Eski, yol yapmış büyük motor alınır mı?
Reklamlar
-
Merhaba, sitenin çok eskilerinden hatırlayan çıkarsa çıkar. Beni bilmeyip de bu yazımı okuyacaklar için bir paylaşım yapmak istedim.
Motora 200cc cross ile 'resmi' olarak başladıktan sonra
*Yamaha XT 350 (İstanbul şehir içi)
*Yamaha XJR 1200 (İstanbul-Kıbrıs turu)
*MZ Baghira 660 (Ege Turları)
*Virago 750 (Ege Turları)
*Bmw F650gs (İstanbul şehir içi)
*Bandit 600 (Ege Turları)
*Kawasaki VN800 (Ege Turları)
*Bmw r1100GS (Ege Turları)
*Cbr 1100XX (İstanbul şehir içi)
*Xmax 250 (İst.) ---sıfır motor
*Transalp 650 (Yunanistan Turu)
*KTM 660 Adv (İstanbul - offroad)
*Silverwing 600 (Ege turları)
*MZ Baghira 660 (istanbul içi) ---İkinci kez aynı motora dönüş
*Yamaha BW's 110 (Bodrum)
*Suzuki Volusia VL800 (Bodrum)
*Silverwing 600 (Bodrum) --- İkinci kezaynı motora dönüş
*Xmax 400 (Bodrum)
*Cbr 1100 XX (Bodrum) --- İkinci kez aynı motora dönüş
Şimdi bu liste 2004 yılından günümüze sahip olduğum tüm motorların listesi. 19 Motor geçmiş altımdan bunlardqn tadını alamadıklarıma geri dönmüşüm ki şu anda da gerçekten iöimde en büyük uhdeyi bıraka XX ile yollardayım.
Her tarz, her ruh, her yola göre bir motor yoldaşım oldu çok şükür. Ne anılar ne hikayeler var belli değil...
Gel gelelim konu başlığıma. Listede bakarsanız sadece tek bir motoru 'SIFIR' olarak aldığımı göreceksiniz. Onun dışında aldığım tüm motorlar ortalam 7-8 yaşlarında ve 45-55 bin kilometredelerdi.
Hepsine en iyi ekspertizi yapmış güvendiğim ustalarıma sormuş ve öyle almıştım. Dağlara mı çıkmadım, Otobanlarda redline'lara mı girmedim, Kınrıs'lara mı gitmedim, karlarda mı sürmedim... Yok yok, yapılabilecek kendi kapasiteme göre içimden gelen her şeyi yaptım.
Yapım ve yaşım gereği her zaman OLDSCHOOL tabir edilen eski adetçiyimdir. Fütüristik, uçan kaçan çizgilere sahip, robotumsu tasarımları pek sevememişimdir. Bununla beraber bindiğim motorun benden daha kırılgan olmasını hiç haz etmem.
Böylece mekanik ağırlıklı çalışan, görece 'eski' model ve görünüme sahip, bu paraya bu kilometrede araç alınmaz dedirten (bu görüş tam bir saçmalıktır bence)kaliteli markaların kendini ispatlamış modellerinin bana verdiği güce ve yetkiye dayanarak benimle aynı paraları verip sırf yaşı ve yılı yepyeni olsun diye (saygı duyuyorum) kendini 250 cc'lere hapsetmiş nice motorcunun hep aklında olan ama belki bir gün dedikleri onlarca turu keyifle ve güvenle gerçekleştirdim.
Bir konuyu netleştirelim ilk alınacak motor ya da tecrübe sahibi olmadan alınacak motor konusu değil bu. Ama eski-yaşlı-yol görmüş motor alınır mı konusuna bir açıklamadır bu.
180.000 km'de 2003 model BMW r1150 GS ile 2022 Model 1500 km'de Yamaha MT bilmem kaç aynı para. BMW sizi aya götürür getirir. Şöyle söyleyeyim Bmw'nin üstüne MT'yi bağlarsınız onunla tura çıkar geri dönersiniz yine de umrunda olmaz.
Büyük marakaların kendini kanıtlamış modellerine güveninç Kendinizi yapabileceklerinizden alıkoymayın.
Eski Delikanlı mazisinde ağır bir kaza ve tamirat yoksa sorun çıkarmaz. Kurt gibidir.
Yukarıdaki listemde yazan motorlar hakkında da herhangi görüş ihityacı olan olursa seve seve paylaşırım.
