Korkulan Desmo Bakımı Hakkında Önemli Bilgiler
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Nikkfurie, Yuksek devirli motosikletlerin yaylari daha bir sert oluyordur eminim; ama motoru elle cevirmeye calistigimizda, yaylardan ziyade piston halkalarinin silindirle surtunmesi (ozellikle cok silindirli motosikletlerde) daha cok one cikmaz mi?
Bir de modern desmo motosikletlerin subaplarinda da yay oluyormus, daha zayif olsa da.
Segmanlarda bir nebze zor dönmeye sebeptir elbette ama en çok subaplar açılırken yayların sıkıştırılması esnasında güç harcanır , dediğin gibi çok yüksek devirli motorlarda bu yaylar çok daha hızlı subapı geri çekebilmesi için dahada yüksek bir tansiyona sahipler aksi halde subaplar pistona çarpar , egzantrik zinciri sökülüp subap yaylarının yükünden kurtarılmış klasik bir motorun volantını çevirdiğinizde pistonlar rahat hareket ettirilir... Desmo daki yay ise çok düşük tansiyonludur , hareketli başlıkları bir arada tutmak gibi bir görevi var...
Reklamlar
-
Tüm motorlarımın her türlü bakımlarını kendim yapabiliyorum.Zamanında 96 kawasaki vn 800'e subap ayarı yapmıştım (şimli) ve eminim ducatimde olsa desmo bakımını yapabilirdim.Asıl kilit soru şu olmalı japon klasik subap şimlerinin maliyei ne olur ducatinin şim ve kayışlarının maliyeti ne olur? Usta benim
-
Desmo ayarı için modele özel alet edevata da ihtiyaç olabiliyormuş. Genelde bu tip şeyler de ucuz olmuyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Desmo ayarı için modele özel alet edevata da ihtiyaç olabiliyormuş. Genelde bu tip şeyler de ucuz olmuyor.
nalburlarda bulunan alet edavatlarla desmo bakımı yapılabiliyor o biraz şehir efsane aynı desmoda şanzımanda değişiyormuş hacı muhabbeti yapan abilerin muhabbeti gibi yabancı forumlarda adam garajında komple blok topluyor öyle çok egzantirik bir alete ihtiyaç duymadan
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
hasmet adlı üyeden alıntı
En azından bir zaman yapmışlar. İçlerinde olmasa o zaman da yapmazlardı. Peki ya saydığım Avrupa markaları ne zaman yapmışlar?
Japonlarin genel olarak muhafazakar yaklaşımı olduğuna katılıyorum. Ama dayanıksızlık, üretim kalitesizliği ve yetersiz dizaynı, tümden performansa fatura etmeye kesinlikle katılmıyorum. Etkisi tabii ki var, ama imkansız değil.
Avrupa markaları ne mi yapmışlar?
Performansın bir tane güzel faturası var. Dayanıklılık.
Muhafazakar olmamamanın çok güzel faturası var. Süprizler. 20 yıl boyunca 20 tane motorunda kullanabildiğin, eh fena da iş görmeyen bir arka maşa yerine o motora özel, her kullanıcının fark hissetmeyeceği bir durum olsa da limite getirildiğinde ya da performans sürüşünde fark oluşturabilecek bir komponent kullanıyorsan, o motora özel bu yeni tasarımın yol açabileceği sorunlara da hazırlıklı olmak lazım.
Mesela 2008 1000RR. Bunu daha az sıklıkta yaparsan daha az problem yaşıyorsun yani bu çok basit bir denklem.
Günün sonunda Avrupalılar motosikleti veya otomobili zaten icadından itibaren kullanan geliştiren toplumlar, yenilik peşinde deneyip bazen batırıyorlar. Japonlar ise Amerika'ya ölümsüz makinalar satarak para kazanmak yolundan gelen bir toplum, onların böyle denemeler yapma lüksleri yoktu ve bu kültür de bu şekilde gelişti. Üstüne kültürel olarak buna müsait olmalarını eklediğimizde sonuç bu oluyor.
Ha motosiklet doğası gereği bu incelikler olmadan da çok hızlı. Otomobiller arasında klasmana göre inanılmaz farklı viraj hızları görmek mümkün, ama motosiklette böyle bir şey yok. Teknik pistlere baktığımızda MotoGP-Moto2-Moto3 arasındaki süreler çok çok kısa. O yüzden ben keyfimi kara düzenden de alırım kardeşim diyen adama gıkımı çıakrtamam zira onlar da çok keyifli ve iyi.
