Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Eğer beyaz duman ise sorun yağ yakması değil. Eğer ki yağ da eksiltiyor ise o şimdilik ikinci planda. Asıl sorun muhtemelen silindir kapak contanız yanmış, silindire soğutma sıvısı giriyor ve yakılarak egzozdan atılıyor.
Yağ eksiltmesi neden ikinci olanda derseniz; içten yanmalı motorlar sadece silindir-piston-segman nedeniyle yağ yakmaz, sadece süpap keçesi değişimi ile dahi kurtulabilir, tabi bu biraz iyimser bir senaryo ama mümkün. Sizin sorununuz muhtemelen aşırı hararet görmüş bir motor.
Aşırı hararet durumunda ilk olarak silindir kapak ve bloğu mastarla ölçülerek eğrilik kontrolü yapılmalı, gerekirse taşlanmalı, kurtarmıyor ise değişime gidilmeli, silindir kapak contası değişmeli, radyatör performansını etkileyen ızgara tıkanıklıkları dışarıdan ve gerekirse içeriden temizlenmeli, radyatör kapağı incelenerek gerekirse değişmeli, termostat çalışması test edilmeli, işlemler sonrası tüm motor basınç testi ile kaçaklara karşı kontrol edilmeli.
Bu esnada hazır işin yarını yaptık diyerek komple motor takım conta, devirdaim "O"Ringi, hatta süpap-piston-segman-silindir değişimine dahi gidilebilir.
Sık sık, hatta günü birlik radyatörden (Rezervuar tankından değil, radyatör kapağını sökerek motor soğukken kontrol edin) soğutma sıvısı miktarını kontrol etmenizi öneririm. Tabi o arada motor yağı seviyesine de bakabilirsiniz.
Hazır bunlar yapılırken bir de ön amortisör yağınızı değiştirirseniz sadece motor değil sürüş de iyileşecektir.