Mt 03 son hız yardımcı olun lütfen
Reklamlar
-
Cevaplar için teşekkür ederim, evet süper sport bir motosiklet yüksek süratler için hem daha keyifli hem daha güvenli buna kesinlikle katılıyorum. Fakat mt 03’ün karakteristik özelliklerini sevdiğim için aldım sevdiğim çok fazla özelliği var. Viteslerin kısa olması ve halen daha gidebileceğini hissettirirken elektronik olarak devri kesmesi benim dişlilerle oynamayı düşünmeme sebep oldu. Bir diğer büyük etken motorun zincir dişlisinin şuan bitik olması. Yani değişmesi gerekiyor ya orjinal ölçülerde ya da orjinalin dışına çıkarak değişim yapacağım. Dişli değişimi olduğu zaman rot miline fazla yük binmesi, zincirin ölçülerinin değişmesi vs uğraştırıcı gibi geldi bana. Özellikle tekrardan zincir ölçüsünü hesaplamak vs. Bu motoru daha önce kullanan varsa veya cbr500 kullanan arkadaşlar onlarda anlar. Araç son hızına çok hızlı çıkıyor ve o son hızdan sonra daha fazla ivmelenebilecek gücü olduğunu hissediyorsunuz. Eskiden cbr 250 kullanıyordum ve asla orijinalinin dışına çıkmamıştım. Ama kararım değişir yaparsam da burada adımları neler yaptığımı vs paylaşacağım. Çünkü kendim araştırırken fark ettim bence bu konularda bir bilgi eksikliği var, biri motoruna bir modifiye yapmak istediğinde sürekli madem öyle istiyorsun motoru değiş deniliyor. Kayda değer bilgi veren pek kimse yok maalesefki.
Reklamlar
-
Tabi ona bakarsan arka dişli ile ön dişli aynı kalırsa; zincirde hep aynı yerlere oturuyordu dişliler değil mi? Benim motor 16/43, denk getir bakalım denk getirebilirsen.
Ön taraftaki dişli değişirse de arka tekere gidecek aynı güç, arka dişli değişirse de gidecek. Kuvvet tekere etki edene kadar zaten kranktan çıkan güç boşta kalır.
Yani allem de edilse kallem de edilse gene aynı yere gelecek. Ön dişli riskli, arka dişli risksiz die bir şey yok. Arka dişli değiştirene kadar ön dişli basit ve bulunması daha kolay. Ayrıca zincir boyunu kısaltma yapmaya gerek kalmadığı için de daha güvenli kalır. Ha zinciri sıfırdan ona göre daha kısa alırsın orası ayrı. Ekstra bütçe ekonomiye can verir.
Kaldıraç prensibine göre ne yaparsan yap, etkiyeceği yer arka teker. Boşuna sağa sola çekmeye ve fiziği parçalamaya da gerek yok. Alınan önlemler ve riskler üzerine tartışılıyor burada. Ben ön dişli büyüttüm, arka dişli küçülttüm, binlerce km tecrübe ettim ve ona göre konuştum.
Bir şeyi tecrübe etmeden önce teorik bilgi kullanmak doğrudur fakat bu teorik bilgiyi de at gözlüğü ile bakarak anlatmamak gerekiyor. Motordan çıkan gücün arka tekere gitmesi üzerinden konuşuluyor ve ona göre işlem yapılıyor. Fabrikanın ayarı kendi uygun gördüğü şekildedir. Ben işime geldiği sürece kendi uygun gördüğüm ölçüde (aşırıya kaçmayarak) şanzıman sisteminin motor gücünü aktarma etkisi ile oynayabilirim.
Teori + Tecrübe = Bilgi => Teori < Bilgi
-
Mt03 ucuz diye alınıyor genelde işin gerçeği bu şu anki pahalı piyasa da bile 60-70 bin tl ye mt03 bulmak mümkün .. Birazda kronik sorunları var insanlar genelde ondan uzak duruyor ..
-
Hiç ön dişli değiştirilir mi? Deli misiniz? Manyak mısınız?
