Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Shell V Power vs Full Save

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Normalde hep v power alırdım fakat bugün dikkat etmedim pompacı arkadaş full save koydu aklıma takıldı aralarında ne kadar fark var v power performans açısından daha iyi diyorlar daha performans olarak pek bişi hissetmedim gerçekten bi etkisi varmı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Benim izlenimlerim V-power daha çabuk bitiyor ve Fuelsave daha uzun gidiyor, anlamamız zor olur ama V-power yaktının performansa katkısının olduğunu düşünüyorum.
    birbilent ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ben yeşil ya da kırmızı diye Shell'de ayırt etmiyorum ama bugün Sincan'da Shell istasyonunda manyağın biri motorin pompasını depoya dayadı ve "Allah Allah neden girmiyor?" dedi. Sinirden güldüm birşey diyemedim.
    levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    bence psikolojik. oktanları vs aynı. 3-5 katkı maddesi varsa var.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Yeşil pompa normal yakıyor, Gri/Kırmızı olansa daha çabuk bitiyor. Ne son hıza ne de hızlanmaya etkisi var. Sadece 4-5 depoda bir kurum falan kalmasın hepsini yaksın die koyuyorum.
    levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeşil pompa normal yakıyor, Gri/Kırmızı olansa daha çabuk bitiyor. Ne son hıza ne de hızlanmaya etkisi var. Sadece 4-5 depoda bir kurum falan kalmasın hepsini yaksın die koyuyorum.
    Benim motor karburatorlu v power ciddi fark ettiriyor.

    Xmax kullanirken bir fark göremiyordum.
    Angrypower bunu beğendi.

  7. #7
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yeşil ya da kırmızı diye Shell'de ayırt etmiyorum ama bugün Sincan'da Shell istasyonunda manyağın biri motorin pompasını depoya dayadı ve "Allah Allah neden girmiyor?" dedi. Sinirden güldüm birşey diyemedim.
    Aynısı bir kez benimde başıma geldi.
    İyiki plaka kontrol varmış. Yakıt basamadı.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim izlenimlerim V-power daha çabuk bitiyor ve Fuelsave daha uzun gidiyor, anlamamız zor olur ama V-power yaktının performansa katkısının olduğunu düşünüyorum.
    Bencede V power çabuk bitiyor ama performans olarak pek bişi farkedemedim

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    vpover gibi katkılı yakıtlar sadece daha çabuk bitiyor, boşuna para. O kadar parayı verince de yakıt daha çabuk bitince ama iyi gitti diye psikolojik olarak iyi sanıyoruz.
    Normal 95 oktan yakıtlar bizimkiler gibi elektronik ateşlemeli, enjeksiyonu motorlara daha uygun.
    Eskiden benzinciler sorardı, artık sormadan pahalı olanı dayıyorlar, bu yüzden arabanın da motorun da deposunu doldururken ucuzundan olanı koy diyorum.
    Dxsec bunu beğendi.

  10. #10
    Gorkem.IX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Ben hep v power koyuyorum aradaki 10 kuruş farkla zengin olmam.Şu daha çabuk bitiyor olayı şehir efsanesi gibi geliyor bana.
    xtrafrozen bunu beğendi.

  11. #11
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    daha hızlı bitip bitmemesi ile ilgili bi ölçüm yapmadım.
    ölçüm yapmadan söylenenlere de pek takılmıyorum.

    ama tecrübe ettiğim bir şey varsa.
    v-power kullandığımda motosikletim düşük devirde daha az çalkalıyor.

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    İkiside 95 oktan bence aradaki farkı hissedenler psikolojik ..
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Nasıl ki yağın kalitesi sadece viskozitesi ile ölçülemiyorsa, yakıtın kalitesi de oktanla ölçülmez. O sıvının çalışma şekliyle, performansıyla ilgili bir tane ölçüt o. Türkiye'de bu durum daha da civcivli hale geliyor zira eskiden olduğu gibi yüksek performanslı/premium yakıtlar daha yüksek oktanla da gelmiyor, bir dönem vardı 98 oktan 97 oktan yakıtlar. Başka konuda da yazmışımdır, Yunan'da Bulgar'da pırıl pırıl 100 oktan benzin satıyorlar, arabanın sesi direkt değişiyor. Canım benim. Burada V-Power da FuelSave de 95 oktan olduğu için fark elbette daha az. Bu arada bazı ülkelerde FuelSave 93 oktan, Türkiye'de o da 95 oktan imiş, belki düşüktür burada da diye baktım da değil.

