Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Korkulan Desmo Bakımı Hakkında Önemli Bilgiler

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    desmo konusunda yalan yanlış bir çok bilgi dönüyor. maalesef vatandaşın ducati bilmemesinden dolayı da, usta ve servis kısmı vatandaşı çok güzel öpüyor.

    gelin bu zamana kadar 4 ayrı ducati sahibi olmuş, 10'dan fazla da farklı ducati deneyimlemiş birisi olarak desmo hakkında doğruları konuşalım, vatandaş bilgilensin.

    desmo...
    dvt motorlu ducatiler için 30.000km'de bir. önceki nesil ducati motorlar için 24.000km'de bir yapılan bakımın adı.
    1 - kayışlar ve gergiler.
    desmo'nun ana fikri kayıştır. ducati, diğer motosikletler gibi eksantrik zinciri kullanmaz(v4ler hariç). bunun yerine 4 adet gerginin çevresinden geçen 2 adet kayış kullanır. bu kayışlar motosikletin zamanlamasını ayarlar.
    motosiklet sıfır kilometre olarak 5 sene kenarda dursa bile bu kayışların değişmesi gerekir. çünkü kayış lastik/kauçuk/kevlar bir malzemedir. ve zamanla bayatlar, yumuşaklığını kaybeder. zamanı geldiğinde kayışı mutlaka değiştirin. çünkü eğer kayış koparsa motorunuz gümler. fakat ben henüz yurtdışı forumları da dahil olmak üzere, kayış koparmış bir ducati görmedim. ayrıca bu tarz bir şeyin varlığından habersiz, 50 bin km gitmiş ducati'ye de şahit oldum bir serviste. bu söylediğime güvenerek motosikletinizin zamanı gelmiş kayışını değiştirmeyi ertelemeyin, binde bir ihtimal, başa gelince birde bir olur.

    gergiler kayışları döndüren önemli organlardır. servisler bu gergileri her desmoda değiştirmek isterler fakat sıradan bir kullanıcıysanız bu gereksizdir. çünkü gergiler öyle 24 bin veya 30 binde bitecek kadar mukavemetsiz bir malzeme değildir. tavsiyem kontrol edilmek suretiyle, her 2 desmoda bir değiştirilmesi. hatta uslu bir çocuk olursanız 3 diyorum.
    kayış motorunuzun sağ tarafında genelde plastik bir koruma plastiğinin altındadır. dıştaki alyan başlıklı civataları sökerek kayışınızı kontrol edebilirsiniz.
    [https://soz.lk/i/7qcn9izv o plastik kapaklar]
    [https://soz.lk/i/pp0bmmi6 gergiler ve kayışlar]

    2- şimler

    desmo bakımının en önemli şeyi şimlerdir. sübap ayarı gibi düşünebilirsiniz ama daha farklı. size şimlerin nasıl bir şey olduğunu göstereyim.
    [https://soz.lk/i/agprbar2 görsel]

    açan ve kapatan şimler vardır. bunların da her makina için ayrı ölçüleri vardır.
    örnek bir değer vereceğim, 2.70mm kapatan şim, 3.05mm açan şim gibi değerler vardır. bu şimlerin zamanla ölçüleri bozulur. fakat bu kullanım tarzınıza da bağlıdır. örneğin benim 2014 multistradamda desmoyu yaparken hiç bir şimi değiştirmemiştik, çünkü hepsi gayet olması gerektiği gibiydi.
    örneğin, açan şimler, kapatanlara göre büyük olduğu için, değişim zamanı, açan şimlerin ölçüleri, kapatan şimlerin ölçülerine eksilmiş olabiliyor. bu sebeple, açanları, kapatanların yerine koyduğunuzda sadece açanların yerine yeni şim alarak daha uyguna mâl edebilirsiniz. fakat tabii ki servisler bunu tercih etmiyor, daha yüksek fatura çıkarmak için.

