Gerçekten Çin Malı ALINMAZ
Reklamlar
-
Selam arkadaşlar
Hali hazırda pulsar 200 ns kullanıyorum arkadaşım da mt 25 var sahibinden de gezinirken kelepir bir mondial drift 125 l buldu yeni kasa 2022 model temmuz 7 çıkışlı ortak alalım mı dedi motor daha 700 km de, sağa sola gideriz bununla falan olur dedim gittik 35 bin 500 TL ye aldık.
İlk izlenimlerim motor güzeldi 125 cc ye göre gitmesi normal kalitesi fena değildi sağından solundan tuhaf tuhaf sesler geliyordu vites atarken zaten tekmeliyorum resmen artık öyle atıyor tuhaf ses çıkarıyor giderken , neyse motoru koyduk 2 gün yatırdık motorun başına gittim basıyorum marş almıyor basıyorum yok gittim motorcu ya kadar ittim şarj ettirdim dedim olabilir yeni motor vs 2 gün yine yattı yine aynı... Servise götürdüm akü talebi girdiler bu arada her gün motoru gidip çalıştırdım bitmesin diye neyse akü değişti 2 gün sonra yine aynı. Servis desen zaten leş sanayinin içinde (Zeytinburnu servisi) ne oturma yeri var ne güler yüzlü personel var sıra yok herkes kafaya göre hareket ediyor. 1 cross geldi mondialin adam sabah almış akşamına sıkıntı çıkarmış adam geldi ne bu falan diyor :D ben hayatımda böyle bir şey görmedim.
Adama diyorum bunun akü değil farklı bir problemi var bakıcaz diyor sonra arıyor aküyü şarj ettik diyor sanki ben bilmiyorum şarj etmeyi valla sağa sola gidelim diye aldık rezil olduk resmen biri daha geldi yeni motora başlamış Kübanın bi scooterı vardı diyor abi zar zor paramla 25 e aldım ama o kadar masraf çıkardı ki 20 e satıcam zararına diyor yazık günah vallahi çocuk motordan soğumuş artık.
Demem o ki Çinli alınmaz bende. Cf moto geliyor güzelim motoru o servise sokuyorsun güvenemiyorsun ee cf benellinin enduro motorlarına 150 200 hatta 300 bin tl para vericem bu servislere mi sokucam?
Valla 100 binde japon alırım veya hintli ama 10 km de Çinli almam daha.
Reklamlar
-
Bir arkadaşima bayramdan önce hero hunk aldik arka disk frenli versiyonundan,2016 model 35 bin km de.pazarlikla 29 bin tl ye geldi.çok memnun bir sorun yaşamadi.
-
Motosikletin kendi kalitesi kadar servisin kalitesi ve servis ağı da önemli. Cf motodan 250bine motor alıcam sonra İstanbul'da yaşamıyorsam gidip de bisikletçiden hallice servise bırakıcam he mi? Az daha ekle japon al denince insanlar dalga geçiyor ama bu şekilde mağdur olunmasının önüne geçmek için veriliyor o tavsiyeler. Lafım sana değil yanlış anlama.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Bir arkadaşima bayramdan önce hero hunk aldik arka disk frenli versiyonundan,2016 model 35 bin km de.pazarlikla 29 bin tl ye geldi.çok memnun bir sorun yaşamadi.
Reis hero hem hintli hem de dayanıklılığıyla meşhur bir marka. Bi ara 5 yıl garanti veriyorlardı ve servisleri de ortalama kalitedeydi.
-
Çin malı pişmanlıktır 100 bin kmde Japon almak gerçekten daha mantıklı. Hele bu ekonomik şartlarda Çin malı demek sokağa atılan para demektir benim gözümde. Çin malı motorlar Dandik mal alacak kadar zengin değilim sözünü insana hayat felsefesi yaptırır.
-
Hepsi değil V blok virago bloklu olanları sağlam hala 2005-2006 modelleri yollarda ilanlarda var ..
-
drift saglam motordur. ancak her çin malında oldugu gibi %30 civarı kusurlu ürüne denk gelmişsiniz
-
Geçmiş olsun, neredeyse sıfır bir motosiklet için üzücü bir durum. Açıkçası parasını falan da geçtim, insana yaşattığı bu stres ve moral bozukluğunun parasal bir karşılığı yok.
