Akü şarj etmek için cihaz önerisi
Reklamlar
-
30 Ağustos 2022, 15:17
#1
Motosiklet ve araba aküsü şarj cihazı ihtiyacım var. 2 haftada bir falan dışarı çıkıyorum, o yüzden aküler bitiyor.
Akü kutup başlarını sökmek istemiyorum çünkü takip cihazlarını da besliyor. O yüzden belli aralıklarla aküyü yukarı alıp şarj etmem daha mantıklı olacak gibi.
Bunun için şarj cihazlarına baktım ama hem araba hem motosiklet için kullanabileceğim bir şey yok gibi. Motosiklet için 1-2 amper ile şarj edilmesi gerekiyor sağlıklı olması için. Daha yüksek hızda şarj edenler arabalar için. Ama 1-2 amper olanlar araba aküsünü tamamen şarj edemiyor.
O yüzden araba ve motosiklet için uzun vadeli kullanabileceğim bir model bilen var mı?
Aşağıdaki gibi ama bu motosiklet şarj etmeye uygun değil çıkış amperi çok yüksek:
noco genious 5
İki tane ayrı cihaz almak istemiyorum, bu ürünü alıp çıkış amperini düşürmem mümkün mü? Elektronikten anlayan birisi cevaplayabilirse sevinirim.
Reklamlar
-
30 Ağustos 2022, 15:46
#2
-
30 Ağustos 2022, 16:15
#3
aldığım motorda arkadaş bunu vermişti.
araba aküsünü bile şarj etmişliğim olmuştu.
fanatiği değilim. işimi görüyor.
https://www.hepsiburada.com/black-de...pm-otkalbdv090
-
30 Ağustos 2022, 16:25
#4
DickName adlı üyeden alıntı
Sıradaki motovlog: Evi nasıl yaktım Akü dolduktan sonra da şarj etmeye devam edecek bu.
sey_47 adlı üyeden alıntı
Bu 1 amper saat hızında, 100 amper kapasiteye kadar da şarj ediyor. Aslında mantıklı. Tek kötü yanı satışta olmaması.
-
30 Ağustos 2022, 18:04
#5
1-kullanmadiginiz bir laptop sarj aletini aliyoruz.
2-internetten voltaj ve amper ayarli stepdown modul aliyoruz.
3-bir tane voltmetre aliyoruz.
4-aku sarj aletinin yuvarlak ucunun ic kismina bir kablo yerlestirip, stepdown modulun arti giris yerine bagliyoruz.
5-dış kismi eksi oluyor oraya da kablo baglayip modulun eksi giris yerine bagliyoruz.
6-kablolari birbirine degdirmiyoruz. yuvarlak uc kisimda bagladigimiz kablolari siyah bant ile sabitleyip izole ediyoruz.
7-stepdown modulun arti ve eksi cikis yerlerine de kablolar bagliyoruz.
8-voltmetre ile akunun voltajini olcuyoruz. 12 volt uzeri ise 9. adimdan devam ediyoruz.
9-stepdown modulden cikan kablolarin artisini eksisini voltmetreye bagliyoruz.
10-sarj aletini fise takip stepdown modulden cikan voltaji 14.4 volta ayarliyoruz.
11-aleti fisten cekiyoruz
12-stepdown modulden cikan eksi kabloyu akunun eksi ucuna bagliyoruz.
13-voltmetreyi akim olcme moduna alip, stepdown modul ile aku arasina seri bagliyoruz.
14-sarj aletini fise takip sarja basliyor, voltmetreden akima bakiyoruz ve aku kapasitesinin 10 da 1 i miktarina ayarliyoruz. 10amper aku ise, 1 amper akim ile sarj ediyoruz yani.
15-10 saat sarj islemi yapiyoruz.
16-Baska bir voltmetre ile ile ara ara akunun voltajini olcuyoruz. 14.4 volta ulasinca zaten sarj islemi tamamlanmis demektir.
Not: yukaridaki islem sarji azalmis ama saglikli bir aku icin gecerli. sarja baslamadan aku voltaji 11.9 ve altina dusmusse o aku ile ugrasmayin bence. sinirlerinizi bozar.
-
30 Ağustos 2022, 18:18
#6
ben bu cihazdan kullanıyorum araba içinde motosiklet içinde biçilmiş kaftan
Bosch C3
https://www.hepsiburada.com/bosch-c3-aku-sarj-cihazi-p-HBV000002WI6F
-
30 Ağustos 2022, 18:22
#7
lordmayros adlı üyeden alıntı
bende bundan alam diyorum.
-
30 Ağustos 2022, 20:43
#8
Bosch C3 kullanıyorum 6/12v motosiklet- araç seçenekli 120 ampere kadar kullanılabiliyor.
-
30 Ağustos 2022, 20:58
#9
Mr.wind adlı üyeden alıntı
1-kullanmadiginiz bir laptop sarj aletini aliyoruz.
