Sanırım küçük bir hata var, sıkıntı olmaması için düzeltelim.
İlk satırdaki "temizlememek", "temizlemek" olarak düzeltilmeli. Zincire, özellikle contalı zincirlere tel fırça sürülmemeli. Naylon uçlu fırçalar, özellikle zincir temizleme fırçaları hatta diş fırçası olabilir ama tel fırça kullanmayalım. "O-Z-X" Ring, artık zincir üreticisi ne kullanımışsa contaları bozar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Ben o PTO bağlantılarına, traktör v.b. da sürülen yağı söylemiştim, ama olsun
...
Yağ konusu kolay da şu "temizleme" işini artık konuşmamak lazım. Temizleme yahu, mümkün olduğunca temizleme. Zaten o ring içlerini temizleyebileceğini düşünmüyorsundur umarım?
Zincirin dışına bakarsın, gözüne kötü gelirse en fazla siler geçersin. İlla bir km konuşulacaksa da. Dağ, taş, toprak vb. durumlar olmadıkça ben diyeyim 2000 km sen de 3000 km.
Zırt pırt zincir temizlenmez.
"Temizlenir" düşüncesi BİR YALANDIR!
"O kadar konuştun ortada yağ önerisi yok" diyebilirsin. Ben en çok I Pone Road zincir yağından memnun kalmıştım. Sonra Valvoline diye bir markaya geçtim. Sonra çıkma yağ sürmeye kadar düştüm. Bu da bir abartı. Zincir ömrünü de zerre etkilemeyen şeyler.
Dişli yağı sanırım 90 numara 140 numara bir şeyler var, onları da sürsen oluyor.
Kasma yani.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Aha bu. Olay burada bitiyor.
Eskiden sürekli gazyağı ile temizlik yapıyordum. 20 bin olmadan zincir pert oluyordu.
Temizlik işini bıraktım. Hatta yağlama işini bile bıraktım. Kafama estikçe (1000km/2 aydan önce aklıma gelmez) biraz yağ atıp geçiyorum. Şu anki zincir 25 binde.
Senelerce harcadığım yağ, gazyağı ve en önemlisi emeğe acırım.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Bir zamanlar kullandığım Cg nin arka mafsalını değiştirmeye karar verdim arkadaşım sağolsun gitti aldı geldi, mafsala bir baktım gergi işaretleri yok . En son zinciri ayarlarken arkaya geçip teker düzmü yamukmu diye bakıyordum daha sonra test sürüşüne çıkıp ellerimi bırakıp çekme yapıyormu diye kontrol ediyordum, o kadar zahmetli olurdu ama bir o kadarda güzel olurdu.
Ben en son Motul C5 ile yağlayıp bırakmıştım artık kapattım diye motor işini. Gerçi kapatmamışım o ayrı konu. Fortnine'dan görüp Ipone'un temizleme zımbırtısını almıştım. Ipone yağlama zımbırtısı nasıl diye merak etmiyor değilim ?
Bir sarf malzemesinin ömrünü uzatmaya çalışmak bana boşa uğraş gibi geliyor. Fren balataları bitmesin diye frene basmamaya benziyor. Hakaret gibi algılanmasın ama saatlerce temizlemeyle uğraşmak biraz amelelik. Herhangi bir zincir yağı ile yağla gitsin.
Motul al bundan önce kulandım janta sıçratmıyor motulun kendi resmi sitesinden almanı tavsiye ederim malum her şeyin sahtesini cıkarıyorlar
Daha çok estetik veya pratik kaygılar söz konusu.
Örneğin toz toprak çamurdan kirlenmiş zincirin üzerine yağ sürünce zinciri yağlamış mı olacağız? Temiz zincir daha güzel görünüyor. vb.
Bu arada saatler konusunu anlamadım; zincir temizleme + yağlama bende 15dk. Yazın 10-15 günde bir 15dk. beni yormuyor açıkçası. (Kışın hep yağmışsa 3-4 günde bir, yoksa haftada bir...)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)