Saygılar
Reklamlar
-
Bir eklemede ben yapayım. Bundan beş sene önce sıfır çinli alana kadar 20 yaşında avrupa alırım diyip KTM 640 Adventure almıştım. Hiçde pişman olmadım. Her türlü zorlukta kullandım. Yanımda giden çeşitli motorlar dökülürken her yerde hakkını verdi. Ve şimdi bende ona bi hediye olsun diye restorasyona soktum.
-
Tercih meselesi bunlar eski motorlardan parça ömrü var firmaların verdiği bakım takviminde değişmesi gereken parçalar var eski motorlarda bu parçaların çoğu değişmiyor elli tane el değiştiriyor merdiven altı motordan anlamayan ustalara tamire bakıma veriliyor..
Şu anda sarf malzeme inanılmaz pahalandı yedek parça en büyük markalarda bile duyuyoruz tedarikte sıkıntılar oluyor kaldı ki bu sıkıntılar yeni makinelerde oluyor .. şu anda eski 5-10 yaş üstü makinelerin parçasını bulmak zor yedek parçasını bulmak çok zor yurtdışından çevrem vardır tanıdık vardır o senin için oralarda kovalar sana yollar o başka .. yakıt fiyatları ortada bugün 20tl yarın bir anda dünyada bir şeyler olur bir yerde savaş çıkar opec açıklama yapar bir şey olur petrolün varil fiyatı artar bizide yansır 20tl bir anda 25-30 olabilir ..
İnsanlar o yüzden temkinli ve cep dostu az yakan ekonomik ikinci eli olan ikinci elde prim yapan sattığı zaman zarar etmiyceği yedek parçası ustası servisi bol olan kısaca şu sıralar baş ağrıtmıycak motorlara yöneliyorlar ..
Bu arada konuyu açan arkadaşla çok ortak motor sahibi olmuşuz bende de f650gs silverwing 600 transalp 650 vardı ..
-
Ben kendi işlerimi yola sokabilirsem ve gelir elde etmeye başlayabilirsem gidip alacağım motosiklet Shadow Vlx600 veya Dragstar 650 olacak, eski veya kilometre yapmış olmaları çokta umrumda olacak birşey değil çünkü o dönemin Harley Davidson modellerine yetişebilmek için yüksek derecede kaliteli malzeme kullandıkları için kolay kolay sorun açmazlar zaten kullanılan blok tipide sorun açıcak bir blok tipi değil, crusierde model benim için en sorunsuz ve uyumlu model diyebilirim.
-
Size katılıyorum kilometresi ve yaşına aldanmadan gidip mt 03 660 aldım çok ta memnunum hiç değilse motoru kullanırken motorun bir ruhu olduğunu hissedebiliyorum. Şimdilerde yeni çıkan bu paraya satılan 250/400cc grubu bence çok çıt kırıldım. Ben istediğim yerde istediğin şekilde kullanabiliyorum. Yeri geliyor merdivenden iniyorum yeri geliyor asfaltta viraja yatıyorum memnunun. Bundan 2 öncesinde de eski model biniyordum yeni model bindim sonrasında ama İnsan dayanamıyor geri dönüyor eski modele.
-
Sizin çevrenizde iyi insanlar varmış ki onların yönlendirmeleriyle temiz motorlar almışsınız. Herkes sizin kadar şanslı olamıyor. Çevremde büyük cc motordan gol yiyip tövbe etmiş çok insan var. Bu insanlar keyfinden 250cc motora 150-160 bin lira vermiyor. Ya sıfır 250cc alacak, ya da 15-20 yaşındaki patlamaya hazır bombalardan birisini alacak. Eski motosikletlerin dayanıklı olması ölümsüz oldukları anlamına gelmiyor.
-
Motorsiklet iki lastik daha geçen gün kurtuluşta arkadaşın motora kurye doblo lardan biri geri gelirken sert vuruyor .. motor şimdi hasar tespit yapılıcak 2019 tracer 700 bayağı masraf çıkıcak o belli maşa ön jant disk kafa grenajı gitmiş ..
Keza eski motorun iyisini temizini bulmak çok zor elinde bir arıza verirse parasal olarak çok çok çok üzer.. bunu yaşayan bir sürü insanlar var ustaların servislerin depoları yapılmayı bekleyen bu tip motorlarla dolu .
Çevremde arkadaşlarımın çoğu minumum 10 senelik motorcu içlerinde 20-30 senedir binenlerde var %90 modelli yeni motorlarda kalmayı tercih ediyor bakın düşük hacim yüksek hacim demiyorum modelli diyorum bir arkadaşımız xadv aldı yeni başkası mt25 aldı 2022 model bir diğeri bajaj 400ug aldı nispeten yeni güncel makine olan cbr500 cb500f olanlar var daha yeni bir arkadaş sıfır 2022 pulsar aldı adam 20 yıllık motorcu geçmişinde bir sürü litrelik motorları oldu ..
