Tenere, NC, CBR650 bakım maliyetleri hk
Reklamlar
-
Selamlar,
Başlık dağınık oldu ama bu makinaların ortalama işletme maliyetini çıkarmaya çalışıyorum. Alırsam başıma ne gelir emin olamıyorum. Şu an 200 cc makina için bile bakım maliyetleri çok yukarda geliyor. Hoş ucuz birşey kalmadı artık yaşamda ama yine de bilen, sahip olan, yaşayanlardan öğrenmek istedim. Makinamı değiştirme fikrim mevcut ama tecrübelerinizi paylaşmak isterseniz çok sevinirim.
Senelik sorun çıkarmadan bakım ne tutuyor? Yakıt tüketimleri nereye geliyor ortalama tüketimde? Başka eklemek istenenler var mıdır? Öğrenmek isterim.
Cevap veren herkese teşekkürler.
Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum.
Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin.
En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.
Reklamlar
-
tenere 2.6 yağ alıyor 100 km de sakin kullanımda 4.5 lt benzin yakıyor filtreleri bujileri lastikleri en ucuz (her marka var diye ) orta segment motosiklet
nc 4 lt yağ alıyor yağ filteri hava filtresi vs piyasa da bolca var 3.5 lt benzin yakar lastikler ebattan dolayı pahalı piyasası her iki motosikletinde güzel her yerde parçaları var her iki motor da sağlam sorunsuz
kullanım amacına göre seçim yapabilirsin tenere azcık daha kemikli abs li alırsan pişman etmez üretimi yok diye korkma çok uzun yıllar üretilmiş parçası 20 yıl daha piyasada bulunur
ben kamp a gidiyorum tenere yi daha çok seviyorum
nc de amortisörler sert ve patlamaya müsait bozuk yola gelmez tenere de biraz titreşimli
-
İşletme maliyeti büyük parçalarda granaj parçalarda ortaya çıkar bakım sarf malzemesinde üç aşağı beş yukarı hepsi birbirine yakındır ..
-
İşletme maliyetlerine aslında bazı potansiyel sürprizleri de eklemek lazım. Geçenlerde yaptığım kaza ile laps diye tamir, boya için hiç hesapta yokken 3000 TL cepten para çıktı.
Ben mesela geçen sene 30.Eylül.2021'de Road 4 takım almışım, şu an 1 senenin dolmasına 4 gün var ve 23.000 km yapmışım. Haftaya yeni bir set lastik alacağım (5200 TL) , hazır açmışken rulmanları da değiştirtirim (SFK kapalı rulman alırım, fiyat bilmiyorum) , bir de lastiğin siboplarını "L" tipiyle değiştirtirim. Nereden baksanız 6200 TL oldu masraf. Akümün de değişme zamanı geldi, 1000-1500 TL de o tutar, aküyü de kış gelmeden haftaya aldım mı hop bir anda 7200-7700 TL masrafım olacak.
Nc gibi ekonomi harikası, çok kaliteli bir motor sahibi de olsanız büyük motoru işletmek biraz masraf yapmayı gerektiriyor. Sözüm meclisten dışarı hiç bir forum arkadaşımı töhmet altında bırakmayayım; ülkemizde "az yakma" fetişizmi olduğundan herkes yakıt tüketim değerlerini eksik söylüyor. Bir motor düşünüyorsunuz diyelim; ortalama bir yakıt tüketim değerli buldunuz, her zaman o tüketim değerinin 1 lt üstünde yaktıracağınızı hesap edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
SFK kapalı rulman alırım
SKF demek istemişim, neden SKF diye sorarsanız başka marka ismi bilmiyorum.
-
@tommygun rulman olarak nsk bulabilirsen oda güzel japon malı ben afrika ya skf aldım
plastik kapak olandan al daha uzun ömürlü
buradan aldım 250 tl altı satış yok diye 2 şer takım aldım piyasaya göre çok ucuz ama 1 takım alamıyorsun
https://rulmanlistesi.com/
-
Aralarında en maliyetlisi 4 silindir olması sebebiyle CBR650. Tenerenin parçaları aşırı pahalı diye biliyorum. NC Commuter mantığında olduğu için muhtemelen üç motosiklet arasında en ekonomik olanı
-
tommygun adlı üyeden alıntı
İşletme maliyetlerine aslında bazı potansiyel sürprizleri de eklemek lazım. Geçenlerde yaptığım kaza ile laps diye tamir, boya için hiç hesapta yokken 3000 TL cepten para çıktı.
Ben mesela geçen sene 30.Eylül.2021'de Road 4 takım almışım, şu an 1 senenin dolmasına 4 gün var ve 23.000 km yapmışım. Haftaya yeni bir set lastik alacağım (5200 TL) , hazır açmışken rulmanları da değiştirtirim (SFK kapalı rulman alırım, fiyat bilmiyorum) , bir de lastiğin siboplarını "L" tipiyle değiştirtirim. Nereden baksanız 6200 TL oldu masraf. Akümün de değişme zamanı geldi, 1000-1500 TL de o tutar, aküyü de kış gelmeden haftaya aldım mı hop bir anda 7200-7700 TL masrafım olacak.