Şimdiki motosikleti aldığımda yaptığım ilk işlerden biriydi. 180 beygir 144 Nm torklu alette ön dişliyi küçülttüm! Paramparça oldu motor!
Şaka şaka. Hâlâ orijinal zincir ve dişliyle kullanıyorum. @Angrypower'ın denklemine katılıyorum
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Tabi ona bakarsan arka dişli ile ön dişli aynı kalırsa; zincirde hep aynı yerlere oturuyordu dişliler değil mi? Benim motor 16/43, denk getir bakalım denk getirebilirsen.
...
Teori + Tecrübe = Bilgi => Teori < Bilgi
Tam tersi; aynı baklanın dişlinin aynı yuvasına mümkün olduğu kadar az denk gelmesi isteniyor. Tam da bu yüzden 16/43-108 veya 15/47-112 gibi birbirlerinin tam katı olmayan dişli ve zincir bakla sayısı kombinasyonları kullanılıyor.
Ön dişli 16 yapılır ve bakla sayısı 112 olarak sabit bırakılırsa 112 16'nın tam katı olduğu için aynı baklalar dişlinin hep aynı yuvalarına denk gelir. Çok mu mühim? Bilmem, mühendisler buna dikkat ettiklerine göre bir anlamı olsa gerek...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ön dişli 16 yapılır ve bakla sayısı 112 olarak sabit bırakılırsa 112 16'nın tam katı olduğu için aynı baklalar dişlinin hep aynı yuvalarına denk gelir. Çok mu mühim? Bilmem, mühendisler buna dikkat ettiklerine göre bir anlamı olsa gerek...
Kaç yıldır 112 linkli zincirde 16 ön dişli kullanıyorum. Üstelik KTM'in bu model ve konfigürasyon için özel ürettiği orijinal ön dişliyle. @Angrypower'ın denklem önemli, havanda su dövmeme adına.
-
Göstergesi kronik arızalı evet, başka bir kronik arızası yok motorun. Zaten bloğu tenere’nin yıllardır kullandığı kendini kanıtlamış bir blok. Ben fiyatının ucuz olmasını ve piyasasının olmayışını çıkış yaptığı dönemde ki saçma fiyatlandırmasına yoruyorum. O dönemde mt 03 yerine çok daha iyi alternatif 4 silindir motosikletler vardı aynı paraya. Benim alma sebebim ise mt 07 ye gücüm yetmiyordu ve mt 07 ile benzer kullanış tarzına sahip olması benim tercih sebebim. Ki çevremde mt 07 kullanan arkadaşlarımda başta küçümsüyordu, motorları değiştirdiğimiz de roll, drag yaptığımızda ise sonuçlarına çok şaşırdılar. Motor 130/140 a kadar mt 07 ile hemen hemen aynı şekilde ivmeleniyor kafa kafaya gidiyoruz. Sonrasında aynı r25 ile cbr250 de olduğu gibi mt 07 fark açmaya başlıyor. Ama daha uzayıp gidebilmeni görmedim şahsına münhasır dikkat çeken güzel bir motor 03 benim kanımca. Ve ben 190/200kmh gibi hızlara rahatlıkta çıkabileceğine eminim. Bundan önceki motorum cbr250 27 beygir motosikletim ile düzlükle 175/181 arası gidebiliyorduk, dikkat çekiyorum yokuş aşşağı değil düzlük
-
Cr1Enis adlı üyeden alıntı
Ve ben 190/200kmh gibi hızlara rahatlıkta çıkabileceğine eminim.
Dediğiniz gibiyse çıkar, çıkar da bunun için düşük devir güç ve torkundan fedakarlık yapmaya değer mi? Evetse tabii ki. Ama yıllardır naked kullanan biri olarak kendi kullanım tarzıma bakıyorum, cevap kesinlikle hayır.
Diyelim ki dişli yükselttiniz... Motosikletiniz ne kadar süre 180-200km arasında vakit geçirecek, ne kadar 0-160km arasında vakit geçirecek? Şahsen motosikletin ikinci aralıkta daha zevkli olması benim için çok daha önemli.