    fakat servislere gittiğinizde bu bakıma ek, yağ&yağ filtresi, hava filtresi, zincir dişli, bujiler, antifriz değişimi, fren balatalarının değişimi gibi onlarca şey ekler. ve bunu desmo faturası altında sunar.
    aslında desmo yukarıda saydığım kayış ve şim değişiminden fazlası değil. 24 bin veya 30 bin km için çok bir bakım mıdır sizce?

    karşılaştırma yaparak gidelim derseniz, örneğin multistrada 950 ve tracer 900 diyelim.

    tracer 900'ün sübap ayarının ve eksantrik zincirinin her 40 bin km'de bir kontrol edilmesi kendi manuelinde yazıyor. kim kontrol ediyor ve ayarını yaptırıyor? 50 bin kmde sıradan bir tracer 900'ü arayıp "üst kapağı açıldı mı?" diye sorarsanız muhtemelen "yoh abee heç ellenmedi, anahtar değmeediii tertemiss" der. ducati'de desmo bakımı gelince ekranda "desmo servıce" yazıyor diye mi bu kadar tantana? sen yaptırmayacaksan git özel bir servise, 3-5yüz lira at, söndürt o ışığı yani.

    sonuç olarak, daha önce serviste epey ellenmiş bir ducatici olarak, artık bu tarz bakımların hepsini özel serviste yaptırıyorum ve içime sinerek yaptırıyorum. saygılar efenim.
    tommygun, Merdo, Mr.wind ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bir İtalyan motoru sahibi olarak diyeyim ki, tabii ki korkutucu, niye olmasın?
    Gelin Korlas'tan alalım bir fiyat Multistrada 950 için ne kadar tutuyor?
    Tracer 900'e 50binde bakım yapılmaması o motoru satan adamın konusu, sübap ayarı için fiyat alalım herhangi bir Yamaha servisinden konuşalım sonra. Yoksa Desmo yaptırmayan Ducati kullanıcısı da var.

    Genel olarak Japon motorlarının daha bakımsız olduğuna ise katılıyorum buna itirazım yok.

    Evet Desmo daha uyguna halledilebilir. Bir arkadaşım İzmit'teki Ducati servisinden çok memnun kalmıştı ve gerekmeyen şeyleri değitşirmeyen "nispeten" makul fiyatlı bir bakım yaptırmıştı. Ama bu, günümüzde artık bir avantajı da kalmayan bir teknolojinin sürdürülebilmesi için gereken ekstra maliyetleri yok etmiyor. Desmo servisi tüm Ducati sürücüleri için diğer sürücülerde olmayan ekstra bir masraf.

    Yamaha da 40bin'de sübap ayarı yaparken yağı filtresini suyunu zincirini değiştirir, yine aynı kaleme gelmez.


    Kaldı ki, serviste öpüldüğüm için artık özel servise gidiyorum diyorsun. Bu tek başına Desmo bakımının korkutucu bir şey olduğunun göstergesi.


    Ha korkutucu diye bişey mi oluyor, hayır. Desmo bakımı var diye Ducati almaktan vazgeçmem, Korlas var diye almıyorum :D
    Ama bu bakım maliyetinin daha yüksek olduğu gerçeğini de değiştirmiyor.
    -Black-, pea, Kargaburun ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir İtalyan motoru sahibi olarak diyeyim ki, tabii ki korkutucu, niye olmasın?
    Gelin Korlas'tan alalım bir fiyat Multistrada 950 için ne kadar tutuyor?
    Tracer 900'e 50binde bakım yapılmaması o motoru satan adamın konusu, sübap ayarı için fiyat alalım herhangi bir Yamaha servisinden konuşalım sonra.

    Evet Desmo daha uyguna halledilebilir. Bir arkadaşım İzmit'teki Ducati servisinden çok memnun kalmıştı ve gerekmeyen şeyleri değitşirmeyen "nispeten" makul fiyatlı bir bakım yaptırmıştı. Ama bu, günümüzde artık bir avantajı da kalmayan bir teknolojinin sürdürülebilmesi için gereken ekstra maliyetleri yok etmiyor. Desmo servisi tüm Ducati sürücüleri için diğer sürücülerde olmayan ekstra bir masraf.

