Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet boşta beş dakikadan fazla çalışırsa zarar görebilir mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok.
    Motorumun servis kitapçığında beş dakikadan fazla çalıştırmayın ısınır zarar görür yazıyor. Ustam yok öyle bir şey olmaz dedi. Sizce motor beş dakikadan fazla çalışırsa aşırı ısınır mı? Ne dersiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Sizin motosiklet hava soğutmalı olduğunu göz önüne alırsak ve ısınan motor bloğunun soğuması için rüzgara ihtiyacı olduğunu düşünürsek, servis kitapçığı bence haklı.
    Tabi benimki mantık yürütmek.

    Benim cub 'ın motor bloğu üzerinde 50 km/s üzerinde uzun süre gitmeyin de yazıyordu. Ama millet yarış yapıyor o makinelerle.
    arican bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ustanızın metalurji, malzeme mühendisliği ve mekanikteki tecrübeleri, geçmiş çalışmaları ve bilgileri sizce nasıl? Güvenilir mi? Buarada Ruhi Usta'yı konuşuyoruz değil mi?
    CRF, arican, espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok.
    Evet Ruhi Usta'ya sordum. Kışın motosikletimi yerinde akü ölmesin diye haftada beş on dak. çalıştırmayı düşünüyorum da...

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı arican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet Ruhi Usta'ya sordum. Kışın motosikletimi yerinde akü ölmesin diye haftada beş on dak. çalıştırmayı düşünüyorum da...
    Akünün dolması için rölantide çalışmasından ziyade 2-3000 devir çevrilmeli diye birşeyler okumuş, duymuştum.
    espresso ve bursalıali bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Aynen aküyü en güzel biraz gezin bir tur atın verimli hızlı dolar yada kutup başını sökün uzun vadeli sürmeyeceksen

  7. #7
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün dolması için rölantide çalışmasından ziyade 2-3000 devir çevrilmeli diye birşeyler okumuş, duymuştum.
    Evet benim okuduklarima gore de dogru. Yok sen ne bilicen, ben boyumca kitap okudum okulda diyenler de yorum yazabilirler, ogrenmekten zevk duyarim bu arada.



    Stator dedigimiz sey, motordan aldigi hareketle elektrik ureten bir parca, motosikletin normal calismasi icin gerekli elektrikten fazla bir elektrik urettiginde bu fazlaligi akude depolanmasi icin gonderiyor.

    Motosiklet normal yolda giderken stator 13-15 AMP uretirken, bosta (idle) iken 1AMP civarinda uretir demisler.



    https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-riding/


    https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-idling/


    Technically, a motorcycle battery does charge while the motorcycle is idling though it does not provide as much amperage as when the motorcycle is at higher speeds. During a normal ride, a motorcycle provides about 13, 14, or 15 amps while idling only provides less than 1 amp.
    tommygun, espresso ve bursalıali bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet benim okuduklarima gore de dogru. Yok sen ne bilicen, ben boyumca kitap okudum okulda diyenler de yorum yazabilirler, ogrenmekten zevk duyarim bu arada.



    Stator dedigimiz sey, motordan aldigi hareketle elektrik ureten bir parca, motosikletin normal calismasi icin gerekli elektrikten fazla bir elektrik urettiginde bu fazlaligi akude depolanmasi icin gonderiyor.

    Motosiklet normal yolda giderken stator 13-15 AMP uretirken, bosta (idle) iken 1AMP civarinda uretir demisler.



    https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-riding/


    https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-idling/


    Technically, a motorcycle battery does charge while the motorcycle is idling though it does not provide as much amperage as when the motorcycle is at higher speeds. During a normal ride, a motorcycle provides about 13, 14, or 15 amps while idling only provides less than 1 amp.
    Selamlar guzel bir nokta. Bosta konjektor cikisi voltaj 14 voltlari gosterse bile, bu akunun saglikli sarj olacagi anlamina gelmiyor. Gerilim yeterli olsada, akim(amper) cok az olacagi icin saglikli sarj olamaz. Hareket edip devri yukseltmek lazim.
    gurcanozturk ve bursalıali bunu beğendiler.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bir de eski ve bilgili üyelerimizden fazil, 2016'da eski ve boşalmış aküyü motosikletin şarj sistemiyle şarj etmeye çalışmanın statöre ve/veya konjektöre zarar vereceğini yazmış. Onu alıntılayamadım, direkt ekran görüntüsünü paylaşıyorum.