-
Yüksek cc ye geçmek daha uygun olur. Kaldı ki gördüğün 175 zaten 175 km/h değil iyi ihtimalle 160.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Tam tersi; aynı baklanın dişlinin aynı yuvasına mümkün olduğu kadar az denk gelmesi isteniyor. Tam da bu yüzden 16/43-108 veya 15/47-112 gibi birbirlerinin tam katı olmayan dişli ve zincir bakla sayısı kombinasyonları kullanılıyor.
Bak gene ezbere ve yanlış konuşuyorsun. Kendi doğrularını gerçek zannediyorsun. Bajaj Dominar 400'ün orijinal dişlileri 15/45. Şimdi bunu üreten mühendis kör mü yoksa senin temel mühendislik bilgilerinden bihaber mi?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Kaç yıldır 112 linkli zincirde 16 ön dişli kullanıyorum. Üstelik KTM'in bu model ve konfigürasyon için özel ürettiği orijinal ön dişliyle. @Angrypower'ın denklem önemli, havanda su dövmeme adına.
Selam, stok 17-38 diye görünüyor ama bu modelde kullanıcılar sürüş tarzlarına göre çok değiştiriyorlar diye anlaşılıyor. Havanda su dövme konusuna Angypower'a yazdığım cevapta değineceğim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Bak gene ezbere ve yanlış konuşuyorsun. Kendi doğrularını gerçek zannediyorsun. Bajaj Dominar 400'ün orijinal dişlileri 15/45. Şimdi bunu üreten mühendis kör mü yoksa senin temel mühendislik bilgilerinden bihaber mi?
Ezbere falan konuşmuyorum, piyasada satılan motosikletlerin çoğunluğu benim yazdığım şekilde, kendin araştırıp kontrol edebilirsin. Ayrıca ne yazdığımı anlamamışsın; buradaki konu ön ve arka dişlilerin diş sayısının birbirinin katı olması değil, zincir bakla sayısının ön veya arka dişlilerin diş sayısının tam katı olmaması.
Gearing Commander sitesinden de aşağıdaki açıklamayı yapıştırıyorum, sırf bu bahsettiğim hususu kontrol etmek için sayfanın en altında ayrı bir hesap kısmı (başlık: "Loaded Bike: Relative sprocket & chain wear due to Final Drive changes") yapma zahmetine girmişler, havanda su dövmeyi seviyorlar anlaşılan:
https://www.gearingcommander.com/gc_howto27.htm
-
aynı blok olan 660 tenere ile 190 195 km/h yapabiliyordum
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ezbere falan konuşmuyorum, piyasada satılan motosikletlerin çoğunluğu benim yazdığım şekilde, kendin araştırıp kontrol edebilirsin. Ayrıca ne yazdığımı anlamamışsın; buradaki konu ön ve arka dişlilerin diş sayısının birbirinin katı olması değil, zincir bakla sayısının ön veya arka dişlilerin diş sayısının tam katı olmaması.
Demekki neymiş? Toparlayacak olursak; ön dişli değiştirmek zararlı değilmiş, arka dişli değiştirmenin daha faydalı olmadığı ve zincirden bakla atılmasının riskli olduğu anlaşılmış.
Senin argümanların çürümüş olmasının yanı sıra ekstra bir bilgi eklenimi olmuş. En başından beridir dişli oynanır diyordum zaten. Ya neyse sıkıldım gerçekten.
Ha bu arada hakkını yiyemem, teorik olarak bir bilgi daha ekledin. Zincir bakla sayısının ön dişliye oranı, arka dişliye oranı ve bunlara göre bakla sayısının oranının hesaplanması vs. Bunları bu kadar abartmaya gerek yok. Ne yaparsan yap o zincir ve dişli seti ortalama 20000km gidecek +-5000km. Son kullanıcı için bir ifade etmeyecek. Gearingcommander'ın mantığı sokakta sürülecek motorları kurcalamak için değil zaten.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Demekki neymiş? Toparlayacak olursak; ön dişli değiştirmek zararlı değilmiş, arka dişli değiştirmenin daha faydalı olmadığı ve zincirden bakla atılmasının riskli olduğu anlaşılmış.
