullanmış arkadaşlarımız, abilerimiz varki böyle kendimizden emin konuşuyoruz. Dominar ile ktmdeki 390ın üst kapağının farklı olduğundan haberiniz var mı acaba? 390 serisinin hararete meyilli olduğunu ve pistte stok olarak kullanıldığında su kaynattığını biliyor musunuz? Bilmiyorsunuz. Kağıt üstünde yorumlayıp duruyorsunuz.

    Yamahada ki 250 serisi kat ve kat daha kaliteli ve dayanıklıdır. Adamlar en azından seride hata olduğunu kabul edip, ücretsiz tamir hizmeti verdiler.

    Duke/rc 390 alınca yok öyle redlineda gezilmeyeceğini bilmek lazım vs. Bu argümanlar çok komik. Ben boşuna mı para ödüyorum kamyon yüküyle? Bu cihaz niye kaldıramıyor agresif kullanımı. O zaman ready to race yazmayacaksın kardeşim


    Neyse laf anlatmakla bitmez. İki makinada yerine göre iyidir. Sizin isteğiniz önemli, umarım aklınızdaki sorulara açıklık getirebilmişizdir.
    espresso, mattiadestro, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #25

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Dominar 400 ile 390 arkadaş demiş ben yazıcaktım yorumu görünce üst kapakları ve özellikle map yazılımları çok farklı ..

    Bir makinede birebir aynı blok olsada map yazılımı sınırlandırmaları birinde hararet yaptırırken diğerinde 150-200 bin km bile götürebilir.. orda yazılım büyük faktördür ..

    Basit örnek veriyim hysoung lar ilk seride krank kıran kıranaydı hyo yazılımda bir düzenleme yaptı krank sorunu halloldu neticede motor gene birebir aynı motordu..

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok bilmiş arkadaşlar gülerek konuşmaya devam ediyor. Etrafımızda kullanmış arkadaşlarımız, abilerimiz varki böyle kendimizden emin konuşuyoruz. Dominar ile ktmdeki 390ın üst kapağının farklı olduğundan haberiniz var mı acaba? 390 serisinin hararete meyilli olduğunu ve pistte stok olarak kullanıldığında su kaynattığını biliyor musunuz? Bilmiyorsunuz. Kağıt üstünde yorumlayıp duruyorsunuz.

    Yamahada ki 250 serisi kat ve kat daha kaliteli ve dayanıklıdır. Adamlar en azından seride hata olduğunu kabul edip, ücretsiz tamir hizmeti verdiler.

    Duke/rc 390 alınca yok öyle redlineda gezilmeyeceğini bilmek lazım vs. Bu argümanlar çok komik. Ben boşuna mı para ödüyorum kamyon yüküyle? Bu cihaz niye kaldıramıyor agresif kullanımı. O zaman ready to race yazmayacaksın kardeşim


    Neyse laf anlatmakla bitmez. İki makinada yerine göre iyidir. Sizin isteğiniz önemli, umarım aklınızdaki sorulara açıklık getirebilmişizdir.
    Şu videoya göre 2022 modellerde yukarıda saydığınız bazı sorunlar giderilmiş:

    https://www.youtube.com/watch?v=OJ5rgw4NxkA



    Motora ekstra bir fan ve daha büyük bir radyatör eklenerek hararet yapması engellenmiş, günlük kullanıma daha uygun ergonomik ve teknik iyileştirmeler yapılmış.

    Honda tek silindirlerde de sürekli redline'da gidince motoru ellerine alıyorlar. Adı üstünde; redline, sürekli oralarda kullanmamak lazım. Benim motoru 34.000km'dir kullanıyorum daha kesici falan görmedim, görenlere şaşıyorum gerçekten, nasıl bir motosiklet kullanmak o samimiyetle anlamıyorum.
    espresso bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Rahatlık açısından r25 ama dersen ki ben deli doluyum gaz açtığımda beni üzmesin rc390 tercih edebilirsin. Piyasa bakımından parça bakımından en mantıklısı r25 seçim sana bağlı tamamen.

