Fren hortumunun kauçuğu çatlak diye muayeneden geçemedim
Reklamlar
-
Fren hortumunda çatlak var diye ağır kusur alınması normal. Dışta olan çatlak, zamanla sıcaklık farkı yağmur-çamur-tuz-solüsyon eriyerek içeri girecek.
Fren hortumu (iç kısmı) yüksek basınç altında çalışır. Sürücüyle ve ekipmanla 300 kg olan, 100 ile giden bir cismi yavaşlatmak, durdurmak öyle kolay iş değil. Manetten 1 basıyoruz, o balatada 10 oluyor. Dandik bir fren hortumu kullanılırsa yüksek basınca dayanamayıp, zamanla şişiyor, sen 1 basınca o 10 olmuyor. Maneti dibe kadar sıkıyorsun yine de istediğin gibi fren tutmuyor.
Oturduğun sele olsa, sinyal lambası olsa veya ayna falan gibi işini görsün yeter birşey olsa tamam da burada masraftan kaçma. Daha büyük masraflara gebe olursun. Niye millet çelik fren hortumu takıyor, bu sebepten. Yüksek basınç altında çalışan zorlanan bir parça. İlla çok para ver demiyorum. Ya orjinal parça al ya da bildiğin sağlam bir parça al.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Reklamlar
-
degerk adlı üyeden alıntı
Motosiklet üzerinde ölmek için 50-60 kmh yeterli. 50cc'nin çıktığı hızlarda bile ölebilirsiniz bu işin şakası yok. 150-200cc diye de küçümseye gerek yok yine rahat 120-130kmh hızlara çıkabilen bir motosiklet. Ölmek için illa 600cc ile 260 kmh hızlarda mı kaza yapmak lazım?
valla kardeş ne diyeyim o zaman sende haklısın, ben bazen insanımızın kullanma şeklini unutuyorum da böyle konuşuyorum, hani bizim ülkede takip mesafesi diye bir şey yok ve bu yüzden anlık tepki vermesi amacıyla çok sağlam bir fren hortumu gerekebilir...
sinyal zaten niye icat edilmiş onu yarı yarıya bilmiyordur sürücüler, aynayı açmadan yol alan arabalardan tut motosikletlere kadar şimdi düşündüm de bizim ülkemizde fren önemliymiş... hani 130 ile giderken fren gücü çok önemli çünkü o hızda bile biz takip mesafesi koymadan araçların kıçına yapışıyoruz ve sonra bir bakıyoruz aaa araç manevra yapacakmış o yüzden yavaş gidiyormuş der iken baamgüümpaatçaat.
sonuçta cadde de yaya geçidinden 110 ile geçen bize frenin sağlam olması tabi lazım.
bizim arkadaş R25 motosikleti ile kaza yaptı geçen ay, antalya da yaya geçidinde yayaya çarpmış, 70 le giderken frenleri yetersiz gelmiş yavaşlayamamış, bana dert yakınıyordu telefonda... neymiş "yaya geçidi var diye yola öyle atlanırmı falan, beni görmüyor mu falan filan" sayıyordu...
o yayanın yerinde ben olsam aynı şeyi yapardım, trafik canavarlarına hoşgörü ile bakamıyorum ben.
edit: sanayide yaptırılan hortum ile motosikletin orjinal hortumunu test etmek isterdim. ne kadar haklılık payınız var acaba?
-
gidin sanayide fren hortumu yaptırın. 3te 1 ine mal olur.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
Fren ve lastikler önemli. Olabildiğince orijinal ve en iyi parçalar alınmalı.
-
Sanayideki frenciden yaptırılacak olan hortum motosiklette kullanıma uygun olur mu? Bence kamyona hortum veren yerden almaktansa farklı marka model motosikletlerden aynı boyutta olan varsa ondan almak daha güvenli olur. En iyisi orjinali bütçe yeterli ise o ayrı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)