    Yamaha da 40bin'de sübap ayarı yaparken yağı filtresini suyunu zincirini değiştirir, yine aynı kaleme gelmez.


    Kaldı ki, serviste öpüldüğüm için artık özel servise gidiyorum diyorsun. Bu tek başına Desmo bakımının korkutucu bir şey olduğunun göstergesi.


    Ha korkutucu diye bişey mi oluyor, hayır. Desmo bakımı var diye Ducati almaktan vazgeçmem, Korlas var diye almıyorum :D
    Ama bu bakım maliyetinin daha yüksek olduğu gerçeğini de değiştirmiyor.
    Ana fikri aşılayamamışım size. Yetkili servise gitmiyorum, korktuğum için değil, işi saçmaladıkları, gereksiz şeylerle faturayı yükselttikleri için.
    Özel servise gidiyorum yıllardır ve bir desmo bakımı için çok komik rakamlar ödüyorum. 250-300 euroya desmo bakımı yaptırıyorum. Kayışı ve şimleri dahil.
    F54 bunu beğendi.

  4. #4
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    desmo korkutucu işte. sırf ducati marka algısını koruyabilmek için gereksiz bir teknolojiyi sürdürdüğünü kabul edelim.
    belki de japonların geleneksel üretim tekniklerinden şaşmaması bu teknikler üzerinde sürekli geliştirme yapması japon=sorunsuz algısını yarattı.

    örneğin araba konusunda başka markalar çoktan turbo benzinli motorlara geçmişken, honda civic'te yıllarca atmosferik motor kullanılmaya devam etti ve yıllar sonra turbo ve turbo dizel modelleri üretti.
    gidin bakın amerikaya vw para etmezken japon markaları altın gibi mesela.

    japonlardaki bu teknik anlayış sebebiyle yollarda 20 yıllık japon motorları sürüsüyle görebilirken kaç tane 20 yaşında avrupalı motor görebiliyoruz? desmo ve benzeri antin kuntin sistemin tüketici gözünde bir değeri olmadığını anlayabilse, ducati de geleneksel sisteme geçer belki. mesele sorunsuzluk. tüketici sadece cebinden çıkana değil, çıkma ihtimali olan paraya da bakar.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Ducati desmosu yedek parçası ikinci eli ile her zaman bence sıkıntılı bir motor olmuştur bende…

    2 sene önce ducatili bir arkadaş ufak bir kaza sonucu yan grenajı kırmışdı o zaman bana dediği grenaj magnezyum dan olduğu için tamiri kaynağı mümkün değilmiş çıkması yan sanayisi de yokmuş

    burda konusu vardı işte daha iki üç gün önce açtı bir arkadaş ..
    Arkadaşın göstergesini çalmışlar yüksek ihtimal sipariş üstüne çalınmış bence bu bile sıkıntının büyüklüğünü anlatmaya yeterli ..
    -Black- bunu beğendi.

  6. #6
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    300 Euro'ya bakım yaptırıyorsan iyi. Kaldı ki bu da güncel değildir sanıyorum. Korlas'ta bu fiyat 800-1000 Euro arası. (geçen sene öyleydi)

    Korkulan bakım değil, faturası. (Parça stoğu yoksa, bakım da korkutucu hale gelebilir o ayrı)

    Korlas da bunun farkında ayrıca. Bir ara sosyal medya fenomenlerine, "bak hiç acıtmıyor" videoları falan çektiler ama, kimsenin yediğini sanmıyorum.
    zekeriyaimam bunu beğendi.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Güzel paylaşım. Teşekkürler ve eline sağlık @mamba09.

