Yağ sıcaklığı konusunda doğru bildiğimiz yanlış
Reklamlar
-
Merhabalar 100 CC vitesli commuter tipi lifan motorumla günde 100 km civarı yol yapıyorum yağ sıcaklığıda İstanbul gibi trafik şehrinde önemli tabi bende hassas ve doğru ölçüm yapan proplu ısı ölçer alıp yağ dolum kapağını delerek yağa temas edecek şekilde montajı yaptım ve ilginç bir durumla karşılaştım çok dik sayılabilecek ve uzun bir rampayı 1. Vites çıkarken yağ ısısı 3 derece artıyorsa aynı rampayı yine 1. Vites inerken 7 derece artıyor. Yani kompresyon halinde motor daha fazla ısı üretiyor bilgi amaçlı yazıyorum kazasız sürüşler
Reklamlar
-
Bunu hava soğutmalı bloklarda desek daha doğru olur diye düşünüyorum, 79 model Anadolumuz ile bayır yukarı çıkarken hararet artıyor ama aynı bayırı kompresyonda inerken motor ciddi derecede soğuyor.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bunu hava soğutmalı bloklarda desek daha doğru olur diye düşünüyorum, 79 model Anadolumuz ile bayır yukarı çıkarken hararet artıyor ama aynı bayırı kompresyonda inerken motor ciddi derecede soğuyor.
Evet çok doğru orayı atlamışım
-
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Merhabalar 100 CC vitesli commuter tipi lifan motorumla günde 100 km civarı yol yapıyorum yağ sıcaklığıda İstanbul gibi trafik şehrinde önemli tabi bende hassas ve doğru ölçüm yapan proplu ısı ölçer alıp yağ dolum kapağını delerek yağa temas edecek şekilde montajı yaptım ve ilginç bir durumla karşılaştım çok dik sayılabilecek ve uzun bir rampayı 1. Vites çıkarken yağ ısısı 3 derece artıyorsa aynı rampayı yine 1. Vites inerken 7 derece artıyor. Yani kompresyon halinde motor daha fazla ısı üretiyor bilgi amaçlı yazıyorum kazasız sürüşler
İlgimi çekti, neden böyle bir sonuç çıktı acaba?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)