Duygu başka bir şeydir mantık başka hangisiyle hareket edeceğine insan kendi karar verir ..
Geçmişimde hiç düşük hacim motorum olmadı hala yok geçen sattığım motorum cb600f hormet ti duygusal hareket etsem 4 silindir den devam ederim ama yakıtı bakımları sarf malzemesi yedek parçası en ufak bir tökezlemede tökezlemeden kastım kaza , hasar , motorun kendinden bir arıza vermes kitleme yatak sarma krank sorunları v.b ocağıma incir ağacı diker ..
Mantığımda sıfır yada 3-5 yaşında hala üretilen piyasa işi yedek parçası bol ustası bol ikinci eli kuvvetli cep dostu ekonomi dostu motor al geç diyor ..
-
Her motoru kullanmışsınız nice keyifli gezmelerin olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------
Ben her şeyin sıfırından ve en iyisinden almaktan yanayım yazınızı yüzeysel okudum durumun iyiyse sıfır ve son model al
-
Eski motorcu abimiz tamam hadi aldik 2000 model gs motoru.
-nasil yurutcez o motoru?
-yan yattik camura battik nasil parca bulucaz?
-parcayi bulduk nasil odeyecez?
-eksper abi yanilir motor elimizde patlarsa masraf, motor parasini gecerse napcaz?
-Parca parca satmaya calip, beceremeyip, parcalari torunumuza miras mi birakacaz?
Yani simdi yatirim tavsiyesi vermissiniz, o kadar yazmissiniz(hepsini okudum yazi cok guzel) ki, 250 cc motorumdan sogudum canim 2000 motor gs almak istiyor.
Ama siz degerli motorcudan ricamdir, Sorularimin cevabini da tecrubelerinize dayanarak soylerseniz, hani bu cilginligin artisinin yaninda eksilerini de ogrenelim.
Yani... riskleri bilmeden Polat Alemdar bile mevzuya girmiyordu. Adam milyon kisi oldurmus yani. Polat reisimiz bile bir tehlikeye atilacaksa, risk-kayip hesabi yapardi. Poyansiyel istrnmeyen sonuclara kendini hazirlardi.
Simdi Polat abimizin almadigi riskleri biz nasil alalim?
Tesekkurler
-
Uygun fiyata alındığı sürece her yaştaki motora binilir. Masrafı çok olursa da uygun fiyatı ile kapatır, sonrasında zevk tatmini daha yüksek olur.
Ülkemizde işçilik fiyatları komik derecede ucuz, bu bir fırsattır. İşçilikten değil de parça bulamamaktan korkmak lazım daha çok.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Uygun fiyata alındığı sürece her yaştaki motora binilir. Masrafı çok olursa da uygun fiyatı ile kapatır, sonrasında zevk tatmini daha yüksek olur.
Ülkemizde işçilik fiyatları komik derecede ucuz, bu bir fırsattır. İşçilikten değil de parça bulamamaktan korkmak lazım daha çok.
Simdi boyle bi motora kafadan 100 bin tl para isterler. Tamam saglam motor, sorun yapmaz kolay kolay ama 20 yasinda bu motor sonucta. Illaki masraf acacaktir.
Kenara ne kadar koycaz 50 70? Yahu nasil rakamlar bunlar akil kari degil bence. Ha bide birsey olsa parcayi bekleyecez paramizla rezil olacagiz. Parcayi bulabilirsek tabi.
Hadi para tamam, parcalari bir sekilde hallettik yurtdisi falan. Sirada Bolum sonu canavari "Gs gormus yurdum ustasi" var. Kesin yarim yamamalak is yapar motorun saglam yerlerini de bozar.
Hadi en iyi ustayi bulduk, oda emeginin hakkini ister ucuza is yapmaz bence.Kaldiki isin icine girince kimbilir daha neler cikar neler.
Hadi herseyi hallettik parayi gomduk cillop gibi yaptik motoru, 170 bin tl cikti cebimizden. O motor araba gibi yakar.
Bu kadar cile ne icin olacak
Hicbirsey olmasa bile onun stresi yeter insana. 170 bin tl ile mis gibi guncel motorlar alinir binilir.
-
fullthrottle adlı üyeden alıntı
180.000 km'de 2003 model BMW r1150 GS ile 2022 Model 1500 km'de Yamaha MT bilmem kaç aynı para. BMW sizi aya götürür getirir. Şöyle söyleyeyim Bmw'nin üstüne MT'yi bağlarsınız onunla tura çıkar geri dönersiniz yine de umrunda olmaz.
