Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Nisan 2022
    Merhabalar iyi günler zincir değişim zamanım geldi.Dişli ile beraber değiştireceğim fakat sanayi için satılan ya da daha büyük makineler için yapılan zincirler özelllikle motosiklet için üretilen zincirlerden farklı mıdır? Yoksa aynı işi görür mü?
    Direkt aklıma motosikletin çok devir çevirdiği geliyor ama ağır sanayiye dayanan zincir devre de dayanır mı
    Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    geçmişte bu konu tartışıldı.

    bir grup görüş düşük güçlü motorlarda kullanılabileceği yönünde,
    bir grup görüş ise riske girmeye değmez diyor.

    benim görüşüm ucuz dediğimiz pulsar bile 130-140 km hızlara çok rahat çıkabiliyor.
    çin mali zinciri bile kısa sürede haşat ediyor.
    bence değmez.

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Malzeme bilimine hakim bir kişi zincirlerin özelliklerine de ulaşabiliyorsa bu kıyaslamayı yapabilir.

    Ancak ağır makinada çalışan ve ciddi güçlere dayanan bir zincir, aynı zamanda ciddi "hızlara" da dayanır diye bir koşul olacağını düşünmüyorum. Motosiklet zincirleri müthiş hızlarda dönüyor, senin de şüphe duyduğun nokta bu. Maddi bir gereksimim varsa zincirlerin yapıları ve özellikle sanayi zinciri dediğin makina zincirlerinin hangi amaçla üretildiklerini iyice araştırmak gerekir.

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Zincirin (malzeme ömrünu) etkileyen faktorler,

    -Bakla sayisi
    -Bakla arasi mesafe
    -Zincir boyu(çalişilan sistemdeki toplam kurs boyu)
    -Tahrik veren tahrik alan dişlilerin çalişma açısı ve geometrisi.
    -Zincir gerginlik veya bolluk seviyesi
    -Fazla yağli veya yagsizlik
    tommygun bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Yüksek hızda ilerlerken kopan zincir ölüme, yaralanmaya ve motosiklet üzerinde maddi hasara yol açabilir. Sanayi tipi makine zinciri şanzıman tahriki için kullanılmaz. Kullanan kendi malıyla ve hayatıyla kumar oynuyordur. Bir malzemeyi üretim amacı ve kullanım alanı dışına çıkarmak motosiklet üzerinde çok riskli.

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    dinamik zincirden kesme incir alıp takan bir sürü kişi var google araştırıp yorumları görebilirsin illa did ek rk almaya gerek yok sonuçta kesme diye tabir edilen zincirin bu markalardan pek farkı yok cz çek malı piyasada pek çok sektörde kullanılıyor ölçüleri ve bakla sayısına göre kesip yolluyorlar

  7. #7

    Üyelik
    06 Nisan 2022
    Hocam ilk derdim ucuza kaçmak değil bir fabrikada yöneticiyim dolayısıyla mekanik veya elektronik her parçaya yurt dışı yurt içi farketmeksizin ulaşabilirim fakat motosiklet olunca konu, bizi kandırıyorlar mı? Sanayide ve ya fabrikalarda sürekli zincir dişli kayış rulman ve bilimum malzeme kullanılıyor kullanılıyor.Acaba bize sunulan kaliteli diye övülen ürünler kadar sağlam ve cebi de üzmeyen ürünler bulabilir miyim diye sordum

  8. #8
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bize kaliteli diye sunulan ürünleri birde laboratuvar testleri olsa kimin nasıl mal ürettiğini görsek iyi olurdu

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2022
    Daha önce forumda tartışılmış ama bi sonuca bağlanmamış ben de yeni farkettim hocam herhalde bilinmez olarak kalacak biz de motosiklet zincirlerine para dökücez

  10. #10
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dinamik zincirden kesme incir alıp takan bir sürü kişi var google araştırıp yorumları görebilirsin illa did ek rk almaya gerek yok sonuçta kesme diye tabir edilen zincirin bu markalardan pek farkı yok cz çek malı piyasada pek çok sektörde kullanılıyor ölçüleri ve bakla sayısına göre kesip yolluyorlar
    Kesme tabir edilen bu zincirlerde oring bulunuyor mu?

