Bajaj Pulsar ns 200 arka çanta demirinin şaseden parça koparması
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, eski sahibinden bilgi sahibi olarak aldığım motorun, çanta demiri yüzünden şasesinde kırık olduğunu söyledi. Ama güzel haber. Şasenin kendisini kırmamış. Motomania Gökhan bey'in kanalında bunun bir örneği var. 2 dakikalık bir video. https://www.youtube.com/watch?v=qX3ODSX0SOM
Bu örnek gibi değil. Şaseye bağlı "L" şeklindeki bağlantı kırılmış.
Bir motorcuya götürdüm. Kendisinin yapamayacağını fakat bunun bir egzozcu tarafından yapılacağını belirtti. Herşeye rağmen akünün kutuplarını çıkartılmasını çünkü aküye zarar verebileceğini söyledi. Yarın ilk iş egzozcuya götüreceğim. Sökmek takmak elimden gelir. Ama enjeksiyonlu olduğu için tırsmııyor değilim. Hangi yolu izlemem lazım? Hayırlı akşamlar dilerim herkese.
Reklamlar
-
aküyü sökmek gerçektende en önemlisi zamanında deneyimleyerek öğrenmiştik bizde tüm sigortalar attı aküde puf oldu şansımıza elektrik aksamına başka birşey olmamıştı
en temizi arka şaseyi komple ayırıp sağlam bir kaynaktan sonra statik boya attırmak sıfır olur argon kaynak yaptırırsan ustasına göre temiz ve sağlam bir işcilik olur
-
Argon kaynağı ilk defa duydum. Araştırdığımda nükleer reaktörlerde kullanıldığı yazıyor. Şase için rusya yollarına düşmeyelim şimdi
Akü gözümü korkutuyor. Elektrik kaynağının şaseye zarar verdiğini güçsüzleştirdiğini duydum. O yüzden oksijen kaynağı yaptırmayı seçtim. Ama sizin dediğniz varsa daha sağlam olduğu için onu da tercih edebilirim.
-
benim pulsarda da hep oldu ya. buraya da yazmıştım. arkadaşlar o kaynağı yapsanız bile çanta kullandığınız sürece orası kaynak yerinden de kırılıyor. daha doğrusu resmen yırtılıyor. motorun şasesi gerçekten ama gerçekten peynir gibi. motorun arka tarafta öyle titreşim var ki, iki farklı çanta demiri de kaynak yerlerinden ayrılmıştı benim. hintlilerin yaptıkları mal da aynı kendileri gibi dandik.
çok kalitesiz.
ilk motorum çinli salcano wolf 125'ti. yemin ederim arka çantaya büyük karpuz dahi yüklemiştim tık dememişti kullandığım süre boyunca. pulsar ondan bile kalitesiz şaşiye sahip. hoş motor aksamı da kalitesiz. kaç defa motor indirdim 29 bin km içinde.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Argon kaynağı ilk defa duydum. Araştırdığımda nükleer reaktörlerde kullanıldığı yazıyor. Şase için rusya yollarına düşmeyelim şimdi
Akü gözümü korkutuyor. Elektrik kaynağının şaseye zarar verdiğini güçsüzleştirdiğini duydum. O yüzden oksijen kaynağı yaptırmayı seçtim. Ama sizin dediğniz varsa daha sağlam olduğu için onu da tercih edebilirim.
Benim eski scooterimin orta sehpasi kirilmisti, kaynak icin kaynakciya gittigimde argon kaynak yapariz ama git parcayi soktur bana getir dedi. Motosiklet uzerindeyken yapma gibi bir risk amak istemiyor adam haliyle. Muhtemelen sasi icin argon daha iyi ki herkes oneriyor. Bu arada direkt kaynak degil, icine parca koyarak kaynak yapmislardi bende, sehpa cok yuke bindigi icindir, kuyruk bolumu icin daha da onemli.
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, eski sahibinden bilgi sahibi olarak aldığım motorun, çanta demiri yüzünden şasesinde kırık olduğunu söyledi. Ama güzel haber. Şasenin kendisini kırmamış. Motomania Gökhan bey'in kanalında bunun bir örneği var. 2 dakikalık bir video.
https://www.youtube.com/watch?v=qX3ODSX0SOM
Bu örnek gibi değil. Şaseye bağlı "L" şeklindeki bağlantı kırılmış.
https://imgyukle.com/i/nMjnbt
Bir motorcuya götürdüm. Kendisinin yapamayacağını fakat bunun bir egzozcu tarafından yapılacağını belirtti. Herşeye rağmen akünün kutuplarını çıkartılmasını çünkü aküye zarar verebileceğini söyledi. Yarın ilk iş egzozcuya götüreceğim. Sökmek takmak elimden gelir. Ama enjeksiyonlu olduğu için tırsmııyor değilim. Hangi yolu izlemem lazım? Hayırlı akşamlar dilerim herkese.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/211372-korktugum-basima-geldi.html
Buna benzer olayı geçen ay ben yaşadım. Şimdilik dış destek ile birlikte sağlam duruyor ancak ileride ne olur bilemem.
-
Argon kayak sanayide her kaynakçıda bulunabilen bir kaynak türü.Eğer travmatik bir darbe falan almayıpta normal kullanım sırasında kırıldıyse kaynakta köktü çözüm olamyacaktır.
Kaynak yaparken malzeme yüksek sıcaklığa çıktığı için malzeme özelliğini kaybediyor aynı yerden yada yakın yerden yeniden krılıyor.
Oraya bir iyileştirme yada destek için parçalar eklerseniz daha uzun ömürlü olur.
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Argon kaynağı ilk defa duydum. Araştırdığımda nükleer reaktörlerde kullanıldığı yazıyor. Şase için rusya yollarına düşmeyelim şimdi
Akü gözümü korkutuyor. Elektrik kaynağının şaseye zarar verdiğini güçsüzleştirdiğini duydum. O yüzden oksijen kaynağı yaptırmayı seçtim. Ama sizin dediğniz varsa daha sağlam olduğu için onu da tercih edebilirim.
oksijen kaynagından farkı makineye verilen gazın türüyle alakalı argon daha yüksek sıcaklıkta işlem görüyor daha temiz bir işçilik çıkmasını sağlıyor tabikide usta faktörüde çabası
tabikide kaynattırmakta bir yere kadar bu kronik bir sorun haline geldiyse kullanılan borunun et kalınlığı fazla ince olduğu için çatlıyordur kaynattırsanız bile kaynak atılmamış başka biryerden çatlaması olağan , tabikide kaynak atılan bölgeyi boyayarak kapatmanız lazım oksitlenme başlarsa demir daha hızlı zayıflamaya başlar
arka maşayı komple söküp kumlatıp statik boyaya verirseniz orjinal bir boyaya sahip olur tabikide dediklerim ekstra masraf sanayide tanıdık yoksa kumlama ve statik boya için saçma ücretler taleb ediyorlar
-
125-250cc motorların şaseleri zayıf oluyor, fazla yüklememek lazım, kaynak türlerine girmeyelim şimdi sayfalar sürer.
-
sanayiye gitmek en mantıklısı heralde. mahalle arasında tamirciye 800 tl verdim. balata ve yağ değiştirmiş zinciri de yağlamış. Ama motorun her yeri yağ olmuş. Şase kaynak olayı var. o yüzden motoru yıkayamıyorum. Şuan biraz pişmanlık oldu gibi. Ama yola çıkmadığım içindir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)