    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    motorum su sogutmalı. periyodik bakım sonrası usta motoru calısır durumda bırakıp fan acana kadar durdugu yerde calıstırıyor. nedenini sordugumda ise problem olup olmadıgını görmek ve yağı iyice karıştırmak için diyor.
    Bu dogru bir hareket mi?

  11. #11

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de eski ve bilgili üyelerimizden fazil, 2016'da eski ve boşalmış aküyü motosikletin şarj sistemiyle şarj etmeye çalışmanın statöre ve/veya konjektöre zarar vereceğini yazmış. Onu alıntılayamadım, direkt ekran görüntüsünü paylaşıyorum.

    https://i.hizliresim.com/98c8r8g.JPG
    Bende buna eklenti yapayım, büyük ihtimal şarj etmek o kadar zarar vermeyecektir ama aküsüz çalışabilen motosikletler için motosikleti aküsüz çalıştırmak yük bindiricektir (veya bitik akü ile kullanmak), akü olmadığı ve sabit akım tam yollanmadığı için beyin arızaları ve elektrik aksamlarda bozulmalar meydana gelecektir, bunlardan bağımsızda sürwkli ayak marşının kullanımı ayakmarşının iç yayı bozulup gaz açtığınızda ayak marşının egzoza vurması gibi durum oluşabiliyor.

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Garanti kapsamında olduğu için presedür olarak öyle yazmak zorundalar.İstersen yarım saat çalışsın hiçbişey olmaz.Zaten rolantide yakıt gaz verilmiş gibi yanmayıp ısı çıkartmayacağından ve yağlanama devam edeceğinden bir sorun olmaz.

    Hava soğutmalıda olsa o motorlar biraz su pompası kıvamında çalışırlar...

  13. #13
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Ben özellikle motosiklet motorlarında , rölantide çalışan makinede yağ basıncının yetersiz kaldığını, bu yüzden, uzun süre rölantide çalıştırmanın motor ömrü açısından problem çıkaracağını okumuştum.

  14. #14
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    Kışın motosikleti her seferinde çalıştırıp yoracağınıza akü şarj aletleri pahalı şeyler değil, bir tanesini edinip bu işi güvenli yoldan yapabilirsiniz. 2-3 haftada bir yanına inip şarja bırakmak 5 dakikanızı almaz, hatta söküp eve çıkarırsanız çok daha kolay olur. 200-300 TL ye ömür boyu halledebileceğiniz problemler için bence motosikletinizi tehlikeye atmanıza değmez.
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #15
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Se-ZeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın motosikleti her seferinde çalıştırıp yoracağınıza akü şarj aletleri pahalı şeyler değil, bir tanesini edinip bu işi güvenli yoldan yapabilirsiniz. 2-3 haftada bir yanına inip şarja bırakmak 5 dakikanızı almaz, hatta söküp eve çıkarırsanız çok daha kolay olur. 200-300 TL ye ömür boyu halledebileceğiniz problemler için bence motosikletinizi tehlikeye atmanıza değmez.
    Her motosikletin akusunu cikarmak oyle basit is degil, 5 dakikayi biraz gecebilir Ornegin Yamaha XMax'te aku sokmek icin on tarafi (usta agziyla gogusluk) sokmeniz gerekiyor.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her motosikletin akusunu cikarmak oyle basit is degil, 5 dakikayi biraz gecebilir Ornegin Yamaha XMax'te aku sokmek icin on tarafi (usta agziyla gogusluk) sokmeniz gerekiyor.
    Şimdi videosunu izledim. (meraklısı için: tıklayın)
    Ne meşakkatli işmiş o öyle ya, shadow'da selenin altında duruyor açıkcası

