Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Mt 03 son hız yardımcı olun lütfen

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Mt 03’ü alalı 1 ay oldu. Aldığımda eksikleri vardı halen daha var elime toplu para geçecek yakın zamanda revize edeceğim motoru.
    Fakat bir sorun var, aslında sorundan ziyade kafa karışıklığı. Motorun son hızı 175kmh o hızlara çıktığında direk devir kesiyor. Daha doğrusu 7500 devirde kesiyor. Motorun ön dişli 15 arka 45. Ön dişli 17 arka 43 yapsam örneğin 195/200km/H lere çıkar mı? Satıp 4 silindir bir motor almak yerine elimdekini kendime uygun hale getirmek istiyorum. Motorun vitesleri de aşırı kısa bu dişli müdahalesi vitesleri de uzatacaksa yapayım diyorum. Lütfen öneri ve görüşlerinizi bildirir misiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Mt-03'ün son hızını bilmiyorum ama torkun iyiyse önce ön dişliyi büyüt, yetmezse arka dişliyi küçültürsün. Birden oynama ikisiyle. İnternetteki muadillerinin hızlarını gördün ve son hız ideal ise oynama derim.

    Kaldıki 175km/sa yetmiyor mu? Sonuç olarak naked makine, torku daha önemli değil mi?

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Evet kesinlikle muazzam bir Torku var pek bilinen bir motosiklet değil ama mt 07 ler ile kalkışta aşık atabilecek kadar sağlam bir ivmelenmesi var. Ama can sıkıcı kısım devri aşırı derece de erken kesmesi. Yani tam keyif aldığım uzamaya başlıyor dediğim yerde devir kesiyor haliyle can sıkıcı oluyor. Motor da 6. Bir vites te olmadığı için 5. Viteste özellikle otobanda artık motor yormaya başlıyor. Benim istediğim şey Torku azaltıp vites aralıklarını olabildiğince uzatmak. Motor 50 beygir 60nm tork üretiyor istiyorum ki beygir yüksek tork düşük olsun ama nasıl yapacağım bilmiyorum. Dediğin gibi başta ön dişliyi deneyebilirim ama 2 diş ne kadar etkiler bilemiyorum

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Eskiden 35hp, 35nm tork olan dominar'larda özellikle ben ön dişi 1 arkayı 5 oynatabiliyordum. 1 ön diş 2-3 arka dişe bedel geliyordu. O yüzden 1 veya 2 ön dişi büyütürsen işini görebilir.

    Farazi konuşuyorum, 1 diş 10nm tork azaltırken max 3-5hp oynatabilir veya daha az. O yüzden deneme yanılma yöntemi ile bulursun. Bunun hesabını yapan bir site vardı sanki ama hatırlamıyorum artık. Bu işlemleri yaptığımdan beridir üstünden 3-4 sene geçti.

  5. #5

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Bahsettiğin siteyi bulup hesaplattırdım. Arka dişli sabit ön dişli 2 t büyüyünce 17 olunca %18 hız artışı %18 tork azalışı diyor. 200 görmek için yeterli olur sanırım

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    03 ün özelliği bu zaten.. 660 motorların son hızı 175.. Orda keser.. hız motoru değil ki ? .. Şehir içi için tasarlanmış tork canavarı oyun makinesi..
    Hız istiyorsan tercih değiştireceksin.. Dişliyi büyütürsen makineye zarar verirsin..
    Zaten üç beş tane kalmış o makinadan , bırak orjinal kalsın..
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #7
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    bence hiç kurcalama, ben kendi motorumun dişlileri ile çok oynadım ama yıllar sonra döndüm dolaştım ve orjinal dişli oranına getirdim... yani son hızı arttırınca torq aşırı düşüyor, torq için dişli değiştirirsen de bu sefer son hız aşırı düşüyor... yani fabrikanın koyduğu dişli oranı en ideal oran benim motosiklette...

    zaten son hız 125 falan yapıyor benim motor, ben son hız artsın diye dişli değiştirdiğimde bu sefer torq düştüğü için 120 yi bile göremediği oluyor kimi zaman... yani son hızdan ziyade vites aralarını açıp düz ve uzun yolda motoru rahatlatmış oluyorum aslında...

    yani şehir içi normal kullanımda son hız odaklı dişli değişimi kesinlikle motoru daha kötü yapıyor, güzel yapmıyor... önümüzdeki mart 18 de 7 yıllık olacak benim tvs apache, karbüratör diyaframı orjinal daha, şanzımana da ellemedik.