Çok uzattım yine. Evet Japonlar daha dayanıklı, doğal olarak. Ama paramız varsa M3 yerine Lexus almıyoruz, sizin oralarda alıyorlar evet ama biraz sizin oraya özel bu
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Desmo dan daha avantajlı ne üretildi ki ? mekanik sistemler içerisinde en performanslısı Desmo dur , subap yayları bulunmadığı için krank çıkış gücünden harcanmaz , bujileri söküp yaylı ve özellikle dört subaplı motorları elle çevirin ne kadar güç gerektirdiğine şaşırırsınız , oysa bir desmo motoru küçük bir çocuk bile eliyle çevirebilir..
Desmonun da egzantrikleri daha ağır, da, desmonun üretilme sebebi yayda kaybolan güç değil ki. 1900'lerin başında mı ne icat ediliyor Desmodromik sübaplar, tek amaç da sübap yüzmesine engel olmak. Artık sübap yüzmesi diye bir şey kalmadı diyebiliriz ki, Ducati en çok dayanıklılık istediği motosikletinde de Desmo kullanmıyor artık. (Multistrada V4)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Desmo ayarı için modele özel alet edevata da ihtiyaç olabiliyormuş. Genelde bu tip şeyler de ucuz olmuyor.
Avrupalıların en nefret ettiğim huylarından biri işte. Bu inovasyon tarafı da işe etken, ama hal huy tavır etik para kazanma anlayışı vs bin açıdan bakabileceğimiz sebepten bayılıyorlar bu special part işine.
Egzantrik zamanlama için special part :D Ducato'ya çakmış gibi olmayalım, bizati Aprilia'nın bok yemesi aşağıdaki arkadaş :D
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Koskoca Aprilia egzantrik zamanlaması için resmen lolilop kullanmış.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Koskoca Aprilia egzantrik zamanlaması için resmen lolilop kullanmış.
işte küçük çocukları şekerle kandırırlar ya :D
bu arada servis manuelinde görünen parçanın tipi de bu değil ama af1'de bu görsel çıkınca bunu koydum :D
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Koskoca Aprilia egzantrik zamanlaması için resmen lolilop kullanmış.
Lolipoptan ziyade sublüminal bir "meşaz" vermişler sanki.
-
günün sonunda ducati dediğimiz marka şu anda bile toplasan ikinci el satılıkta 300-400 tane ya vardır ya yoktur .. bu kadar enerjinizi tüketmenize gerek varmı . pek çok insanın önüne uygun fiyatlı ducati koysan bile almıycağı aşikar ..
Kaldıki ikinci elleri de çok pahalı değil hala 2012-2013 -2014 monster 696 820 falan filan iyi sıkı bir pazarlıkla. 80-90-100 bin tl lere alabilirsiniz daha eski monster serilerini 2004-2005 falan çok daha ucuz uygun rakamlara pulsar fiyatlarına bulabilirsiniz..
Fiyatları uygun olmasına rağmen bence ikinci elde pek çoğu aylardır satılıktadır şahsi fikrim öyle ha deyince alıcı bulucak tarzda motorlar değil..
-
2 yıl kadar ducati kullanmışlığım var. bana denk gelen eski sahiplerinden mütevellit biraz hırpalanmış bir motordu.
bendeki ducati yüzünden bidaha ducati almamaya tövbe ettim.
2019 da elden çıkarttığımda kayışları 600 lira gergi rulmanları takımı 1000 liradan fazlaydı
bende gittim kayışçıdan 20 mm genişliğinde olması gereken kayışlar yerine 17 mm genişliğinde kayış aldım
4 tane daha kaliteli ama birazdaha büyük rulman takımı alıp tornacıda eski rulmanı verip törpülettirdim.
kayış hariç daha sağlam bi desmo yapmış oldum.
kayışları 50 liraya rulmanları 400 liraya çözmüştüm
ducati güzel motor ama benden uzak dursun. zamanında çok yaktı beni. artık japoncuyum
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Günün sonunda Avrupalılar motosikleti veya otomobili zaten icadından itibaren kullanan geliştiren toplumlar, yenilik peşinde deneyip bazen batırıyorlar. Japonlar ise Amerika'ya ölümsüz makinalar satarak para kazanmak yolundan gelen bir toplum, onların böyle denemeler yapma lüksleri yoktu ve bu kültür de bu şekilde gelişti. Üstüne kültürel olarak buna müsait olmalarını eklediğimizde sonuç bu oluyor.