Öyleyse bu ikisi niye aynı fiyat?
-
Kimse gidip kötü durumda bakımsız ve çöp olan motoru alın demiyor ki dostlar. Her motor alınır ama fiyatına göre, örneğin piyasasının altında fakat masrafları olan bir motor bulursunuz, ki ben böyle yaptım piyasa altı buldum ve yapıştırıp gidip aldım. Ha ne oldu motoru aldıktan sonra 10/15 bin lira arası da bir harcamam oldu. Bir kısmı keyfi bir kısmı ise mecburi idi. Ama bu durumu motoru almadan önce planladığım için can sıkıcı bir yanı yoktu bir sürprizle karşılaşmadım. Arka diskimin ufaktan yamuk olması dışında 🚬. Gün sonunda yine çok makul bir paraya nerdeyse mt 07 dengi bir motosiklet kullanıyorum gerek ivmelenmesi gerek duruşu tasarımı. Elbette gönül ister ki 09 binelim, en modellisine binelim ama mevcut piyasa ve ekonomi de sırf modelli yüksek cc alamıyorum yüksek cc olması şart değil istediğim motoru alamıyorum diye de, yanlış anlamasın kullanan arkadaşları gücendirmek değil kesinlikle amacım gidip de Dominar, pulsar veya r25 binmem. Ha illaki o motorlardan da keyif alanlar var. Ama r25 in o ölü devirleri, dominarın cansız gaz tepkisi vs bilemiyorum bana sadece ulaşım amaçlı kullanıma uygun geliyorlar. Ve amaç sadece ulaşım olacaksa 50cc ye kadar yolu var bunun sonuçta keyif almayacağım
Örneğin önceden cbr250 kullanıcısıydım, cbr ile Nerdeyse Türkiye turu yaptım diyebilirim uzun süre yol arkadaşımdı. Fakat cbr’yi kullandığım süre boyunca hadi bir çıkayım da gazlayayım bir keyif alayım diyemedim açıkcası. Sürerken hiç sürüş ile birlikte kahkaha attığımı veya yüzümde şaçma bir gülümseme oluştuğunu hatırlamıyorum. Ha elbette çok güzel anılarım oldu çokça gezdim o motor ile ama burda demek istediğim şey, motoru eğer zevk için biniyorsanız üzülerek söylüyorum artık üçe beşe bakmayacaksınız üzerinde olduğunuz ve gazlayabildiğiniz anların tadını çıkartacaksınız. Benzini parça fiyatlarını vs motoru kullanırken kafanızdan atacaksınız. İsterse 20 litre yaksın, her yeri dökülsün kimse beğenmesin size keyif verdikten sonra en modelli motor da olsa eski bir motor da olsa o sizin ruhunuza uyan motosiklettir.
Dipnot: arkadaşlar ben son zamanlarda 03 ile kafayı bozmuş olabilirim :D gerçekten aramızdaki ilişki ilerliyor fakat bu Japon gacı benim cebimi hiç düşünmüyor :(
-
Zamanın güzel motorları ama bence şuanda bunlara binmek mantıklı değil. Gerek yedek parça gerek yakıt sarfiyatlarından kaynaklı. Kumar gibi geliyor bana
-
Bu tür motosikletleri alacak kişi keyfi ve zevki için ikinci motor olarak alacaksa çok çok mantıklı. Ben de böyle bir hobiyi hem otomobillerde hem de motosiklette edinmek isterdim ancak ekonomik koşullar buna izin vermiyor.
Tek motosiklet olarak dişinden tırnağından artırarak böyle bir motosiklet almak ise genel olarak çok riskli olur. Zaten yukarıda yorumların da bir çoğu bu yönde. Böyle bir riske girebilen kişi de işi gücü motor olan bir usta olması gerek diye düşünüyorum.
-
bende hep yeni küçük cc yerine büyük cc modeli esk model terih ederdim
sebebi güce olan bağımlılık büyük cc nin vermiş olduğu güven hissi
hangi sınıfta olursa olsun büyük cc olsun varsın km çok olsun yaşlı olsun bu gün 250 cc crf alacağıma o paraya gider 2006 model xt 660 veya transalp 650 alırım bu gün sıfır t7 alacağıma 5 6 yaşında afrika twin alırım bunlar benim düşüncem bu kadar para verebiliyorsam elbet gider bakımına da 300 500 fark verir 100 km 40 tl fazla benzin parası veririm keyfimi yaparım
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Simdi boyle bi motora kafadan 100 bin tl para isterler. Tamam saglam motor, sorun yapmaz kolay kolay ama 20 yasinda bu motor sonucta. Illaki masraf acacaktir.