.
.
.
16-Baska bir voltmetre ile ile ara ara akunun voltajini olcuyoruz. 14.4 volta ulasinca zaten sarj islemi tamamlanmis demektir.
Not: yukaridaki islem sarji azalmis ama saglikli bir aku icin gecerli. sarja baslamadan aku voltaji 11.9 ve altina dusmusse o aku ile ugrasmayin bence. sinirlerinizi bozar.
Komşum ben bunları yapana kadar yanlış anlama ama akü şarj aleti alsam, çok daha kolay olacak. Bunların hepsini hayatta başaramam
-
30 Ağustos 2022, 21:41
#10
Bosch c3'ü araştırdım, 0.8amper-3amper arası çıkışı var ama desülfasyon ve ölü akü canlandırma özellikleri yok nocodaki gibi.
Mr.wind adlı üyeden alıntı
...
Elektronik bilgim çok yüksek değil, avometre ile sadece sistemden çekilen akım ölçülmüyor muydu? Yani aküye kaç amperle verirsek o kadar çeker zaten. Adaptörün verdiğini ölçmek için ampermetre gerekmiyor mu?
5 amper çıkışlı şarj cihazı alıp stepdown ile akımını 1'e düşürsem mantıklı olur mu acaba?
-
30 Ağustos 2022, 21:50
#11
C3ü bende tavsiye ederim bende hem c3 var hemde c7
-
30 Ağustos 2022, 22:45
#12
Sanırım bosh c3 almak daha mantıklı.
Stepdown kullanmak da şarj hızını ayarlayabileceğim için mantıklı olabilir ama stepdowndan akımı düşürünce voltaj da düşüyor mu, yoksa voltajı da sabit tutuyor mu bilmiyorum.
Bir de şu var, 5ah çıkış sağlayan akü şarj cihazını stepdonw ile 1 ampere düşürürsem cihaz hala akünün dolduğunu anlayabilecek mi?
Uğraşmak isteyen arkadaşlar için faydalı olabilir. Çünkü jel ve lityum akülerde hızlı şarj yapılabiliyor, aceleniz olduğunda akımı arttırabilirsiniz. Benimkinin üzerinde normal charge: 1h: 9hour | fast charge: 9ah/30min yazıyor mesela.
Not olarak: Akım ölçmek için değerini bildiğiniz bir direnci devreye bağlayıp voltajın ne kadar düştüğü üzerinden akımı hesaplayabiliyormuşsunuz. Akım=voltaj/direnç. Sadece avometreyi bağlayarak akımı ölçemiyorsunuz. Yukarıda ampermetre ile ölçülmeliydi sanırım yazmıştım, yanlış biliyormuşum.
Evde açık devre olması da tehlike yaratmaması için hazır uygun akımda şarj edeni almak daha güvenli sanırım, kedi çarpılmasın şimdi
-
30 Ağustos 2022, 22:56
#13
Angrypower adlı üyeden alıntı
Komşum ben bunları yapana kadar yanlış anlama ama akü şarj aleti alsam, çok daha kolay olacak. Bunların hepsini hayatta başaramam
ahah yapariz beraber komsum ayipsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
Ali Mert adlı üyeden alıntı
Sanırım bosh c3 almak daha mantıklı.
Stepdown kullanmak da şarj hızını ayarlayabileceğim için mantıklı olabilir ama stepdowndan akımı düşürünce voltaj da düşüyor mu, yoksa voltajı da sabit tutuyor mu bilmiyorum.
Uğraşmak isteyen arkadaşlar için faydalı olabilir. Çünkü jel ve lityum akülerde hızlı şarj yapılabiliyor, aceleniz olduğunda akımı arttırabilirsiniz. Benimkinin üzerinde normal charge: 1h: 9hour | fast charge: 9ah/30min yazıyor mesela.
Not olarak: Akım ölçmek için değerini bildiğiniz bir direnci devreye bağlayıp voltajın ne kadar düştüğü üzerinden akımı hesaplayabiliyormuşsunuz. Akım=voltaj/direnç. Sadece avometreyi bağlayarak akımı ölçemiyorsunuz. Yukarıda ampermetre ile ölçülmeliydi sanırım yazmıştım, yanlış biliyormuşum.
Evde açık devre olması da tehlike yaratmaması için hazır uygun akımda şarj edeni almak daha güvenli sanırım, kedi çarpılmasın şimdi
Avometrede akim olcer var. seri baglayarak akim olcebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
Ali Mert adlı üyeden alıntı
Bosch c3'ü araştırdım, 0.8amper-3amper arası çıkışı var ama desülfasyon ve ölü akü canlandırma özellikleri yok nocodaki gibi.
Elektronik bilgim çok yüksek değil, avometre ile sadece sistemden çekilen akım ölçülmüyor muydu? Yani aküye kaç amperle verirsek o kadar çeker zaten. Adaptörün verdiğini ölçmek için ampermetre gerekmiyor mu?
