Akü şarj etmek için cihaz önerisi
-
31 Ağustos 2022, 01:40
#21
ufoz adlı üyeden alıntı
Doğru, akü kapasitesinin %10-%30 arası akım ile şarj edilmesi uygun. Ben motosiklet aküleri genelde küçük olduğu için 1amp deyip geçtim.
Yüksek akımın tek zararı sıcaklık ise aküyü buz dolabına koyarak da hızlı şarj edebibiliriz diye düşündüm şu an
Eğer sıcaklık artmazsa akü içindeki gazlar da buharlaşamaz akım ne kadar yükselirse yükselsin?
Reklamlar
-
31 Ağustos 2022, 07:11
#22
Ali Mert adlı üyeden alıntı
Doğru, akü kapasitesinin %10-%30 arası akım ile şarj edilmesi uygun. Ben motosiklet aküleri genelde küçük olduğu için 1amp deyip geçtim.
Yüksek akımın tek zararı sıcaklık ise aküyü buz dolabına koyarak da hızlı şarj edebibiliriz diye düşündüm şu an
Eğer sıcaklık artmazsa akü içindeki gazlar da buharlaşamaz akım ne kadar yükselirse yükselsin?
Buharlaşma söz konusu değil. Burada şarj esnasında oluşan kimyasal reaksiyonla aküden tahliye edilmesi gereken bir gaz var. Yavaş şarjda bu gaz oluşumu az olacağından akü havalandırması fazlasıyla yeterli gelecektir. ancak hızlı şarjda mutlaka(imkan varsa) kapakların açılması önerilir. Kapaklı tip değilse açıp kapatmaya uğraşmayın, asit nedeniyle ciddi şekilde yaralanabilir ve tek bir kez takılmak üzere üretilmiş parçayı deforme ederek tekrar kullanamayabilir veya sızıntıya neden olabilirsiniz. Bu tip akülerde çok hızlı şarj etmediğinizden emin olmalısınız.
Aküde şişme görürseniz bilin ki akü artık arızalıdır, akü şişmesinin yegane nedeni gaz tahliyesi yetersizken üretilen yüksek miktardaki atık gazlardır. Konu ısıyla ilgili olsa da, ısı bir yan etki. Asıl konu reaksiyonla oluşan gazdır diye özetlemiş olayım.
-
31 Ağustos 2022, 10:29
#23
Ben Victron kullanıyorum. Telefon ile eşleştirilebiliyor, amper ayarı uygulama üzzerinden yapılabiliyor. Bu yüzden motosiklette de karavanda da aynı cihazı kullanabiliyorum.
Hatta kışlamaya bırakılacak aracın aküsüne, sizin belirlediğiniz aralıklarda minik minik şarjlar gönderip akü sağlığını tüm kış boyunca koruyor.
-
31 Ağustos 2022, 10:53
#24
Bahsettiğim adöpter bu,
tam olarak bu adaptörden bendeki;
2 amper saat veriyor aküye... kaplolarını kesecen ve + olanı akünün + sına ve - kutbu ise akünün - kutbuna daya tamamdır.
akülü araba şarj adaptörü bu aslında, ben kuru akü olsun ya da araba aküsü olsun ne varsa bununla şarj ediyorum... hatta sülfatlaşmış aküler için önce 18 voltu kendi verip sonradan düşüyor falan filan garip garip hareketleri olan güzel bir adöpter...
şarj olurken kırmızı ışık yanıyor ve max voıltajda sabitlendiğinde yeşil yanıyor yada sülfatlaşmış aküler için düşük akım yüksek gerilim verirken yani 18 volt verirken de yeşil yanıyor ve sülfatlaşma çözülmeye başladıkça ışık yeşilden kırmızımsıya dönüyor ve tam şarj etmeye geçince kırmızı oluyor...
-
31 Ağustos 2022, 12:11
#25
fatih.met adlı üyeden alıntı
Bahsettiğim adöpter bu,
tam olarak bu adaptörden bendeki;
https://n11scdn.akamaized.net/a1/org...6646549219.jpg
2 amper saat veriyor aküye... kaplolarını kesecen ve + olanı akünün + sına ve - kutbu ise akünün - kutbuna daya tamamdır.
akülü araba şarj adaptörü bu aslında, ben kuru akü olsun ya da araba aküsü olsun ne varsa bununla şarj ediyorum... hatta sülfatlaşmış aküler için önce 18 voltu kendi verip sonradan düşüyor falan filan garip garip hareketleri olan güzel bir adöpter...
şarj olurken kırmızı ışık yanıyor ve max voıltajda sabitlendiğinde yeşil yanıyor yada sülfatlaşmış aküler için düşük akım yüksek gerilim verirken yani 18 volt verirken de yeşil yanıyor ve sülfatlaşma çözülmeye başladıkça ışık yeşilden kırmızımsıya dönüyor ve tam şarj etmeye geçince kırmızı oluyor...
enteresan bir aletmis o zaman ve cok mantikli. Akulu arabalar duzenli sarj gormedigi icin boyle akilli hareketler yapmasi gerekli sanirim
-
Ali Mert adlı üyeden alıntı
Motosiklet ve araba aküsü şarj cihazı ihtiyacım var. 2 haftada bir falan dışarı çıkıyorum, o yüzden aküler bitiyor.
Akü kutup başlarını sökmek istemiyorum çünkü takip cihazlarını da besliyor. O yüzden belli aralıklarla aküyü yukarı alıp şarj etmem daha mantıklı olacak gibi.
Bunun için şarj cihazlarına baktım ama hem araba hem motosiklet için kullanabileceğim bir şey yok gibi. Motosiklet için 1-2 amper ile şarj edilmesi gerekiyor sağlıklı olması için. Daha yüksek hızda şarj edenler arabalar için. Ama 1-2 amper olanlar araba aküsünü tamamen şarj edemiyor.
O yüzden araba ve motosiklet için uzun vadeli kullanabileceğim bir model bilen var mı?
Aşağıdaki gibi ama bu motosiklet şarj etmeye uygun değil çıkış amperi çok yüksek:
noco genious 5
İki tane ayrı cihaz almak istemiyorum, bu ürünü alıp
çıkış amperini düşürmem mümkün mü? Elektronikten anlayan birisi cevaplayabilirse sevinirim.
Acelen yoksa biraz bekle. Çok memnun olduğum bir ürün var. 4-5 senedir kullanıyorum. Muhakkak buradan güncelleme yaparım.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Fotoğraf çekerim diye düşünüyordum ama kullanma kılavuzu geçti elime. Söz verdiğim şekilde ihtiyacı olan arkadaşlar için paylaşayım.
ATABA 3812
Araba ve motosiklet için iki ayrı modu ve bekleyen aküler için kış modu var.
Kesinlikle tavsiye edebileceğim bir model.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Ben bunu kullanıyorum. Desülfatör devreside dahil. 4 senelik aküyü yaptım, biraz saf su ekledim canavar gibi çalışıyor.
https://www.banggood.com/tr/HTRC-12V...4&rmmds=search
-
bundan kullanıyorum lityum akü de şarj ediyor tavsiye ederim
https://tr.aliexpress.com/item/4001135271156.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)