Merhabalar. Daha önce toplamış olduğum motosikletime el yapımı turbo takma fikrine kapıldım. Yarın bakımını yapıp işlemlere koyulacağım. Gelişmeleri buradan paylaşacağım, sağlıklı günler.
Merhabalar. Daha önce toplamış olduğum motosikletime el yapımı turbo takma fikrine kapıldım. Yarın bakımını yapıp işlemlere koyulacağım. Gelişmeleri buradan paylaşacağım, sağlıklı günler.
motosikletiniz nedir? sabırsızlıkla süreci bekliyorum umarım güzel sonuç alırsınız
Daha önce aklıma geldi fakat genelde küfür yedim arkadaş ortamında, yapabilirseniz güzel bir karşı tezim olur 😌
zamanında turboda supercharge da takmıştım motora turboyu rhb131 di sanırım çok ufak boyutlu bundan kullanmıştım super chargerı taktığım motorada aisin amr300 model supercharger tapmıştım , sizdeki motor ne bilmiyorum ama sadece turbo taktım oldu bitti yapma daha büyük karbüratör subap yuvalarını kuru ya da ıslak durumunua göre port polish ve yanma odasını pürüzsüz yapmanı tavsiye ederim bir de eğer karbüratör kullanıcaksan yüzde yüz geniş bant hava yakıt ölçen göstergelerden tak yoksa karbüratörde yaptığın ayarın asla düzgün olmuyor
bu arada genelde böyle şeyleri eleştirmeyi seven çoktur vida sıkmayı bilmeden ibiş gibi atıp tutanlar olur ipleme onları
özellikle bu forum ve face gruplarında kaynıyorlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:36 ----------
o bizim ülkede çok zor ya şartlar ve kazancın izlenme başına getirisi çok çok komik rakamlar ha oradan hayran kitlesi yapar devam ederse vloglara belki sponsor vs vs gelir olur ama bir turbo projesi ile sanmam devamlılık şart youtube da
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
karbüratörlü motora turbo vs uğraşılmaz zaman kaybı. 10 km düzgün çalışır sonra ayar tutmaz.
motorun yağlaması basınçlı tip olması gerekiyor. aksi yine olmaz tuboyu bozar. yani cg hiç olmaz. yağ filtreli olması gerekli.
su soğutmalı motor olsa iyi olur.
şahsi görüşüm yağ soğutucu da iyi olur. bir eşanjör koymak gerekebilir.
Piyasada elektrikli (35 $ civarı bir fiyat) turbolar var az araştırınca gördüm ama sorun tahriğini egzozdan alan dinamik turbo gibi iş görür mü orası meçhul ayrıca turbolu düşük cc dyno testi ben 2 tane bulabildim.
Yağlama konusu gerekirse elektrikli pompa ile haricen çözülebilir, yağın soğutulması zorunluluğuna ise aynen katılıyorum.
Karbüratörlü de olsa turbo kullanabilir, bunda herhangi bir sorun göremedim. Ayar da tutar, yağ filtreli olmak zorunda da değil, hiç alakası yok.
Motorun su soğutmalı olması da şart değil, tabi ısıl stabilite ve kontrol için daha iyi bir seçenek olabilir, ama şart değil. Eşanjörü bilemem ne denli işe yarar, lakin uygun boyutta bir intecooler kesinlikle az da olsa fark yaratacaktır.
Bu arada, belki sistemi egzoz gaz basıncı ile beslemek yerine küçük bir çılgın projeyle el tipi elektrikli blover da deneyebilirsiniz. Elektrik sorununu hallettikten sonra, özellikle düşük hacimli motorlarda verimli olacağından emin olun. Hem böylelikle emiş havasının ısınması ve intercooler gereksinimini de aşmış, sistemi basitleştirip maliyeti de düşürmüş olursunuz. Denemeye değer
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Malesef, onlar yalandan ibaret. Bir işe yaramaz. Ama blover kullanırsa iş değişir.
...
Youtube büyük nimet :D baktım videolara millet demediği bırakmamış elektrikli turboya :D
Cuff cuff yapar mı ki bu acaba, blow off mu ne deniyor, motorda ilginç olabilir di.
Konu sahibi arkadaş, bu işlere ne derecede hakimsin bilmiyorum. Her parça elimde var, her işimi kendim hallederim dersen, güzel bir deneyim olur, yap. Lakin sırf turbo uygulaması için harcayacağın para, aynı, belki de daha fazla bir güç alacağın stock bir motordan daha pahalıya malolabilir.
Maalesef ülkemizde bu konuda insanlar bu işleri biraz tabiri caiz ise uyduruk yapıyor. Adam arabaya turbo uygulaması yapıyor, işte 100 beygirlik aracı 150 beygir yaptım diyor, 500 km sonra motoru eline alıyor.
Misal turbo takmaktan bizim milletin anladığı kit al, tak. Veya görüyorum, motorcu arkadaşlar, cc büyütüyor, sonra motor pert. Hatta burada bir arkadaş rx3 evoda denedi, sonuç hüsran. Hiç kimse (veya %90 ı diyeyim), bunun yağlamasını, soğutmasını, parça üstüne binecek ektra gücü veya ne bileyim yazılım ı hesap etmiyor.
Dediğim gibi, zamanın ve yeteri kadar paran varsa uğraş, yok amacın daha fazla güçse daha güçlü bir motor al.
Zaten bu işi yapıcak adam ciddi ciddi araştırmıştır vede edeceği maliyet alacagı güçü karşılamayacagını zaten biliyodur bu tür işler sırf zevk için yapılır
Yoksa youtubea bakarsanız birçok motosiklete turbo örneği var twin turbolar filan var adamlar eğlenmek için yapıyolar
Şunun görüntüsü yeter
Fikirleriniz için teşekkürler. Şuan ufak denemeler yapıyorum büyük ihtimalle elektrik beslemeli bir supercharger ünitesi mantığında çalışan bir sistem yapacağım. Manifolt beslemeli turbo yapmak zevkli olacaktır ancak bu işi hem eğlence hemde biraz performans merağı doğrultusunda yapacağımdan kararımı bu şekilde kıldım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)