Hikaye güzel de aşağıda verdiğim örnekle çelişki içinde be killingroad. Didaktik şekilde "böyledir, şöyledir" deyince öyle olmuyor ki...
killingroad adlı üyeden alıntı
Sadece Honda'nın dizayn edip, üretip, piyasaya sürdüğü motosikletlerin silindir düzenlerine bakın: düz 1,2,4,6, yatay V2, dikey V2, yatay V4, dikey V4, boxer 4, boxer 6... Dört Japon üretici de zamanında turboya yatırım yapıp piyasaya turbo modeller sürmüşler, Kawasaki ve Suzuki Wankel motorlu model de sürmüş piyasaya.
Peki Ducati? BMW? MotoGuzzi?
Hangisi geleneksel, hangisi yenilikçi?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Hikaye güzel de aşağıda verdiğim örnekle çelişki içinde be killingroad. Didaktik şekilde "böyledir, şöyledir" deyince öyle olmuyor ki...
Honda bu speklerde motor kullandığı zaman bir şey geliştirmiş oluyorsa herkes kullandı farklı layoutlar? Honda çok uzun süredir büyük üretim hacimlerinde ve geniş bir yelpazede motosikletler üreten bir üretici. Bu onu bişeylerin geliştiricisi yapmaz ama. V2 motoru Honda mı var etti? Ama Avrupalı bir kardeşimizin tasarladığı rbw'yi bugün herkes kullanıyor. Avrupalı kardeşimizin Brembo'ya yapırdığı radyal frenleri bugün bütün herkes kullanıyor. Benim kastettiğim bu gibi teknoloji geliştiren şeylerdi. Otomobilde en sevdiğin markadan bir örnek daha vereyim, BMW M4'te kalkıp sıvı ile IAT düşürmek gibi bir zımbırtı çıkardı başımıza mesela, bu fikir olarak BMW'nin icadı değil tabii ki, ama bu bir geliştirme. Kawa'nın allem edip kallem edip supercharger'ı gerçekten kullanılabilir bir formatta sunması gibi. Bunu kastediyorum ben.
İki gün önce yeni Panigale V4R tanıtıldı. Shell'e özel yağ ürettirmeye kadar gitti iş, sadece bu yağ ile yaklaşık 4,5hp kazanç sağlıyorlar krankta, başka bir sürü geliştirmenin yanında bunu sayasım geldi salakça bulduğum için o ayrı :D Her sene Panigale V4 serisi update'ler alıyor sürekli iyileştirmeye çalışıyorlar. Sana bir türlü ne demek istediğimi anlatamadığım "kültürel/disipliner/bakış" farklılığı kısmı bu. Honda girmez bu topa,kendince haklıdır da boklamak için falan söylemiyorum bunu.
R7'ye bak, RS660'a bak. Hangisinde ne görüyorsun?
Sen geçmişte bunlar yapılmış mı yapılmış diyorsun da, geçmiş baya geçmiş değil mi sanki?
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Honda bu speklerde motor kullandığı zaman bir şey geliştirmiş oluyorsa herkes kullandı farklı layoutlar?
Öyle mi? Listele o zaman killingroad...
BMW piyasaya ne sürmüş?
MotoGuzzi ne sürmüş?
Ducati ne sürmüş?
Honda'nın liste duruyor yukarıda... Buyur.
Arabalardan, motor yağından örneklemelere girmek yerine şu işi çözümleyek hele bi...
-
Avrupa icat eder, Amerika büyütür, Japon küçültür. Ama İtalyan tasarımı da güzeldir. Baktırır arkasından. Sanat eseri gibi olur. Hatta üst kimlik bile yapar belli bir model adı, biçime adını verir. Scrambler vs. Bazı şeyler iyi veya kötü olduğu için yapılmaz ya denemedir. Yada yapabiliyoruz için yapılır. Auto union silver arrow vb. gibi. Arkadaş desmo bakımından korkmayın, halledebilirsiniz diyor. Bu iyidir, kötüdür demiyor ki.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Öyle mi? Listele o zaman killingroad...
BMW piyasaya ne sürmüş?
MotoGuzzi ne sürmüş?
Ducati ne sürmüş?
Honda'nın liste duruyor yukarıda... Buyur.
Arabalardan, motor yağından örneklemelere girmek yerine şu işi çözümleyek hele bi...
Ben yukarıda Avrupalı üreticilerin motosiklet dünyasına kattıkları yeniliklerden bazılarını sıraladım. Bunlar öyle sıralı 4 motor gibi jenerik şeyler değil, basbaya bu adamların icat ettikleri veya motosiklette kulanımını geliştirdikleri şeyler. Senin beğenmediğin motor yağı geliştirmesi de KTM'in inovatif yüzey kaplamasından yediği golü örtmek için de yapıldı, ama seni kesmiyorsa ben bişey yapamam.
