Yeri gelip merdivenden inebilmenizin sebebi ruhu olması degil, daha dusuk maliyetli olmasından . Yeni motorların kucucuk parcası dunya para..
Yeri gelip merdivenden inebilmenizin sebebi ruhu olması degil, daha dusuk maliyetli olmasından . Yeni motorların kucucuk parcası dunya para..
Lüksden başka bir şey değil istersek 50 sayfa konuşalım mantıklı hareket edenler gidip 20 - 30 yaşında motor almaz ..
Herkesin hayata baktığı bir bakış açısı var bu motor içinde geçerli insanlar heleki şu ekonomik süreçte cep dostu az yakan parçası uygun bulunabilen güncel ikinci eli kuvvetli motorlara yöneliyor yüksek hacim düşük hacim farketmez parası olan kesesine göre modelli piyasa motorlarından çıkmıyor ..
İster xadv de ister Afrika Twin de ister nc750 de ister cbr500 yada cb500f de ister mt25 r25 de ister xmas nmax pcx de ister pulsar de dominar de me dersen de ama gerçek bunlar ../
çok paran vardır alır atarsın bir köşeye ister toplamalık ister sürmelik o keyif o hobidir..
Scooter bu dediklerimin dışında ben 20-30 yaşında scooter alırım 2003-2006 arası burgman 400, beverly 500 x10 bulsam uyguna kelepire çökerim hemen
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------
Ek olarak bende böyle yazıyorum ama hayatım boyu hep eski motorlar aldım tdm850 ler silverwing ler f650gs xt600 yzf600 thudercat milletin kaçtığı bulaşma dediği evlat olur dediği bir sürü motor aldım son motorum işte biraz modelli idi cb600f hornet ..
O zamanlar diyorduk ne olucak en kötüsü 5-10 harcar motoru toplar süreriz kafayı takmıyorduk birde ebay gibi sitelerde bize can suyu oluyordu şimdi ebay kapandı Türkiye ye zaten üstüne 5-10 harcarız dediğimiz şeyler artık oldu 50-100 o yüzden benim gibi hep eski milletin bulaşmaktan bile korkacağı motorları süren biri bile modelli al yeni al diyor …
Ebay kapanmadı bu arada, çalışıyor, hala nadiren alışveriş yapıyorum. Paypal çalışmıyor ama kredi kartı geçiyor artık.
Gümrük vergisini artırmışlar yalnız. Avrupa ülkeleri dışında %30'a çıkmış.
Eski model motoru olan biri olarak bence 3 şartı sağlıyorsa eski motor alınır.
1. Eğer taşıt olarak değil de hobi olarak alınacak ve uzun süre satılmayacaksa alınabilir.
2. Yedek parçası bulunabilen, zamanında bolca satılmış bir motorsa alınabilir.
3. Tamirat işlerini ve motoru kurcalamayı seviyorsaniz alınabilir.
Bunun dışında gereksiz masraftan başka bir şey değil.
Yani o kadar varsayımsal bir yorum ki 😀. Keşke motorumun maliyeti yeni nesil motorlar gibi olsa. Mesela mt 07 ile aynı fiyatta olsun ben kabul ederim. Yeri gelip merdivenden inebilmemin sebebi ruhu değil tabiki, xt660’ a benzer bir yükseklikte yapılmış motor ve arka amortisörü oldukça yumuşak bu sebeple kolaylıkta merdivenden inebilir, tekere alabilir veya kaldırımdan atlayabilirsin. Evet yeni nesil motorlar gibi değil öyle iki zorlamada şase kırılmaz mt25 gibi mesela, veya sağı solu dökülmez. Ama sırf model yılı eski diye maliyetin düşeceğini düşünmek komikmiş güldüm buna.
BMW Moto Guzzi gibi motorların eskileri her türlü yürür
BMW lerin 1950 yıllarında üretilen modelleriyle dünya turuna bile çıkılabilir
Yeni olayı sadece yedek parçanın kolay bulunabilirliği açısından bir artı olabilir
Bunun haricinde eski ve basit mekaniğe sahip iyi marka motorlar düzgün kondisyondaysa benim gözümde yenilerden daha güvenilirdir
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:33 ----------
O zaman şöyle bir örnek vereyim ters köşe olsun
Sıfır Honda dio alıp ne kadar tel maşa olduğunu görüp
2004 orijinal durumda bir Activa aldım sıfır motor gibi kullanıyorum parçaları da dio dan ucuz ve bol, üstelik Dio dan belki 3 kat daha sağlam bir motor.