5 amper çıkışlı şarj cihazı alıp stepdown ile akımını 1'e düşürsem mantıklı olur mu acaba?
Tabikide mantikli olur. stepdown modulun olayi o zaten. voltaj ve akimi kisabiliyosunuz.
-
30 Ağustos 2022, 22:57
#14
Mr.wind adlı üyeden alıntı
ahah yapariz beraber komsum ayipsin
O zaman motoru bağlayıp kapatacağım zaman, akü'm elimde kapıda yağmur altında bekliyor olacağım
-
30 Ağustos 2022, 23:02
#15
-
30 Ağustos 2022, 23:05
#16
Ben defalarca farklı motorumu laptop şarj aleti ile doldurdum.
Malzemeler 1 adet laptop şarj aleti, 2 adet h7 ampül ve kablo.
bağlanış şekli şöyle şarj aletinden + ve - uclarına h7 ampülleri seri bağlayıp + ucu akünün + sına - ucunuda -ye bağlıyorsun.Akü şarjı düşükse ampüllerden fazla ışık çıkıyor akü doldukça ampüllerin ışığı azalıyor. 1 saatte boş aküyü doldurur.Tehlikeli yanı unutursan akü fazla şarjdan dolayı patlayabilir.Bir sefer fazla bıraktım aküden kaynama sesi gelmeye başladı
-
30 Ağustos 2022, 23:23
#17
Araba aküleride, motosiklet aküleride genel olarak "Pb" - "Lead asid" akü.
Bu aküler için 1 amperle şarj edilir, yok 5 amperle edilir küllüm yanlış.
Pb tür aküler için belirlenmiş şarj süresi 10 saattir.
Bu ise akü kapasitesinin 10 da 1 ine tekabül eder.
Örneğin motosikletinizin aküsü 7Ah ise , bu akü 0.7 Amper (700 mA) ile şarj edilir. Full boş ise şarj süresi yeni, sağlam bir akü için 10 saattir.
7Ah lik aküyü 2 Amperle şarj ederseniz iki şey olur.
1. Akü ısınır. Isınınca voltajı yükselir. Voltajı yükselince şarj aleti şarjı erken krser. Çünkü akıllı şarj aletlerinde şarjın bitimi voltaja göre karar verilir. Elbette ayrıca emniyet açısından 10 saat kontrılüde vardır ve 10 saat sonra yine şarj kesilir (bu süre bazı cihazlarda ayarlanabiliyor).
2. Kullandığınız şarj aleti akıllı bir şarj aleti değilse 2amper akım aküyü kavurur, voltajı yükseltir. Akünün ömründen yer, zarar verir.
Bazı akülerde 1/10 akımla şarjın yanında quick şarj için farklı ve daha yüksek bir akım değeri verilebilir. Yinede önerilen akü kapasitesinin, 1/10 akımıyla şarj etmektir.
1/10 yerine 1/20 akımlada şarj edebilirsiniz. Bu durumda sadece şarj süreniz uzar.
Aşağıdaki cihaz bir akıllı şarj aletidir
https://ty.gl/2fzvk3onrp
-
30 Ağustos 2022, 23:29
#18
ufoz adlı üyeden alıntı
Ufuk abi bunu mu alalım yoksa Bosch C3 mü? Ciddi ciddi bende düşünüyorum. Motosiklet değişir gider fakat böyle yararlı aletler kalır.
-
30 Ağustos 2022, 23:47
#19
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ufuk abi bunu mu alalım yoksa Bosch C3 mü? Ciddi ciddi bende düşünüyorum. Motosiklet değişir gider fakat böyle yararlı aletler kalır.
Boschun cihazı sadece Pb Lead asid (kuru akü) şarjı için.
Halbuki diğeri
Lipo, NiCd, NiMh, Pb aküleri şarj exebiliyor. Ekranda kaç amper şarj bastığını, akünün anlık voltajını görebiliyorsun.
Ben olsam İmax B6.
Benim kullandığım cihaz imax b6 ile aynı özelliklerde, biraz daha eski bir model.
-
31 Ağustos 2022, 00:41
#20
bit pazarından alınabilecek sıradan ikinci el laptop adaptörü alınır. veya alışveriş sitelerinden 20 volt 1 amper/2 amper adaptör alınır.
elektronikçiden 7815 regüle entegresi ve 1n4001 diyot alınır.
7815 entegresi 15 volt yapar.
1n4001 diyot ise 0.7 volt voltajı düşürür ve en fazla 1 amper geçirir.
14,3 volt 1 amper ile mis gibi motosiklet aküsü şarj edilir.
20v adaptör bit pazarından alınırsa 20 tl, dışarıdan alınırsa 50 tl.
7815 10 tl
1n4001 diyot 1 tl
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)