Senin argümanların çürümüş olmasının yanı sıra ekstra bir bilgi eklenimi olmuş. En başından beridir dişli oynanır diyordum zaten. Ya neyse sıkıldım gerçekten.
Ha bu arada hakkını yiyemem, teorik olarak bir bilgi daha ekledin. Zincir bakla sayısının ön dişliye oranı, arka dişliye oranı ve bunlara göre bakla sayısının oranının hesaplanması vs. Bunları bu kadar abartmaya gerek yok. Ne yaparsan yap o zincir ve dişli seti ortalama 20000km gidecek +-5000km. Son kullanıcı için bir ifade etmeyecek. Gearingcommander'ın mantığı sokakta sürülecek motorları kurcalamak için değil zaten.
Senin anlayışının benimkinden farklı olduğu kesin kanun yorumlama konusunda da anlaşamamıştık. Kafalarımız farklı çalışıyor, net. (Ben zincir sağlığı açısından girmemiştim olaya; motosiklet şansıman ve krank tarafından düşünüyordum bu arada...)
Bak sana daha önce itiraz ettiğin bir teorik bilgi daha ekleyeyim: Bakla sayısı değiştirmeye itiraz etmiştin, arka dişlide oynama yaptığın zaman bakla sayısı da değiştirmek gerekebiliyor, bunun sebebi iki tane:
1. Bakla sayısı dişli diş sayısı katı olmasın diye (bunu teslim etmiştik zaten...)
2. Ön ve arka dişli merkezleri birbirinden fazla uzaklaşmasın veya yakınlaşmasın diye. (Diş sayısı ile oynayıp bakla sayısı sabit kalında oynamanın cinsine göre 1-2 cm kayma bile olabiliyor çünkü...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Senin anlayışının benimkinden farklı olduğu kesin
kanun yorumlama konusunda da anlaşamamıştık. Kafalarımız farklı çalışıyor, net.
(Ben zincir sağlığı açısından girmemiştim olaya; motosiklet şansıman ve krank tarafından düşünüyordum bu arada...)
Bak sana daha önce itiraz ettiğin bir teorik bilgi daha ekleyeyim: Bakla sayısı değiştirmeye itiraz etmiştin, arka dişlide oynama yaptığın zaman bakla sayısı da değiştirmek gerekebiliyor, bunun sebebi iki tane:
1. Bakla sayısı dişli diş sayısı katı olmasın diye (bunu teslim etmiştik zaten...)
2. Ön ve arka dişli merkezleri birbirinden fazla uzaklaşmasın veya yakınlaşmasın diye. (Diş sayısı ile oynayıp bakla sayısı sabit kalında oynamanın cinsine göre 1-2 cm kayma bile olabiliyor çünkü...)
Kanun konusunda da teorik ve tam anlamıyla hakim olmadan konuşuyordun sıkıntı yok.
Motosiklet şanzıman ve krank tarafından düşünürsen de bir eksi sonucu olmayacaktır bu durumda. Çünkü bir şeyi yoktan var etmiyoruz. Gereksiz tork'u hp'ye çeviriyoruz. Zaten bunun motora etkiyeceği kuvvet de senin benim düşüncemizden daha az olacak. Yani bu durumda ne krankı ne de şanzımanı zorluyoruz.
Dişli sayısında ayrıldığımız nokta; zincirden bakla atılmaz. Zincirden bakla atılırsa 2 tane zincir kilidi takılır ki bu istemediğimiz bir şey. Çünkü zincirde 2 tane zayıf nokta olur. Bakla kilidinden kurtulan zincir ölüme sebebiyet verebilir.
Bende biliyorum arka dişliyi küçültürsen zincir bakla sayısını azaltmak zorunda olduğunu ama zinciri yeni olan adam ekonomik krizden dolayı o zinciri kesip bakla atmaya çalışacaktır. Bu da kişinin istemli veya istemsiz hayatını riske sokacaktır. Bu yüzden ön dişli ile oynanırsa bu zincir olayını ekarte eder ve iki iş birden yapılmamış olur.