Kenara ne kadar koycaz 50 70? Yahu nasil rakamlar bunlar akil kari degil bence. Ha bide birsey olsa parcayi bekleyecez paramizla rezil olacagiz. Parcayi bulabilirsek tabi.
Hadi para tamam, parcalari bir sekilde hallettik yurtdisi falan. Sirada Bolum sonu canavari "Gs gormus yurdum ustasi" var. Kesin yarim yamamalak is yapar motorun saglam yerlerini de bozar.
Hadi en iyi ustayi bulduk, oda emeginin hakkini ister ucuza is yapmaz bence.Kaldiki isin icine girince kimbilir daha neler cikar neler.
Hadi herseyi hallettik parayi gomduk cillop gibi yaptik motoru, 170 bin tl cikti cebimizden. O motor araba gibi yakar.
Bu kadar cile ne icin olacak
Hicbirsey olmasa bile onun stresi yeter insana. 170 bin tl ile mis gibi guncel motorlar alinir binilir.
Belki 100k uygun fiyat değildir bilemem , 170k'ya artık ne alabiliyoruz ki? İçini dışını bildiğin, masrafına katlanıp her şeyini cillop gibi yaptığın bir GS'e binmek istiyorsan sıkıntı yok bence. Fırsat maliyeti konusu. Bir de masrafına katlanamayacaksak GS almayalım yani, konu daha orada kopuyor zaten...
-
Yine kendimi tekrar edeceğim, eğer geçmişi biliniyorsa alınır araç. Yukarıda da bahsetmişler, doğru düzgün bakım görmüş mü o önemli bence.
BMW konusunda haklı olabilirsiniz ama onu yürütmesi de önemli. İstanbul dışında, belki Ankara ve İzmir'i de dahil edebiliriz, yetkili servis dışında ustası da bulunmaz pek diye düşünüyorum. Kaldı ki güncel Japonların bile ustaları sınırlı sayıda.
İşin bir de ekonomik boyutu var, o kısma girmiyorum.
-
yec adlı üyeden alıntı
Yine kendimi tekrar edeceğim, eğer geçmişi biliniyorsa alınır araç. Yukarıda da bahsetmişler, doğru düzgün bakım görmüş mü o önemli bence.
BMW konusunda haklı olabilirsiniz ama onu yürütmesi de önemli. İstanbul dışında, belki Ankara ve İzmir'i de dahil edebiliriz, yetkili servis dışında ustası da bulunmaz pek diye düşünüyorum. Kaldı ki güncel Japonların bile ustaları sınırlı sayıda.
İşin bir de ekonomik boyutu var, o kısma girmiyorum.
bmw nin yetkili servis dışındaki ustaları tamirat konusunda daha becerikli parça değişimi den ziyade tamirat yapabilen birilerini bulmak gerekli
misal abs modülü tamir edilebilir fakat yetkili servis bunu değişime giderse 1000 öyro sanayi de 2500 tl ye tamir ediliyor işte bu sanayide bu işleri de koşturacak bilinçte usta malesef pek yok
bizim arkadaş özbekistan da kaldı şaftı bile sökememişler 1200 gs in onu 4 günde söküp keçe değişimi yapabilmiş usta
sonra şarj dinoması bozuluyor arızayı bulamamışlar uçakla geri geldi 2000 usd harcadı
eski model de bmw den uzak dururum ama japonun bakımlısı temizi alınır
-
Bahsedilen nokta sağlam motorların olduğudur bence. Evet kullanıcısı iyi ise ömürlük olabilir. Ama işte bu durumda şans ve tecrübe öne çıkıyor. Motosikletten anlamayan adam gidip gs alsa patlayabilir, para boşa gidebilir. Bu noktada tabiki sıfır ürüne yanaşır. Ama anlayan birisi gözü kapalı alıp biner temizini bulup.
Burada iş kullanıcıda bitiyor. Eski kasa mercedesler, ford araçlar var mesela milyon km yapmış. Ama adam düzenli bakım yapmış motoru korumuş vs. Şahsım adına; arabada bile 200bin km geçmiş ise nasıl kullanıldı diye düşünüyorum. Motosiklete keza 20bin km sonrası nasıl diye soru geliyor aklıma.
Alınmaz mı alınır. "Motor" u yorulmamış düzgün ise her türlü alınıp binilir. Ama ama ilk alım sürecinde canlı canlı bakıp sorun varsa bulabilmek en önemlisidir.
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)