Benim de gönlüm hep perçinli kilit baklasından yana ama bunları doğru şekilde monte etmek düzgün / kaliteli aletler ve tecrübe istiyor - kullanımı biraz zor; az sıkıştırdın o-ring yalıtım yapamıyor, çok sıkıştırdın o-ring eziliyor bir süre sonra kopup yalıtım yapamıyor, düzgün basamadın bakla çeperleri birbirine paralel kalmıyor vs. vs. (Kendi adıma montajda sorun yaşayan yıllanmış ustalar da gördüm hani, bir seferinde sıfır zincirim için yeni perçinli kilit baklası almak zorunda kalmıştım montajında sorun oldu diye...)
Klipsli kilit baklasını da yıllardır sorunsuz kullanan pek çok sürücü varmış. Buradaki kilit unsur; zincir uzamaya başladığında bir noktadan sonra klips artık tutamayıp uçup gidiyormuş. Dolayısıyla burada zincirin gerginliği ve ne kadar uzadığı iyi kontrol ve takip altında kalmalı, belki de perçinli olana göre daha erken zincir değiştirilmeli ki risk azalsın.
Bence @tommygun'un başına da gelen bu; zincir artık klipsin tutamayacağı kadar uzamış ve klips uçmuş gitmiş. Neyse ki klips uçsa da bakla çeperleri birbirlerine iyice yapışık kalıyor, pim halen yük altında olduğu için kolay kolay ayrılmıyor.
Teamül şu şekildeymiş; eğer toprak / çamur vs. girdiğiniz bir arazi motorunuz varsa kolay söküm ve temizlik yapabilmek için klipsli kilit baklası kullanırmışsınız, diğer hepsi için perçinli kilit baklası...
Aşağıda konuyla ilgili Google'da aratma yapınca ilk gelen sayfalardan biri var:
https://www.motorcycle.com/features/ask-mo-anything-can-i-use-a-clip-type-master-link-on-my-r1-chain.html