Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kapalı Garajım Yok Motor İçin Ne Yapabiliriz?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    SCelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Pcx 125
    Merhabalar,

    Pcx motoruma kavuşucam pazartesi inşallah. Benim gibi motoru koyacak kapalı bir alanı arkadaşların da yararlanması için konu açmak istedim. Malum kış geliyor yağmurlar başlıyor. Motor üstüne branda örtmek motoru koruyor mu? Başka bişeyler yapmak lazım mıdır? Yağlama vs. gibi.

    Tecrübesi olan üstatlardan yardım bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Yağmurdan ziyade hırsızlardan nasıl koruyacağınızı düşünün.
    Aynı konudan müzdarip kişi olarak gecici olarak arkadasın kapalı garajında muhafaza ediyorum.
    Eğer ev sahibi ve yöneticiden izin alabilirsem açık otoparka ufak bir kapalı garaj yapmayı planlıyorum.
    M.balibey ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    SCelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Pcx 125
    Zincir ve alarmlı kilit var onlar zaten olmazsa olmaz, paslanma falan olmaması için yardım istiyorum ben. Neler yapabiliriz?
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Alıntı SCelen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir ve alarmlı kilit var onlar zaten olmazsa olmaz, paslanma falan olmaması için yardım istiyorum ben. Neler yapabiliriz?
    3 sene yağmur/kar altında motor bıraktım.
    herhangi bir zararı olmadı.

  5. #5
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Kaliteli bir branda al yani 100 liralık branda değil kaliteli bir branda olursa hem solmaz hem korunur hırsız içinde tedbir olur.Tek sorun kediler kalır :D Diğer ucuz brandalar zamanla güneşte inceliyor içindeki kısım toz gibi parça parçalanıyor .Brandanın kaliteli olması ve mutlaka klipsli vs olmasına dikkat et alttan bağlaki kediler giremesin ama kediler dışarıdan da tırmalıyorlar , koltuk , konfor sele ne varsa tırmalıyorlar :D

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Kıştan çıkarken motosikletin altından hafif basınçlı suyla bol bol yıkayın. Paslanmanın nedeni genellikle karla mücadele araçlarınca yola dökülen tuz ve kimyasallardır. Tam anlamıyla pas yaratmak için tasarlanmış kimyasallar, ama buz ve karla reaksiyona girerek ufalanmasına ve çözünmesine imkan tanırlar. Eskiden araçların altı kışa girmeden kaplanır, yaza girerken yıkatılırdı. Hepsi unutuldu malesef.
    levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Benim xmax'ı kışın kapalı otoparkta bırakıyorum. Geçen kış 5 ay kaldı.
    Yazın biniyorsam evin önünde duruyor malesef kapalı garaj bana uzak.
    Evin önünde elektrik direğine arka tekerden abus zincirle bağlı. Arka tekeri sökmesi ön tekere göre daha zor olduğu için arka tekerden bağlıyorum.
    Önde de alarmlı disk kilidi var.
    En ucuzlarından branda aldım. daha önce almış olduğum ucuz branda bu şekilde 3 yıl dayandı, yırtılmaya başlayınca geçen yaz yeni branda aldım haal kullanıyorum. Ucuzundan olduğu için yırtılırsa falan dert etmiyorum.

    Kapalı garajda da, açıkta da seleyi açıp battal boy çöp torbası geçirip alttan gerdirip kapatıyorum, seleye kılıf takmış gibi oluyor. Hem seleyi tozdan ve kuş pislemelerinden koruyor hem de üzerine branda da örtsem branda su geçirir mi derdim olmuyor. Sizin pcx'in selesi de xmax selesine benziyor, çöp torbasını tavsiye ederim.
    Cyan, Kural [ Z ] ve erensel bunu beğendiler.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Depo tam dolu olsun, depo içi paslanmaları engeller.

    Seleyi çöp poşeti v.b. ile sıkıca kapatın, kedi kokusunun sinmesini önler.

    Lastik basınçlarını +10spi kadar arttırın, bir post-it' e de "lastik basınçlarını "x" e düşür" diye not yazıp ekrana yapıştırın, lastik deformasyonunu önler.

    Branda ile kapatmadan önce gerekiyorsa yıkayın, yıkama dahil her ne sebeple olursa olsun en yakın ıslanma süresinden sonra en az bir gün kadar geçmiş ve tüm nemi atmış olduğundan emin olun, paslanmaları önler.

    WD-40 veya benzeri bir yağlayıcı ile butonların içini, yan ayak bağlantılarını, kontak ve sele anahtar yuvalarını(varsa) yağlayın. Boyaya bu tip yağların gelmemesine özen gösterin, gelmiş ise temiz bir bezle iyice silin. Elektrik problemlerini azaltır.

    Bir boy büyük branda alın ve brandayı makineye altlı üstlü halı sarar gibi bağlayın, görüntüye takılmayın. Yoksa rüzgarla açılıp uçar, kedi girer o güzelim seleyi parçalar. Branda kedi ve bilimum gereksiz gözden motosikleti uzak tutar, güneş, yağmur ve kardan, kedi tırnağından az da olsa korur.

    Uzun süre kalacaksa diske asma kilit varsa onu dahi takın, mümkünse birkaç farklı kilitle kilitleyin. Caydırıcılık artarsa risk azalır.

    Alarm ve takip cihazı varsa aküyü en az iki haftada bir evde şarj edin. Bunlar yoksa akünün negatif kutup başını motosikletten sökün, hatta komple çıkartıp aküyü 3-4 ayda bir şarj edin. Akünün ömrünü uzatır (ciddi fark yaratır).

    Yan ayak yerine varsa orta sehpaya alın. Lastik deformasyonunu daha da azaltır.

    Bazılarımızın yaptığı üzere ruhsatı motosiklette bırakmayın ve hatta avadanlığı dahi motosikletten alın, motosiklet bakım ve malzemeleri için bir yer ayıramıyorsanız küçük bir ayakkabı kutusu edinip içine koyun. Motosikleti çalamayıp boş gitmemek için bunları çalan, rüzgarlık hatta sinyal-ekran söküp götüren tipler var. Riski azaltın.

    Mümkün mertebe kenar köşeye değilde, kameranın ve güvenliğin rahat görebileceği bir noktaya, aydınlık bir alana çekin. Görünürlük arttıkça risk azalır.

    Makine sizin için çok kıymetliyse kışa girmeden önce boyalı yüzeyleri cilalarsanız(pasta cila değil, sadece cila) boyanın ömrü artar, du direnci yükselir, daha az kir tutar.

    Daha da çok şey var ama artık onlar iyice uç noktalar. Zaten bunların yarısını yapsanız yeter. Yeni motosikletiniz hayırlı olsun, keyifle binin, kaliteli lastik takmayı, full ekipman kullanmayı ihmal etmeyin
    espresso ve Atacan KSK bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)