Geçen gün yamaha Premium servise gittiğimde satış yapan elemanın telefonla arayan herkese söylediği şu cümle.
" Nisan 2023e kadar fabrikalarda üretim durdu.şimdi sıraya girsen 2024 yılbaşında anca motor ya gelir ya gelmez."
Geçen gün yamaha Premium servise gittiğimde satış yapan elemanın telefonla arayan herkese söylediği şu cümle.
" Nisan 2023e kadar fabrikalarda üretim durdu.şimdi sıraya girsen 2024 yılbaşında anca motor ya gelir ya gelmez."
ankara yamaha baydar'ı aradım. R25 ne zaman gelecek diye sordum. mart ya da mayıstan sonra yeni parti motosikletler gelecek dedi.
büyük ihtimal yeni gelecek motorlar 200 bin liraya yakın fiyatlardan satışa çıkacak ki şu an karaborsa da bile 160-170 bin lira civarı fiyatlar.
imkanı olan istediği motosikleti alsın. boşuna beklemeyin piyasa düşer diye.
Yalandan kim ölmüş
Şu hayatta en nefret ettiğim insanların başında yalancı, kolpacı, üfürükçü, sahtekar, üçkağıtçı, zübük insanlar geliyor. Maalesef çalışmakta olduğum sektörde bu tiplerden çok var, adam senin gözünün içine baka baka yalan söylüyor. Bazen şeytan diyor ki kır ağzını itin, konuşup da yalan söyleyemesin, kır parmaklarını da mesaj yazarak yalan söyleyemesin. Yamaha Premium'da satış yapan arkadaşın da ben bu nefret ettiğim insanlardan biri olduğunu düşünüyorum.
Üretim kaynaklı ya da ülkeye getirilen motosiklet sayısı ile ilgili bir sıkıntı var.
Ama asıl sıkıntı talebin arzdan fazla olması.
Bu da 250cc ye kadar olan ürünler için çok daha fazla.
Motosiklet olsa bile Xmax bile 130.900 + 25K ekstra aksesuar vs ile satılıyor.
Bence piyasanın durgunluğundan faydalanıp, alınmak istenen motosiklet imkan dahilinde alınmalı.
3-5 ay yatacak diye düşünmemek lazım.
Malum ülkede almadığımız her şey için neden almadık diye pişman olur hale geldik.
Bu mantık ile 6 ay önce kredi kartına taksit ile aldığım lambretta %35 zamlandı.
Şimdi olsa o paraya almak istemezdim ya da alamazdım.
Honda iki ay önce açıklama yapmıştı bazı modellerin üretiminin durduğuna dair. Herhalde bir iki aylık aksama için böyle bir açıklama yapılmazdı: https://www.advrider.com/no-crf250-r...s-some-hondas/ Yamaha ile ilgili de yarısı monte edilmiş motorların depolarda parça beklediğini duydum bir başka forumda. Nisan abartılı geliyor bana da ama üretim kapasitesinde bir sıkıntı olduğuna inanıyorum.
Böyle bir durum varsa Yamaha Motor Company açıklama yaparak paydaşlarına bilgilendirme yapar düşüncesindeyim.
1.5 ay önce yamaha istanbul'dan tracer sipariş etmek istedim. "2022 istihkakımız bitti, 2023 henüz belirsiz" yanıtı gelmişti. Kavuşamadık tracerımla.
söyleme katılmak istemeyen ama katılmadığı söylemle yaşayan bir motosikletliyim.
daha önce bir benzerini honda'da nc ve africa twin için yaşamıştım.
Dünya da genel olarak araba motor tekne karavan farketmez üretimlerde gecikmeler aksamalar bandlarda kısmi durdurmalar oluyor çünkü dünyadaki talep eğrisi pandemiden bu yana çok değişti ..
arabalarda elektrik hybride yönelme dizele olan talep azalması motorsiklerde dünya genelinde orta ve küçük hacimlere yüklenme falan filan aksamalara yüklenmelere sıralara neden olabilir ..
Bayide olmayan motor sıfır olarak galeride liste fiyatının daha üzerinde ilanlar dolu, bu duruma izin verilmesi başlı başına skandal.
Ulan pandemiye kadar iyi kötü stabil bir satış grafiği vardı, lanet pandemi yüzünde piyasalar, üretim alt üst oldu. Aynı şeyleri gıda piyasasında yaşarsak küreğini sapını tutarız haberiniz olsun.
