Aaa böyle rodaj olmaz ki, her viteste kesiciye sokman lazım, en az 10 saniye vutututu yaptırıp yanlaman veya teker yapman lazım
Şaka bi yana anlattığından gördüğüm kadarıyla gayet düzenli bi rodaj süreci yapıyorsun dostum tebrik ederim. Motor rodajı denildiğinde benim anladığım en önemli nokta silindir ve sekmanların en uygun şekilde aşınarak uyumlu şekilde çalışması. Bu durumda patlamayla oluşan kompresyon kaçakları en aza iner ve patlamayla oluşan güç en az kayıpla aktarılır. Tabii ki valflerin, egzantrik zincirinin, şanzıman dişilerinin, krank, yatak ve diğer pekçok parçanın da birbirine alışması rodaj kapsamına girer. Bana kalırsa rodaj asla bitmez, çünkü zaten sürekli birbirine temas eden metal parçalardan bahsediyoruz. Mikron düzeyinde de olsa aşınmalar her zaman olacaktır. Motosikletin zaten MT-25, marka ve model kendini ispat etmiş. Kitapçığı uyduğun ve bakımlarını da düzgün yaptığın sürece sorun yaşayacağını sanmıyorum.
Tekerin düz bassın, iyi sürüşler.
AEA - Rodaj nasıl yapılır?
https://youtu.be/RVAEFFBVrCU
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------
Ekleme: Fan açma konusuna gelecek olursak, bu konuyla ilgili pekçok görüş var. Ben asla kesin bi bilgiye ulaşamadım
Fakat basit bi mantık yürüterek şu kanıya vardım. Silindir içinde ateşleme olduğu sürece ısı artmaya devam edecektir. Fan açtığında ise esintiyle birlikte radyatör sıvısı daha hızlı soğuyor ve dolayısıyla motor sıcaklığı daha hızlı düşüyor. Bu durumda bi yandan benzin yakarak motoru ısıtıyorsun, bi yandan da fan açarak soğutuyorsun. Başlı başına bi ikilem. Ben neredeyse her zaman stop etmeden önce birkaç saniye beklerim. Bunun sebebi motorun rölanti devrine gelip yağ, yakıt ve su devirdaim pompalarının normal çalışma hızlarına dönmesini beklemek. Fanın çalışıyor veya çalışmıyor olmasını dikkate almıyorum. Bugüne kadar da sıcaklıkla veya fanla ilgili en ufak bir sorun yaşamadım. 40+ sıcaklıklarda stop ettiğimde de, tekrar marşa bastığımda da motor gayet sağlıklı çalışmaya devam etti.