Aslında Çinli motorlar gerçekten çok kötü değiller, yurt dışında (Avrupa ve Körfez ülkeleri) Çinli marka çok motosiklet gördüm ve sahipleri ile konuştum, çok yüksek kilometrelerde sorunsuz binmişler bakımlarını yaptırarak. Yani istenirse bu Çinli motorlar verdiğiniz paranın karşılığını verebilir. Ama Türkiye'deki Çinli motorlarla alakalı en büyük sorun şu: Türkiye'ye gelen parçalar Türk fabrikalarındaki inanılmaz derecedeki kalitesiz işçilikten dolayı çoğunlukla düzgün montajlanmıyor, son kullanıcıya düzgün teslim edilmiyor. Bu yüzden alır almaz sorunlarla boğuşuyor insanlar. Hadi aradan düzgün montaj edilmişler çıksın, bu motosikletlerin bakımları sözde yetkili servislerde sözde ustalar tarafından vasat bir şekilde yapılıyor, bu da motorun ömrünü çok ama çok kısaltıyor. Yani bu Çinli motorları mesela Yamaha getirse Türkiye'ye, düzgün işçilik ve düzgün servis ile bu motorlar fiyat/performans olarak Japonlara çok ciddi bir rakip olur.
Güzel ülkemizde neden kurumsallığını oturtmuş, servis ağında bir kalite yakalamış, müşteri memnuniyetini ön planda tutan ve sattığı motosikletin arkasında duran bir motosiklet firması yok Japonlardan başka? Bu sorunun cevabını ben bulamadım.
-
4 sene bende duran HONDA FALCON NX 4 neredeyse beni motosikletten nefret ettirmişti. 4 senenin 2 s2nesinde ben kullandım , diğer 2 senesinde Bursa nın
en kalbur üstü tamircilerinde elden ele gezdi durdu. 2015 de Honda Falconu satıp MONDİAL RX 3 İ EVO aldım rahata kavuştum. Mondial ile 7 ayrı yaz tatilimi Çeşme İzmir de yaptım . Bursa - Çeşme tek gidiş 450 km . yalnızca git -gel 900 km. Yaklaşık 7 yılda 37 bin km yol yaptım. 2021 yılında RX3
evomu Bursa da evimin önünden çaldılar. Mondial den çok memnun olduğum için yıne eynı öotorun ,yine 2015 modelini aldım.
-
-
OsaK adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, neredeyse sıfır bir motosiklet için üzücü bir durum. Açıkçası parasını falan da geçtim, insana yaşattığı bu stres ve moral bozukluğunun parasal bir karşılığı yok.
Aslında Çinli motorlar gerçekten çok kötü değiller, yurt dışında (Avrupa ve Körfez ülkeleri) Çinli marka çok motosiklet gördüm ve sahipleri ile konuştum, çok yüksek kilometrelerde sorunsuz binmişler bakımlarını yaptırarak. Yani istenirse bu Çinli motorlar verdiğiniz paranın karşılığını verebilir. Ama Türkiye'deki Çinli motorlarla alakalı en büyük sorun şu: Türkiye'ye gelen parçalar Türk fabrikalarındaki inanılmaz derecedeki kalitesiz işçilikten dolayı çoğunlukla düzgün montajlanmıyor, son kullanıcıya düzgün teslim edilmiyor. Bu yüzden alır almaz sorunlarla boğuşuyor insanlar. Hadi aradan düzgün montaj edilmişler çıksın, bu motosikletlerin bakımları sözde yetkili servislerde sözde ustalar tarafından vasat bir şekilde yapılıyor, bu da motorun ömrünü çok ama çok kısaltıyor. Yani bu Çinli motorları mesela Yamaha getirse Türkiye'ye, düzgün işçilik ve düzgün servis ile bu motorlar fiyat/performans olarak Japonlara çok ciddi bir rakip olur.
Güzel ülkemizde neden kurumsallığını oturtmuş, servis ağında bir kalite yakalamış, müşteri memnuniyetini ön planda tutan ve sattığı motosikletin arkasında duran bir motosiklet firması yok Japonlardan başka? Bu sorunun cevabını ben bulamadım.
Japonlarda bile bazı servisler sıkıntılı.
Türkiye'de montajlanan motosikletlerin neden bu kadar kalitesi olduğunun kısa ve öz açıklamasını yapayım; Asgari ücret ile günde bilmem kaç saat çalıştırdığın işçiden kaliteli işçilik beklemek aptallık olur.Türkiye'de patronlar üretim olsun da nasıl olursa olsun mantığı ile düzgün mühendis çalıştırmıyor işçileri de köpek gibi çalıştırınca ortaya son derece kalitesiz sonuçlar çıkıyor.Honda buraya parça gönderse montajı burada yapılsa farklı bir sonuç çıkacağını sanmıyorum.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
Bir zamanlar Çin malı Cg kullandım çok sıkıntı yaşadım ama hala o sıkıntıları çekmeyi özlüyorum zevkli oluyordu .
Yaşadığım sıkıntılar tam liste:
-Ş.a (şehirler arası) yolda kontak koptu
-Ş.a yolda korna tuşu bozuldu korna takılı kaldı
-Ş.a yolda sinyal tuşu rüzgardan bozuldu
-Orta ayaklık üstünde oturdukları için şase esniyordu ve arka kampanın boşalmasına sebebiyet veriyordu en sonunda kitledi arka balata, şiş, fren pedalı yamuldu ve şase alttan yırtıldı
-Gösterge bozuldu
-Cdi beyni yandı
-Konjektör şase almıyordu haliyle elektrik üretmiyordu
-Elektrik tesisatından dolayı motosiklet olur olmaz yerde kesilip kalıyordu
-Korna bozuldu.
