300'le giderken kol çıkardığı söylenen Aprilia kol da çıkarmıyor ya, çok yazıp çizmek istemiyorum o konuda aslında, ama biraz bilinmeyen detaylar var motorun eski sahibi tek ayak üstünde yalan söylediği, videosuna yapılan yorumları sildiği için, veya instagramından sildiği içerikler de olduğu için.
Ama işin bilinmeyen tarafı o motosiklet (haklı şekilde) garanti dışı bırakılacakken Aprilia Türkiye'nin, Aprilia İtalya'dan bilgi saklayarak müşteriyi garanti kapsmında tutması ve sandık motor önermesi gibi bir durum da söz konusu.
Gayet kanunen o motor garanti dışı bırakılırdı ve tek kelime edemezdi kimse mahkemede falan, hayır egzoz falan değil konu. Ama Aprilia Türkiye motorun sahibi bunu yaşamasın diye, o videolar çekilmeden çok önce sandık motoru onayladı.. Yaptıkları yanlış buymuş galiba :D
Ayrıca bu durumda yeni motosiklet talebini ben biraz işgüzarlık görüyorum üzgünüm. Ortada ne ECU ne amortisör ne şase, motor bloğu dışında hiç bir problem yokiken firma neden komple yeni araç versin? Mercedes'te olduğu gibi burada da komple araç değişimi bizim bence çok zor kazanan insanlar olduğumuz için fazlasını istiyor olmamız.
Defalarca yazdım Aprilia Türkiye'yi savunmak gibi bir amacım yok umrumda da değil, o yüzden çok çok girmiyorum konuya, ama o iş öyle anlatıldığı gibi değil ve burada Aprilia Türkiye başka hiçbir distribütörün yapmadığını yaptı. Benzer konu şu an bir kaç MT09'da söz konusu, motorlar açılıp tamir ediliyor. Ducati'de Multi V4'lerde recall yedi conrod'lardan ötürü, motorlar italya'ya gitti açıldı parça değiştirildi. Benzeri bir kaç S1000RR!da oldu, motorlar tamir edildi. Benzeri Ducati'de oldu, bir Diavel sahibinin cebinden 50bin TL çıktı, Ducati bir kısmını üstlendi sadece hasarın. Umrumda değiller, ama Aprila Türkiye'nin hakkı yendi bu konuda, doğrusu da bu işin.
Pahalı ürünlerin aynı şekilde servisi de bu fiyata yakışır şekilde vermesi gerektiğine kesinlikle katılıyorum. Bir örnek vereyim, 2008'de bir Samsonite bavul aldım kabin boyu, eh fiyatı malum yani. Neyse 6-7 sene geçti, bunu fermuarı açıldı, ben de aldığım yer dışında bir Samsonite bayisine gittim, ne faturam var ne bişeyim. Aldılar bavulu, fatura falan yok dedim, tamam ürün orijinal belli dedi ve aldılar. Tamir edip gönderdiler, itiraz ettim, dedim penseyle ben de tamir ederim, geri yolladım, fermuarı söküp yeni fermuar taktılar. Tekerleklerden de ses geliyordu dediler ve ücretsiz onu da değiştirmişler. Tek kuruş da ödemedim çıktım. Olması gereken bu. Burada bana hakkım olmayan şekilde yeni bavul verilsinler falan istemiyorum, kalkıp bavulun faturasını istemediler benden, garanti süresi demediler, az sayıda satılan bir şey.
Benzeri bir olması gereken örneği vereyim. Sene 2005.. ipod'um bozuldu, o zamanlar Apple Türkiye yok Bilkom'a götürdüm, ne faturası var yanımda ne de Garanti Belgesi denen garabet şey. Seri nosunu girdi sisteme, tamam resmi ithalat dedi, aldı ürünü yaptı verdi gitti. Bu kadar. Olması gereken fiyata yakışır servis kalitesinden benim beklentim bu. Gidiyorsun başka markaya sene 2022 diyor ki garanti belgesi nerde.. Ebenin...
Ama bunu otomobil, motosiklet gibi şeylerde yapmak bu kadar mümkün değil zira inanılmaz bir suistimal de söz konusu ve tabii ki maliyetler de çok başka. LR konusunda bir şey diyemeyeceğim, airbag'lerin açılma garantisi olduğunu sanmıyorum. Çok ağır gelebilir bu söylediğim ama, airbag'lerde yazan SRS zaten onun bir yardımcı sistem olduğunu söylüyor. Açılması gerkeiyordur belki, ama dedim ya elektronik diye.
Araba karar veriyor airbag lazım mı bu kazada değil mi diye ve bunun da kanunen bir bilirkişi ile "açılması gerekirmiş ama açılmamış" denebilecek bir sistem olduğunu da sanmıyorum peki Tamamen tahmin bu dediklerim tabii.