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesme tabir edilen bu zincirlerde oring bulunuyor mu?
    Evet, Dinamik Zincir'den aldığım 520 O-ringli kesme zinciri ben kullandım.
    joshua, F54 ve levend84 bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    06 Nisan 2022
    Kesme dediğiniz motosiklet için üretilen zincir oluyor değil mi yine çünkü dinamik zincir zaten istenilen baklada veriyor o işlemin adı mı kesme
    F54 bunu beğendi.

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    evet motosiklet için bakla ölçüsü vs söylüyorsun ona göre kesip yolluyorlar

  14. #14
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bende geçen sefer kesme zincir konusunda bir sıkıntı oluştu. 17000 km.ye doğru zincirden aşırı bir ses, titreşim falan gelmeye başlayınca yeni set aldım. Zaten bir gevşek bir sıkı baklalar gözüme çarpıyordu. Zinciri değiştirirken kesme zincirin kilit kısmında bir parça olur ya en son takılan, o parçanın yerinde olmadığını gördük. Ses ve titreşimin kaynağı tabi ki o parça değil ama zincir dişli set değişimine hemen gitmesem muhtemelen birkaç yüz km içinde o zincir açılabilirdi, kopabilirdi.
    levend84 bunu beğendi.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende geçen sefer kesme zincir konusunda bir sıkıntı oluştu. 17000 km.ye doğru zincirden aşırı bir ses, titreşim falan gelmeye başlayınca yeni set aldım. Zaten bir gevşek bir sıkı baklalar gözüme çarpıyordu. Zinciri değiştirirken kesme zincirin kilit kısmında bir parça olur ya en son takılan, o parçanın yerinde olmadığını gördük. Ses ve titreşimin kaynağı tabi ki o parça değil ama zincir dişli set değişimine hemen gitmesem muhtemelen birkaç yüz km içinde o zincir açılabilirdi, kopabilirdi.
    Senin makinenin zincirinin o kilit baklasıyla birleştirilmemesi, zincir pimi deforme edilerek birleştirilmesi gerekiyordu. Sorunun buradan kaynaklanmış olması muhtemeldir.
    tommygun bunu beğendi.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin makinenin zincirinin o kilit baklasıyla birleştirilmemesi, zincir pimi deforme edilerek birleştirilmesi gerekiyordu. Sorunun buradan kaynaklanmış olması muhtemeldir.
    Şu an kullanmakta olduğum zinciri sanırım o şekilde yaptık. Ustam, bir sonraki değişim zamanı zinciri keseceğimizi, öyle sökeceğimizi söyledi.
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim de gönlüm hep perçinli kilit baklasından yana ama bunları doğru şekilde monte etmek düzgün / kaliteli aletler ve tecrübe istiyor - kullanımı biraz zor; az sıkıştırdın o-ring yalıtım yapamıyor, çok sıkıştırdın o-ring eziliyor bir süre sonra kopup yalıtım yapamıyor, düzgün basamadın bakla çeperleri birbirine paralel kalmıyor vs. vs. (Kendi adıma montajda sorun yaşayan yıllanmış ustalar da gördüm hani, bir seferinde sıfır zincirim için yeni perçinli kilit baklası almak zorunda kalmıştım montajında sorun oldu diye...)

    Klipsli kilit baklasını da yıllardır sorunsuz kullanan pek çok sürücü varmış. Buradaki kilit unsur; zincir uzamaya başladığında bir noktadan sonra klips artık tutamayıp uçup gidiyormuş. Dolayısıyla burada zincirin gerginliği ve ne kadar uzadığı iyi kontrol ve takip altında kalmalı, belki de perçinli olana göre daha erken zincir değiştirilmeli ki risk azalsın.

    Bence @tommygun'un başına da gelen bu; zincir artık klipsin tutamayacağı kadar uzamış ve klips uçmuş gitmiş. Neyse ki klips uçsa da bakla çeperleri birbirlerine iyice yapışık kalıyor, pim halen yük altında olduğu için kolay kolay ayrılmıyor.

    Teamül şu şekildeymiş; eğer toprak / çamur vs. girdiğiniz bir arazi motorunuz varsa kolay söküm ve temizlik yapabilmek için klipsli kilit baklası kullanırmışsınız, diğer hepsi için perçinli kilit baklası...

