merhaba bu motor normal olarak az da olsa yağ yakıyor değil mi kronik drğil değil mi fazla yakarsa sıkıntı değil mi
merhaba bu motor normal olarak az da olsa yağ yakıyor değil mi kronik drğil değil mi fazla yakarsa sıkıntı değil mi
Yağ yakmadan kastımız mavi duman atmadan yağ eksiltmekse şu an kullanmakta olduğum motoru 3 sene önce almadan 3-4 ay önce bir kullanıcısıyla sohbet etmiştim ve bana "Abi hangi motor yağ eksiltmiyor ki? yağ ekle, geç" demişti. Yine benim kullanmakta olduğum 2006-2008 model Kawasaki Er6f için yağ eksiltmeyi "motor çalışma prensibi" olarak açıklamışlardı.
Benim teknik bilgim sınırlı, bana göre yağ yakmak, eksiltmek bir kusur, çözülmesi gereken bir problem. Ben yola bir çıktım mı aynı gün içinde 1000 km yapıp eve dönüyorum, yağ seviyesi hayati önem taşıyor benim için.
yağ yakmayan motor varsa örnek verir misin şunu al taş gibi diyebileceğiniz motordan ziyade marka
Nc gibi yüksek cc olup az devir çeviren makinelerde yağ eksiltmeyi ben pek duymadım. Belki vardır ama ben duymamışımdır. Bir ara kuru tip Bmw R1200 Gs.lerde yağ eksiltmeden bahsediliyordu ama onlar da 100k km sonrası yağ eksiltmenin bittiğini anlatmışlardı. Ne alırsak alalım motoru gözlemlemek şart.
motor bloğunun yaktığı yağdan ziyade bloğun etrafındaki kaçaklardan ötürü ciddi yağ eksiltir. benim kendi motorum tvs apache ilk aldığımda haftada yarım litreye yakın yağ ekliyordum... o zamanlar anlamıyordum motordan ve boşu boşuna yeni silindir piston taktırdık. allah belasını versin bu çakal tamircilerin.
iki ekmek yiyeceğiz diye insanları hep soyuyorlar... neyse işte asıl sorun vites pedalının dibindeki keçe imiş... oradan oluk oluk yağ kaçıyormuş sonradan anladık ve onu değşince yağ ekleme işini 2 haftada bir yapar oldum...
bende zincirin yağı sanıyordum onu... bloğu iyi inceleyin kaçak varmı diye zira motor öküz gibi yak yaksa bile ekler devam edersiniz, çok üzecek derece yağ eksiltmesi yapmaz yağ yaksa bile.
edit: bende 150cc ve 180cc blok var canım sıkıldıkça değiştiriyorum tvs apache motorumda ve bir önceki toplamamda öyle üşengeç ve saçma toplamışımki bloğun yağ kaçırmayan terlemeyen yeri yoktu.. üşenmedim 2 hafta önce pazar günü adam gibi söküp topladım şimdi blok tertemiz yağsız.
Benelli BN125, 20.000 kmde, yağ yakmıyor ve eksiltmiyor
Hero Xpulse 200t, 11.500 kmde, yağ yakmıyor ve eksiltmiyor.
Suzuki Inazuma 58.500 km de sattım, yağ yakmıyor ve eksiltmiyordu.
Diğer motorlarımdada yağ yakma veya eksiltme hatırlamıyorum.
2 zamanlı motorlarım hariç
Motorun yapısına bağlı scooterlar yakar ama az ama çok mesela xmas lerde vardır ama tölere sınırlarındadır yani düzenli yağ değişimi yapıyorsan etkilemez .. vitesliler değişken ama çoğu yakmaz .. yakanda tölere sınırlarındadır..
Vitesliye de örnek benim yıllar önceki transalp im ve bmw f650gs im yakardı ama ben düzenli değiştirdiğim için önemli değildi ..
Benim 12bin km'deki 2016 xmax 250 motorumda yağ eksiltmiyor. Yani her 3bin km'de bir bazen de bir önceki yağ değişiminden sonra 1 yıldan fazla zaman geçtiği için daha 3bin km olmadan bakıma gtürüyorum, yağı değişiyor, yağ eksilmiş olsa servis söylerdi herhalde.
Xmas örnek verdim çünkü bilinen bir şey bugün Google gir xmas yağ eksiltme yada yakma yaz YouTube gir yaz karşına onlarca site forum videolar çıkar xmas gruplarında da çok yazılan çizilen bir şey senin motorun bakımlıdır yakmıyordur olabilir ama genelde olan bir şikayet scooterlar çoğu genelde az çok yakar ama bu tölerans sınırları dahilinde olduğu sürece genelde pek kimse yakma gözüyle bakmaz ..
