Dominar 250 kullanıyorum şuan 400 kmye yaklaştı zincir bakımı yapacağım.
Zinciri gaz yağı ile temizleyeceğim ancak hangi yağı almalıyım kararsız kaldım?
Putoline mi Motul C4 mü? Nedenleri ile söylerseniz sevinirim
Dominar 250 kullanıyorum şuan 400 kmye yaklaştı zincir bakımı yapacağım.
Zinciri gaz yağı ile temizleyeceğim ancak hangi yağı almalıyım kararsız kaldım?
Putoline mi Motul C4 mü? Nedenleri ile söylerseniz sevinirim
Putoline veya castrol olabilir .Motul genelde çok tercih edildiği için sahtesi olabiliyor nette motul tercih edersen motomax gibi mağazalardan tercih et. 3'ü de kaliteli yağlar 500 km de bir yağlayacaksın yağmur su vs yerse daha da önce.
Kararsız kalmanızın nedenlerini söylerseniz arkadaşlar size daha sağlıklı tavsiyeler verecektir.
Daha 400km olmuş, araziye girmemiş etmemiş. Temizlemeyin. Sadece yağlamanız yeterlidir. Kötüden iyiye; Balata spreyi, WD-40, Gaz yağı, Motorin ve hatta zincir temizleyici spreyler gibi ürünler zamanla veya sadece ilk kullanımda dahi zincirinizin contalarına"O-Z-X Ringler" ve hatta contasız tiplerde bakla içindeki yağı doğrudan bozarak zincirin kendisine zarar verirler. Çok gerekmedikçe kullanmayın.
Eğer o kadar değer veriyorsanız ATP gibi otomatik zincir yağlama sistemlerini deneyin, bu fiyatlarla kısa vadede dahi zincir bakım spreylerinden ucuza ve daha verimli olacaktır.
Yağ olarak IPONE veya MOTUL C5 öneririm.
Bu konu her açıldığında Cyan gelir ve aşağıdakini paylaşır:
https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0
Özet:
WD-40 o-ring'lere zarar vermez...
Kişisel yorum:
Her yağlamadan önce zincirimi WD-40 ile temizlerim. (Tekrar ediyorum: Her seferinde, - pandemi öncesi zamanlarda - ortalama 1,5 haftada bir...) Daha 20.000km'den az kullandığım bir zincirim olmadı, ki aslen / normal şartlarda 15.000 - 20.000 arası ömrü biter. (Şehir içinde, sürekli dur kalk yaparak, kısa oranlı vites kutusuna sahip 500cc bir motosikleti, sürekli vites değiştirerek kullanıyorum; bu şartlar altında 20.000 çok makul bir zincir-dişli ömrüdür. Burada zincir dişli setini 30.000km, 50.000km hatta 70.000km kullandığını yazan sürücüler var, çok uçan bazılarını ciddiye almıyorum - bakla eksilttiklerini düşünüyorum, kalanlarını ise istisna olarak kabul ediyorum...)
Yazılarından sürüş stilini az buçuk tahmin ettiğimden mütevelli 20bin km bana biraz az geldi açıkçası. Tamamen şehir içiyse belki oradan biraz fark olabilr.
WD40 zinciri yer terör örgütüne bir dabe de benden.
İlk motosikletimde 250km'de bir hunharca temizleyip yağlamaktan yavaş yavaş umursamaz noktalara geldim, umursamazdan kastım da gazyağı ile temizleyip hangisinden aldıysam onunla yağlıyorum. Fuarda gittim xcp'nin yağını aldım, yine denemelere devam ediyorum merak bitmiyor, ama ne ile yağladığının gerçekten çok bir önemi yok günün sonunda.
5 sene önce 3litre açik 90numero dişli yaği almiştim.
En son baktigimda yarim litre kalmis.
0km aldigim motorun ikinci zincir ve dişlisi.
60K km de makina,30K olmus ikinci zinciri takali,hala sünme aşinma yok,baklalarda kasmada yok,gerdirme ayarimda bozulmadi.
300km de hafif yaglar 3000km de gaz yagi,gaz yagi yoksa mazot ve tel firça yardimiyla temizlerim.
En kralinida kullansaniz,zincirin bir ömrü var
30bin km de,1000tl yag masrafida yapilabilir,100tl de yapilabilir.tercih kisinin.
Hee,tommy reisin motoru gibi yag damlatan motorum olsa,alttan zincire dogru hortum çeker,damlayan yagin ziyan olmadan zinciri yaglamasini saglarim TCL(Tommy chain lubricant)
Benim motor maalesef artık yağ damlatmıyor. Devirdaim keçe,oring,conta ne varsa yeniledikten sonra yağ damlatma bitti. 3500 km.dir rahatım. Bir de geçmişte Atp içine 15-50 motor yağı koymuştum da pek hoş bir olay olmamıştı. Isınan zincirde yağ daha da incelip her yere atmıştı. Benim formül belli; Atp içine yazın 140 numara, kışın 90 numara dişli yağı. Temizlik falan da yapmıyorum, 20000'de bir de Atp'nin fırçayı yeniledim mi mis.