    Ekleme:
    Masrafı kadar beni gereğinden fazla motor açtırmak zorunda olmak korkutuyor. Üst kapak açmak çoğunlukla oldukça zahmetli ve vakit alan bir iş, dolayısıyla iyi yapacak kişi de (işçilik çok olduğu için) iyi para alıyor. Bizim memlekette iş etiği ve bilgisi vs. ne durumda olduğu malum. Dolayısıyla motoru ne kadar az açtırsak o kadar iyi bence. (Lazım geldiğinde açtıracağız mutlaka ama ne kadar az lazım olursa o kadar iyi yani...) Benim motorun da supap açıklığı kontrolü her 24.000km'de bir ama şu anda 43.000km'deyim ve supap açıklığı kontrolü hiç yaptırmadım. 48.000'de yaptırmaya niyetim var ama bir yandan da "Motorun sesi, tüketim değerleri ve performansı düzgünken neden kurcalatayım?" diyorum - bir türlü içim rahat teslim edemiyorum. Alet edevat alıp öğrenip kendim yapsam içim çok daha rahat edecek. (Bu arada eminim 60.000'de açtırsam gene toleranslar dahilince çıkacak. 48.000'de yaptırmazsam baskı balata değişimi geldiğinde mutlaka yaptırırım artık...) Japonla kafa biraz daha rahat. Ben kekoların elindeki CBR250R'lar dışında krank kıran, supap kesen Honda duymadım pek...
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Yetkili servis de olsa adam motoru açıyor, orasını burasını kurcaladığı için ne olursa olsun doğru düzgün toplayamayıp bakım sonrası sorunlara sıkıntılara biz gark ediyor. Bu net. Matematiksel bir somut gerçek. Konuyu açan arkadaşın anlattıklarını yapıp, motoru eski halinde bize teslim edecek adam çok az.

    Ehliyetimi almadan önce hırpalamaya başladığım Broadway'den başlayıp, premium araçlar dünyasında gezindiğim şu günlere kadar ömrümü sanayilerde, yetkili servislerde harcadım.

    Megane arabamızla silecekleri çalıştırıp durdurunca camda kendi kafasına göre pozisyonda (çaprazlama vaziyette) duran silecekler için yetkili servise gidip, makineye bağlanan arabaya "abi sileceklerde birşey yok" dediği için obd bağlantısını elimle hiddetle söküp "bırak şu lanet makineyi gözünle görmüyor musun silecek nerede duruyor" diye kavga ettim.

    Antalya Aksu'da 96 model Renault Flash araba hararet yapınca yolda ilk gördüğüm tamirciye gittim, adam farklı malzemelerle neredeyse pompayı tekrar yapıp yerine taktı. Dedim abi senin gibi 10 usta olsun, bu memleketin sırtı yere gelmez.

    Yıllarca bu ülkede yetkili servisler dahil şanzıman yağı, fren hidroliği değişiminden kaçtılar. Ustalar her gün 50 araba ile uğraşıyor. Ben de her gün 50 ustaya dert anlatmaya çalışıyorum. Anlatılan teknik bakımları, ustalara güvenmediği için insanlar yaptırıp, dertsiz başlarına dert almıyorlar. Bozulunca bakarız diyorlar. Şansa bozulmazsa sorun yok. Bozulursa 6 bin yerine 60 bin masraf. Sonra "bu motor masraf çıkarıyor" damgası yapıştırılıyor motora. Piyasa böyle. Yıllardır okuyorum piyasayı. Ustalar da doğal olarak bu konuda yeterli tecrübeye sahip olamıyorlar. 40 yılın başı bu bakımı yaptırmaya gittiğinizde de, motoru kucağınıza alıp geliyorsunuz.

    Hayatta en pahalı şey tecrübedir.

    Ülkemizde malesef yeterli düzeyde işinin ehli usta yok. Yetkililer de dahil. Onun için böyle "antin kuntin" bakımlara ihtiyaç duyan aletler, ülkemizde tutmuyor. Bu böyle aga. Ne dersen de.

    Konuyu açan arkadaş da zaten benzer şeylerden, servislerin kendi manuellerine dahi uymadığından bahsetmiş.

    Burada yapılabilecek olan akıllıca hareket, fazla bakım gerektirmeyen aletler kullanmak. 90 ların meşhur sözü 2022 yılında dahi halen daha geçerli.