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes performansla ilgili cevap vermiş fakatşöyle birşey var 390 ın motor içinde bir sıkıntı çıkmıştı komple sandık motor la değişmek zorunda kaldı ve parça olarak yamaha ya göre daha pahalı bir marka .
    R25'ler yağ pompasının yetişememesi nedeniyle bolca yorgan yatak döşek kol bacak hikayesi yazmıştı. Yamaha hangisinde sandık motor değiştirdi peki? İyi şeyleri kötü olarak mı algılıyoruz?
    Bunun yanında R25'e kontağı bozulduğu için de recall geldi. Genleşme tankından su kaçırdığı için de recall geldi. R25 ölümsüz zannediliyor galiba, ama alakası yok. RC390'dan daha mı dayanıklıdır? Çok büyük ihtimalle. Ama CBF150 de ondan daha dayanıklı bunun sonu yok.
    AleniDesais ve Cyan bunu beğendiler.

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25'ler yağ pompasının yetişememesi nedeniyle bolca yorgan yatak döşek kol bacak hikayesi yazmıştı. Yamaha hangisinde sandık motor değiştirdi peki? İyi şeyleri kötü olarak mı algılıyoruz?
    Bunun yanında R25'e kontağı bozulduğu için de recall geldi. Genleşme tankından su kaçırdığı için de recall geldi. R25 ölümsüz zannediliyor galiba, ama alakası yok. RC390'dan daha mı dayanıklıdır? Çok büyük ihtimalle. Ama CBF150 de ondan daha dayanıklı bunun sonu yok.
    Sandık motor değişimi:
    Firmaların motorlarının arkasında durması önemlidir. Aprilia örneğinde de tartışılmıştı. Her iki örnekte de firmanın sandık motor değiştirmesi (+)'dır (-) değil. (Bence tabi. O arıza hiç olmasa daha güzel, ama oldu mu da motoru elimize almak yerine yenisi ile değiştirilmesi de güzel tabi ki...)

    RC390:
    Yalnız ben bu mevzudan sonra araştırdım, şu anda satılandan önceki nesillerden RC390'lar çoğu sahibine illallah dedirtmiş. Bkz. pek çoğumuzun tanıdığı ve eli sağlam anahtar tutan Ari Henning 2017 model için neler yazmış:

    https://www.motorcyclistonline.com/l...-final-update/

    "...I’m talking about the blown head gasket, electrical gremlins, and aberrant valve clearances that have regularly interrupted my enjoyment of this bike. I like to work on motorcycles nearly as much as I like to ride them, but the KTM has tested my love for wrenching.
    And I’m hardly the only one frustrated. The online forums and race paddock are rife with anecdotes of faulty radiator fans, dry swingarm bushings, and other fairly serious issues..."

    Burada serinin diğer makaleleri var:

    https://www.motorcyclistonline.com/t...ng-term-rc390/

    Yani sicili pek de iyi değil. Bununla birlikte 2022 model ile başlayan yeni nesil güzel şeyler vadediyor...
    espresso bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    390 serileri sıkıntı olmasının bence marka blok la ilgisi yok bu tıpkı cbr250 alıp krank kıranla cb250r alıp nerdeyse hiç krank kırmayanların hikayesine benziyor aynı motor aynı yürüyen belki hatta aynı şase ama birinde krank kıran çok fazla diğerinde nerdeyse krank kıran çok çok az yok gibi ..

    Burda kullanım çok ön planlı 390 güzel bir blok olsada tek silindir tek silindir makineler ekonomi makinesidir bence … sport gazlama makineleri değildir ama sen bu bloku ss yada hırçın sport kasalara koyarsan millet de altındakinin tek silindir bir makine olduğunu unutursa sıkıntılar çıkması da gayet doğal o zaman..

    Benim önceliğim her zaman yedek parça , sarf malzemesi rahat bulunması , kuvvetli ikinci eldir
    R25 çıkması sıfırı yan sanayisi her yerde her fiyata var.. ustaların esprisi vardır markete gitsen çukalata reyonun yanında r25 mt25 parçasını görüceksin nerdeyse .. ikinci eli desen cumhuriyet altını gibi …

  11. #31
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dominar 400 ile 390 arkadaş demiş ben yazıcaktım yorumu görünce üst kapakları ve özellikle map yazılımları çok farklı ..

    Bir makinede birebir aynı blok olsada map yazılımı sınırlandırmaları birinde hararet yaptırırken diğerinde 150-200 bin km bile götürebilir.. orda yazılım büyük faktördür ..

    Basit örnek veriyim hysoung lar ilk seride krank kıran kıranaydı hyo yazılımda bir düzenleme yaptı krank sorunu halloldu neticede motor gene birebir aynı motordu..
    hayır yapamadı

  12. #32
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    her ne kadar yürüyen ve malzeme kalitesi olarak R25 390 a göre biraz daha kötü olsa da motor bloğu çok sağlam olduğu için r25 alırdım


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)