  8. #8
    Nasate - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Artık Yok. Kim bilir nezaman...
    Benimde tavsiyem orjinalde kalman olacaktır. 175km/h az değil. Emin ol 200 yaptırmak isteselerdi mühendisler ona göre düzen kurardı. Mt07 ye yükselt hem daha rahat edersin hem başın ağrımaz. Zorlayarak 200e çıkmanın hiç bir faydası yok o motora. (Güvenlik açısından da)
    "Çok Bilen Çok Yanılır"

    Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...

  9. #9

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Tamam o zaman orijinalinden çakmayayım ben en mantıklısı

  10. #10
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    ne olursa olsun naked bir makina için 170-180 km bile gerçektende rahatsızlık veriyor ön cam istiyor her türlü eğer top speed merakınız varsa ss tarzı bir motor tercih etmelisiniz her motorun kendi bir kullanım tarzı var bendede cbr500 var vede yapışıl amacı gayet belli ss görünmesine rağmen sakin bir kullanımı var size lazım olan cbr600rr, cbr650, r6 tarzı birşey tercih etmelisiniz

  11. #11

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Ben yıllar önce mt03 kemer Burgaz yolunda kullanma imkanım oldu çok agresif bir makine 660 daki bloku koymuşlar tek silindir devamlı kıçı atıp duruyordu sarıyordu çok dikkatli kullanılması gereken bir makine .. şakası olucak bir makine değil benim gezmek için aldığım arkadaşda Marmara ereğlisinde o motorla ciddi bir kaza yaptı ..

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Kullanmakta olduğunuz motosiklet son hız motosikleti değildir ama iyi bir sürücünün altında öyle sapık bir güç verir ki firkete virajlı dağ yollarında bir çok çift silindir, 3 silindir, 4 silindir, 6 silindir makinenin sahibini komplekse sokabilir. İlla son hız diyorsanız ve dişli değişimine gidecekseniz ön dişliyi sabit tutup arka dişli ebatıyla oynamanız daha sağlıklı olacaktır. Söz gelimi sizin motorun orijinalinin 15-47 ile geldiğini kabul edersek arka dişliyi 42'ye indirip zincir bakla sayısını 108'e indirmeniz torkta %12 gibi bir düşüşe neden olurken son hızınızda %12 gibi bir artış sağlayabilir. Bu hesaplar teorik hesaplardır, pratikte durumlar daha iyi ya da kötü olabilir.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Kemerburgaz viraja giriyordum arkasını bırakıyordu çok çabuk çok sık teker sarıyordu bana hiç sürerken güven vermedi şahsen bir motor sürücüsüne güven vermeli ..
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kemerburgaz viraja giriyordum arkasını bırakıyordu çok çabuk çok sık teker sarıyordu bana hiç sürerken güven vermedi şahsen bir motor sürücüsüne güven vermeli ..
    TDM 900 kullanmış adama vız gelir tırıs gider, lastikleri bitmişti herhalde...
    espresso bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Bu konu nie bu kadar uzadı? Adam dişli değiştireceğim dedi bir ton yorum geldi, orijinalde kalacağım dedi gene aynısı.

    Tork canavar gibiymiş? Dişli değiştirsin o zaman tork düşsün! Fakat yok onu da kabul etmiyorsunuz. Benim motorumun da arka tekeri sarıyor, lastiklerin ömrü bitti ve bu yüzden sıkıntı çıkartıyor.