Bence yedek parça burada ana kriteri oluşturuyor. Örneğin bazı modeller vardır artık kült olmuştur parçaları her zaman bulunabilir mesela Vespa'nın PX200 1990 lı yıllarda üretilen modelinin parçasını sıfır bir Vespa dan daha kolay ve ucuza temin edebilirsin.
yalnız arkadaş büyük hacimli motor örneği vermiş o zaman biraz işler değişir.
Büyük hacimli eski bir motor alınacaksa o motorun oldukça orijinal ve kurcalanmamış durumda olması lazım çünkü eski ve üzerinde fazla işlemler yapılmış büyük hacim motorda çıkacak sürprizler yüksek maliyetlere ulaşabilir ama buna karşın büyük hacimli yeni bir motorun çıkaracağı sürpriz yedek parça ihtiyacı fazla olmayacağı için daha garantidir.
Yine de ben işi biliyorum diyenler varsa ve eski bir motoru satın alırken kondisyonundan anlayabiliyorlarsa parça ihtiyacını hesap edip bulabilirim diyebiliyorlarsa bence alınır.
7-8 yaş motosiklet için yaşlı değil. yaşlı diyebilmek için 20 yaş benim için kriter. bununla birlikte yaşlı araç alınıyor ise, kağuçuk parçaların hepsinin değişmesi gerektiğini hatırlatmak isterim.
- tüm hidrolik hortumları,
- tüm keçeler,
- klingrit contalar,
- kağuçuk manifoldlar,
- varsa kayış (aktarma kayışı, cvt kayışı)
- karbüratör tamir takımı,
- hava hortumları,
- tüm sıvılar,
- lastik/kağuçuk takozlar,
- tüm fren merkezleri keçeleri (alt merkez, üst merkez.)
- ilaveten yüksek amper çekilen kabloların soketleri de kontrol edilmeli.
- hassas bir şekilde konjektör ve statör ölçümü de yapılmalı.
bu değişimlerden sonra ancak o motora gönül rahatlığı ile binilebilir. aksi hali benim için her an yolda bırakacak bir saatli bombadır.
İşte bundan bahsediyorum! Ne keyiftir ama 640 adv. Hiçbir motorun çıkarmayacağı arızaları çıkarır ama hiçbir motorun veremeyeceği hizmeti verir. Büyük ve asi bir ruh!!
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
Tüm cevaplar için teşekkürler. Sıradan başlıyorum:
İşte bundan bahsediyorum! Ne keyiftir ama 640 adv. Hiçbir motorun çıkarmayacağı arızaları çıkarır ama hiçbir motorun veremeyeceği hizmeti verir. Büyük ve asi bir ruh!!
Yedek parça sorunu yaşamadım. İyi bakılmış motora yine iyi bakarak ve ihtiyacım olacak parçaları 2*3 ay önceden gidip ana markanın distribütöründen isteyerek elde ettim. 15-25 gün içinde ne isteseniz gelir. Zaten pek çok parça yeni modellerin içerisinde de kullanıldığı için çok şahsına münahasır değil ise her parçayı bulabilirim. Pahalı kısmına gelirsek, düşük modelli motor 100 bin ise ve yüksek modelli motor 220 bin ise inanın aradaki farka elinizdeki motoru iki kere revize edersiniz...
Vlx 600 ile dragstar 650 karakter olarak çok farklılar aslında. Vlx daha çok intruder vl600 ile ve virago ile alternatif olur. Dragstar daha geniş sürüş tarzına yönelik. virago 750 - Vn800 - Vl800 bu üçü ile iki tarzı da epey sürmüş oldum. Zincir bakımını umursamaz isen 1. önerim kawasaki vn800 vulcan olur.
Ah o Beşiktaş Abbasağa parkının merdivenlerinin dili olsa da konuşsa zaten....