    Shell V-Power'ın içinde fuel save'e göre daha fazla temizleyici var, daha fazla sürtünme azaltıcı var. Bunun bir içten yanmalı motor için faydalı olmayacağını söylemek, Ay'dan zıpladım Merkür'e indim demek gibi bir şey. Ama ne kadar faydalı olur, ne kadar fazla para harcatır vs bu inanılmaz göreceli bir şey. V-Power almazsan da Fuelsave alırsan motoruna bir şey mi olur? Sanmıyorum. Ha aramızdan bir yiğit iki tane sıfır km motosiklet alır birine sürekli V-Power diğerine sürekli Fuel Save alır, aynı şekilde rodaj yapar, aynı şekilde kullanırsa (ki bu da imkansız ya) 200bin km sonra farkı görebiliriz.

    Bunlar hep cincik cincik farklar. Motor yağı değiştirirken flush yapmanın faydası var mı? Var. Gerekli mi? Hayır.
    Çok üst düzey yağ kullanmanın fayfası var mı? Var. Gerekli mi? Hayır.
    Ama yine de en anında etki gösterecek şeylerden biri yakıt kalitesi. O yüzden V-Power almaya gerek olmasa da iyi benzin almak gereklilik benim gözümde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:03 ----------

    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha hızlı bitip bitmemesi ile ilgili bi ölçüm yapmadım.
    ölçüm yapmadan söylenenlere de pek takılmıyorum.
    Yaparsan da yaptığın ölçüme güvenme. Ne yol bilgisayarının teorik hesaplayıcısı, ne de bizim "ben aynı yolda aynı şekilde gittim" diye kendimizi kandırdığımız ölçümler asla birbirinin %100 aynısı test ortamları elde edemediğimiz, verinin güvenilirliğini ispat edemeyeceğimiz deneyler. Bir verinin bilimsel olarak kabul edilebilir bir veri olması için çok fazla güvenilirlik koşulu sağlanması lazım, bunu çıkıp motosiklet sürerek asla sağlayamayız. Ne depo her seferinde aynı doluyor, ne aynı litre aldığımız iki t anında aslında aldığımız yakıt aynı, ne de aynı sandığımız sürüşlerimiz aynı.

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Ben çok bir fark olduğunu düşünmüyorum en büyük fark fuelsave belliki ekonomi merkezli bir yakıt powera göre aracına bağlı 20-50 km fazla gidersin diğerinde inceden belki biraz daha seri gidersin ama bence gözle görülür bir fark olucağını sanmıyorum..

    Eskiden 98 oktan ve shel nitro vardı 100 oktan fark onlarda bariz belli oluyordu ..

  15. #15

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben çok bir fark olduğunu düşünmüyorum en büyük fark fuelsave belliki ekonomi merkezli bir yakıt powera göre aracına bağlı 20-50 km fazla gidersin diğerinde inceden belki biraz daha seri gidersin ama bence gözle görülür bir fark olucağını sanmıyorum..

    Eskiden 98 oktan ve shel nitro vardı 100 oktan fark onlarda bariz belli oluyordu ..
    2004-2005 yillarinda izmirde 2-3 istasyonda shell 100oktan benzin vardi.97 corollada vuruntuya sebep olmuştu.

    Teknik olarak detayli bir şekil de yazarim ama konu fazlasiyla dallanip budaklanir.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2004-2005 yillarinda izmirde 2-3 istasyonda shell 100oktan benzin vardi.97 corollada vuruntuya sebep olmuştu.

    Detayli bir şekil de yazarim ama konu fazlasiyla dallanip budaklanir.
    Onu o zamanda diyorlardı zaten bilindik bir şey nitro o zaman da pompa da pahalı idi 95-98 oktana göre onu genelde araçlarına swap modifiye yapmış yada yüksek hacim 3.0 -4.0 -5.0 V6 V8 aracı olanlar alıyordu ..

  17. #17

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Yıllardır bu tartışmalar sürer gider. Her bir tartışmada biraz daha fazla bilgi araştırdım ve bu işe toplamda epey bir vakit ayırmış oldum. Bilgilerimşunlar;