    Ön dişliyi değiştirmeden arka dişli değiştir denmiş. Ne fark ediyormuş da arka dişli değişmesi gerekiyormuş? Zincir bakla sayısı düşürülmez ve risklidir (Bunun yerine ön dişli büyütülürse böyle riskli bir iş de yapılmamış olur. O zincir oradan kopar ve bloğa kırbaç gibi yapışırsa blok yarılır ve bir daha da tamir edilemeyecek duruma düşebilir.).

    Ben 180'le 1 saat, 1,5 saat gidebiliyorum Naked motosiklet ile. Rüzgarın olmadığı ve cebimde param olduğu sürece gidiyorum.

    Mt-03'ü olan arkadaşa sesleniyorum. Canın ne çekiyorsa yap. Sen bu motosikleti kendi zevkin için kullandığın sürece, kendi zevkine hitap ettiği şekilde kullan. Ne bana ne de başkasına itimat et. Gerekirse al motorunu uçurumdan at ama bundan zevk al(Kendinin ve başkasının can güvenliğini hiçe saymadan.).

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TDM 900 kullanmış adama vız gelir tırıs gider, lastikleri bitmişti herhalde...
    900 değil 850

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ön dişli değiştirmek risklidir; yer dar bir sefer + krank miline ve yataklara binen yüke daha yüksek etkisi vardır. (Ön 1 diş yaklaşık arka 3 taneye denk gelme gibi...) Diş sayıları değiştirildiğinde iki dişli arası mesafenin yaklaşık aynı kalması ve/veya aynı baklanın aynı dişe daha seyrek denk gelmesi için (ömür açısından kritik olabilecek bir konu...) bazen zincir bakla sayısında değişiklik yapmak gerekebiliyor. (Gearing Commander sitesinden kontrol edilebilir...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    900 değil 850
    her ikisi de MT-03'e göre çok daha torklu ve beygirli motosikletler.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ya iyi diyorsunuz güzel diyorsunuz da teorik olarak yeterli gelmiyor bu olay. Bende Dominar vardı ve girip bakın o konuya. Dişlilerin hepsi ile oynadım. Öyle 1 diş sandığın kadar ne zorluyor ne de parçalara hasar veriyor. Önce bir pratiğe dökün sonra gelip buradan yardımcı olun.

    Ön dişliyi değiştirmek risklidir ama arka dişliyi değiştirmek değildir öyle mi? Aynı yükü çekmiyor ve bakla çıkardığın zincir tehlike barındırmıyor öyle mi? Aynı dişe denk gelme gibi bir mecburiyet mi var? Ön ve arka dişli sürekli denk gelecek şekilde mi ayarlı?

    Neyse daha çok yazarım da gereksiz kalıyor. Sabit fikirleri sevmiyorum. 20000km gidecek zincir dişli 19000km gitsin.

    Bu adam istediği zevki aldığı sürece ne senin teorik bilgin ne de benim pratik bilgim bir işe yaramıyor. Önemli olan tek şey bu adamın aldığı zevk!

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Geometri meselesi aslında; küçük çaplı dişlide artan diş sayısı yüzünden dişlinin çevresi ve dolayısıyla yarıçapı büyüyor, arka dişli daha büyük, dolayısıyla orada yapılan değişikliğin yarıçapı büyütme oranı daha düşük oluyor. Kaldıraç prensibine göre kuvvet kolundaki oransal artış bileşenlere binen yüke bire bir etki ediyor.
    tommygun bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hızlanma yeterli geliyorsa dişli sayılarına bakarak gerekirse ön arka dişli sayısı ile oynama yapabilirsin. Ama ne yapsan MT-03'ü 200kmh'ye çıkartacağını sanmıyorum. Vitesin orada bitiyor olması aracın o hızı yapacağı anlamına gelmiyor. Benim arabanın son vitesi 369kmh'de falan bitiyor.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)