Sen bana kalkıp Honda'nın kullandığı blok türlerini listeliyorsun, sonra da kim ne sürmüş gibi bir soru soruyorsun? Sıralı 4 için Honda'ya teşekkür mü etmeliyim ben şimdi?
Bilmiyorum Japon dışı otomobil ve motosiklet üreticileri ile ne derdin var, ama çözümün bende olmadığına eminim.
-
Sıfır olarak alıp 24 bine kadar bindikten sonra bakım için bir miktar para harcamak sıfır ducati alana dokunmaz zaten. Zevkine hevesine sayar o parayı. Birde Desmo bakımı gelene kadar garantisi çoktan bitmiştir veya bitmeye yakındır. Servise öpülmenin anlamı yok muhtemelen dışarda aynı bakımı servise oranla yarı fiyatına halledersiniz. Ben bu olayı ikinci elde desmo bakımı yaklaşmış Ducati alan arkadaşların abarttığını düşünüyorum. Desmo bakımını abartanlar ikinci elde kısıtlı bütçeyle yüksek km Ducati alan arkadaşlar muhtemelen.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Bilmiyorum Japon dışı otomobil ve motosiklet üreticileri ile ne derdin var, ama çözümün bende olmadığına eminim.
Sıfıra aldığı CB1000R'ı 1.5 yıl sonra "bu ne be" deyip Superduke ile değiştirmiş, halen de zevkle kullanan birinin Japon dışı motosiklet üreticileri ne derdi olabilir?
Sadece Japonlar motosiklet dünyasına olan devasa katkısının küçümsenip Panigale'nin motor yağından dem vurulması gibi komik durumlarda "e yuh artık" diyesim geliyor içinden, bazen de diyorum böyle
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
pek çok insanın önüne uygun fiyatlı ducati koysan bile almıycağı aşikar ..
Kaldıki ikinci elleri de çok pahalı değil
İkinci el Ducati'yi almak değil, kullanmak pahalıdır. Zevk için alınacak motosikletler bunlar, finansal olarak mantıklı olduğu için değil...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
mavzer-i adlı üyeden alıntı
bende gittim kayışçıdan 20 mm genişliğinde olması gereken kayışlar yerine 17 mm genişliğinde kayış aldım
Neden bakımı kendi servisinde yapılmamış ikinci el Ducati alınmaz sorusunun cevabı...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Sıfıra aldığı CB1000R'ı 1.5 yıl sonra "bu ne be" deyip Superduke ile değiştirmiş, halen de zevkle kullanan birinin Japon dışı motosiklet üreticileri ne derdi olabilir?
Sadece Japonlar motosiklet dünyasına olan devasa katkısının küçümsenip Panigale'nin motor yağından dem vurulması gibi komik durumlarda "e yuh artık" diyesim geliyor içinden, bazen de diyorum böyle
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------
İkinci el Ducati'yi almak değil, kullanmak pahalıdır. Zevk için alınacak motosikletler bunlar, finansal olarak mantıklı olduğu için değil...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
Neden bakımı kendi servisinde yapılmamış ikinci el Ducati alınmaz sorusunun cevabı...
hatta bişey ekliyim. ducati alacaksam sahibinin gerçekten zengin olduğundan emin olmam lazım. ki zaten o zaman ucuza alınmaz.
benim sattığım ducatiyi başka zaman sarı sitede gördüğümde açıklamasında
km nin çoğu uzun yolda yapıldığı, (18binde aldım 54 binde sattım ve tüm km yi şehir içinde trafiğin yoğun olduğu yerlerde yapmıştım)
servis bakımlı olduğu (ama bende olduğu zamandan itibaren servisin önünden geçmedi ve satıştaki km si 56 bin kmydi.)
desmosu zamanında yapıldığı (ama desmosu 24bin yerine 50 binde yapılmıştı)
zamanında bendeki ducatinin dili olsada konuşsa. bana ana bacı düz giderdi
-
Şu hayatta en sevdiğim motosiklet tasarımlarından biri eski Ducati Monster 695'e ait. Şeytan diyor Desmo mesmo umursama yapıştır, al bir tane.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
hatta bişey ekliyim. ducati alacaksam sahibinin gerçekten zengin olduğundan emin olmam lazım. ki zaten o zaman ucuza alınmaz.
Memleket zengin uckagitci kayniyor...
Bence saticinin ne yazdigi ve dedigi hic onemli degil. Laf ucuz. Faturalari gostersin yeter...
Ikinci el Ducatinin degeri = Vaktinde servisinde yapilmis bakim faturalari
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler