Motosikletinden memnun oldugu halde model yukseltme ihtiyaci duyanlar
Reklamlar
-
23 Ağustos 2022, 23:29
#61
Mr.wind adlı üyeden alıntı
toyota demisken aklima geldi. 2003 yilinda 1996 model efsane kasa toyotamiz vardi enjeksiyonlu 1.6 motor. ehliyetimi yeni almistim. O arabadan aldigim keyifi birdaha hicbir arabadan almadim.
Şekli, motor sesi, gidisi herseyiyle cok guzeldi.
Birgun babam geldi dediki "arabayi degistirdim". Beynimden vurulmusa dondum. uzulme daha iyisini aldim dedi. Ama benim icin daha iyi bir araba yoktu. Verdi anahtari naktim opel. Opelin opel oldugu zamanlar.
Gram heyecan yapmadim. indim asagi baktim Opel Astra 2001 c.d. Oda efsane kasa opel. Belli etmedim sevinmeye calistim ama yok. Opele hic alisamadim.
O opel astrada zamaninin guzel arabasiydi ama yarim saniye gec gelen gaz tepkimesi, kemikli vitesi ve horuldayan motor sesine hic alisamadim..
Toyota deyince icimde hep o efsane kasanin icindeki anilarim, arkadaslarla gece gezmelerim gelir. Arabanin icinde sigara icmezdim, kimseye de icirtmezdim. Babam icince tartisirdik.
Hey gidi hey duygulandim be
Bizde geçen kasım ayına kadar 2006 yaris vardı. 2009da almıştık, 1.0 motorla dik yokuşu bırak normal yokuşlarda bile zorlanıyordu, otobanda gitmiyordu 120'ye çıkınca 4bin devri geçen motor sesi falan sanki uçacak dağılacak gibi geliyordu ama şehir içinde bize yetiyordu, zaten çok az yakıyordu. Ama çocuklar doğunca yetmeyey başladı, bagajı yok gibi, tatile giderken falan 2 saat neyi nereye sıkıştırsak diye tetris oynar gibi bagaj yerleştiriyorduk. bizde kaldığı 12 yıl ve 180bin km boyunca büyk arıza çıkarmadı, noral rutin bakımlar, arada baskı balata değişimi falan. Far ampulu bozulması bile nadir yaşadık.
Geçen kasım ayında artık bu eskiyen, bagajı olmayan arabayı değiştirelim dedik, galeride clio'nun SW modelini bulduk, dev gibi bagajı bütün kamp malzemelerini rahat rahat taşır, motoru da güçlü 90HP yaris'den sonra bize F1 aracı gibi geldi, yaris'i verip üzerine ekledik aldık. Ama kaç ay geçti hala kendi arabammış hissim yok, içinde güya yaris toyotanın en dandik modeliydi ondan daha dandik görüntüsü var, ama gidiyor, bizim bu yokuşlarda hiç zorlanmıyor hızlanıyor bile, torku yüksek, kocaman bagajla çocuklarla kampa gidince de rahat. ama işte habire ufak tefek bir şeyleri çıkıyor, yok klima gazı eksilmiş oluyor hadi sanayiye, yok triger seti denen bir şey varmış o değişiyormuş hadi sanayiye, stop lambası ampulu bozulur yaptırırsın başka ampul bozulur falan toyota'da alışık olmadığı bir ton küçük, aslında çok rahatsız etmeyen ama gıcık arızalar.
Reklamlar
-
23 Ağustos 2022, 23:53
#62
espresso adlı üyeden alıntı
Bizde geçen kasım ayına kadar 2006 yaris vardı. 2009da almıştık, 1.0 motorla dik yokuşu bırak normal yokuşlarda bile zorlanıyordu, otobanda gitmiyordu 120'ye çıkınca 4bin devri geçen motor sesi falan sanki uçacak dağılacak gibi geliyordu ama şehir içinde bize yetiyordu, zaten çok az yakıyordu. Ama çocuklar doğunca yetmeyey başladı, bagajı yok gibi, tatile giderken falan 2 saat neyi nereye sıkıştırsak diye tetris oynar gibi bagaj yerleştiriyorduk. bizde kaldığı 12 yıl ve 180bin km boyunca büyk arıza çıkarmadı, noral rutin bakımlar, arada baskı balata değişimi falan. Far ampulu bozulması bile nadir yaşadık.
Geçen kasım ayında artık bu eskiyen, bagajı olmayan arabayı değiştirelim dedik, galeride clio'nun SW modelini bulduk, dev gibi bagajı bütün kamp malzemelerini rahat rahat taşır, motoru da güçlü 90HP yaris'den sonra bize F1 aracı gibi geldi, yaris'i verip üzerine ekledik aldık. Ama kaç ay geçti hala kendi arabammış hissim yok, içinde güya yaris toyotanın en dandik modeliydi ondan daha dandik görüntüsü var, ama gidiyor, bizim bu yokuşlarda hiç zorlanmıyor hızlanıyor bile, torku yüksek, kocaman bagajla çocuklarla kampa gidince de rahat. ama işte habire ufak tefek bir şeyleri çıkıyor, yok klima gazı eksilmiş oluyor hadi sanayiye, yok triger seti denen bir şey varmış o değişiyormuş hadi sanayiye, stop lambası ampulu bozulur yaptırırsın başka ampul bozulur falan toyota'da alışık olmadığı bir ton küçük, aslında çok rahatsız etmeyen ama gıcık arızalar.
Espresso hocam ufak can sıkıcı detaylar konusunda kesinlikle katiliyorum. Butun ureticilerin motor bloklari saglam. Vag, psa, renault, fiat koreliler japonlar almanlar vs hepsinin motor bloklari tas gibi.
Hepsi arabanin kalbini cok saglam yapmis. Ama gel gelelim elektriksel ve elektronik sorunlar insani canindan bezdiriyor.
Suanki aracim fiat bravo 2012 dizel otomatik. 80 binde ilk sahibinden aldim 6 sene once. suan 160 binde. Birkere bile motor blogu veya sanzimandan sorun yasamadim. Tas gibi masallah.
Ama aldigimdan beri;
1-alternator bozuldu
2-alternatore bagli aku bitti
3-pandemi basinda aku yine bitti
4-bluetooth baglantisi devredisi kaldi
5-sofor cam motoru yandi
6-klima gazi zaten her yaz basi Allahin emri
Hep elektriksel sorunlar yasatiyor meret. Yaz basi satip krediyle sifir corolla alayim dedim. Bayi liste fiyatinin 80bin fazlasini istedi. Deri koltuk koymus döt laleleri. Ful aksesuarliymis. Alin arabayi bi tarafinza tikin dedim.
Simdi bu moda oldu zaten. aracin liste fiyati 550 bin, bayi diyor full aksesuarli gelecek 650 bin.
Amma daldan dala atladim Birazdan arifin manchestera attigi golden cikacam sanirim.
saygilar
-
24 Ağustos 2022, 00:05
#63
hasmet adlı üyeden alıntı
Arasın aramasın, Toyota ve Honda bunu sunuyor.
BMW'nin bu konuda hiç bir özrü yok. Motorun silindir düzeni dışında F1 motoruyla çok bir alakası da yok. Motorun sorunları belli, ve giderildiğinde sorunsuz çalışıyor, lakin deli gibi masraf çünkü motorun ciğerini sökmek gerekiyor. NA motorlar arasında litre başına en yüksek gücü üreten (ta ki 8 yıl sonra Ferrari geçene kadar) 9000 rpm çeviren S2000 ve 8000 rpm çeviren NSX motorlarına bakın, Civic'ten çok daha fazla bakım istemiyorlar. Yirmi-otuz yaşında araçlar bugün hâlâ sorunsuz çalışıyor ve ikinci elleri sıfır fiyatlarında burada.
Velhasıl sorun, BMW'nin dört kişilik sedan'a koyacağı motoru yeterince test edip kaliteli üretmemiş olması. Performans, dayanıksızlık için özür değil, çünkü bakın yapan yapıyor.
Ağzım açık şaşkın şaşkın okuyorum.
Toyota ve Honda bunu sunmuyor. LFA'yı göreceğiz Toyota'da ilk kez.
BMW S85'e "silindir düzeni dışında F1 motoruyla çok alakası yok" demek de gerçekten yine anlam veremediğim bir cümle oldu, çünkü öyle değil. Kaldı ki V10 motorun başlı başına kendisinin sebep olduğu kompleksliği de hiçe sayıp,
kara düzen sıralı 4 silindir yüksek devir çevirmek dışında ekstra bir şey sunmayan S2000 ve NSX motorlarını yanına koyman. Pes.
Sahi S2000'in motoru 4. yılda neden birden 2.2l'ye çıktı? Bu kadar başarılıydı bu motor tarzı neden ilk terk eden Honda oldu?
NSX kendisi mükemmel bir araç, en az özel olan kısmı ise motoru. Honda supercar'ında 3.2l'den 290hp verdiğinde BMW hızlı haftasonu small coupesine 3.2l'den 320 ve 340hp gönderiyordu. E noldu şimdi yani?
ve çok özür dilerim ama çay bardağından kaç hp çıkardık yarışı 2000'lerin ortasında Türkiye'de bile bitti. Ama anlaşılan amerika'da import ricer forumları tam gaz etkisini devam ettirmekte
Sen "V10 Atmosferik Motor Koyduk" diye satılan M5'e bakıp, aile sedanı 4 koltuklu falan diyorsan zaten Passat alıp geçmelisin
Türkiye'de olmadığın için Passat esprisini bilmeyebilirsin, neden bir alt sınıf alayım deme bana şimdi =) A6 Avant, misler gibi aile arabası. M5 öyle bir şey değil. ve yapan yapıyor deme lütfen, öyle bir motor Dünya'da 3 arabada denendi, Viper, M5(M6) ve LFA.
Bak LFA konuşalım mesela. Kurşun atar kurşun yerim. Ama ne öncesi var bunun Toyota'da ne de sonrası olacak. Cari açık fazlası Japon hükümetinin projesi gibi bişey, ki projeyi de 15 yılda falan tamamladılar, tam da ilk mesajımda anlattığım sebeplerden.
-
24 Ağustos 2022, 02:36
#64
F1 motoru bambaşka bir şey. Binek araca konan motorla karşılaştırnak bence aşırı saf bir yaklaşım. Yoksa evet mümkün, S2000 AP1'in ortalama piston hızı F1 motorlarına yakın, onun için silindir içi FRM kaplı. Gel gelelim bunun için F1 teknolojisi kullandık demek doğru ama bence gereksiz. Çünkü F1 motorunu F1 motoru yapan binek araçlara uygulanabilir ıvır zıvır teknoloji değil.
Hele hele motorun bariz hatalı dizayn ve üretiminin faturasını performansa çıkarmak tümden saçmalık. Sorun halledilebiliyor. İlgiliyseniz araştırıp okuyun. Halledince motor iyi çalışıyor. Lakin bunu sonradan bir ton para döküp müşterinin değil, baştan BMW'nin yapmış olması gerekir.
S2000 neden 2.2l oldu? Çünkü Amerika pazarı için tork yetersiz geldi. Onun için sadece Amerika pazarı için 4 yıl sonra hacmi 200cc yükselttiler. Japonya ve Avrupa için 2 litre hacim üretimi devam etti. Yanlış hatırlamıyorsam bundan 2 yıl sonra Japonya da 2.2 litre motora geçti. Avrupa hiç geçmedi.
NSX 1991'de çıktı piyasaya. O zaman BMW'nin hangi küçük coupe aracı 320 beygirdi?
Bugün Amerika'da aynı yıl ve aynı km'de V10 M5, S2000'den daha ucuz ikinci elde... Halbuki yeniyken M5 üç kat daha pahalıydı. Acaba niye?
-
24 Ağustos 2022, 09:19
#65
Angrypower adlı üyeden alıntı
Alırsan Ford, olursun lord.
Alırsın Ford, Olursun cort, geceleri osurursun zort zort.
Bizimkilerde 79 model Anadol var bilindiği üzere yürüyeni full Ford, herşeyi çok sağlam ama meret içiyor meyhane köşesinde duran ayyaş gibi içiyor ama öyle böyle içmek dehil harbi harbi içiyor (100kilometrede 15 litre benzin). Yenisini bilmem ama eskileri lordlukdan ziyade zortlatıyor.
-
24 Ağustos 2022, 09:57
#66
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Espresso hocam ufak can sıkıcı detaylar konusunda kesinlikle katiliyorum. Butun ureticilerin motor bloklari saglam. Vag, psa, renault, fiat koreliler japonlar almanlar vs hepsinin motor bloklari tas gibi.
Hepsi arabanin kalbini cok saglam yapmis. Ama gel gelelim elektriksel ve elektronik sorunlar insani canindan bezdiriyor.
Suanki aracim fiat bravo 2012 dizel otomatik. 80 binde ilk sahibinden aldim 6 sene once. suan 160 binde. Birkere bile motor blogu veya sanzimandan sorun yasamadim. Tas gibi masallah.
Ama aldigimdan beri;
1-alternator bozuldu
2-alternatore bagli aku bitti
3-pandemi basinda aku yine bitti
4-bluetooth baglantisi devredisi kaldi
5-sofor cam motoru yandi
6-klima gazi zaten her yaz basi Allahin emri
Hep elektriksel sorunlar yasatiyor meret. Yaz basi satip krediyle sifir corolla alayim dedim. Bayi liste fiyatinin 80bin fazlasini istedi. Deri koltuk koymus döt laleleri. Ful aksesuarliymis. Alin arabayi bi tarafinza tikin dedim.
Simdi bu moda oldu zaten. aracin liste fiyati 550 bin, bayi diyor full aksesuarli gelecek 650 bin.
Amma daldan dala atladim Birazdan arifin manchestera attigi golden cikacam sanirim.
saygilar
Yaa işte bizim Clio da iyi güzel, motoru zaten renoların dci motoru meğer meşhurmuş nissan qashqai'lerde bile aynı motor varmış, dizel, torku yüksek büyükçekmece yokuşlarında sinir etmiyor, benim xmax gibi tırmanıyor, az yakıyor çok kaçıyor ama motor değil her şey. Yaz başında klima bi tuhaf çalışıyordu götürdüm gazı eksilmiş dediler gaz eklendi, yaa benim 2006 model toyota bile geçen yıl satana kadar hiç gaz eksilmemişti gayet güçlü çalışıyordu, ustaya benim yarisde klima gazı falan eksilme olmuyordu dedim o toyotaydı o başka bu başka bunlarda oluyor böyle dedi. Yani böyle ufak tefek kalite farkları gıcık ediyor.
-
24 Ağustos 2022, 10:28
#67
espresso adlı üyeden alıntı
Bizde geçen kasım ayına kadar 2006 yaris vardı. 2009da almıştık, 1.0 motorla dik yokuşu bırak normal yokuşlarda bile zorlanıyordu, otobanda gitmiyordu 120'ye çıkınca 4bin devri geçen motor sesi falan sanki uçacak dağılacak gibi geliyordu ama şehir içinde bize yetiyordu, zaten çok az yakıyordu. Ama çocuklar doğunca yetmeyey başladı, bagajı yok gibi, tatile giderken falan 2 saat neyi nereye sıkıştırsak diye tetris oynar gibi bagaj yerleştiriyorduk. bizde kaldığı 12 yıl ve 180bin km boyunca büyk arıza çıkarmadı, noral rutin bakımlar, arada baskı balata değişimi falan. Far ampulu bozulması bile nadir yaşadık.
Geçen kasım ayında artık bu eskiyen, bagajı olmayan arabayı değiştirelim dedik, galeride clio'nun SW modelini bulduk, dev gibi bagajı bütün kamp malzemelerini rahat rahat taşır, motoru da güçlü 90HP yaris'den sonra bize F1 aracı gibi geldi, yaris'i verip üzerine ekledik aldık. Ama kaç ay geçti hala kendi arabammış hissim yok, içinde güya yaris toyotanın en dandik modeliydi ondan daha dandik görüntüsü var, ama gidiyor, bizim bu yokuşlarda hiç zorlanmıyor hızlanıyor bile, torku yüksek, kocaman bagajla çocuklarla kampa gidince de rahat. ama işte habire ufak tefek bir şeyleri çıkıyor, yok klima gazı eksilmiş oluyor hadi sanayiye, yok triger seti denen bir şey varmış o değişiyormuş hadi sanayiye, stop lambası ampulu bozulur yaptırırsın başka ampul bozulur falan toyota'da alışık olmadığı bir ton küçük, aslında çok rahatsız etmeyen ama gıcık arızalar.
SW candır. Bu devirde çok zor ama ben de aracımı değiştirsem SW bir araç almak isterdim. Hele bir de çocuk varsa. O bebek arabasını bagaja tetris oynar gibi yerleştirmek sıkıntı oluyor.
Renault düşük hacimli motor konusunda çok iyi. Mercedes bile küçük hacimli motorlarını Renault' dan alır. Hele şu anda 1.33 lük motoru muhteşem. Hem yakıt hem de performans konusunda kendi sınıfında daha başarılısı yoktur herhalde.
-
24 Ağustos 2022, 11:08
#68
GoGi adlı üyeden alıntı
SW candır. Bu devirde çok zor ama ben de aracımı değiştirsem SW bir araç almak isterdim. Hele bir de çocuk varsa. O bebek arabasını bagaja tetris oynar gibi yerleştirmek sıkıntı oluyor.
Renault düşük hacimli motor konusunda çok iyi. Mercedes bile küçük hacimli motorlarını Renault' dan alır. Hele şu anda 1.33 lük motoru muhteşem. Hem yakıt hem de performans konusunda kendi sınıfında daha başarılısı yoktur herhalde.
Bizde çocuklar ikiz bir de.
Yaris varken çocuklar doğduğunda bebek arabası alırken ikiz bebek arabalarında çok model yok zaten seçenek fazla yok, bagaja hangisi sığacak diye deneyerek aldım, anca o zamanki en pahalı olan model sığmıştı. Hatta bebek arabasına da mı kasko yaptırsak bu ne pahalı demiştim. Küçük arabanın şu avantajı oldu, arka koltukta iki tane bebek koltuğu varken arabayla bir yere giderken akrabalardan büyükler bebek koltuklarını sökelim bagaja atalım diyemediler ben de onlara fazla açıklama yapmak zorunda kalmadım, bagajda yer yok malesef metrobüse götüreyim ben sizi önce demiştim.
Şimdi SW model araba aldık, ne büyük rahatlıkmış, arkada bagajda kamp malzemelerinin bir kısmı, kamp sandalyeleri masa falan sürekli duruyor, geriye de bir sürü boş yer kalıyor.
Motor zaten dizel DCI motor, 90HP gayet bana fazlasıyla yeterli geldi, 1000cc 3 silindirli atmosferik Yaris motorundan sonra bu acayip gidiyormuş dedim. 50cc motordan sonra MT7 sürer gibi oldum.
-
24 Ağustos 2022, 11:31
#69
hasmet adlı üyeden alıntı
F1 motoru bambaşka bir şey. Binek araca konan motorla karşılaştırnak bence aşırı saf bir yaklaşım. Yoksa evet mümkün, S2000 AP1'in ortalama piston hızı F1 motorlarına yakın, onun için silindir içi FRM kaplı. Gel gelelim bunun için F1 teknolojisi kullandık demek doğru ama bence gereksiz. Çünkü F1 motorunu F1 motoru yapan binek araçlara uygulanabilir ıvır zıvır teknoloji değil.
Hele hele motorun bariz hatalı dizayn ve üretiminin faturasını performansa çıkarmak tümden saçmalık. Sorun halledilebiliyor. İlgiliyseniz araştırıp okuyun. Halledince motor iyi çalışıyor. Lakin bunu sonradan bir ton para döküp müşterinin değil, baştan BMW'nin yapmış olması gerekir.
S2000 neden 2.2l oldu? Çünkü Amerika pazarı için tork yetersiz geldi. Onun için sadece Amerika pazarı için 4 yıl sonra hacmi 200cc yükselttiler. Japonya ve Avrupa için 2 litre hacim üretimi devam etti. Yanlış hatırlamıyorsam bundan 2 yıl sonra Japonya da 2.2 litre motora geçti. Avrupa hiç geçmedi.
NSX 1991'de çıktı piyasaya. O zaman BMW'nin hangi küçük coupe aracı 320 beygirdi?
Bugün Amerika'da aynı yıl ve aynı km'de V10 M5, S2000'den daha ucuz ikinci elde... Halbuki yeniyken M5 üç kat daha pahalıydı. Acaba niye?
Hasmet dinin imanın para olmuş dedirteceksin ama insana. Ya bana ne M5'le S2000'in fiyatından? S2000 alanlar ruh hastası ise biz ne yapalım? Türkiye'de bir ara inanılmaz paralara 1.6 vti'lar satıldı, ne yani çok matah bir araba mı? 1.6l 160hp ama fren mesafesi Şahin'den 1metre kısa. 20 yılına girmiş araçların bugün ne kadar para ettiğinden ne anlam çıkartılabilir Allah aşkına. Heralde daha çok kötü bir ESP sistemini 2006'da 2007'de ömrünün ortasında getiren S2000 ile davranışı ayarlanabilen elektronik desteklere sahip arabalar arasında yürütme maliyeti farkı olacak. E60 M5'i senin inatla kabul etmediğin sebeplerden ötürü yürütmek çok pahalı olduğu için ABD gibi işçiliğin pahalı olduğu yerde M5 pahalı.
NSX 1991'de çıktığında 250hp idi zaten E36 M3 1992 3.0l 286hp, 1995 3.2l 321hp, 1999 3.2l 343hp. Bu yıllar boyunca NSX de revizyon gördü, 250hp'den 290hp'ye çıktı. Hayır bu M3'ün daha üstün olduğunu falan göstermiyor, bu çay bardağından kaç hp çıkardık yarışını herkes bıraktı, Honda dahil. Sadece S2000'in 2.2l'ye çıkması mı olay? Honda gün geçtikçe bu agresif vtec geçişli devir çeviren motorlarından yıllarca eleştirilen daha BMW tarzı valf kontrolü yapan motorlara geçti. Bu BMW'nin daha iyi olduğunu falan da göstermiyor, firmaların tercihlerini öyle mutlak doğru en iyi diye kabul etmeyere gerek olmadığını gösteriyor. Honda'nın düşük hacimden yüksek güç çıkartma yolunu seçmesi mühendislik mükemmeliği bunu gerektirdiği için değil, Japonya'da hacme göre vergi alındığı içindi. Türkiye ve Japonya gibi pazarlar dışında da kimse Z4M veya Boxster gibi araçlara erişebiliyorken S2000 almadı. Bizim caddedeki çocukların avuntusu bu. Hiçbiri konuşmaz S2000'deki torsen lsd'yi,çay bardağından 120hp.
S85'in sorunlarını araştırıp okumaya bir hayli vakit harcadım ama F1 motoruyla alakası ne denildiği durumda söylenecek çok bir şey kalmıyor. Hayır 100bin km'yi içinde kutladığım daha motoru açılmamış M5'in varlığı da bir şey anlatmıyor. V10 motor nedir neden kimse kullanmıyor kısmında biraz bakınmak gerekebilir. AP1'deki F20 11.7 sıkıştırma ile çalışıyorken S85'teki V10 5.0 hacmiyle 12 sıkıştırmada çalışıyor
Otomobiller yağını suyunu koyayım da milyon km gideyim diye alınmıyor herkes tarafından. Neden Superduke yerine NT1100'e binmiyorsun bu durumda? O yüzden dedim, Passat'ın da çok hızlıları var.
S2000 ve NSX para verilecek tek otomobilleri Honda'nın, beğenmiyor değilim ben. Ama kalkıp S85'i BMW'ler sorunlu otomobiller diye anlatınca vallahi billahi gülümsüyor insan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
GoGi adlı üyeden alıntı
Renault düşük hacimli motor konusunda çok iyi. Mercedes bile küçük hacimli motorlarını Renault' dan alır. Hele şu anda 1.33 lük motoru muhteşem. Hem yakıt hem de performans konusunda kendi sınıfında daha başarılısı yoktur herhalde.
Mercedes bu anlaşmadan koşarak kaçtı ama.
Teoride iyi bir partnerlikti, BMW'nin PSA ile yaptığı gibi niyetlendiler.
BMW motoru neredeyse baştan yapmak zorunda kaldı.
Mercedes de cüzzamlı görmüş gibi kaçtı. Pek iyi sonuçlanmadı malesef bu evlilikler.
-
24 Ağustos 2022, 11:37
#70
espresso adlı üyeden alıntı
Bizde çocuklar ikiz bir de.
Yaris varken çocuklar doğduğunda bebek arabası alırken ikiz bebek arabalarında çok model yok zaten seçenek fazla yok, bagaja hangisi sığacak diye deneyerek aldım, anca o zamanki en pahalı olan model sığmıştı. Hatta bebek arabasına da mı kasko yaptırsak bu ne pahalı demiştim. Küçük arabanın şu avantajı oldu, arka koltukta iki tane bebek koltuğu varken arabayla bir yere giderken akrabalardan büyükler bebek koltuklarını sökelim bagaja atalım diyemediler ben de onlara fazla açıklama yapmak zorunda kalmadım, bagajda yer yok malesef metrobüse götüreyim ben sizi önce demiştim.
Şimdi SW model araba aldık, ne büyük rahatlıkmış, arkada bagajda kamp malzemelerinin bir kısmı, kamp sandalyeleri masa falan sürekli duruyor, geriye de bir sürü boş yer kalıyor.
Motor zaten dizel DCI motor, 90HP gayet bana fazlasıyla yeterli geldi, 1000cc 3 silindirli atmosferik Yaris motorundan sonra bu acayip gidiyormuş dedim. 50cc motordan sonra MT7 sürer gibi oldum.
Size saygım iki kat arttı. Biz bir taneyle zor uğraşıyoruz. Ama sevgileri de varlıkları da dünyalara bedel
Kazasız belası güzel günlerde kullanın. Nokta atış bir tercih olmuş.
Pazardan dolayı mı yoksa maliyetlerden dolayı mı bilmiyorum ama uzakdoğulular atmosferik motor üretmekte ısrar ediyorlar.
-
24 Ağustos 2022, 11:42
#71
SW araçlara devlet teşviği verilmesi lazım ya, sedan illetinden bu milleti başka türlü kurtaramayacağız.
Arada bir eski bir SW bakınıyorum kampa vurmak için, sonra mevcut RWD aracımla da gidebiliyorum diyip vazgeçiyorum :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
GoGi adlı üyeden alıntı
Size saygım iki kat arttı. Biz bir taneyle zor uğraşıyoruz. Ama sevgileri de varlıkları da dünyalara bedel
Kazasız belası güzel günlerde kullanın. Nokta atış bir tercih olmuş.
Pazardan dolayı mı yoksa maliyetlerden dolayı mı bilmiyorum ama uzakdoğulular atmosferik motor üretmekte ısrar ediyorlar.
sanırım bir tek Mazda kaldı direnen.
Şu an bence biraz tatsız bir zoraki geçiş dönemi yaşıyoruz. ABD öncülüğünde otomobillerin emisyonlarıyla kafayı bozmuş durumda Dünya. O otomobili üreten fabrikanın emisyonuna bakmıyorlar, kalkıp otomobillerin hem zevkini hem ömrünü yerle bir edecek işlere sokuyorlar firmaları. Mükemmel atmosferik motorlar yapmakla ün salmış firmalar turbo motorlarla oynuyorlar artık, hissiyat yerlerde. :(
Bir de elektrik furyası geldi başımıza, sanki hidrojenli motor yapılamamış gibi, doğanın ebesini belleyip elektrikli araçları çevreci diye yutturuyorlar.
Evet fosil bir yakıtı gündelik ulaşım araçlarında kullanmak çok saçma. Ama elektriği de böyle zararsız gibi lanse edip bol keseden saçmak da benzer saçmalıkta.
-
24 Ağustos 2022, 11:56
#72
espresso adlı üyeden alıntı
Bizde çocuklar ikiz bir de.
Yaris varken çocuklar doğduğunda bebek arabası alırken ikiz bebek arabalarında çok model yok zaten seçenek fazla yok, bagaja hangisi sığacak diye deneyerek aldım, anca o zamanki en pahalı olan model sığmıştı. Hatta bebek arabasına da mı kasko yaptırsak bu ne pahalı demiştim. Küçük arabanın şu avantajı oldu, arka koltukta iki tane bebek koltuğu varken arabayla bir yere giderken akrabalardan büyükler bebek koltuklarını sökelim bagaja atalım diyemediler ben de onlara fazla açıklama yapmak zorunda kalmadım, bagajda yer yok malesef metrobüse götüreyim ben sizi önce demiştim.
Şimdi SW model araba aldık, ne büyük rahatlıkmış, arkada bagajda kamp malzemelerinin bir kısmı, kamp sandalyeleri masa falan sürekli duruyor, geriye de bir sürü boş yer kalıyor.
Motor zaten dizel DCI motor, 90HP gayet bana fazlasıyla yeterli geldi, 1000cc 3 silindirli atmosferik Yaris motorundan sonra bu acayip gidiyormuş dedim. 50cc motordan sonra MT7 sürer gibi oldum.
Hayirli olsun abi,
Daha once haberim olsaydi.
Hyundai i30 sw
Kia rio sw önerirdim.
-
24 Ağustos 2022, 12:00
#73
killingroad adlı üyeden alıntı
...
Bir de elektrik furyası geldi başımıza, sanki hidrojenli motor yapılamamış gibi, doğanın ebesini belleyip elektrikli araçları çevreci diye yutturuyorlar.
Evet fosil bir yakıtı gündelik ulaşım araçlarında kullanmak çok saçma. Ama elektriği de böyle zararsız gibi lanse edip bol keseden saçmak da benzer saçmalıkta.
Katılıyorum, çare H2. Yani anlamak mümkün değil; evrendeki tüm maddenin %98'ini oluşturan bir elementi neden yakıt olarak kullanmıyoruz? Üstelik bunu yakmak atmosfere CO2 salmıyorken.
-
24 Ağustos 2022, 12:11
#74
levend84 adlı üyeden alıntı
Hayirli olsun abi,
Daha once haberim olsaydi.
Hyundai i30 sw
Kia rio sw önerirdim.
Bizim araba değiştirmemiz geçenn ekim ayında çok ani oldu. Beylikdüzündeki otopia adındaki galericiler avm'si bize yakın, bir pazar günü hanımla oraya gittik, ne varmış fiyatlar neymiş görelim dedik o arada uygun sayılabilecek fiyata (şimdiki fiyatların neredeyse yarısı) clio sportourer gördük 2018 model, neredeyse arabanın bir tek bagajına baktık sayılır, dev gibi bagaj görünce biz bunu alalım dedik, kesin galerici takasta bize geçirecek ama bizim arabayı satmaya çalışıp ölücülerle muhattap olmaktansa hemen değiştirelim dedik bizim arabayı 85bin'e saymışlardı, üstüne 90bin ekledik, hemen ertesi gün pazartesi krediyi ekip notere gidip değiştirdik arabayı.