çoktan tuttuk o sapı, sadece henüz kimse farkında değil. eğer yeterli önlemler alınmazsa tarımsal girdilerde ve gübrelerlde görülmemiş kıtlık olacak bu da üretim ve rekolte kaybına sebep olacak, e arkası da gıda krizi.
tek umudum var mazı dağına yapılan fosfor, amonyak ve sülfirik asit tesisleri. randımanlı çalışırsa yırtarız abicim.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
arkadaşlar bu arz talep dengesi şaştı bozuldu bunların hepsi savsata bana inanmayan herhangibir bayii ye gidip (araba motosiklet) liste fiyatı +aksesuar üzerine 10000 tl koysun masaya bak nasıl çıkıyor makinalar dışarıya
5 yıldır yamaha bayinin önünden her gün geçiyorum 29 30 mayısta vitrinde tek bi tane motosiklet yokken 1 haziran günü r 25 x max 250 n max 155 sürüsüne bereket gelmişti bu kadar motosiklet i vitrine koymak için ya zam beklendi yada ne hikmetse 1 haziran günü tır yanaştı kapıya
yani yok satıp istedikleri fiyata satmak varken neden müşteri gelsin pazarlık yapsın eşantiyon birşeyler istesin diye uğraşsınlar ki ?
Yamaha'nın Avrupa'daki üretim merkezlerinde üretim yavaşlatılmıştı zaten, komple kapanmış olabilir- yabancı kaynaklara öncelikle düşer yakında. Fransa'da sıkıntı vardı zaten, japonlar ile karşılıklı restleşmişlerdi yaz başında.
kaynak soracaksınız ama eniştem bile değil.
covid yüzünden 2020'de kapandı, covid sonrası yeniden açıldığında maliyet artışı beklenenden fazla olduğu için üretim azaltıldı. Şimdi enerji krizi eklenince mümkün duran gelişme.
2016'da xmax'ı alırken bayiye gidip hem de istediğim renkte olanı alabilmiştim hiç uğraşmadan. Banka da kredi için uğraştırmamıştı, tamamını kredi çekip bayiye gidip evet bu renk olsun demiştim liste fiyatından 200 lira da indirip yapmışlardı.
Şimdi fiyatlar arttı, benim 2016 model xmaxın ikinci el fiyatları da arttı ama yeni motor almak istesem arada vereceğim fark da arttı. Keşke yine bayilerde eskisi gibi rahat bulunsa da saşma fiyatlar olmasa en azından liste fiyatından alabilsek, o zaman ikinci el fiyatları da düşer ama benim vermek zorunda olacağım fark daha da azalır.
Bayilerde motor olsa 2016 model xmax'ı satıp üzerine ekleyip sıfırını almayı düşünebilirdim. ayarlanabilir ön cam, anahtarsız çalıştırma, euro5 motor, çekiş kontrol sistemi gibi özellikleri var hem de mooru yenilemiş olurdum. Ama bayilerde sıfır motor liste fiyatları ile yok diye bu işler düzelene kadar eski motorumla devam edeceğim, hatta çanta, alarm vb. gibi aksesuar masraflarına da gireceğim.
bayilerde sıfır motor olmaması ikinci el piyasasında da arzı azaltıyor böyle. Sıfır motor olsa benim gibi elindeki motoru satacak çok kişi çıkar, biz satmıyoruz sıfır yok diye böyle olunca piyasa al-satçılara kalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
Benim tahminim (elimde veri yok, olsa olsa bu kadar olur diyerek sallama tahminim) en az 3 sene daha böyle gider bütün dünyada. zaten daha da uzarsa sıfır araç almaktan çok daha büyük sorunlarımız olacak demektir. Bu yüzdne elimizdekini idame edelim, yenisine göz dikmeyelim.
Bahsettiniz amonyağın hammadesi,doğal gazdır.Bu yıl bırakın gübre üretiminde kullanacak doğal gazı,ısınacak doğal gaz bulabilirseniz öpün başınıza koyun.
Ayrıca gıda krizi tek başına gübre ile çözülecek sorun değil.Mazot,fiyatları,bilimselikten uzak babadan yöntemlerle tarım yapan çiftçilerimiz,yıllarca kasti olarak izlenen yanlış tarım politikaları,tarımsal alanlar imara açılması,mevcut tarım alanlarının verimli kullanılamaması,tarımsal üretimin tavşan gibi üreyen insanlara yetmemesi,gıda ve su stoklarının bu kadar kritik durumda olduğu bu dönemde hala 10 milyon mülteciyi ülkede tutmamız.Daha da bir sürü madde sayarım.
Fabrika durmaz be. Zaten yetişmiyor ürünler. Şu devirde bayi bile adamına satıp extra kar elde ediyorsa , sizce baskı yapıp devam edilsin demezler mi...
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
mesleğim ziraat mühendisliği, amonyak üretim prosesini biliyorum. bu yıl için konuşursak doğalgaz temininde ve kullanımında bir sıkıntı olmayacak. diğer yazdıklarınıza harfiyen katılmakla birlikte eksik bile buluyorum. ancak burası motosiklet forumu olduğu için çok teferruata girmek istemedim.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)