    Aşağıda konuyla ilgili Google'da aratma yapınca ilk gelen sayfalardan biri var:
    https://www.motorcycle.com/features/ask-mo-anything-can-i-use-a-clip-type-master-link-on-my-r1-chain.html
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de gönlüm hep perçinli kilit baklasından yana ama bunları doğru şekilde monte etmek düzgün / kaliteli aletler ve tecrübe istiyor - kullanımı biraz zor; az sıkıştırdın o-ring yalıtım yapamıyor, çok sıkıştırdın o-ring eziliyor bir süre sonra kopup yalıtım yapamıyor, düzgün basamadın bakla çeperleri birbirine paralel kalmıyor vs. vs. (Kendi adıma montajda sorun yaşayan yıllanmış ustalar da gördüm hani, bir seferinde sıfır zincirim için yeni perçinli kilit baklası almak zorunda kalmıştım montajında sorun oldu diye...)

    Klipsli kilit baklasını da yıllardır sorunsuz kullanan pek çok sürücü varmış. Buradaki kilit unsur; zincir uzamaya başladığında bir noktadan sonra klips artık tutamayıp uçup gidiyormuş. Dolayısıyla burada zincirin gerginliği ve ne kadar uzadığı iyi kontrol ve takip altında kalmalı, belki de perçinli olana göre daha erken zincir değiştirilmeli ki risk azalsın.

    Bence @tommygun'un başına da gelen bu; zincir artık klipsin tutamayacağı kadar uzamış ve klips uçmuş gitmiş. Neyse ki klips uçsa da bakla çeperleri birbirlerine iyice yapışık kalıyor, pim halen yük altında olduğu için kolay kolay ayrılmıyor.

    Teamül şu şekildeymiş; eğer toprak / çamur vs. girdiğiniz bir arazi motorunuz varsa kolay söküm ve temizlik yapabilmek için klipsli kilit baklası kullanırmışsınız, diğer hepsi için perçinli kilit baklası...

    Aşağıda konuyla ilgili Google'da aratma yapınca ilk gelen sayfalardan biri var:
    https://www.motorcycle.com/features/ask-mo-anything-can-i-use-a-clip-type-master-link-on-my-r1-chain.html
    Hocam,zaten geçmeli kilit mekanizmali zincirlerde,klips kilit yönü zincirin hareket yönunun tersinde oldugu icin problem oluşmaz.

    Hee,zincir çok bol olur zamanla pim boşluk yapar bir ihtimal sorun olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende geçen sefer kesme zincir konusunda bir sıkıntı oluştu. 17000 km.ye doğru zincirden aşırı bir ses, titreşim falan gelmeye başlayınca yeni set aldım. Zaten bir gevşek bir sıkı baklalar gözüme çarpıyordu. Zinciri değiştirirken kesme zincirin kilit kısmında bir parça olur ya en son takılan, o parçanın yerinde olmadığını gördük. Ses ve titreşimin kaynağı tabi ki o parça değil ama zincir dişli set değişimine hemen gitmesem muhtemelen birkaç yüz km içinde o zincir açılabilirdi, kopabilirdi.
    Gecmis olsun abi,buyuk tehlike atlatmissin aman dikkatli ol altindaki motor commuter olsa bir nebze kurtarirsin,ama guclu makinada durum cok tehlikeli.

    Allah kazadan beladan korusun.
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    06 Nisan 2022
    Diğer konu da böyle sonuçlanmış hocam kesin alın kullanın ve Ya olmaz kullanmayın denmemiş ne dersiniz alsam olur mu zinciri

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam,zaten geçmeli kilit mekanizmali zincirlerde,klips kilit yönü zincirin hareket yönunun tersinde oldugu icin problem oluşmaz.

    Hee,zincir çok bol olur zamanla pim boşluk yapar bir ihtimal sorun olabilir.
    ...
    Aynen, ben de öyle yazdım zaten; normal şartlar altında doğru monte edilmiş bir klipste sorun çıkmaz, ta ki zincirin / dişlinin aşınması belli bir noktaya gelene kadar. Ondan sonra klips (boyu değişmediği için) kurtuluyor fırlıyor. Klipsli zincirde aşınmaya uzamaya daha fazla dikkat etmek lazım gibi görünüyor...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)