Burada yapmış olduğumuz bu gereksiz tartışmayı sürdürmemin sebebi ise; yarın öbür gün birisi dişli değiştirme olayına takılır ve bunu yapmak için araştırma yaparsa ve yanlış işlem yapmak aklına gelirse die. Zincirinin yolda fırlayıp, ölümüne sebep olmasın die.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
...
Dişli sayısında ayrıldığımız nokta; zincirden bakla atılmaz. Zincirden bakla atılırsa 2 tane zincir kilidi takılır ki bu istemediğimiz bir şey. Çünkü zincirde 2 tane zayıf nokta olur. Bakla kilidinden kurtulan zincir ölüme sebebiyet verebilir.
...
Burada yapmış olduğumuz bu gereksiz tartışmayı sürdürmemin sebebi ise; yarın öbür gün birisi dişli değiştirme olayına takılır ve bunu yapmak için araştırma yaparsa ve yanlış işlem yapmak aklına gelirse die. Zincirinin yolda fırlayıp, ölümüne sebep olmasın die.
??? Bakla atınca neden iki tane zincir kilidi takılıyormuş? (Bu arada arka dişliyi büyütünce bakla eklenir genelde, çıkartılmaz. Dolayısıyla, o durumda - havadan bakla katamayacağın için - zinciri değiştirirsin. Bu arada zincir çok çok yeni değilse zaten dişli değiştirildiğinde her türlü yeni zincir alınması gerekir zaten...)
Bakla atma durumunda nasıl yapılacağını anlatayım; kullandığın zincir için (dandik dundik markasız bir şey değil ise) ayrıca master link satılır, gider ondan alırsın, zincirini kısaltırsın, yeni master link ile bağlarsın, yine tek masterlink'in olur. Bu arada zincirleri genellikle o-ringsiz olan cross motosiklet kullanmıyorsan master link olarak her zaman perçinli / rivet type master link kullanılır klipsli olanlar değil.
Her yazdığın cevapta öyle yada böyle bir hata olduğu için asıl ben düzeltmek zorunda kalıyorum, yani amme hizmeti yapan sen değilsin benim. Cevap yazmazsan düzeltecek bir şey olmayacağı için konu kapanacak...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Selam, stok 17-38 diye görünüyor ama bu modelde kullanıcılar sürüş tarzlarına göre çok değiştiriyorlar diye anlaşılıyor.
Yok, tam öyle değil. 6 vitesli motosiklet stok 17 ön dişliyle trafikte 4 vites gibi oluyor. Çünkü motoru zorlamadan 5. ve 6. vitesleri kullanmak için hızın yasal limitlerin en yüzde elli üzerinde olması gerekiyor. Buna karşın düşük hızda dik yokuş çıkmak için birinci vites yüksek kalıyor. Onun için KTM bu modele özel 16T ön dişli üretiyor.
Normalde motosikletle oynamayı hiç sevmem. Lakin bir çok kullanıcı gibi motosikleti edindikten sonra bir ay içinde yaptığım bir modifikasyon oldu bu.
Dişli sayısı katları konusunda size katılıyorum. Lakin gördüğüm o ki KTM bunu çok kafaya takmamış. Uluslararası SDR forumlarına baktığımızda da 50000+ km bu konfigürasyonda kullanılmış motosikletler mevcut ve herhangi bir sorun ya da belirgin bir ekstra aşınma söz konusu değil. Ki sorun çıkacak olsa deli gibi tork ve gücü olan bu tip bir modelde çıkması lazım...
Velhasıl ilk başta dediğiniz ön dişli değiştirmenin riskli olması, krank miline ve yataklara çok yük binmesi olayı pratikte karşılığı olan bir durum değil belli ki.
Tartışma uzuyor çünkü teorik konuşan teoride haklı, pratik deneyimi olan ise deneyiminde. Lakin teoride aklen mantıken A şeklinde olması gereken bir durumun pratikte B şeklinde olduğunun sayısız örnekleri mevcut, ki iş hayatımda defaatle bizzat yaşadım. Onun için deney, gözlem ve sonuç, her zaman teori ve mantık yürütmenin ötesindedir...
