Lastiklerin (otomobil ve motosiklet) 2 yılda bir değiştirilmesi gerektiği tavsiye edilir. Raf ömrü uygun koşullarda 5 yıldır. Kullanım ise 2 yıl. 20.000 km çok bence. Kullanırsan bir şey olmayabilir. Özellikle yüksek hızlara çıkmayan 80-90 km ile gidip viraja yatmıyorsan, yağmurlu ve soğuk havalarda kullanmıyorsan lastik kayma, tutmama sorunu vs yapmıyorsa git gel için değiştirilmeme riskine girebilirsin. Fakat bindiğim motor tuzlu bir motor lastik yüzünden yatırırsan daha fazla masraf çıkar. Az veya çok olsa bir risk alıyorsun. Değiştirmeni tavsiye ederim.
Ne kadar süre bekleteceksin?
3-5 ay bekleyecekse yukarıda yazdığım gibi güneş almayan çok sıcaklık değişimi olmayan bir yerde dik olarak saklayabilirsin. Üzerinde yük olmadığı için her gün çevirmeye gerek yok, ayda bir 2-3 haftada bir bi çeyrek tur çevirsen yeterli olur.
8 ay önce almis oldugum lastikleri garajimin tavanina iple astım.
2 yılda bir değişmesi gerektiğini hangi süper zeka tavsiye etmiş çok merak ediyorum.Araba lastikleri için ortalama kullanım ömrü 5 yıldır.Diş derinliği iyiyse,fazla yıprama yoksa maksimum 10 yıla kadar kullanılabilir.Bunu ben söylemiyorum önde gelen lastik üreticisi Michelin söylüyor.Diş derinliği 4 mm altına inmişse süreden bağımsız değişim yapılır.
https://www.michelinman.com/auto/aut...need-new-tires
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Lastik te çatlak varsa değişir içerden de arada bakımlarda kontrol edilmesi iyi olur süre falan genelde hikaye oluyor millet gittiği yere kadar kullanıyor
Güneş göremeyen serin yerde dik durması en iyisi ama imkan yoksa yine güneş göremyen serin yerde yatayda olur.
Mümüknse bodrumda garajda vs. fare olmasın çünkü fareler kauçukğu seviyor.
Kauçuğun ömrü 5 yıl kadar üstünde sertleşip parçalanmaya başlıyor. Bütçe doğrultusunda iki tekerde riske girmeye değmez
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
Hocam michelin 6 yıl kadar gidiyor ama 6. yılın ortasında frende absyi virajda espyi çıldırtıyor. Bu bahsettiğim araba için geçerli
10 yıl zaten çok çok iyi koşullarda Michelin lastiklerine biçtiği maksimum ömür.Aşırı soğuk veya sıcağa maruz kalmayacak,yağmura ve güneşe fazla maruz kalmayacak,yağ ve diğer çeşitli kimyasasallara maruz kalmayacak,düzenli olarak tekerleklerin balansı yapılacak vb....Bu koşulları sağlamak için anca arabayı çok az kullanıp sürekli garajda tutmak lazım.Normal kullanımda ortalama 5 yılı geçirmemek lazım.Çoğu firmanın lastiklerine biçtiği ömür zaten bu.Arkadaşın söylediği 2 yıl bana çok kısa geldi.Kimya mühendisi olarak normal standart lastiklerde o kadar kısa ömür hiç duymadım.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Benim xmax'ın üzerinde gelen lastikler 5 yaşına geldiklerinde daha 8binkm yol yapmamış olmalarına rağmen yol tutuşu olarak rahat değildim, lastikleri dğeiştirince fark benim gibi bir aceminin bile hissedebileceği kadar oldu. Yani son 2 yılında neredeyse zor tutan lastiklerle geziyormuşum. şimdi bir yıllık 5binkm yapmış lastiklerim çok farklı tutuşu, gidişi. 3 yılı geçmem herhalde bundan sonra. Eski lastiklerimin de dişleri falan gayet yeni görünüyordu ama görünüşü yeniymiş sadece.
Orada otomobil lastiğinden bahsetmekte. Otomobile düzgün çıkma lastik bile takıp geçebilirsin 4 teker sonuç itibariyle. 2 teker üstünde giden bir araç kullanıyoruz ve ister az ister çok kullan 2 yıl sonra lastik özelliğini yavaş yavaş kaybetmekte, kilometreye göre az veya çok ilk gün ki gibi olmayacaktır. Sen soru sormuşsun bende sana olanı söylüyorum. Sağlıklı ve en güvenli olan lastiğin 2 yılda bir değiştirilmesidir. Ne var ki bir ülke gerçeğiyle karşı karşıyayız. Lastikler çok pahalı ve bir çırpıta lastik seti takılamıyor. Motoru sehpaya oturtarak lastiğin yerle temasını kullanmadığın süreçlerde kesmek lastiği biraz olsun yıpranmadan koruyacaktır. Agresif kullanmamak ve bu lastiğe güvenip yüksek hızlara girmemek riski en aza indirmek olacaktır. Lastiği sürekli kontrol ederek kullanım süresi uzatılabilir.
