A2 ile F650 GS sürülebilir mi?
Reklamlar
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Duke 390'ı kitabına uydurup tam A2 sınırında bırakmışlar.
44hp diyor 32,36kW yapar. Yakıtsız 149kg diyor, yakıt kapasitesi 13,4l. Bizdeki standart E5 benzin yaklaşık 0,73kg/l. 13,4l × 0,74kg = 9,78kg. 149 + 9,78kg = 158,78kg motorun tam dolu depo ile ağırlığı.
32,36kW ÷ 158,78kg = 0,2038 güç/ağırlık oranı. 2 haneye yuvarlandığında tam 0,20 yapıyor. (Matematiksel olarak 0,20'yi geçiyor ama sanırım virgülden sonra 2 haneye yuvarlanıyor - biraz muğlak bir durum...)
Yukarıdaki değerler birazcık oynasa (mesela 32küsür değil de tam sınırlama kadar 35kW yapsalar...) ve güç/ağırlık oranı 0,205 ve üstüne çıksa yuvarlandığında 0,21 olup klasman dışına çıkıyor...
motosikletim ruhsatta 163 kg gözüküyor :D . bide 0.2 den sonra küsuratı kayda geçirmedikleri için 0.29999999 bile sadece ilk iki basamak yazılarak doğru oran yazılacaksa 0.2 olarak yazılmak zorunda sonuçta 0.3**** değil. zaten eğer 0.20 yi geçmeyen motorlar sürülebilir olsaydı şuan a2 olarak sürdüğümüz motorlardan bazıları a2 için fazla güçlü olarak kayda geçer ve üst ehliyet sınıfına dahil olurlardı.
tekeriniz yere sağlam bassın...
Reklamlar
-
Avrupa pazarına satılan genelde 500cc ye kadar olan motorlar 35kw ile limitlendiriliyor .. firmalarda ehliyet muhabbetini biliyor Avrupa pazarında ona göre motor yolluyor ..
Avrupa pazarına satmadıkları motorlarda ninja500r gibi 37kw misal.. onlarda sınırlandırma yok ..
-
Cyan adlı üyeden alıntı
32,36kW ÷ 158,78kg = 0,2038 güç/ağırlık oranı. 2 haneye yuvarlandığında tam 0,20 yapıyor. (Matematiksel olarak 0,20'yi geçiyor ama sanırım virgülden sonra 2 haneye yuvarlanıyor - biraz muğlak bir durum...)
Fizik/Matematik bilmedikleri için, yuvarlama nedir nasıl yapılır onu bilmiyorlardır.
-
AleniDesais adlı üyeden alıntı
motosikletim ruhsatta 163 kg gözüküyor :D . bide 0.2 den sonra küsuratı kayda geçirmedikleri için 0.29999999 bile sadece ilk iki basamak yazılarak doğru oran yazılacaksa 0.2 olarak yazılmak zorunda sonuçta 0.3**** değil. zaten eğer 0.20 yi geçmeyen motorlar sürülebilir olsaydı şuan a2 olarak sürdüğümüz motorlardan bazıları a2 için fazla güçlü olarak kayda geçer ve üst ehliyet sınıfına dahil olurlardı.
Kanunda yazan ibare "kW/ağırlık oranı 0,2'yi geçmemelidir". 0,200000001 bile (milyarda bir fazlası) 0,2'yi geçer. 0,29'un kabul olma şansı yok; düşününce 0,2 ile 0,29 arasında oransal olarak %45 fark var, mantıklı da değil zaten.
KTM de bunun farkında olduğu için motoru yakıtsız 149kg diye pazarlarken (yukarıda yaptığımız hesaba göre 158,8kg tam dolu hali...) resmi tanım / özellik belgesine 163kg yazmış. Böylece 32kW (resmi) / 169kg (resmi) = 0,1963 ile 0,2'nin altında kalmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
Avrupa pazarına satılan genelde 500cc ye kadar olan motorlar 35kw ile limitlendiriliyor .. firmalarda ehliyet muhabbetini biliyor Avrupa pazarında ona göre motor yolluyor ..
Avrupa pazarına satmadıkları motorlarda ninja500r gibi 37kw misal.. onlarda sınırlandırma yok ..
İşte KTM hafif olduğu için 35kW kurtarmıyor, o yüzden 32kW şeklinde üretiliyor. Hacim ile ilgimiz yok bu arada, iki parametre var; kW cinsinden güç ve kg cinsinden ağırlık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Fizik/Matematik bilmedikleri için, yuvarlama nedir nasıl yapılır onu bilmiyorlardır.
:D doğrudur. Matematik (geniş anlamda) bilmesinler de aritmetik (dar anlamda) bilsinler, ona da razıyız...
-
Hacim ile ilgimiz yok genelde 35kw güzel bir çift silindir makinede 500cc ye kadar gelir ancak ..
Onun üstü 600-650 de çift silindir makine artık 50kw lardan falan başlar çıkarda çıkar genelde …
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Kanunda yazan ibare "kW/ağırlık oranı 0,2'yi geçmemelidir". 0,200000001 bile (milyarda bir fazlası) 0,2'yi geçer. 0,29'un kabul olma şansı yok; düşününce 0,2 ile 0,29 arasında oransal olarak %45 fark var, mantıklı da değil zaten.
Evet, kayıt üzerinde 0,2 demek 0,2 ve ardından sonsuz tane 0000 demeye denk geliyor. ama benim anladığım kadarıyla kimler bu ruhsatlara bu verileri işliyorsa 0,3e çıkana kadar ne geliyorsa 0,2 yazıyorlar galiba. zaten sizinde dediğiniz gibi KTM vb. markalarda durumun farkında olsalar gerek motorun ağırlığını fazla çıkartarak durumu kendileri eşitleyerek pazara sokmuş.
tekeriniz yere sağlam bassın...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)