Motorumun servis kitapçığında beş dakikadan fazla çalıştırmayın ısınır zarar görür yazıyor. Ustam yok öyle bir şey olmaz dedi. Sizce motor beş dakikadan fazla çalışırsa aşırı ısınır mı? Ne dersiniz?
Motorumun servis kitapçığında beş dakikadan fazla çalıştırmayın ısınır zarar görür yazıyor. Ustam yok öyle bir şey olmaz dedi. Sizce motor beş dakikadan fazla çalışırsa aşırı ısınır mı? Ne dersiniz?
Sizin motosiklet hava soğutmalı olduğunu göz önüne alırsak ve ısınan motor bloğunun soğuması için rüzgara ihtiyacı olduğunu düşünürsek, servis kitapçığı bence haklı.
Tabi benimki mantık yürütmek.
Benim cub 'ın motor bloğu üzerinde 50 km/s üzerinde uzun süre gitmeyin de yazıyordu. Ama millet yarış yapıyor o makinelerle.
Ustanızın metalurji, malzeme mühendisliği ve mekanikteki tecrübeleri, geçmiş çalışmaları ve bilgileri sizce nasıl? Güvenilir mi? Buarada Ruhi Usta'yı konuşuyoruz değil mi?
Evet Ruhi Usta'ya sordum. Kışın motosikletimi yerinde akü ölmesin diye haftada beş on dak. çalıştırmayı düşünüyorum da...
Aynen aküyü en güzel biraz gezin bir tur atın verimli hızlı dolar yada kutup başını sökün uzun vadeli sürmeyeceksen
Evet benim okuduklarima gore de dogru. Yok sen ne bilicen, ben boyumca kitap okudum okulda diyenler de yorum yazabilirler, ogrenmekten zevk duyarim bu arada.
Stator dedigimiz sey, motordan aldigi hareketle elektrik ureten bir parca, motosikletin normal calismasi icin gerekli elektrikten fazla bir elektrik urettiginde bu fazlaligi akude depolanmasi icin gonderiyor.
Motosiklet normal yolda giderken stator 13-15 AMP uretirken, bosta (idle) iken 1AMP civarinda uretir demisler.
https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-riding/
https://motorcyclehabit.com/does-a-m...-while-idling/
Technically, a motorcycle battery does charge while the motorcycle is idling though it does not provide as much amperage as when the motorcycle is at higher speeds. During a normal ride, a motorcycle provides about 13, 14, or 15 amps while idling only provides less than 1 amp.
motorum su sogutmalı. periyodik bakım sonrası usta motoru calısır durumda bırakıp fan acana kadar durdugu yerde calıstırıyor. nedenini sordugumda ise problem olup olmadıgını görmek ve yağı iyice karıştırmak için diyor.
Bu dogru bir hareket mi?
Bende buna eklenti yapayım, büyük ihtimal şarj etmek o kadar zarar vermeyecektir ama aküsüz çalışabilen motosikletler için motosikleti aküsüz çalıştırmak yük bindiricektir (veya bitik akü ile kullanmak), akü olmadığı ve sabit akım tam yollanmadığı için beyin arızaları ve elektrik aksamlarda bozulmalar meydana gelecektir, bunlardan bağımsızda sürwkli ayak marşının kullanımı ayakmarşının iç yayı bozulup gaz açtığınızda ayak marşının egzoza vurması gibi durum oluşabiliyor.
Garanti kapsamında olduğu için presedür olarak öyle yazmak zorundalar.İstersen yarım saat çalışsın hiçbişey olmaz.Zaten rolantide yakıt gaz verilmiş gibi yanmayıp ısı çıkartmayacağından ve yağlanama devam edeceğinden bir sorun olmaz.
Hava soğutmalıda olsa o motorlar biraz su pompası kıvamında çalışırlar...
Ben özellikle motosiklet motorlarında , rölantide çalışan makinede yağ basıncının yetersiz kaldığını, bu yüzden, uzun süre rölantide çalıştırmanın motor ömrü açısından problem çıkaracağını okumuştum.
Kışın motosikleti her seferinde çalıştırıp yoracağınıza akü şarj aletleri pahalı şeyler değil, bir tanesini edinip bu işi güvenli yoldan yapabilirsiniz. 2-3 haftada bir yanına inip şarja bırakmak 5 dakikanızı almaz, hatta söküp eve çıkarırsanız çok daha kolay olur. 200-300 TL ye ömür boyu halledebileceğiniz problemler için bence motosikletinizi tehlikeye atmanıza değmez.
Şimdi videosunu izledim. (meraklısı için: tıklayın)
Ne meşakkatli işmiş o öyle ya, shadow'da selenin altında duruyor açıkcası
Meşakatli olması bir eksiymiş, olaya şöyle bakabiliriz o zaman, Xmax kullanıcıları genelde garajda tutuyorlar araçlarını, onlar garajda şarj etseler daha iyi gibi .
Konu sahibi arkadaş yazdığından gördüğüm kadarıyla cub motosiklet sahibi, cub motorlarda akü kolay ulaşılabilir bir yerde, sökmekte beis yok gibi
Bendeki 2016 kasa xmax'da ön tarafı komple sökmek gerekiyor. Yaz başı ön camın önüne navigasyon barı takarken ön camı sökmem gerekti, bir sürü şey söktüm ön camı da söktüm aküyü anca görebildim ama aküye erişip sökmek için tonla vida daha sökmem gerekiyordu. Aküm değişeceği zaman kendim uğraşmam, çok iş.
Bataryasına göre 1A şarj için yeterli olabilir; bizim bataryalar 8Ah falan civarı, yani şarj için 0,8A yetiyor olmalı. Bununla birlikte rölantide batarya şarj etmek mantıklı bir fikir değil.
Bu arada bu bilgiyi nereden bulduğumu hatırlamıyorum; benim alternatör 5000dd'da 500W güç üretiyormuş. 3 fazlı olarak mı düşünmek lazım? Yani ürettiği akımı 500W / 12V / 3 ~= 13,9A diye mi hesaplayabiliriz?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)