    1-Devlet akaryakıt firmalarını yoğun şekilde denetleyip sağlam cezalar kesiyor. Bankacılık işleyişimiz gibi akaryakıt işleyişimiz de ülkede güvendiğim sektörlerden.
    2-Devlet hangi cins benzine, ne ölçüde katkı katılacağını belirlemiş ve bunu sıkı şekilde denetliyor. Hatta şirketler kendi kendilerini de denetliyor.
    3-Akaryakıta katılabilecek katkı maddeleri oldukça düşük oranlarda. Etkileri oldukça az. Bu net. Öyle %10-20 katamıyorsun. Nasıl diyeyim, bir damacana benzine 1 kapak falan katabiliyorsun.
    4-A markasından aldım öyle oldu, B markasından aldım böyle oldu işi biraz da psikolojik. Ben asla üst üste 2 depoda da aynı şartları yakalayamıyorum. Bir seferinde yağmur yağıyor, öbüründe çok klima açıyorum, diğeri açık trafikte geçiyor. Minibüs şoförü değiliz ki her gün aynı yolu 10-12 defa gidip bunlardan 2 seferinde aynı şartları sağlayabilelim.
    5-Ben eskiden hangisi ucuzsa ondan alırdım. Shell için konuşursak fuel save. Ama şimdilerde aşırı fahiş benzin fiyatıyla beraber fuel save ve v-power fiyat fark oranı epey azaldı. Birisi 20 lira öbürü 20.5 Artık daha çok v-power alıyorum.
    6-Son olarak sanılanın aksine bu tip katkılı yakıtları yeni ve performaslı arabalardan çok eski ve motoru kurum bağlamış daha yaşlı araçlarda kullanmak lazım. Çünkü temizleyici katkılar bu araçlarda işe yarar. Pazarlama stratejisi ve hedef kitle olarak yeni ve 10-20 bin km deki araçlar hedefleniyor. Adamın motorda kurum, yakıt sisteminde pislik yok ki. Esas faydayı, pahalılığı sebebiyle bu yakıtı kullanmayan 100-150 bin km üzeri, motoru ve yakıt sistemi pislenmiş araçlar sağlayacak. Sistem tersine işliyor yani.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  18. #18
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Geçenlerde lpg bitti. Shell yol üstündeydi, normalde pahalı olduğu için shell'den lpg almam ama benzini shell'den başkasından da almam. Farkettim arabada normal olmayan bir çekiş etkisi var. Shell lpg bitti. Her zaman aldığım yerden aldım. O normal olmayan çekiş etkisini hissedemedim. Lpg tekrar bitince doğru shelle. Depoyu yine shell'den doldurdum. O normalde olmayan çekiş etkisini tekrar hissettim. Bendeki pisikolojik değil. Denedim gördüm. Bundan sonra lpg yide shelden alıyorum. Tek sıkıntı, çabuk bitiyor. Benzinide, lpg side çabuk bitiyor. Shellden aldığım lpg ile ortalama 50-75 daha az kilometre yapıyorum.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yalnız çok uzun km kendi halinde gitmiş araçlarda temizleyiciler de her zaman çok iyi fikir olmayabilir.
    Yakıt o kadar olmaz muhtemelen, ama misal Motul Engine Clean gibi yağ değişimi öncesi temizleyicileri 150-200bin km hiç böyle bir işlem görmemiş araçlarda kullanmak daha riskli.

    Bir de faydayı motoru temiz olan neden görmesin ki? Temiz kalıyor temizleyicili yakıt kullanınca.
    Hoş bunun için arada enjektör temizleyici kullanılabilir de...
    Geçen gün Würth'ten bir enjektör temizleyici bir de oktan artırıcı aldım.
    400TL.. iki kutu şey. dört yüz tele...

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız çok uzun km kendi halinde gitmiş araçlarda temizleyiciler de her zaman çok iyi fikir olmayabilir.
    Yakıt o kadar olmaz muhtemelen, ama misal Motul Engine Clean gibi yağ değişimi öncesi temizleyicileri 150-200bin km hiç böyle bir işlem görmemiş araçlarda kullanmak daha riskli.

    Bir de faydayı motoru temiz olan neden görmesin ki? Temiz kalıyor temizleyicili yakıt kullanınca.
    Hoş bunun için arada enjektör temizleyici kullanılabilir de...
    Geçen gün Würth'ten bir enjektör temizleyici bir de oktan artırıcı aldım.
    400TL.. iki kutu şey. dört yüz tele...
    Geçen benim uzun süre yatmış olan xmax'ın 120'yi zor geçme problemi için varyatör bakımı buji kontrolu, kayış ve baga değişimden sonra da düzelmeyince wurth'un enjektör ve yakıt sistemi temizleyici katkısından bir depoya iki kapak koydum, ikinci depoda farketti, artık düz yolda 130'u geçebiliyorum. yılda bir kullanmak niyetindeyim, hatta kışın motor yine 3-5 ay yatacağı zaman otoparka çekmeden önce depoyu doldurup iki kapak katkı ekleyip bırakacağım, bekleyen yakıtın stabil kalmasına da yarıyormuş açıklamasında öyle yazıyordu.

    Ben 300ml'lik şişesini 180 liraya almıştım, bir de katkı kullanınca tüketim artıyor, normalde 3.4 litre/100km gördüğüm tüketip 3.9lara çıkmıştı ama sonraki depoya katkı koymayınca yine normale dönmüştü.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)