İlk absürt yanlama kayma veya erken ABS devreye girmesinde değiştirmeye giderim; o endişe / kaygı ile motor kullanacağıma hiç binmem.
Ben şimdiki motorum ilk motorum ve üzerinde gelen sıfır lastiklerle 2 yıldan sonra arka tekerde kayma falan hissetmekten korkarak sürer olmuştum, demek ki bunlar böyle, yepyeni lastikler işte daha 2-3 bin km yapmış dediğim astikler 4 yaşına gelmişti aslında özelliği gitmişti ama farkında olmadan michelin en iyi marka dğeiştirsem ne farkedecek ki deyip değiştirmemiştim, tuvturk muayenesinde görevli hatırlatmıştı, lastiklerin dişleri sağlam bizim açımızdan sorun yok ama tarihine göre 5 yılı geçmiş değiştirsen iyi olur demişti de değiştirince farkı görmüştüm. Hatta şimdi tomygun önde yardırırken ben de peşinden virajlarda kendimce güzel gidebiliyorum yeni lastiklerle.
Lastikleri değiştirmeden önce ben düz yol gazcısıyım düz otobanda gazlamayı seviyorum viraj falan işim olmaz derdim, şimdi yeni lastiklerle özellikle otobandan değil eski virajlı yoldan gideyip daha keyifli diyorum.
Motosiklet lastiği için tercihen 2 yılda bir değişim öneririm. 2 Yıldan sonra performansta kendisini hissettirmeye başlıyor. 3 yılı ise geçirmemenizi öneriyorum, 3 yıldan sonra gerçekten de otomobil lastiğine dönüyor, aşırı sertleşip yollu kavramada ve kritik koşullarda yetersiz kalıyor. Raf ömrü olarak ise yine otomobil lastiklerinden farklı olarak mümkünse 3, en fazla 5 yılı geçmemiş olmasını tercih ediyorum. Bu hesapla lastiğin 8 yıl kullanım ömrü oluyor, ki az değil.
Yukarıda yazdıklarımın tecrübe ve çok çeşitli motosikletlerde çok farklı lastiklerle yaşanmış tecrübelerle sabit olduğunu belirtmek isterim.
Gönül ister ki her yılda bir değişelim veya hiç değişmeye gerek kalmadan bir ömür boyu kullanabilelim. Ancak bütçe ve ortam koşulları gibi gerçekler lastik ömrünü etkilemez, gerçekleri değiştirmez. İmkanımız olmadığı veya işimize gelmediği için olmayacak şeye oluyor gibi davranmayalım.
Lastik değişimini motosiklet fiyatına bağlamaya çalışanlar var. O fiyat sizin canınızınki, motosikletinki değil. Makine ne olursa olsun yere sadece lastik temas etmeli, kalitesiz lastiklerle bu yetmezse sizi de yere temas ettirir. Kullandığınız araç ister kurye motosikleti ister Ferrari F40 olsun fark etmez, yere lastik temas eder. Canınıza değer veriyorsanız alabileceğiniz en iyi lastiği kullanıp limitine yaklaştığında değiştirin derim.
Lastik bir günde bitmediği için; eğer çok performans sürüşü de yapılmıyorsa veya yapıp çok da fazla geri bildirime bakılmıyorsa, anca yeni lastik takıldığında anlaşılıyor fark.
Lastiğin türü ve binilmiyorken nasıl durduğu da önemli bir konu. Şimdi ben motoru sürdükten sonra ön arka padok standa alıyorum, ölçemem faydasını ama soğuk asfaltın üsünde motorun ağırlığı ile durmamasının mutlaka faydası oluyor. Bunun aksine, üstü açık güneş de alan bir yerde yatıyor olsa 3. senesini görmesi çok zorlaşır. Daha doğrusu görür, ilk cümleye dönüyor konu. Ben 15psi hava olan ön lastikle işe gittim geldim =) Bir şekilde ilerleniyor, ama bir ihtiyaç olması durumunda işler değişiyor. Genellikle ikinci sezonundan itibaren lastiğin kimyasal özellikleri de ciddi bozulmuş oluyor, en büyük etken de sürekli ısınıp soğuması.
yoo gayet ciddiyim
k 60 scoout 25k kullanıyorlar ön lastiği 45k da değiştirdik
tabi bizim motorlar insan gibi kullanıcılar tarafından insan gibi kullanılıyor yakma pitanj/badanaj gibi apache'likler yapmıyoruzz
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:38 ----------
lastikçiler her iki pozisyonda da saklıyor yani bu işin standartı yok galiba
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)