    "Dijital sat alma. Çabuk bozulur" Bitti.
    tommygun, pea, espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Desmo dan değilde egzantriği kayışla çeviren tüm motorlarda korku vardır , zincir boşluk yapar ses üretir kendini belli eder bir sürede o halde çalışır , kayış ise hiçbir belirti vermeden çat diye kopar , hele motosiklet gibi yüksek devir çeviren bir motorda sadece subap takımı değişimiyle de kurtaramayacağımızı düşünüyorum , silindir kapağı , piston , piston kolları hatta krank ve bloğa kadar zarar gelebilir , çıkma bulunamazsa kimsenin bir Ducati motorunu çalışır hale getirmek için para harcayacağına ihtimal dahi vermiyorum..

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Ben yıllar önce YouTube da İtalya idi sanırım adamların desmosunu izledim motoru adeta parçalayıp yeniden topladılar.. aslında çok güzel bir şey aşınmış atması kokması ötmesi kaçağı neyi varsa hallediyorlar fabrikadan çıkmış gibi sana motor teslim ediyorlar bir nevi arabadaki rektifiye revize işlemi gibi .. Türkiye’de mali gelirler eskiden de el vermiyordu şimdide el vermez çoğu insanda bu tür işlere..

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Ducati ve Bmw 'nin neredeyse her motosikletini çok seviyorum ama insan daha almadan ürküyor. İsimlere bakarmısınız


    Birisi BORUsan - Diğeri KORlas.. Bu ne şaka, ne de tesadüf bence
    tommygun, espresso, volkan190 ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Tipik Japon ve Ducati subap ayarı karşılaştırması:

    1. Desmo silindir başına iki kat daha fazla şim içeriyor.
    2. V motor olduğu için iki kafa var.
    3. Silindirler arası açı yüksek olduğu için kafalara ulaşmak daha zor olabiliyor, bazı modellerde radyatörü sökmek gerekiyor. Buna karşın bazı 4 silindir Japon’larda depo bile sökmeye gerek yok, herif deponun arkasına mafsal koymuş, öndeki bir civatayı sökünce deponun önü 30 santim yükseliyor, kafa 30 saniye içinde olduğu gibi ortada, hiç bir elektrik bağlantısı ya da hortum sökmeden hem de...
    4. Performanslı Avrupa motorları bakıma daha hassas. Burası tartışmalı, ama ama belli modellerin uluslararası forumlarında gördüğüm o ki Japon’ların sübap ayarı kolay kolay bozulmuyor. Ducati ise vakti gelmeden sübap ayarı isteyebiliyor. Şimdiki motosikletim başka bir sebeple 5bin km'de açıldığında, bir silindirinin egzos subab şimi sınırdaydı.

    Genel olarak Ducati performans, tipik Japon ise kolay bakım için dizayn edilmiş sanki. Her iki yaklaşımın da ona göre avantajları ve dezavantajları mevcut.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    desmo korkutucu işte. sırf ducati marka algısını koruyabilmek için gereksiz bir teknolojiyi sürdürdüğünü kabul edelim.
    belki de japonların geleneksel üretim tekniklerinden şaşmaması bu teknikler üzerinde sürekli geliştirme yapması japon=sorunsuz algısını yarattı.
    Buna çok katılmıyorum buna.

    Sadece Honda'nın dizayn edip, üretip, piyasaya sürdüğü motosikletlerin silindir düzenlerine bakın: düz 1,2,4,6, yatay V2, dikey V2, yatay V4, dikey V4, boxer 4, boxer 6... Dört Japon üretici de zamanında turboya yatırım yapıp piyasaya turbo modeller sürmüşler, Kawasaki ve Suzuki Wankel motorlu model de sürmüş piyasaya.

    Peki Ducati? BMW? MotoGuzzi?

    Hangisi geleneksel, hangisi yenilikçi?
    killingroad, tommygun, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Desmo geçmişte yüksek performanslı motorlarda bir gereksinim olarak lanse edilebilirdi, bir avantaj sağlıyordu. Artık kalmadık desmodromik valf sistemlerinin bir esprisi, Ducati de eninde sonunda vazgeçecek. Deli bir İtalyan aile yönetseydi belki ısrar ederlerdi, VAG'ın kılıcı keskindir.

