Shell V Power vs Full Save
Reklamlar
-
espresso adlı üyeden alıntı
Geçen benim uzun süre yatmış olan xmax'ın 120'yi zor geçme problemi için varyatör bakımı buji kontrolu, kayış ve baga değişimden sonra da düzelmeyince wurth'un enjektör ve yakıt sistemi temizleyici katkısından bir depoya iki kapak koydum, ikinci depoda farketti, artık düz yolda 130'u geçebiliyorum. yılda bir kullanmak niyetindeyim, hatta kışın motor yine 3-5 ay yatacağı zaman otoparka çekmeden önce depoyu doldurup iki kapak katkı ekleyip bırakacağım, bekleyen yakıtın stabil kalmasına da yarıyormuş açıklamasında öyle yazıyordu.
Ben 300ml'lik şişesini 180 liraya almıştım, bir de katkı kullanınca tüketim artıyor, normalde 3.4 litre/100km gördüğüm tüketip 3.9lara çıkmıştı ama sonraki depoya katkı koymayınca yine normale dönmüştü.
Enjektör temizleyicilerin stabilizasyon etkisi var mı bilmiyorum açıkçası.
Ben geçen kış RS'i 5-6 hafta sürmem heralde diyerek benzin stabilizatörü aldım, bir depoya söylendiği kadar koydum gerisi duruyor. Pişman değilim ama yani harcadığım en gereksiz paralar listesinde kesin üst sıralarda. =) Evet benzin hızlıca özellik yitirebiliyor ama o depo kullanılıp yerine taze benzin gelince sorun kamıyor.
Bu arada yanlış hatırlıyor olabilirim, temizleyici de arabada kaldı şimdi bakamıyorum ama, bir depoda 200ml diye hatırladığım şişenin üçte birini istiyordu sanki? (Bir depodan kastım 15litre) ama yakın zamanda motora oktan artıcı da ekledim, belki de onun oranı, yanlış hatırlıyorum, iki kapak baya az gibi geldi bana.
Reklamlar
-
espresso adlı üyeden alıntı
Geçen benim uzun süre yatmış olan xmax'ın 120'yi zor geçme problemi için varyatör bakımı buji kontrolu, kayış ve baga değişimden sonra da düzelmeyince wurth'un enjektör ve yakıt sistemi temizleyici katkısından bir depoya iki kapak koydum, ikinci depoda farketti, artık düz yolda 130'u geçebiliyorum. yılda bir kullanmak niyetindeyim, hatta kışın motor yine 3-5 ay yatacağı zaman otoparka çekmeden önce depoyu doldurup iki kapak katkı ekleyip bırakacağım, bekleyen yakıtın stabil kalmasına da yarıyormuş açıklamasında öyle yazıyordu.
Ben 300ml'lik şişesini 180 liraya almıştım, bir de katkı kullanınca tüketim artıyor, normalde 3.4 litre/100km gördüğüm tüketip 3.9lara çıkmıştı ama sonraki depoya katkı koymayınca yine normale dönmüştü.
Karburatorlu motoruma yilda bir defa depoyu fulleyip(14 lt)yarım çay bardaği(50ml)gaz yaği ekliyorum.valfler ve karburator jetleri temizleniyor.30bin km dir bu yöntemi uyguluyorum,çalişmasi,gaz yemesi,yürümesi gayet memnunum
Uyarı:Enjeksiyonlu makinalar icin onermiyorum
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Enjektör temizleyicilerin stabilizasyon etkisi var mı bilmiyorum açıkçası.
Ben geçen kış RS'i 5-6 hafta sürmem heralde diyerek benzin stabilizatörü aldım, bir depoya söylendiği kadar koydum gerisi duruyor. Pişman değilim ama yani harcadığım en gereksiz paralar listesinde kesin üst sıralarda. =) Evet benzin hızlıca özellik yitirebiliyor ama o depo kullanılıp yerine taze benzin gelince sorun kamıyor.
Bu arada yanlış hatırlıyor olabilirim, temizleyici de arabada kaldı şimdi bakamıyorum ama, bir depoda 200ml diye hatırladığım şişenin üçte birini istiyordu sanki? (Bir depodan kastım 15litre) ama yakın zamanda motora oktan artıcı da ekledim, belki de onun oranı, yanlış hatırlıyorum, iki kapak baya az gibi geldi bana.
Bana katkıyı veren usta bir depoya iki kapak koy dedi, benim depo 11 litre zaten. Ben de ona uydum.
böyle iki kapak şeklinde kolay kolay bitiremem bu katkıyı herhalde.
würth web sitesinden bakmıştım, stablizatör etkisi de var yazıyordu.
-
Motorin ve lpg alırken istasyonu iyi seçmek gerekiyor, ciddi kalite farkı olabiliyor. Konu benzin olunca her zaman hangisi ucuzsa onu alıyorum, v-power fuel save bla bla... hiç önemli değil. Şehir içindeki herhangi bir istasyondan alıp geçiyorum. V-power ve fuel save konusuna gelirsek, bu yakıt katkı maddeleri bir tankere bir şişe kapağı kadar konuluyor. İstasyonların kar marjının bu kadar düştüğü bir dönemde bu katkıları olması gerektiği kadar koyduklarını bile sanmıyorum. Yüksek sıkıştırma oranına sahip aşırı beslemeli içten yanmalı motorunuz varsa yüksek oktanlı benzine ihtiyacınız var demektir. Atmosferik basınçla çalışan standart bir içten yanmalı motor için 95 oktan standart benzin en sağlıklı yakıttır. 10 bin km'de 1 kere depoyu doldurup içine çok az iki zamanlı motor yağı koyabilirsiniz -karbüratörlü motorlarda yapınız!- motorunuzun içi yağlanır bir nebze rahatlar.
Özete geleceksek, tatava yapmayıp ucuz olanı alın geçin. İstasyondan istasyona en fazla yuzde 5-10 daha çok veya az yakar o kadar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)