hintli olmasa iyi çocuk 390
Dahasi 390 blogunu dominar da kullaniyor. E bu dominari 150 bin km sikintisiz kullanan var. Malzeme kalitesi ve isciligi daha iyi olan ktm nin, nasil oluyor da motoru narin oluyor
Ha haritalandirma farki vardir tabi dominar ve duke/rc arasinda. Ktm daha gec kesiciye giriyordu, kullanicisi daha agresiftir falandir filandir.
Tek silindir motor alacak adam da bi zahmet redline da gezmeyecegini bilsin. Su karsilastirmada r25 in tek avantaji 2. eli. Performansa hic girmeyelim bence
En başta çift silindir/tek silindir tercihi yapmanız gerekiyor.
Çok bilmiş arkadaşlar gülerek konuşmaya devam ediyor. Etrafımızda kullanmış arkadaşlarımız, abilerimiz varki böyle kendimizden emin konuşuyoruz. Dominar ile ktmdeki 390ın üst kapağının farklı olduğundan haberiniz var mı acaba? 390 serisinin hararete meyilli olduğunu ve pistte stok olarak kullanıldığında su kaynattığını biliyor musunuz? Bilmiyorsunuz. Kağıt üstünde yorumlayıp duruyorsunuz.
Yamahada ki 250 serisi kat ve kat daha kaliteli ve dayanıklıdır. Adamlar en azından seride hata olduğunu kabul edip, ücretsiz tamir hizmeti verdiler.
Duke/rc 390 alınca yok öyle redlineda gezilmeyeceğini bilmek lazım vs. Bu argümanlar çok komik. Ben boşuna mı para ödüyorum kamyon yüküyle? Bu cihaz niye kaldıramıyor agresif kullanımı. O zaman ready to race yazmayacaksın kardeşim
Neyse laf anlatmakla bitmez. İki makinada yerine göre iyidir. Sizin isteğiniz önemli, umarım aklınızdaki sorulara açıklık getirebilmişizdir.
Dominar 400 ile 390 arkadaş demiş ben yazıcaktım yorumu görünce üst kapakları ve özellikle map yazılımları çok farklı ..
Bir makinede birebir aynı blok olsada map yazılımı sınırlandırmaları birinde hararet yaptırırken diğerinde 150-200 bin km bile götürebilir.. orda yazılım büyük faktördür ..
Basit örnek veriyim hysoung lar ilk seride krank kıran kıranaydı hyo yazılımda bir düzenleme yaptı krank sorunu halloldu neticede motor gene birebir aynı motordu..
Şu videoya göre 2022 modellerde yukarıda saydığınız bazı sorunlar giderilmiş:
https://www.youtube.com/watch?v=OJ5rgw4NxkA
Motora ekstra bir fan ve daha büyük bir radyatör eklenerek hararet yapması engellenmiş, günlük kullanıma daha uygun ergonomik ve teknik iyileştirmeler yapılmış.
Honda tek silindirlerde de sürekli redline'da gidince motoru ellerine alıyorlar. Adı üstünde; redline, sürekli oralarda kullanmamak lazım. Benim motoru 34.000km'dir kullanıyorum daha kesici falan görmedim, görenlere şaşıyorum gerçekten, nasıl bir motosiklet kullanmak o samimiyetle anlamıyorum.
Rahatlık açısından r25 ama dersen ki ben deli doluyum gaz açtığımda beni üzmesin rc390 tercih edebilirsin. Piyasa bakımından parça bakımından en mantıklısı r25 seçim sana bağlı tamamen.
R25'ler yağ pompasının yetişememesi nedeniyle bolca yorgan yatak döşek kol bacak hikayesi yazmıştı. Yamaha hangisinde sandık motor değiştirdi peki? İyi şeyleri kötü olarak mı algılıyoruz?
Bunun yanında R25'e kontağı bozulduğu için de recall geldi. Genleşme tankından su kaçırdığı için de recall geldi. R25 ölümsüz zannediliyor galiba, ama alakası yok. RC390'dan daha mı dayanıklıdır? Çok büyük ihtimalle. Ama CBF150 de ondan daha dayanıklı bunun sonu yok.
Sandık motor değişimi:
Firmaların motorlarının arkasında durması önemlidir. Aprilia örneğinde de tartışılmıştı. Her iki örnekte de firmanın sandık motor değiştirmesi (+)'dır (-) değil. (Bence tabi. O arıza hiç olmasa daha güzel, ama oldu mu da motoru elimize almak yerine yenisi ile değiştirilmesi de güzel tabi ki...)
RC390:
Yalnız ben bu mevzudan sonra araştırdım, şu anda satılandan önceki nesillerden RC390'lar çoğu sahibine illallah dedirtmiş. Bkz. pek çoğumuzun tanıdığı ve eli sağlam anahtar tutan Ari Henning 2017 model için neler yazmış:
https://www.motorcyclistonline.com/l...-final-update/
"...I’m talking about the blown head gasket, electrical gremlins, and aberrant valve clearances that have regularly interrupted my enjoyment of this bike. I like to work on motorcycles nearly as much as I like to ride them, but the KTM has tested my love for wrenching.
And I’m hardly the only one frustrated. The online forums and race paddock are rife with anecdotes of faulty radiator fans, dry swingarm bushings, and other fairly serious issues..."
Burada serinin diğer makaleleri var:
https://www.motorcyclistonline.com/t...ng-term-rc390/
Yani sicili pek de iyi değil. Bununla birlikte 2022 model ile başlayan yeni nesil güzel şeyler vadediyor...
390 serileri sıkıntı olmasının bence marka blok la ilgisi yok bu tıpkı cbr250 alıp krank kıranla cb250r alıp nerdeyse hiç krank kırmayanların hikayesine benziyor aynı motor aynı yürüyen belki hatta aynı şase ama birinde krank kıran çok fazla diğerinde nerdeyse krank kıran çok çok az yok gibi ..
Burda kullanım çok ön planlı 390 güzel bir blok olsada tek silindir tek silindir makineler ekonomi makinesidir bence … sport gazlama makineleri değildir ama sen bu bloku ss yada hırçın sport kasalara koyarsan millet de altındakinin tek silindir bir makine olduğunu unutursa sıkıntılar çıkması da gayet doğal o zaman..
Benim önceliğim her zaman yedek parça , sarf malzemesi rahat bulunması , kuvvetli ikinci eldir
R25 çıkması sıfırı yan sanayisi her yerde her fiyata var.. ustaların esprisi vardır markete gitsen çukalata reyonun yanında r25 mt25 parçasını görüceksin nerdeyse .. ikinci eli desen cumhuriyet altını gibi …
her ne kadar yürüyen ve malzeme kalitesi olarak R25 390 a göre biraz daha kötü olsa da motor bloğu çok sağlam olduğu için r25 alırdım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)