    Fikri aşılamak değil de, e zaten yetki verilmiş servislerin fiyatını vermemek için özel servislere gidiyorsunuz. Potansiyel bir Ducati alıcısı sizin yetkili servis fiyatlarından korktuğunuzu düşünecektir. Bunun karşısına 80bin'e kadar açılsa da sübaplarda ayarlama istemeyen bir Tracer 900 sahibi geldiğinde ne olacak? Üstelik o da özel serviste ciddi şekilde daha ucuza halledebilir.

    Japon malı vs Avrupalı malı şeklinde bir konuda uzun uzadıya yazmıştım. Avrupalı motosikletler Japonlar kadar bakım bağımsız yaşayamazlar, nokta. Ne alırken ne aldığımızı bilmemiz lazım. Makası abartarak açıyorum, Ferrari alıp sonra bunun bakımı TypeR'dan fazla diye şikayet etmek anlamsız oluyor. Japonlar muhafazakar insanlar ve muhafazakar motosikletler üretiyorlar, bu da kötü demek falan değil. Ama gidin Piaggio'nun bir scooterı da ölümsüz, çünkü orada öyle yüksek performanstı yenilikçi şeylerdi falan yapılmıyor.

    En nihayetinde,
    Elbette bir Ducati'nin bakım maliyeti muadili Japon rakiplerinden yüksek olacaktır. Tracer 900 yerine Multi950 tercih ederim gibime geliyor, ama bu bakmanın daha pahalı olmayacağını söylememi sağlamaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna çok katılmıyorum buna.

    Sadece Honda'nın dizayn edip, üretip, piyasaya sürdüğü motosikletlerin silindir düzenlerine bakın: düz 1,2,4,6, yatay V2, dikey V2, yatay V4, dikey V4, boxer 4, boxer 6... Dört Japon üretici de zamanında turboya yatırım yapıp piyasaya turbo modeller sürmüşler, Kawasaki ve Suzuki Wankel motorlu model de sürmüş piyasaya.

    Peki Ducati? BMW? MotoGuzzi?

    Hangisi geleneksel, hangisi yenilikçi?

    İyi de ne zaman yaptılar bunları?
    Senin supeprduke'un ayarının şaşması ve mesela NT1100'ünkinin asla şaşmayacak olması açıkça buradan kaynaklanıyor benim gözümde. (Sadece buradan değil,kültürel ve ekonomik farklar da var, ama temel sebep bu)
    Japonlar tüm üretim disiplinlerinde olduğu gibi çok muhafazakar yaklaşıyorlar motosiklete de.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de ne zaman yaptılar bunları?
    En azından bir zaman yapmışlar. İçlerinde olmasa o zaman da yapmazlardı. Peki ya saydığım Avrupa markaları ne zaman yapmışlar?

    Japonlarin genel olarak muhafazakar yaklaşımı olduğuna katılıyorum. Ama dayanıksızlık, üretim kalitesizliği ve yetersiz dizaynı, tümden performansa fatura etmeye kesinlikle katılmıyorum. Etkisi tabii ki var, ama imkansız değil.

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    2-3 hafta önce Aydın'a yaptığım iş seyahatinde Mamba09 kardeşimle kısa bir süreliğine bir araya geldik. Sağolsun ortama Multistrada ile geldi. Maşallah çok tatlı gözüken bir motor, sesi bile bir farklı. Normal şartlarda bakımının kol gibi olduğu motosikletin her halinden belliydi. Velhasıl Mamba09 kardeşimin ortamdan ayrılmasının ardından motosiklet kullandığımı bilen benim ortamımdaki kadınlar kızlar sordu "Hele tommygun senin motor da bundan mı?" , mecburen "evet, benim motorda da 2 tekerlek var ama benim motor siyah" demek zorunda kaldım.

    Ducati bence o 24-30.000deki bakımın adını "Desmo bakımı" koyarak pazarlama anlamında biraz antipati toplamış. İsim koymadan, markalaştırmadan "şu kayış değişecek, bu şim atılacak, gergiler de kontrol edilecek, ahanda fiyatı bu" dese bence ülkemizde bu kadar tırsılmazdı.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Desmo geçmişte yüksek performanslı motorlarda bir gereksinim olarak lanse edilebilirdi , bir avantaj sağlıyordu. Artık kalmadı desmodromik valf sistemlerinin bir esprisi.....

