Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Korktuğum başıma geldi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Jeansque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Bugün bir arkadaşımla gezmeye çıkmıştık. Mola verdiğimizde senin çanta biraz fazla mı sallanıyor dedi. Artçı selesini kaldırıp bakmam ile başımdan aşağı kaynar suların dökülmesi bir oldu.

    Maalesef çanta demiri şasemin kırılmasına sebep olmuş. Yarın kaynak yapılacak umarım sağlam olur ama sonrasında alüminyum çantayı söküp plastik çanta takmayı düşünüyorum.





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Jeansque adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün bir arkadaşımla gezmeye çıkmıştık. Mola verdiğimizde senin çanta biraz fazla mı sallanıyor dedi. Artçı selesini kaldırıp bakmam ile başımdan aşağı kaynar suların dökülmesi bir oldu.

    Maalesef çanta demiri şasemin kırılmasına sebep olmuş. Yarın kaynak yapılacak umarım sağlam olur ama sonrasında alüminyum çantayı söküp plastik çanta takmayı düşünüyorum.

    https://i.hizliresim.com/p8z155p.jpg

    https://i.hizliresim.com/aed4z66.jpg
    Gecmis olsun. Canta demirinin alttan destegi yokmuydu?
    Jeansque bunu beğendi.

  3. #3
    Jeansque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecmis olsun. Canta demirinin alttan destegi yokmuydu?
    GP Kompozitin demiri alttan destekli sözde. Çanta da ATK 45 Litre. Çantaya bir şey koyduğum da yok. 1 litre su, yedek atlet ve tişört, ruhsat ve powerbank. Bunlar haricinde pazar poşeti bile koymuşluğum yok doğru düzgün. Ama salınımdan falan yapar diyorlar anlamadım. Motoru satıp Versys 650 alma niyetindeydim daha ilanı da kaldırdım bütün hevesim kaçtı. Herhalde ahiretliğim olacak.
    Mr.wind bunu beğendi.

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Geçmiş olsun
    Jeansque bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Tamirat yapilirken boru profilin içine transmisyon mili geçirip kaynattirin.daha mukavemetli olur,

    Yanliş gormediysem,o profil ilk montajda zaten ekliymiş(orjinalinde),uretilirken alttan birlesim yerine 5lik kaynak atilmis,esasinda uretim asamasinda alttan 4mm bayrak braketi atip kaynatilmasi lazim.benim tvs bu sekilde.

    Bu arada karşi tarafada ayni işlemi yapin,yoksa zamanla orasida kopar.dengeli ve eşit olsun.

    Benzer durum arkadasimdaki versys de başina geldi,ama o ciddi yüklemişti arkayi.sert bir şekilde çukura girince olmuş
    Jeansque ve -Black- bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Jeansque adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GP Kompozitin demiri alttan destekli sözde. Çanta da ATK 45 Litre. Çantaya bir şey koyduğum da yok. 1 litre su, yedek atlet ve tişört, ruhsat ve powerbank. Bunlar haricinde pazar poşeti bile koymuşluğum yok doğru düzgün. Ama salınımdan falan yapar diyorlar anlamadım. Motoru satıp Versys 650 alma niyetindeydim daha ilanı da kaldırdım bütün hevesim kaçtı. Herhalde ahiretliğim olacak.
    Vay anam vay alttan destege ragmen kirildiysa, o kuyruk şase demirinin kalitesi baya zayif demektir. Olsun hocam sıkma canini kaynak yapilir duzelir. Ama ilerleyen zamanlarda kaynak yerinden tekrar kirilabilir.
    Jeansque bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    O şase işini iyi daha önce bu işleri yapmış bir ustaya yaptırın çünkü yer yaparsa ordan sıkıntı verir ilerde tekrardan.. o değilde satarken biraz zorlanıcaksın şase si işlemli motor zor iş valla ..
    Jeansque bunu beğendi.

  8. #8
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    crf 250 nin de şaselerde böyle sıkıntılar oluyordu geçmiş olsun diyelim
    demekki aldığın çanta demiri şase den sağlam olmayacak
    zamanında tenere 660 varken düşünce giwi koruma demiri hemen grenaj a yaslanır çizerdi bizde birşey bilmediğimiz için küfür ederdik meğer adamlar yumuşak demirden yapmasının sebebi bağlantı yerleri şase ye bağlı sert darbe de şase hasar almasın demir yamulup darbe ye emsin diyeymiş
    yani sanayi işi aksesuardan uzak durmak lazım
    espresso, Jeansque ve Cyan bunu beğendiler.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    genel montajlı halde fotosu var mı merak ettim.

    cok yükleme yapmış ve alttan destek olmaması lazım bunun için.
    Jeansque bunu beğendi.

  10. #10
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Muhtemelen şaseniz 2 parça. Kırılan yer "kuyruk şase" olsa gerek. Yani ana gövde, ana şaseye bağlı olan bir parça olsa gerek.

    Sadece o parçayı temin edebilirseniz de olur bence. (Yine de emin değilim, sadece bir öneri.)

    Geçmiş olsun.

    Jeansque, Thracian, espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O şase işini iyi daha önce bu işleri yapmış bir ustaya yaptırın çünkü yer yaparsa ordan sıkıntı verir ilerde tekrardan.. o değilde satarken biraz zorlanıcaksın şase si işlemli motor zor iş valla ..
    Gökhan'ın yazdığı gibi ana şasi değil, sub-frame dedikleri kuyruk kısmı. Onun tamiri veya değiştirilmesi o kadar büyük bir sorun değil. Bununla birlikte değiştirilmesinin zor = pahalı olacağını tahmin ederim (Kuralkan'a sormak lazım ellerinde var mı, varsa kaç para?), o yüzden iyi ve temiz çalışan bir kaynak ustasında kaynak yapılması gerekecektir herhalde.
    Jeansque, espresso ve Gökhan_Aygün bunu beğendiler.

  12. #12
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    Motomania izmir sayfasında tamda bu konuyla ilgili inceleme çekmişti adam.

    https://www.youtube.com/watch?v=qX3ODSX0SOM
    Jeansque bunu beğendi.

  13. #13
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Kuyruk şasesi de olsa sadece bir çanta demiri ve çanta ile durup dururken kırılmaması lazım.Normalde 100lerce kiloluk yükü rahatça kaldırabilmesi lazım.Ya tasarım yada üretim hatası var.Büyük ihtimalle yanlış kaynak sonucu metalin üstünde bir gerilim oluşmuş.Honda CRF'nin kuyruk şasesi arazide hoplayıp ziplayınca kırılıyordu.Dominar tekrar motosiklete başlarsam düşündüğüm motosikletlerden bir tanesiydi.Şu olayı gördükten sonra sanırım uzak duracağım.
    espresso ve Jeansque bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Yukarida belirttigim gibi,

    Sub frame ile up frame(seat frame)arasina bayrak saci denilen braketin kaynaklanmasi lazim.


    Bu sac parça birbiriyle kesişen profiller de arada oluşan açısal boşluğu doldurur.

    Bu braket hem yatay hem de dikey yükleri sönümler.

    Muhtemelen muhendisler bu iskeleti ansys programinda test etmişler diye umuyorum.

    Çizdiğim draft bu parcayi daha net açiklar.

    Jeansque, Kural [ Z ] ve MR.BERK bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarida belirttigim gibi,

    Sub frame ile up frame(seat frame)arasina bayrak saci denilen braketin kaynaklanmasi lazim.


    Bu sac parça birbiriyle kesişen profiller de arada oluşan açısal boşluğu doldurur.

    Bu braket hem yatay hem de dikey yükleri sönümler.

    Muhtemelen muhendisler bu iskeleti ansys programinda test etmişler diye umuyorum.

    Çizdiğim draft bu parcayi daha net açiklar.

    https://i.hizliresim.com/p1h8ern.jpg
    Çay içerken de bilgimi ve birikimimi paylaşırım diyorsun. Büyüksün başqhan
    Jeansque ve levend84 bunu beğendiler.