Triger seti değişimi, akü değişimi, fren diskleri falan derken 15bin'e yakın masraf oldu ama iyi oldu. Yeni arabayla kışın hanım çocuklarla izci kamplarına gitti bir kaç defa uzun yol sayılır, gayet rahat oldu. Yaris ile iki depo benzinle gidip gelinen yere bununla bir depo ile gidip gelmesi de iyi oldu.
-
24 Ağustos 2022, 12:32
#75
killingroad adlı üyeden alıntı
SW araçlara devlet teşviği verilmesi lazım ya, sedan illetinden bu milleti başka türlü kurtaramayacağız.
Arada bir eski bir SW bakınıyorum kampa vurmak için, sonra mevcut RWD aracımla da gidebiliyorum diyip vazgeçiyorum :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
sanırım bir tek Mazda kaldı direnen.
Şu an bence biraz tatsız bir zoraki geçiş dönemi yaşıyoruz. ABD öncülüğünde otomobillerin emisyonlarıyla kafayı bozmuş durumda Dünya. O otomobili üreten fabrikanın emisyonuna bakmıyorlar, kalkıp otomobillerin hem zevkini hem ömrünü yerle bir edecek işlere sokuyorlar firmaları. Mükemmel atmosferik motorlar yapmakla ün salmış firmalar turbo motorlarla oynuyorlar artık, hissiyat yerlerde. :(
Bir de elektrik furyası geldi başımıza, sanki hidrojenli motor yapılamamış gibi, doğanın ebesini belleyip elektrikli araçları çevreci diye yutturuyorlar.
Evet fosil bir yakıtı gündelik ulaşım araçlarında kullanmak çok saçma. Ama elektriği de böyle zararsız gibi lanse edip bol keseden saçmak da benzer saçmalıkta.
mazda nin henuz Turkiyeye gelmemis, muhtemelen hic gelmeyecek skyactive x diye bi teknolojisi var. oda cok eneterasan birsey.
-
24 Ağustos 2022, 12:38
#76
Bence insan her çeşit motora binmeli tatmalı ..
-
24 Ağustos 2022, 14:20
#77
Cyan adlı üyeden alıntı
Katılıyorum, çare H2. Yani anlamak mümkün değil; evrendeki tüm maddenin %98'ini oluşturan bir elementi neden yakıt olarak kullanmıyoruz? Üstelik bunu yakmak atmosfere CO2 salmıyorken.
Hidrojen çok ama serbest halde değil. Su çok sağlam bir bileşik. Yakmak CO2 salmıyor, aynı elektrik gibi, peki ya üretmek? Benim bildiğim elektroliz bir yöntem, o da elektrik harcıyor. Başka hangi yöntem var temiz olan?
-
24 Ağustos 2022, 14:50
#78
hasmet adlı üyeden alıntı
Hidrojen çok ama serbest halde değil. Su çok sağlam bir bileşik. Yakmak CO2 salmıyor, aynı elektrik gibi, peki ya üretmek? Benim bildiğim elektroliz bir yöntem, o da elektrik harcıyor. Başka hangi yöntem var temiz olan?
Nükleer enerjiyi H2 üretmek için kullanabiliriz sanki. (Ya nükleer enerji lazım ya da nüfus azalması, ikisi de bir şekilde aynı kapıya çıkacaktır zaten... ) Ağır veya toplu nakliyat dışında tüm araçların elektrikli olacağı bir gelecekte bunlara temiz bir şekilde elektrik nasıl yettireceğiz + elektriği nasıl depolayabileceğiz?
-
24 Ağustos 2022, 15:33
#79
Ful elektrik çok iyi bir çözüm değil gibi şu an. Geçici bir çözüm olsa da hibrit araçlar fena değil. Çok daha az yakıyor. Kendi ürettiği elektriği kullanıyor. Bulabilseydik yeni arabayı hibrit alacaktım. Fiyat farkı çok değil. Hemen hemen her popüler aracın hibrit versiyonu mevcut.
-
24 Ağustos 2022, 16:10
#80
Cyan adlı üyeden alıntı
Katılıyorum, çare H2. Yani anlamak mümkün değil; evrendeki tüm maddenin %98'ini oluşturan bir elementi neden yakıt olarak kullanmıyoruz? Üstelik bunu yakmak atmosfere CO2 salmıyorken.
Depolaması zor ve çok riskli.İçten patlamalı motorlarda kullanıldığında benzine göre çok verimsiz.Ama hala hidrojenli motorlar üstüne çalışanlar var.Mesela Yamaha'nın Toyota için geliştirdiği hidrojenli V8 motor yakında araçlarda kullanılmaya başlayacak.Herşeye rağmen yine de potansiyel var.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)