    Desmo dan daha avantajlı ne üretildi ki ? mekanik sistemler içerisinde en performanslısı Desmo dur , subap yayları bulunmadığı için krank çıkış gücünden harcanmaz , bujileri söküp yaylı ve özellikle dört subaplı motorları elle çevirin ne kadar güç gerektirdiğine şaşırırsınız , oysa bir desmo motoru küçük bir çocuk bile eliyle çevirebilir..
    YasinC bunu beğendi.

  17. #17
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Ducati sahibi olmadım bilmiyorum.
    Ama sanırım bir çok çok silindirli ve zincirli olan motosikletlerde desmodan daha ucuzda olsa daha riskli olduğunu düşündüğüm bir şey var.
    Nedir o?
    Şu anda suzuki inazuma kullanıyorum genelde. Yaz ortasında bir activa 100 parçalayıp krank değiştirirken bir baktım ki bizim egzantrik zinciri ortada..
    Eee nolcek bu zincir değişirken?
    Sağ yada sol taraftan bit kapak açılarak zincir değişip senteye getirerek toplanmayacak..
    Peki nolacak?
    Bu motor komple dağıtılıp şanzuman silindir piston üst kapak krank v.s aklınıza ne gelirse darmadağın edilip zincir değişerek yeniden toplanacak.
    Peki bütün bu işleri fabrika titizliğinde torklarda civata sıkarak yapacak yağ sızdırma parça arttırma yapmadan yüzde yüz guvenle hangi usta yapacak? Korkayrum ondan..

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    İster otomobil, ister uçak, ister tekne, ister motosiklet... motoru olsun fark etmeksizin, eğer süpap sisteminde "şim" kullanılıyor ise ve makine başındaysanız, ustanız bu ölçü kurtarmıyor v.s. dediğinde ilk olarak şimi ters çevirip tekrar ölçmesini isteyin. Ölçünün kurtarma ihtimali %50' ye yakın. Eğer kurtarmaz ise diğer şimlerin tamamı ölçülüp gerçekten değiştirilmesi gereken miktarı kadarını değiştirtin.

    Değişim sonrasında şimleri geri isteyin, aksi halde onları başkasına tekrar satarlar, ki teknik olarak bunun bir sakıncası da yoktur(tekrar belirteyim, teknik olarak. yani şim ömrü tükenmesi gibi bir durum çok istisnadır. Ancak çatlamalar olacak v.s... ki çok çok nadir durumdur), ama belki siz o şimdleri sahibinden den v.s. ucuza da olsa satabilirsiniz, belki size satan adamlar dahi sizden indirim karşılığı parçayı geri isteyebilir. Bu da küçük bir not olarak kenarda kalsın.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .... şimi ters çevirip tekrar ölçmesini isteyin....
    hocam bu Ducati lerin şimleri ters çevrilip kullanılamaz aynı şekilde Bmw nin boksör motorlarında da şimler tek taraflıdır..sizin bahsettiğiniz şimler daire şeklinde olanlar eski motorum Suzuki Vstrom öyle idi ki bir çok motorda da aynısı mevcut..

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Desmo dan daha avantajlı ne üretildi ki ? mekanik sistemler içerisinde en performanslısı Desmo dur , subap yayları bulunmadığı için krank çıkış gücünden harcanmaz , bujileri söküp yaylı ve özellikle dört subaplı motorları elle çevirin ne kadar güç gerektirdiğine şaşırırsınız , oysa bir desmo motoru küçük bir çocuk bile eliyle çevirebilir..
    Nikkfurie, Yuksek devirli motosikletlerin yaylari daha bir sert oluyordur eminim; ama motoru elle cevirmeye calistigimizda, yaylardan ziyade piston halkalarinin silindirle surtunmesi (ozellikle cok silindirli motosikletlerde) daha cok one cikmaz mi?

    Bir de modern desmo motosikletlerin subaplarinda da yay oluyormus, daha zayif olsa da.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler