Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Motosikletinden memnun oldugu halde model yukseltme ihtiyaci duyanlar

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    On küsür yıldır California da satılıyor Honda Clarity. Toyota'nin da bir modeli çıktı. Hepsi fuel cell kullanıyor.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    06 Temmuz 2015
    size bir sorum var net cevaba gerek yok ortalama olarak 800cc 75hp bir motorun arabada motor ve beygir karşılığı nedir? 200kg bir motor. beygiri 3le çarpınca farazi bir beygir çıkar diye bir bilgi vardı bir yerde ama doğru mu bilemedim

  3. #83

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Alıntı Bunekiya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size bir sorum var net cevaba gerek yok ortalama olarak 800cc 75hp bir motorun arabada motor ve beygir karşılığı nedir? 200kg bir motor. beygiri 3le çarpınca farazi bir beygir çıkar diye bir bilgi vardı bir yerde ama doğru mu bilemedim
    75hp motorun 0-100 hızlanması tahmini 3.5-4 saniye civarıdır. Bu hızlanmayı veren otomobiller 400bg civarında oluyor.

  4. #84
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Bunekiya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size bir sorum var net cevaba gerek yok ortalama olarak 800cc 75hp bir motorun arabada motor ve beygir karşılığı nedir? 200kg bir motor. beygiri 3le çarpınca farazi bir beygir çıkar diye bir bilgi vardı bir yerde ama doğru mu bilemedim
    kg başına düşün beygir i hesapla misal motosiklet 200 kg 100 hp 2 kg ye 1 beygir düşüyor araba 1400 kg 150 hp araba da da 9.3 kg 1 beygir denk geliyor tabii burada tork ta önemli 0 dan 100 e çıkarken motosikletin kg avantajı varken arabalar motosikletlere göre daha az yakıyor

  5. #85

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Bunekiya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size bir sorum var net cevaba gerek yok ortalama olarak 800cc 75hp bir motorun arabada motor ve beygir karşılığı nedir? 200kg bir motor. beygiri 3le çarpınca farazi bir beygir çıkar diye bir bilgi vardı bir yerde ama doğru mu bilemedim
    Gücun agirliga orani da önemli.bu oran arac ruhsatlarinda yazar.

    75hp bir motorun arabada karşiliği muhtemelen 450-500hp

    Şöyle bir durumda var,450hp lik bir arac,uzunda 75 hp lik makinayi her türlu harcar,ama 75 hp lik motosiklet serilik ve atak bakimindan o arac gibi davranabilir.

    Carwow da,s1000rr,h2,ducati ile 800-1000hp+ lik spor araclarla drağa kalkiyorlar.

    https://youtu.be/cpx4ZdTMmbE

  6. #86

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum, çare H2. Yani anlamak mümkün değil; evrendeki tüm maddenin %98'ini oluşturan bir elementi neden yakıt olarak kullanmıyoruz? Üstelik bunu yakmak atmosfere CO2 salmıyorken.
    Buna cevap yazarsam komplocu hissedeceğim kendim, ama öyle yani.
    Hidrojen hem çok daha zararsız, hem de içten yanmalı motor yakıtı olarak kullanılabiliyor yani bütün apaçi duygularımızı da tatmin etmeye devam edebiliyoruz. Ama yanaşmıyor işte sektör. Almanlar elektrikten uzak durup Hidrojen'e yürümek istemişlerdi, BMW 745h çıkarıp Brad Pitt'e falan vermişti.
    Sonra Kaliforniya'nın bir yasasına baktı, ertesi gün BMW ile MB anlaşma imzaladılar elektriği birlikte geliştirmek için zira o sırada büyük bir argeleri hala hidrojendeydi.
    Yalnız otomobil üreticilerinin de işine geliyor, binlerce parçadan oluşan manyak işi içten yanmalı motorlar yerine basit elektrik motorları.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depolaması zor ve çok riskli.İçten patlamalı motorlarda kullanıldığında benzine göre çok verimsiz.Ama hala hidrojenli motorlar üstüne çalışanlar var.Mesela Yamaha'nın Toyota için geliştirdiği hidrojenli V8 motor yakında araçlarda kullanılmaya başlayacak.Herşeye rağmen yine de potansiyel var.
    Benzini depolaması risksiz mi? Kıçımızın altında patlamaya hazır bombalarla geziyoruz..