    Meşakatli olması bir eksiymiş, olaya şöyle bakabiliriz o zaman, Xmax kullanıcıları genelde garajda tutuyorlar araçlarını, onlar garajda şarj etseler daha iyi gibi .
    Konu sahibi arkadaş yazdığından gördüğüm kadarıyla cub motosiklet sahibi, cub motorlarda akü kolay ulaşılabilir bir yerde, sökmekte beis yok gibi
    espresso bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Alıntı Se-ZeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi videosunu izledim. (meraklısı için: tıklayın)
    Ne meşakkatli işmiş o öyle ya, shadow'da selenin altında duruyor açıkcası

    Meşakatli olması bir eksiymiş, olaya şöyle bakabiliriz o zaman, Xmax kullanıcıları genelde garajda tutuyorlar araçlarını, onlar garajda şarj etseler daha iyi gibi .
    Konu sahibi arkadaş yazdığından gördüğüm kadarıyla cub motosiklet sahibi, cub motorlarda akü kolay ulaşılabilir bir yerde, sökmekte beis yok gibi
    Eski kasasında baya dertliymiş. Yeni kasada bayağı kolaylaştırmışlar. Ön karenajı aldığınızda başka bir şeyle uğraşmıyorsunuz akü direk karşınızda oluyor
    Se-ZeR ve espresso bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her motosikletin akusunu cikarmak oyle basit is degil, 5 dakikayi biraz gecebilir Ornegin Yamaha XMax'te aku sokmek icin on tarafi (usta agziyla gogusluk) sokmeniz gerekiyor.
    Şimdi baktım. Bizim akü nün yeri de kolayda değilmiş. Ben iki haftada bir çıkar dolanırım.

  19. #19
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski kasasında baya dertliymiş. Yeni kasada bayağı kolaylaştırmışlar. Ön karenajı aldığınızda başka bir şeyle uğraşmıyorsunuz akü direk karşınızda oluyor
    Bendeki 2016 kasa xmax'da ön tarafı komple sökmek gerekiyor. Yaz başı ön camın önüne navigasyon barı takarken ön camı sökmem gerekti, bir sürü şey söktüm ön camı da söktüm aküyü anca görebildim ama aküye erişip sökmek için tonla vida daha sökmem gerekiyordu. Aküm değişeceği zaman kendim uğraşmam, çok iş.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet benim okuduklarima gore de dogru. Yok sen ne bilicen, ben boyumca kitap okudum okulda diyenler de yorum yazabilirler, ogrenmekten zevk duyarim bu arada.



    Stator dedigimiz sey, motordan aldigi hareketle elektrik ureten bir parca, motosikletin normal calismasi icin gerekli elektrikten fazla bir elektrik urettiginde bu fazlaligi akude depolanmasi icin gonderiyor.

    Motosiklet normal yolda giderken stator 13-15 AMP uretirken, bosta (idle) iken 1AMP civarinda uretir demisler.



    https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-riding/


    https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-idling/


    Technically, a motorcycle battery does charge while the motorcycle is idling though it does not provide as much amperage as when the motorcycle is at higher speeds. During a normal ride, a motorcycle provides about 13, 14, or 15 amps while idling only provides less than 1 amp.
    Bataryasına göre 1A şarj için yeterli olabilir; bizim bataryalar 8Ah falan civarı, yani şarj için 0,8A yetiyor olmalı. Bununla birlikte rölantide batarya şarj etmek mantıklı bir fikir değil.

    Bu arada bu bilgiyi nereden bulduğumu hatırlamıyorum; benim alternatör 5000dd'da 500W güç üretiyormuş. 3 fazlı olarak mı düşünmek lazım? Yani ürettiği akımı 500W / 12V / 3 ~= 13,9A diye mi hesaplayabiliriz?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)