Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağ sıcaklığı konusunda doğru bildiğimiz yanlış

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Merhabalar 100 CC vitesli commuter tipi lifan motorumla günde 100 km civarı yol yapıyorum yağ sıcaklığıda İstanbul gibi trafik şehrinde önemli tabi bende hassas ve doğru ölçüm yapan proplu ısı ölçer alıp yağ dolum kapağını delerek yağa temas edecek şekilde montajı yaptım ve ilginç bir durumla karşılaştım çok dik sayılabilecek ve uzun bir rampayı 1. Vites çıkarken yağ ısısı 3 derece artıyorsa aynı rampayı yine 1. Vites inerken 7 derece artıyor. Yani kompresyon halinde motor daha fazla ısı üretiyor bilgi amaçlı yazıyorum kazasız sürüşler
    iptaluyelik02, maktama ve MeliksahMELO bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bunu hava soğutmalı bloklarda desek daha doğru olur diye düşünüyorum, 79 model Anadolumuz ile bayır yukarı çıkarken hararet artıyor ama aynı bayırı kompresyonda inerken motor ciddi derecede soğuyor.

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu hava soğutmalı bloklarda desek daha doğru olur diye düşünüyorum, 79 model Anadolumuz ile bayır yukarı çıkarken hararet artıyor ama aynı bayırı kompresyonda inerken motor ciddi derecede soğuyor.
    Evet çok doğru orayı atlamışım

  4. #4
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar 100 CC vitesli commuter tipi lifan motorumla günde 100 km civarı yol yapıyorum yağ sıcaklığıda İstanbul gibi trafik şehrinde önemli tabi bende hassas ve doğru ölçüm yapan proplu ısı ölçer alıp yağ dolum kapağını delerek yağa temas edecek şekilde montajı yaptım ve ilginç bir durumla karşılaştım çok dik sayılabilecek ve uzun bir rampayı 1. Vites çıkarken yağ ısısı 3 derece artıyorsa aynı rampayı yine 1. Vites inerken 7 derece artıyor. Yani kompresyon halinde motor daha fazla ısı üretiyor bilgi amaçlı yazıyorum kazasız sürüşler
    İlgimi çekti, neden böyle bir sonuç çıktı acaba?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)