Dave Moss amca 13.000'deki SS motora zincir mort olmuş diye video çekmişti, onu da eklerim gerekiyorsa. SS 13.000'de yiyorsa benim şehir içi mülayim kullanışımda 25.000 civarları yemem normal ki ortalama da böyle zaten. 20k olarak en azı söylemiştim. Benim km'nin %90'ı tamamen şehir içi. Trafikli bir bölgede yaşıyorum - üsler: 4. Levent ve Cihangir.
(Gerekince motosikletin izin verdiği ölçüde çoşkuyu verebiliyorum bu arada, ama bu senede en fazla 5-6 kere oluyor. Sırf viraj atmaya çıktığım en fazla bu kadar yani. Geri kalan şehir içi ulaşım, yakın geziler, senede 2 kere Bodrum gidiş - geliş.)
ben castrol kullanıyorum ve çok memnunum. hiç sıçratmıyor. kullandıktan sonra hemen yola çıktığımda bile. aynısını motul ile yaptığımda paçalarım yağ içinde kalıyor.
Yagin viskozitesiyle alakali,
Hava zaten soguk,yağda kalın.isinip nufuz edene kadar dişli ve zincirin anası agliyor.
Şu traktorlerin arkasinda kullanilan PTO aktarma milinin cevresindeki istavroza surulen bir yag var,sanayide aradim bulamadim,o mil saatlerce calisiyor ama yag cilgin bir sekilde oradan kalkmiyor.ozel bir yag olabilir.bulsam zincirde kullanacagim.
Ben ipone ile tanıştığım için çok memnunum. @Kural Z bana tavsiye etmişti. 800km gidiyor sıkıntısız bir şekilde. Böylece zincir ile uğraşma derdimden artık kurtulmuş oldum. 750ml aldım en son. Herhalde 1 yıl kullanırım belki daha fazla.
Bir Schwarzkopf şişesi, bir serum tertibatıyla yağlama sistemi 10 numara oldu akışını ayarlayabiliyordum da 10w40 atık yağ ile miss gibi olmuştu ama tek sorun yağ zincirin yüzeyine aparatla değil arka dişliden merkezkaçla zincire yayıldığından arka dişli korkunç yağ oluyordu. Onada varışa 10 km kala yağlamayı kapatıyordum. Litre litre 7100 tam sentetik çıkma yağ var kullanayım bitsin :D
Zincirin ömrünu kisa vadede bitiren mevzu,
Belirli km de tel firca ile temizlememek
Motoru yikadiktan sonra zinciri kurulayip yaglamadan kullanmak
Arka maşadaki gerdirme çizgilerini eşitlemeden germe.
Ani kalkişlar,devirsiz vites kucultmek/yukseltmek,ve teker yapmak
Dişlilere uygun olmayan zincir kullanmak
Eski ve aşinmis disliye yeni zincir takmak
Kauçuklu gres. Zincir kullanımına uygun değildir, ikaz etmiş olayım. Yağ viskozitesi(sonsuz) olarak geçer, yani aslında gördüğünüz şey doğru, yağ akmıyor, haliyle de sıçramıyor. Ama aklamayan yağla çalışan zincir yağlıymış gibi görünse de yağsız çalışıyor ve yağsız çalışan zincire ne oluyorsa aynısı oluyor.
En ucuz greslerden biridir, ama özellikle tekrar ikaz ediyorum, kesinlikle zincirde, plastik/lastik aksam bulunan alanlarda ve rulmanlı çalışan kısımlarda kullanmayın. Yağ rulmanın dönüşünü engelleyecek kadar kaygan bir ortam yaratıp, dönme direncini yani bilyelerin kendi etrafında dönüşünü engelleyip(rulmanın basıncı dağıtan, sürtünmeyi azaltan ama teması tamamen engellemeyen bir yağlamaya ihtiyacı vardır) doğrudan yüzey üzerinde sürtünmesine, bu da çok hızlıca bozulmasına neden oluyor. Yani biraz ters mantık gelebilir ama çok kaygan olduğu için rulmanı bozuyor da diyebiliriz(çok basit anlatımla). Bunu bilmeyen ustacıklar furş bilyelerini, teker rulmanlarını kauçuklu gresle yağlar Sonra mal kötü derler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------
Lazımsa 90lt kadar arıtılmış/filtrelenmiş halde ortalama 30numaraya tekabul eden viskozitede bolca kullanılmış motor yağım var. İsteyen olursa, lazımsa kabunu alıp gelsin, litre litre verebilirim. Sanmıyorum ama ihtiyacı olan varsa gidip almaya kalkmasın, gelsin vereyim. Koyacak yerim de azaldı zaten
...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)