Duke 390 yag degisimine kadar 2 kere 200ml yag eksiltti.normal dediler.sanirim belli mililitreye kadar araba ve motorlarda normal
merak ettim birdahaki yağ değişimimde çıkan yağı hassas tartıyla tartıcam bakalım sonuç ne çıkıcak
ama blokta herhangi bir sorun yoksa aynı çıkar diye düşünüyorum
Cup model honda wing go vardi 100lük 60 bin km devirdim motorda yağ yakma,duman atma gibi problem yok daş gibiydi valla 🤗
Pencere var benim motorda, tam sentetik kullanıyor ve değişimler 6000'de bir (normalde 12.000'de bir de Türkiye'ye özgü indirmişler...), arada bir aklıma geldikçe pencereden kontrol ediyorum (her kullanımdan önce bakmak lazım aslında), yağ miktarı hep min - max çizgileri arasında.
Değişim aralıkları yurt dışında 12.000 olan bir motorun sağlıklıyken yağ yakacağını hiç düşünmüyorum. (Bu zaten A2 uyumu için potansiyel kapasitesinden az performans veren boğazı sıkılmış bir motor; A2 olmasa rahat 60-65hp alabilirlermiş bundan. Dolayısıyla yağ yakmak için bir bahanesi de yok.)
Yüksek sıcaklıklarda kompresyonla çalışan bir motorun bir miktar yağı eksiltmesi gayet normal ve motor sağlığı için de iyidir. Fakat yağ yakmakla yağ eksiltme arasında fark var bunu bilmek gerekiyor. Yağ yakma bir motor problemidir.
Ybr 125 40 bin km oldu.
Yagini kendim değiştiririm. Cikan yagida eski 1 lt lik bidona doldurup kontrol ederim.
Farkedilecek bi eksiltme gormedim hiç.
Motoruna göre, kimisi kronik yakar, kimisine istesen de yaktıramazsın..
Her motorda yoktur. Bildiğim kadarı ile yüksek sıcaklıkta çalışan araba motorlarında buharlaşmadan dolayı eksiltme oluyor.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
motorculuğa başladığım tarihten bu güne kadar hiçbir motorum yağ eksiltmedi. bence bir motorun yağ yakması veya eksiltmesi bir problem.
varadero
1200gs
cbf1000
vfr800x
hoyosung gt250
hyosung gt650
aprilia caponord 1200
benelli 249-s
bir kısımını yazdım, tamamında ne yağ koyduysam değişimde geri aldım. hiç yanımda yağ şişesi taşımadım.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
12 bin km'de crf rally'im yag eksilmiyordu.
25 bin km z 250 sl yag eksiltmiyordu.
mt 25 15 bin km yag eksiltmiyordu. (arkadasım da 55 bin km'dir var oda yag eksiltmiyor.)
50 bin km de Tracer 700 'üm yag eksiltmedi.
Burgman 200 35 bin km yag eksiltmedi.
PCX 6 bin km yag eksiltmiyor.
sym fidell 3 ve joy max'im çok düşük km olmasına ragmen yag eksiltiyordu.
Umarım işine yarar sevgiler
Belirli bir miktara kadar yağ kaybının normal/kabullenilebilir olması başka bişey, yağ kaybını "olacak" diye görmek başka bir şey.
Özellikle sentetik yağlardan sonra "sentetik yağ azalır" diye bir mit çıktı, nereden nasıl çıktı anlamıyorum. Tam sentetik yağlar bilakis her açıdan daha dayanıklı yağlar.
Velhasıl, XJ6'da 25bin km boyunca 300V kullandım, 1000km'de yarısı gider falan diyen vardı koyarken..
Hemen hemen hiç eksiltmedi, 5bin'de bir değiştirdim.
Şimdi RS'e de yine 300V kullanıyorum. Mevcut yağ şu an 4000km'de, max 100ml kadar eksilmiş diyebiliyorum sonunda. 3000'e kadar falan baktığımda hala aynı idi. Bu süre zarfında da 3 defa pist gününe çıktı, tek seans da değil 4'er seans. Pist sürüşünü göz önünde bulundurursak, yine yağ kaybı yok diyebilirim. bu miktara çoğu kişi azalmamış diye bakıyor zaten.
Belirli miktarda yağ kaybı göz ardı edilebilir, ancak bu "normal" olduğu anlamına gelmez.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)