    Şİmdi teknik bir hata olmasın, hidrojenin patlayıcılığı ile benzinin yanıcılığı arasındaki farka hakimim. Ama bu 60-70 litre benzin ile gezmemizi güvenli yapmıyor. Sadece yıllar içerisinde olan kazalarla güvenli hale getirildi. Otomobili geçtim biz kucağımızda yakıt topuyla motor sürüyoruz =) Geçen Pazar piste çıkmadan önce motorun deposundaki benzinin birazını çekip tekrar doldurdum bişeylerle uğraşıyordum, yeni aldığım serumdan geçen ilk 100-200ml yakıtı geri doldurmadım depoya toz vardır vs diye, onunla site dışında boş alanda arkadaşımla biraz eğlenelim dedik. Benzini asfalta dökmüştük öylesine, 20cm yakınında ateşle oynamam yetti, deli gibi parladı bir anda sıfır temas, sadece benzinin buharından. Yani benzin de çok tehlikeli bişey ama gayet güzel taşıyabiliyoruz. Doğru düzgün yatırım ve teknoloji gelişimiyle bu da çözülür.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

    Alıntı Bunekiya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size bir sorum var net cevaba gerek yok ortalama olarak 800cc 75hp bir motorun arabada motor ve beygir karşılığı nedir? 200kg bir motor. beygiri 3le çarpınca farazi bir beygir çıkar diye bir bilgi vardı bir yerde ama doğru mu bilemedim
    Böyle bir karşılık yok, asla da kurulamaz.
    Motosikletin 100-200kmh performansına mı dnek otomobil arayacağız mesela? Örneğin bir araba 100-200kmh'de motosiklet ile denk gidiyorsa, çok büyük ihtimalle hemen ardından kötü şekilde üzecektir motosikleti
    Bir tane örnek mesela, bende XJ6F varken arkadaşımın Cayman'ı ile denemiştik. 80 ve 100kmh'den bastık arka arkaya. Eğer aynı anda basabilirsek yaklaşık 190kmh'ye kadar falan önde kalmayı başarıyorum, 100-200kmh süre olarak da daha kısa sürede alıyorum, ama ben 200'e çıktığımda Cayman arkadan çok ayıplı şekilde geliyor oluyor. (Eski Cayman, 2.9l 265hp) Benim ağırlığımın da motorun performansına negatif etkisi olduğunu unutmamak lazım, yani 78hp XJ6F 100-200'de 1200küsür kg 265hp bir araçtan biraz hızlı, ama olur da otobanda denk gelir mesela 160'ta basmaya başlarsak işin rengi çok değişir

    Ağırlık güç oranı önemli ancak burada unutlan şey, ağırlık güç oranı aynı olan araçlardan ağır olan gücü de yüksek olan günün sonunda kazanmaya daha yakın oluyor, genelde. Son hız olarak da otomobiller hızlanma performanslarına göre daha yüksek son hıza sahip oluyorlar. Supersport veya deli bozuk tur motorlarına binmedikçe özellikle otoyollarda ciğerli otomobillere dikkat etmek lazım =)
    800cc 75hp bir motorum var hangi arabaları güvenli şekilde hedef olarak seçebilirim demek istiyorsan :D 300hp'ye kadar arabalarla yürürsün normal hızlarda (<200kmh) Arabaların da ağırlığı önemli tabii, 1600kg 300hp araba var, 1200kg 300hp araba var. O yüzden öyle motor 80hp ise arabanın 340hp'sine kadar gideri var diye bi hesap yok.


5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)