  16. #16
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    Geçmiş olsun çantanın altan üstten vs desteği olması önemli değil. Motosikletinize taktığınız bu tip koruma demiri çanta taşıma el koruma aparatlarının yoğun argelerden geçerek üretilmiş olması gerekir. İyi markalarının pahalı olmasının sebebi budur. Givinin koruma demiri pahalı diye düşünürken çok sağlam motosiklet yattığında bile yamulmayan bir koruma demiri bir kaza anında koparak vücudunuzun bir parçasını kesebilir. Bu tip örnekler çoğaltılabilir. Buna benzer bir örnek el koruma aparatı. Bir marka var biliyorsunuz el koruma demirinde bu ön rüzgar koruma şeklinde takılıyor hatta satan arkadaşlar motosiklet devrildiğinde bile yamulmuyor diye satıyor. Yakın bir arkadaşımın africa twin gidonu bu sebepten kullanılamaz hale geldi. Çanta demiride bu şekilde. Önemli olan destek ayakları vs değil o çanta demirinin o motosiklet üzerinde test edilerek doğru oranda sertliğe ve esnekliğe sahip olması farklı modeller için farklı kimyasal değerlerde üretimler yapılabiliyor. Givi hepco touratech gibi markaların dikkat ettiği öncelik verdiği bunlar. Bu büyük markalara bakın kullandığınız motosiklet için bir taşıyıcısı mevcutmu değilse zaten o motora çanta takmak sağlıklı değildir. Motosiklet avrupada satışı olmayan bir modelse bu markalar üretim yapmamıştır.Böyle bir durumdada bu tip süprizlere hazırlıklı olmak ara ara kontrol etmekte fayda var. Bazen üreticiler kuyruğa taşıma kapasitesini yazabilyor orayada bakılabilir, Varsa mutlaka kuyruk ve taşıyıcı demirin üzerindeki taşıma ağırlığına bakın. Bide bazen artçılar bu çantalara boşken bile yaslandığında taşıma kapasitesinin çok üzerindeki kadar yük bası uygulayabiliyor. Bu şekilde bir çukur vs geçerken kırılmış olabilir. Geçmiş olsun.
    Jeansque bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çay içerken de bilgimi ve birikimimi paylaşırım diyorsun. Büyüksün başqhan
    Estgfr.aga sagol varol..

    Bahsettigim braketi tvs muhendisleri kullaniyor.olmasi gerekende bu.

    Adamlar delta box şasi kullanmiyor ama ciddi anlamda sağlam iskelet uretiyorlar.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

    Yamaha da kullanmiş.

    Seat frame ile sub frame açısı dar oldugu ıçin biraz ileride kaynatmis.

    espresso, Jeansque ve Angrypower bunu beğendiler.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Geçmiş olsun , fotodan anladığım kadarıyla şase kırılmamış kaynak yırtılmış , kaynağın yırtıldığı yerde şase zaten iki parça gibi duruyor , üst tarafından destek kaynağı yoksa mutlaka yaptırın derim , o şekilde ek yerinden tekrar eğilip sorun çıkaracaktır..
    Jeansque ve Thracian bunu beğendiler.

  19. #19
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Zaten malzeme kalitesi iyice düşürülen uzak doğu motorlarına birde hesapsız bilinçsizce ve yine ucuz malzemeden yapılan yerli üretimleri eklenince sonuç kaçınılmaz.. Pulsar'lara yapılan çanta demirleri yüzünden şasesi kırılmayan pulsar yoktur piyasada , tüm direnci şasenin tek noktasına yüklemek nasıl bi mühendislik ( merdiven altılık ) anlamış değilim.. Sen çantaya 5 kg ık eşya koyarsın , o giderken hopla zıpla 25 kg ağırlık yapar. Yinede yerli üretimden kimse ders almıyor. Gp de bu ürünlerini deneme yanılma yöntemiyle test etmiş oluyor. Her zaman söylüyorum , varsa orjinalı , yoksa Givi veya Kappa. Onlarda yoksa takmayın kardesim. Geçmis olsun.
    Jeansque ve espresso bunu beğendiler.

  20. #20
    Jeansque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Değerli yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. Birçoğunuz yardımda bulunmak için çeşitli önerilerde bulunmuşsunuz ancak memlekette sizin söylediklerinizi yapabilecek kalifiyede usta maalesef yok. Bugün birkaç yere gittim onarım için kimse kafasını çevirip ilgilenmedi bile. Herkes biz yapamayız edemeyiz kafasındaydı. Sanırım alışmışlar emek vermeden bir iş yapıp para kazanmaya. Motosikleti aldığım bayinin sahibi daha çaresizliğimi görünce kendi bisiklet kadrosu ürettiği fabrikasına götürüp orada ustasına gazaltı kaynak yaptırdı. İki tane de destek demiri attılar. Ne kadar sağlam oldu, ne kadar estetik oldu bilemiyorum ancak şimdilik iyi görünüyor dayanıklılığı. Zaten adam yardımcı olmasaydı ne yapardım onu da bilemiyorum.



    espresso ve levend84 bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)