Daha bir sürü değiştiğim parça var yaklaşık 50 adet motosiklette parça değiştim ama hala hasretim ona .
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Japonlarda bile bazı servisler sıkıntılı.
Türkiye'de montajlanan motosikletlerin neden bu kadar kalitesi olduğunun kısa ve öz açıklamasını yapayım; Asgari ücret ile günde bilmem kaç saat çalıştırdığın işçiden kaliteli işçilik beklemek aptallık olur.Türkiye'de patronlar üretim olsun da nasıl olursa olsun mantığı ile düzgün mühendis çalıştırmıyor işçileri de köpek gibi çalıştırınca ortaya son derece kalitesiz sonuçlar çıkıyor.Honda buraya parça gönderse montajı burada yapılsa farklı bir sonuç çıkacağını sanmıyorum.
sakarya honda mesela birkaç kere işim düştü bir dahada uğramam dedim
sonrasında sakaryadaki bir kaç abiyle muhabbet arasında onlarda güzel deneyimler yaşamadıklarını bahsetmişlerdi
en iyisi kendin yapman
-
biz bunları yazdık, biz bunları söyledik fakat dinletemedikkk.
parça kalitesizliği ve servis eksikliği birleşince ortaya kocaman bir çöp çıkıyor. yukarıda bir arkadaş da yazmış gerçekten ben de düşük cc motor alacak olsam F/P olarak herodan şaşmazdım.
bir de cf moto var ki dillere destan. Türkiye piyasasına gireli henüz 6-7 yıl olan markaya güvenip, tabiri caizse deney faresi olup bir de üzerine onbinlerce lira yatıracam ha?
gider karı kızla yerim o parayı daha iyi
her zaman motorda japon, hatunda slav.
ama paran varsa avrupalı. her iki konuda da...
-
istanbuldaysanız CF MOTO pek problem olmuyor Oktay Motor servis olarak ben memnunum
NK150 kullanıyorum çift teker ABS çelik fren hortumu gibi artıları şuan yetiyor ileride ne çıkartır bilmiyorum ama 8 senelik bir model artık bug larından kurtulmuştur diye tahmin ediyorum muadil japonu x2 olunca insana cazip geliyor
-
sakın yaşlı ve 100000 km japon almayın üst kapak conta sübab lastiğ vs 50000 tl lik olursunuz
gidin sıfır km çinli alın rahat edin yolda kalmayın
-
F54 adlı üyeden alıntı
sakın yaşlı ve 100000 km japon almayın üst kapak conta sübab lastiğ vs 50000 tl lik olursunuz
gidin sıfır km çinli alın rahat edin yolda kalmayın
Aynen katılıyorum gidin cf moto alın sıfır teknolojik garantili mis gibi binin …
-
O beğenmediğiniz Çan Çin Çon üretimi Mondial EVO 7 yıl , 37 bin km de bir kere bile beni yolda bırakmadı.
-
Köre sormuşlar malın iyisini nereden anlarsın diye fiyatından demiş o fiyata alındıysa sorunlarınıda peşinen kabul etmiş sayılırsın üstat daha fazla canızını sıkmayın satın gitsin 3-5 bakmayın,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
O beğenmediğiniz Çan Çin Çon üretimi Mondial EVO 7 yıl , 37 bin km de bir kere bile beni yolda bırakmadı.
Çok kişiyi yolda bıraktı usta. Çok kişiyi canından bezdirdi o motor. Alanların çoğu 3 - 5 bin km yapıp geri satıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
7 yılda 37 bin km yapmışsınız. Ben 2 yılda 28 bin km yaptım başıma gelmeyen kalmadı. Demek ki sorun yaşamayanlar çok nadir biniyor bu motora o yüzden sorun yaşamıyorum diyorlar. Ben her gün bu motorun üstündeyim.
-
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Çok kişiyi yolda bıraktı usta. Çok kişiyi canından bezdirdi o motor. Alanların çoğu 3 - 5 bin km yapıp geri satıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
7 yılda 37 bin km yapmışsınız. Ben 2 yılda 28 bin km yaptım başıma gelmeyen kalmadı. Demek ki sorun yaşamayanlar çok nadir biniyor bu motora o yüzden sorun yaşamıyorum diyorlar. Ben her gün bu motorun üstündeyim.
Ali abinin ustasi sağlam,daha onceki konularda da belirtmişti,muhtemelen temiz bakim ve işçilik yapiyor.sonradan olabilecek arizalara karşi önlem aliyor.
Bir söz var,
Gerçek ustalar bozuk makinayı çaliştirir
Sözde ustalar ise çalişanı bozarlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)