Nc gibi ekonomi harikası, çok kaliteli bir motor sahibi de olsanız büyük motoru işletmek biraz masraf yapmayı gerektiriyor. Sözüm meclisten dışarı hiç bir forum arkadaşımı töhmet altında bırakmayayım; ülkemizde "az yakma" fetişizmi olduğundan herkes yakıt tüketim değerlerini eksik söylüyor. Bir motor düşünüyorsunuz diyelim; ortalama bir yakıt tüketim değerli buldunuz, her zaman o tüketim değerinin 1 lt üstünde yaktıracağınızı hesap edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------
SKF demek istemişim, neden SKF diye sorarsanız başka marka ismi bilmiyorum.
Rulmanda ORS öneririm
-
muhtemelen en büyük işletme maliyetin benzinden yana olucak (hiçbir kazalık ani gelişen parça ihtiyaçı gibi durumları saymazsak)
-
Geçen ay yağ değişimi yaptım ncye hiflo filtre 4lt castrol yağ 730TL tuttu işcilik benden.internetten alsam biraz daha uyguna gelirdi.Bu arada nc alacaksanız 2018 üstü alın.
-
nc 700 s için 2 hafta önce bakım yaptırdım. motul 5100 yağ ( sanırım 3.6 lt idi ), hiflo marka hava filtresi, mahle marka yağ filtresi, TRW marka sinterli arka balata + 100 tl işçilik 1850 tl ödedim kendi ustama. yakıt olarakta abartmadan kullanımda 3.5 lt'yi geçemedim henüz. bence yakıt için şahane ötesi bir rakam. tabi bakım maaliyetleri acayip uçtu orası ayrı.
-
reclusive adlı üyeden alıntı
Geçen ay yağ değişimi yaptım ncye hiflo filtre 4lt castrol yağ 730TL tuttu işcilik benden.internetten alsam biraz daha uyguna gelirdi.Bu arada nc alacaksanız 2018 üstü alın.
2018 üstü önermenizin detayını paylaşabilir misiniz? 2014 üstü bakıyordum çünkü.
Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum.
Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin.
En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.
-
geçtiğimiz ay epeyce derin bir çukurdan (yeni asfalt, 15cm düşük logar) gece vakti karanlıkta geçmek durumunda kaldım. şükür düşmedik ama epey masraf çıktı.
ön fren alt merkez pistonlardan kaçırma yapmaya başladı,
arka amortisör patladı,
soketlerde sıkıntı oldu galiba motor bi aptal çalışmaya başladı vs.
motorunda 40bin bakımı gelmişti
zincir dişli set
debriyaj balatası
arka amortisör
ön fren merkez tamir, parça değişim
fren balataları
tüm sıvı değişimleri
elektrik tesisatı kontrol ve gerekli yerlerin blendajı
elektronik sensörlerin temizliği
koruma demiri kumlama+fırın boya
aklıma gelenler bunlar. uzun süre kullanmayı planladığımdan tüm ürünler bilindik kaliteli ürünlerle değiştirildi.
bana toplam maliyeti 17.800TL oldu.
neden yazdım bunları?
sadece bakım masraflarına bakmak bazen yeterli olmuyor.
olası bir kaza yada arıza durumunda karşılaşılabilecek rakamlar böyle, aklınıza getireyim dedim.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
-
izzmarit adlı üyeden alıntı
geçtiğimiz ay epeyce derin bir çukurdan (yeni asfalt, 15cm düşük logar) gece vakti karanlıkta geçmek durumunda kaldım. şükür düşmedik ama epey masraf çıktı.
ön fren alt merkez pistonlardan kaçırma yapmaya başladı,
arka amortisör patladı,
soketlerde sıkıntı oldu galiba motor bi aptal çalışmaya başladı vs.
motorunda 40bin bakımı gelmişti
zincir dişli set
debriyaj balatası
arka amortisör
ön fren merkez tamir, parça değişim
fren balataları
tüm sıvı değişimleri
elektrik tesisatı kontrol ve gerekli yerlerin blendajı
elektronik sensörlerin temizliği
koruma demiri kumlama+fırın boya
aklıma gelenler bunlar. uzun süre kullanmayı planladığımdan tüm ürünler bilindik kaliteli ürünlerle değiştirildi.
bana toplam maliyeti 17.800TL oldu.
neden yazdım bunları?
sadece bakım masraflarına bakmak bazen yeterli olmuyor.
olası bir kaza yada arıza durumunda karşılaşılabilecek rakamlar böyle, aklınıza getireyim dedim.
Demeye çalıştığım bu zaten bir yağ yağ filtresi ile gider tablosu hesaplanmamalı bu tip onlarca şeyle karşılaşıla bilinir ..
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
2018 üstü önermenizin detayını paylaşabilir misiniz? 2014 üstü bakıyordum çünkü.