Çevre meselesi değil, vakit harcamak, öğrenmek, ilgi duymak meselesi. Beni kimse yönlendirmedi. Canlı yayın yönetmeniyim, saatlerce kanalda çalıştıktan sonra işten çıktığımda içecek bir şeyler alıp sanayiye usta yanına gidip yanlarında vakit geçirdim. Motorum bile yokken gidip ustalara vakit ve para harcadım onların yanında saatlerce durdum, Boş muhabbet etmedim aksine üste para harcayıp staj yaptım. Pek çok motorun huyunu suyunu öğrendim sonra kendi göbeğimi kesmeye başladım.
Saygıyla katılırım dediklerinize. Ben fikrimde diretmek ve bunun aksini yapan yanlış yapar demeye getirmiyorum. 41 yaşındayım, 16 yaşından beri motor üstündeyim ben hayatımda bu yolu seçtim ve üzülmedim diye paylaşmak istedim.
Samimi cevabınız için teşekkür ederim. Durumum görece iyi ama derdim farklı Çok çok daha iyileri size nasip olsun dilerim.
Eksper abiniz kim mesela bu önemli. Ben GS aldığımda direk Borusana soktum bu alınır mı diye ki zaten motor ilk gününden beri Borusan servisine kayıtlıydı.
Ben Orijinal servisinde kaydı olmayan motora kolay kolay el sürmem. Ucuz işçilik, ucuz malzeme, ucuz pilotaj motora kol da çıkarttırır bacak ta.
Kangal besliyorsak günde 3 kilo eti, 1 kilo kemiği verecez değil mi? Komşunun finosu günde 30 gram kuru mama yiyor bizim hayvan çok yakıyor diyebiliyor muyuz?
Ya da ucuz olsun diye hayvanı veteriner yerine, kendimiz ite kaka tedavi etmeye çalışır mıyız?
Hepsi aynı kapıdalar.
Ben eski-yol yapmış motor derken çer çöp alın gözü kapalı binin demiyorum. En az sizin kadar kıymet vermiş insanlardan alabilir motorun seceresini görebilirsiniz. Piyasada 10 tane GS var diyelim. 3 tanesi, 75bintl, 5 tanesi 100bin tl ve 2 tanesi 125 bin tl ise ilk adaylarım bu ikisi olur zaten. Belki piyasaasının en pahalısını alırsınız ama 8 yaş daha genç 250 cc motordan daha ucuza almış olursuınuz. Aradaki fark ile de yıllarca motora bakımınızı rahatlıkla yaparsınız. Ben yaptım bunu söylüyorum sadece.
Üstad konuşuyor.
Yukarıda benzer endişelere açıklama yaptım. Ama nihai kısmınıza cevaben: 170 bn tl'ye cillop gibi bir GS 1150 aldıysanız altınıza sizi 2022 model hangi 250cc motora bindirirsek bindirelim bizi o motorla döversiniz. Çünkü 170bin tl'ye başka cc'de sıfır motor bulamazsınız.
Ek olarak söyleyeyim Pilotaj iyiyise hiçbir motor aynı koşullarda ve yollarda sürülen bir araba gibi yakmaz.
İşte avrupada iş daha farklı mesela. Fiyatları piyasa belirler piyasayı da alıcılar. Bizde bilinç daha farklı gelişmiş vaziyette. Bu yüzden de yeni olsun sıfır olsun diye insanlar küçük motorlara hapis kalabiliyor.
Ver elini öpücem.
Parça da yakıt sarfiyatı düşündüğünüz gibi değil... Sakin sürüşte 98 Model GS1100 100km'de 5.4 Litre yakar mesela. Sizce bu korkutucu mu? Ya da benim 1100XX şu anda 100km - 7.5 litre yakıyor. 2022 model 1100 cc- 180 beygir bir 4 silindir de aynı.. Değişen bir şey yok.
Son cümlenize katılıyorum, usta kadar anlamak belki de güzel bir kriter.
Bal damlıyor bal...
Aklın yolu bir...
Ekonomik boyutta kazanan siz oluyorsunuz inanın. Önemli olan servis kayıtlı ve iş bilen bir sürücüden almanız. Yetkili servisten hiç şaşmadım. O kısım kar edilecek kısım değil. Para servise harcanır ama kafa rahat eder. Yetkisiz usta şayet motoru onaramaz ya da sorunu gideremezse yeni bir nokta bulmaya çalışır. Yetkili servis sizi bu iş tamam diye yollar ve sorun nüksederse ikinci müdahale de para bile isteyemez. Kendi hatasını telafi etmekle yükümlüdür.