-
Konuyu baştan sona okudum. Zincir bakla sayısının azaltılmasıyla ilgili ilk ben konuşmuşum. Maşallah hepimiz de çük bulmuş 30 yaş üstü yeni gelin gibi "bakla eksiltme olmazzzzz" diye konuya atlamışız. O nedenle bu sözler için kendi üzerime alınabilirim. Öncelikle ben "Söz gelimi sizin motorun orijinalinin 15-47 ile geldiğini kabul edersek arka dişliyi 42'ye indirip zincir bakla sayısını 108'e indirmeniz torkta %12 gibi bir düşüşe neden olurken son hızınızda %12 gibi bir artış sağlayabilir." demişim, bunu derken herkesi kendim gibi düşünüp zincir değiştirirken mutlaka dişlileri de değiştirirler diye varsaymışım. O nedenle zincir bakla sayısını 108'e indirmenin anlamı benim gözümde 108 bakla yeni zincir almaktır.
"Zincirden bakla eksiltilmez" babayı eksiltilmez, şeyimin kafası eksiltilmez. Ben yapmam o ayrı ama yapıp da zincir parçalatmayan bir dünya adam var. Kesme zincir diye bir ticari satış modeli var, Karaköy Dinamik Zincir'e uğrayan ne demek istediğimi anlar.
Sözün özü; @Cyan paralama kendini Pazar Pazar. Gez, dolaş. Bizim aramızda 2 senede 1 gün 400 km yol yapan uzun yol anlatıyor, aşağı garaja inip zincir dişli temizlemeye üşenen adam zincir dişli tavsiyesi veriyor. Hayatında yağmurda sürmemiş adam kış için abuk subuk lastik tavsiyesinde bulunuyor. Bazen görmemek, duymamak gerek.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Konuyu baştan sona okudum. Zincir bakla sayısının azaltılmasıyla ilgili ilk ben konuşmuşum. Maşallah hepimiz de çük bulmuş 30 yaş üstü yeni gelin gibi "bakla eksiltme olmazzzzz" diye konuya atlamışız. O nedenle bu sözler için kendi üzerime alınabilirim. Öncelikle ben
"Söz gelimi sizin motorun orijinalinin 15-47 ile geldiğini kabul edersek arka dişliyi 42'ye indirip zincir bakla sayısını 108'e indirmeniz torkta %12 gibi bir düşüşe neden olurken son hızınızda %12 gibi bir artış sağlayabilir." demişim, bunu derken herkesi kendim gibi düşünüp zincir değiştirirken mutlaka dişlileri de değiştirirler diye varsaymışım. O nedenle zincir bakla sayısını 108'e indirmenin anlamı benim gözümde 108 bakla yeni zincir almaktır.
"Zincirden bakla eksiltilmez" babayı eksiltilmez, şeyimin kafası eksiltilmez. Ben yapmam o ayrı ama yapıp da zincir parçalatmayan bir dünya adam var. Kesme zincir diye bir ticari satış modeli var, Karaköy Dinamik Zincir'e uğrayan ne demek istediğimi anlar.
https://i.hizliresim.com/g6ytku8.JPG
Sözün özü; @Cyan paralama kendini Pazar Pazar. Gez, dolaş. Bizim aramızda 2 senede 1 gün 400 km yol yapan uzun yol anlatıyor, aşağı garaja inip zincir dişli temizlemeye üşenen adam zincir dişli tavsiyesi veriyor. Hayatında yağmurda sürmemiş adam kış için abuk subuk lastik tavsiyesinde bulunuyor. Bazen görmemek, duymamak gerek.
akşam zincir kesilirmi kesilmez mi bir konu patlatayım da gör
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
akşam zincir kesilirmi kesilmez mi bir konu patlatayım da gör
3. katta oturuyorum, hani balkondan aşağı atlayıp intihar etsem ölmem, sakat kalırım ona üzülürüm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)