Sanırım 2018 model ile LED farlar geldi (öncesinde halojen ile ithal ediliyordu diye hatırlıyorum...), bir de HSTC özelliği (bir nevi traction control) geldi, ön bagaj hacmi 1l arttı. (Ama bu sonuncu 2016'dan itibaren de olabilir...)
-
[QUOTE=Cyan;4703058]Sanırım 2018 model ile LED farlar geldi (öncesinde halojen ile ithal ediliyordu diye hatırlıyorum...), bir de HSTC özelliği (bir nevi traction control) geldi, ön bagaj hacmi 1l arttı. (Ama bu sonuncu 2016'dan itibaren de olabilir...)[/
Yazdıklarına ilaveten ve en büyük değişiklik ön amörtisörlerde yapıldı showa'nın güzel amörtisörleri takıldı.Motoru en önemli etkileyen değişiklik bu amörtisörlerin değişmesi.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Demeye çalıştığım bu zaten bir yağ yağ filtresi ile gider tablosu hesaplanmamalı bu tip onlarca şeyle karşılaşıla bilinir ..
aynen abi yaz bi 50.000 ana yatak takımı üst kapak
-
izzmarit adlı üyeden alıntı
geçtiğimiz ay epeyce derin bir çukurdan (yeni asfalt, 15cm düşük logar) gece vakti karanlıkta geçmek durumunda kaldım. şükür düşmedik ama epey masraf çıktı.
ön fren alt merkez pistonlardan kaçırma yapmaya başladı,
arka amortisör patladı,
soketlerde sıkıntı oldu galiba motor bi aptal çalışmaya başladı vs.
motorunda 40bin bakımı gelmişti
zincir dişli set
debriyaj balatası
arka amortisör
ön fren merkez tamir, parça değişim
fren balataları
tüm sıvı değişimleri
elektrik tesisatı kontrol ve gerekli yerlerin blendajı
elektronik sensörlerin temizliği
koruma demiri kumlama+fırın boya
aklıma gelenler bunlar. uzun süre kullanmayı planladığımdan tüm ürünler bilindik kaliteli ürünlerle değiştirildi.
bana toplam maliyeti 17.800TL oldu.
neden yazdım bunları?
sadece bakım masraflarına bakmak bazen yeterli olmuyor.
olası bir kaza yada arıza durumunda karşılaşılabilecek rakamlar böyle, aklınıza getireyim dedim.
Trk için böyleyse.. aradığım cevap buydu bu başlığı açarken. 200 cc de böyle bir maliyet çıkmazdı diye düşünüyorum. Değiştirmek istiyorum ama "bunlar nasıl tutarlar?" diye de sormadan edemiyorum kendime. Teşekkürler yorumunuz için.
-
Tenere'nin periyodik bakımı 10000 km'de NC'nin ise 6000 km'de. Bu maliyete etki eden bir konu. Daha önce 4 sene kadar NC kullandım.Şimdi 6000 km.dir T7 kullanıyorum. NC ile yakıt tüketimim 3,6-3,8 arasında idi akıcı şehir içi trafiğinde. Hoş, uzun yol şehirler arası sürüşte de 3,5 oluyordu. Motoru zorlayarak kullanmayı tercih etmiyorum. T7 ile şehir içi akıcı trafikte 4,0-4,1 yakıyor. 3000 km.lik bir turdan döndüm geçen hafta. 3,9-4,0 civarı tüketimi oldu 100km'de. Çantalar olduğu için 120'nin üstüne pek çıkmadım. Aman aman bir fark yok yakıt tüketimi açısından, ben de şaşırdım açıkçası. Şehir içi Eyüp-Dudullu arasında kullanıyorum işe gidiş geliş. Nasıl bir trafiği kastettiğim belli olsun diye belirtiyorum. 2018 DCT idi kullandığım NC ve 4 sene boyunca lastik zincir akü periyodik bakım dışında bir sorun yaşamadım. Ama yan sanayi veya GP kompozit aksesuarlar açısından NC daha avantajlı. Örneğin orijinal dışında orta sehpa yok T7 için şu anda. CBR 650 için bir şey diyemeyeceğim ama NC ve T7 arasında işletme açısından büyük bir maliyet farkı olacağını düşünmüyorum. Arıza ve yedek parça açısından konuyu incelemedim ama burada da büyük fark olacağını düşünmüyorum. En büyük farklılık NC ve T7 Tenere arasında tarz farklılığı, bu da kişisel tercihlere göre değişir elbet. Örneğin T7 NC'ye göre çok daha fazla rüzgar alıyor istediğin camı tak fark etmiyor. NC ise düz yolu seviyor sizi rüzgarla boğuşturmuyor ama bozuk, çakıl, taşlı dağ yollarında sizi üzüyor, T7 ise bu yolların kralıyım ben diyor. T7 NC'ye göre fark edilir şekilde hafif, yeni NC'lerde ağırlık azaltıldı galiba ben 2018'e göre söylüyorum. T7'de ABS dışında elektronik adına hiçbir şey yok dolayısıyla bozulacak bir şeyi yok bu alanda Bu arada ben Honda servislerini daha çok seviyorum, Esengül Honda Ahmet Usta'ya selam olsun buradan..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)