Kumar işler. İlk mesajımda yazmışım değil mi, benden daha kırılgn olan bir motora binemem diye. 2010 sonrası motorlarda mekanikten çok elektronik var. Hele 1200 GS 'ler yani afedersiniz ama sümüğümü sürmem. Eminim çok keyifli makinelerdir ama bir motor enduro ise sen onu hırpalayabilmelisin. Geceden gündüze ısı ve nem değişimi yaşadı diye bir sensör kendini kaybedince çalışmayan enduro mu olur? Yalan dolan işler...
Teşekkürler.
Tamamen ruh meselesi. Transalpin de grenajı dünya para. Ama hadi diyor nereye gidiyoruz diyor... Bugün TA 659 80bin tl. O paraya sıfır scooter alırız anca. Ne oldu ruh uçtu kaçtı...
işte çok param yok, ama eski ve yol yapmış onlarca motorum oldu, dertsiz tasasız sürdüm de sürdüm. Bu yüzden de marka marka model model yazdım. Demek ki olabiliyormuş demek istedim. Benimkisi bir inat meselesi değil gücüme mantığıma bu daha yattı ben de tadını çıkardım hepsi bu.
1- hep taşıt olarak kullandım. Neredeyse hep motor grubundan arkadaşlar benim yolumdan gitmek istedikleri iöin benim motorumu aldılar ve ben başka motora geçtim.
2- Büyük marka ise parça bulunur. Önceden ister biriktiririm.
3- Kesinlikle şart
Model ve yıl eski ise bakım maliyetinin düştüğünü ben söylemedim. Hatta tekrar baktım ama evet öyle bir şey yazılmamış. Yine de gülmüş olmanız güzel. Mutluluğunuz daim olsun.
Son paragraf konunun özeti.
Bir kaç keçe ve 3 belki de 4 çıkış manifoldu dışında değişim ihtiyacım olmadı benim. XJR 1200 ile Kıbrısa giderken Beydağları'nın ucunda kara bile girdim. Benzinden çok yağ koyduğum oldu motora. Keçe derdim oldu evet ama tur boyu sorunsuz gezdim. Bombanın patlayıp patlamaması dilinden anlayıp anlamamakla çok alakalı.
Bakım listesi olarak yazdıklarınız çok değerli. Teşekkürler.
Wildgoose Rider - Transalp 650
Xtrafrozen’a cevap olarak yazdım alıntılanayı unutmuşum. O arkadaş eski model olunca maliyetin düşeceğini düşünüyordu
Hayatım boyu eski motorlar sürmüş biri olarak diyorum eski motora en azından şu dönemde girilmez ülkenin mali durumları düzelir biraz sarf yedek parça fiyatları ucuzlar ve bulunabilir hale gelir o zaman bu forumda eski motor alınır niye alınmasın diye en önde bayrak tutanı ben olurum ama şu sıralar şu dönem bence alınmaz ..
yani sağda solda duyuyorum piyasada peynir ekmek su gibi satan bazı modellerin bile yedek parçasına tedariğine ulaşım da büyük sıkıntılar varmış .. sohbetler de geçiyor işte ne oldu senin motor diyorum ani serviste parça bekliyoruz diyorlar nasıl olmaz senin motorunun parçası peynir ekmek gibi satan model diyoruz yok abi işte diyorlar..
İkinci motor alırsın hobisel toplamalık o ayrı para çoktur zenginsindir macera arıyorsundur oda ayrı yada scooter alırsın oda ayrı scooterın eskisini bile yürütmek çok kolay çünkü onlarda universal olayı çok var zaten eskisine de gireceksen enseyi karartıp 400-500-600 cc liğine gireceksin ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------
Örnekli bir ekleme yapıyım burda bir yerde daha yazmıştım belki ustamda kazalı R6 var 2006 model sahibi şakasız 8 aydır motora parça arıyor öyle bir şeyki adama ne 2005 uyuyor ne 2008 sadece 2006-2007 ..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)