Merhaba arkadaşlar konu hakkında biraz cahilim o yüzden bilen arkadaşlardan yardım almak istedim enjeksiyonlu ve beyinli bir motora açık hava filtresi takarsan ne olur ?
Merhaba arkadaşlar konu hakkında biraz cahilim o yüzden bilen arkadaşlardan yardım almak istedim enjeksiyonlu ve beyinli bir motora açık hava filtresi takarsan ne olur ?
Tahmin yürütüyorum fazla bilgi sahibi değilim.
Markasız ürünse
Map hatası alırsın
Rölanti dalgalanır
Sıcak/soğuk öksürme yapabilir
İlla ki açık filtre kullanmak istiyor isen motosiklete özel üretilmiş DNA yada K&N filtre kullanılabilir
125 motorda ne ses alırsın ne güç alırsın.Boşa yatırım.
O paraya bi depo benzin koy gez
benim tvs apache 150 de son deviri geçmemi sağlamıştı, orjinal filtre ile son devirlerde hava çekişi yetmeyip zengin karışıma kayıyordu galiba çünkü açık hava filtresi taktıktan sonra 11 bin deviri bile görmüştüm...
enjeksiyonlu motorda böyle bir işe ben girişmezdim, büyük ihtimal ecu da oynamalar yapılması gerekir, bilmediğim ve araştırmadığım bir konu. zaten desteklediğim bir şey de değil motorun fabrikasyonun verdiğinden fazla devir çevirmesi... bak devrik cümle kullandım şimdi ben mesela.
kn nin her motosiklete özel açık hava filtresi üretiyor olması bu soruya cevap niteliğinde
Kapalı da filtre bir muhafaza içindedir. Muhafazaya hava girişi sürüş ortamında en az toz olacağı tahmin edilen yerdedir.
Açıkta ise hava filtresi tamamen dış ortama açık olduğu için filtreye daha çok toz gelme ihtimali yüksektir.
Filtre direk olarak rüzgar aldığı için pistona giren hava daha fazladır ve fazla hava yüzünden daha iyi performans gösterir en azından öyle kabul edilir.
Fakat daha tozlu hava filtreye geldiği ve direk rüzgar sebebiyle daha fazla toz pistona girdiği kabul edilir. Performans artsa da motor ömrünü kısalttığı düşünülür.
Net rakamlar olmadığı için düşünülür yazdım.
Takılır hatta filtresisde kullanılabilir filtre toz toprak çö kaçmasın diye motorun yanma odasına.
Hava filtresi sölülünce komple kutu ile birlikte yakıt-hava karışımı az oranda değişir.Yani o az oranın bir tanesi havanın fazla girmesi yanma odasına.
o havaya karşılıkta yakıtı biraz fazla vermeniz gerekir.
Enjektörlü makinelerdede karbüratör gibi mekanik müdahale edemeyeceğinizden jet-meme değiştirme gibi araya power commander gibi beyin sonrası enjektörün yakıtını hava-yakıt oranına göre arttıracak elektronik bir parça gerekli.
Hava-yakıt karışımı önce orjinal haliyle ölçülür (dinamometrede veya bilgisayarla motor giderken bilgisayarla) sonra çıkan çizelge ve orana oranla araya bağlanan cihaz programlanır.
Pek gerek yok yani tabiki seçim size kalmış.
Filtre kutusu sökülüp açık hava filtresi uzun ömürlü fakir karışım yapar buda uzun süreli motorda aşınma yapabilir piston silindir veya segmanlarda.
Ayrıca çok hacimli birden fazla silindirli kuvvetli motor değilse güç artışı vs olmayacaktır.
https://www.amazon.com/K-N-83654-201.../dp/B000FGJQSQ
MArkasız ne olduğu belli olmayan açık hava filtrelerinin faydası olmaz aksine zararı olur. Biz marka ve uyumlu birşey aldığınızı düşünerek yorumlayalım. Performansa ve sese hissedilir bir katkısı olmaz yani bu gün 100beygir 1600cc bir otomobil motorunda bile 5hp fark yaratmıyor neredeyse. Sadece sesi ve gaz tepkimelerini iyileştiriyor. Yağışlı çamurlu havalarda açık hava filtresi kullanımı uygun değildir. Motorun verimli çalışması için soğuk hava çekmesi gerekmektedir bu yüzden performans filtreleri kısaltması CAİ(cold air intake) soğuk hava girişi olarak geçmektedir. Filtreyi koyduğunuz yer motor veya egzoza yakın olursa düşük hızlarda veya durur vaziyette negatif sonuçlanır. Bunun yerine her koşula daha uygun ve emiş oranı daha iyi olan kutu içi spor filtreler tercih edilebilir. Malzeme ve yapı bakımından açık hava filtresi ile aynıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)