Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

10w30 mu 10w40 mi ? Sicaklarda nicin kalin yag kullanilmali ?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün yağların ısındıkça vizkozitesi düşüyor.İkinci rakam yüksek olan sıcaklığa karşı vizkozitesini daha iyi koruyor.
    = Viskozite indeksi

    Ben de anlatmaya çalıştım yukarıda ama okunmuyor sanırım.
    Thracian ve Cyan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suan anladiklarim Soyle;

    10w30 ve 10w40 arasinda ilk calistirmada hicbir fark yok. Cunku 2 side 10 ile basliyor.

    yalniz 10w40 daha yuksek sicakliklara kadar viskozitesini koruyor. 10w30 digerine gore daha dusuk sicakliklarda inceliyor.

    Honda muhendisleri 10w30 tavsiye ederken, motor isininca yagin incelmesini istiyor olamazmi?

    Yani belkide adamlar 10w30 yazdigina gore, demekki yag incelsin istiyor olamaz mi?

    Ciddi soruyorum bu arada
    Gelişen ve hassaslaşan üretim teknolojileri nedeni ile silindir ve piston arasındaki farklar azaldı.Bu yüzden yeni teknoloji ile üretilen motorlar daha ince yağ ile çalışabiliyor.Eski teknoloji ile üretilmiş ve 10W40 yağ tavsiye edilen bir araca 10W30 koyarsanız yağ yakabilir.Buna ek olarak Euro normlarından dolayı yakıt tüketimini ve dolayısı ile emisyonu düşürmek için firmalar ince yağ kullanmaya başladı.İnce yağ yakıt tüketimi biraz düşürüyor.Aslında sizin de dediğiniz gibi Honda mühendisleri motorlarının ince yağ ile çalışmasını istiyor.
    espresso ve Mr.wind bunu beğendiler.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  3. #43

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıvıların ısındıkça vizkozitesi azalır.Eğer ısındıkça vizkozitesi yani akışa karşı gösterdiği direnci arttıracak bir katkı maddesi bulursanız Nobel ödülü alırsınız.

    Farklı yağların sıcaklığa bağlı vizkozite tablosunu bir göz atalım.Gördüğünüz gibi bütün yağların ısındıkça vizkozitesi düşüyor.İkinci rakam yüksek olan sıcaklığa karşı vizkozitesini daha iyi koruyor.Örnek olarak 100 dereceye gelindiğinde 5W50 nin vizkozitesi 5W40 tan çok daha yüksek.

    https://www.penriteoil.com.au/assets...mgs/aSZ9QeGTRj

    Bunun yanında 5W40 ile 10W40 ın çalışma sıcaklığında vizkozitesi tamamen aynıdır.Ama farklı katkı maddeleri sayesinde soğukken 5W40 ın vizkozitesi 10W40 a göre daha azdır.

    Şimdi bu rakamlar tam olarak ne diye soracaklar olursanız ; Bu rakamların herhangi bir birimi yok.SAE diye bilinen The Society of Automotive Engineers Türkçe adı ile Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği'nin motor yağlarının yağları sınıflandırmak için kullandıkları rakamlar.Viskozite ile ortantılılar ama tam olarak bire bir viskoziteyi belirtmiyor.
    Evet haklısınız, mutlak değer olarak bakınca ısındıkça viskozite düşüyor. Hatalı anlamışım, benim yanlışım; düzelttiğiniz için teşekkür ederim. (Katkılar viskoziteyi mutlak olarak değil bağıl olarak artırıyormuş...)

    Ben de sizdeki bir yanlış algılamayı düzelteyim:
    Yukarıda görüldüğü gibi katkı maddeleri bu düşmenin derecesini azaltarak yüksek numaralı yağın düşük numaralı yağdan daha az incelmesini sağlıyor. Yağın asıl / baz viskozite değeri küçük olan sayı, büyük olan sayı da "eklenen polimerler sayesinde" ısındığında hangi viskozitedeki bir yağ gibi davrandığı. 10w-30 bir yağda baz viskozite SAE 10, ısındığında SAE 30 bir yağ gibi davranıyor, yani daha kalın bir yağ gibi oluyor. Katkılar yağı inceltmiyor yani. Aslen 5w-40 ile 10w-40 arasında baz yağda fark oluyor.
    Thracian bunu beğendi.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Arkadaslar,olayi cok pis yerden yakaladim,yabanci forumlarda yazan cocuklar hakliymis lan..cok sasiracaksimiz bence

    2005 st1300 paneuropean owner manueli buldum,google dan sizde bulabilirsiniz.

    Yagla ilgili sunu vermis




    Sonra gittim 2006 st1300 manuel i buldum orda yazan ise su!



    Noldu Honda ,bir yilda komple motoru mu yeniledin naptin ! Bir onceki yil icin ortam sicakligina gore yag degeri verirken sonraki yil 10w30 demis gecmis,hos degil.

    Arkadaslar bu iste bir is var bence..

    Bundan sonra kesinlikle ortam sicakligini dikkate aliyorum..

    Su yazilanlardan sonra akdenizde 10w30 kullanan yanar

  5. #45
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar,olayi cok pis yerden yakaladim,yabanci forumlarda yazan cocuklar hakliymis lan..cok sasiracaksimiz bence

    2005 st1300 paneuropean owner manueli buldum,google dan sizde bulabilirsiniz.

    Yagla ilgili sunu vermis

    https://i.ibb.co/rM3DKny/Capture.jpg


    Sonra gittim 2006 st1300 manuel i buldum orda yazan ise su!

    https://i.ibb.co/b5sT6QP/Capture2.jpg

    Noldu Honda ,bir yolda komple motoru mu yeniledin naptin ! Bir onceki yil icin ortam sicakligina gore yag degeri verirken sonraki yil 10w30 demis gecmis,hos degil.

    Arkadaslar bu iste bir is var bence..
    2006'da Euro 2 den Euro 3 e geçildi.Belki ondan olabilir.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2006'da Euro 2 den Euro 3 e geçildi.Belki ondan olabilir.
    https://www.aecc.eu/wp-content/uploa...motorcycle.png
    Abicim zaten onu diyorlar,motorda bisey degismeden sirf emisyon zimbirtsi nedeniyle honda bunu yapiyor diye.ben bunu hos bulmadim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------

    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suan bildigimi de unutmus durumdayim.

    Matematik dersinde fonksiyonlari ilk gordugumde hissettigimi hissediyorum
    Ahaha kimkocu selaminin mesajindan sonra ben de bi dagildim yalan yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------

    Nikiii,bugune kadar kimseye like vermemisin hayirdir sen artist misin

    Gordugun gibi olayi cozdum,bunun serefine ilk like ini benimle paylasir misin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su da mi sizsiniz? Hep bir polemiklere giriyorsunuz anlasilan. 2007'de 28 yasindayim demissiniz, demek ki su an 43 yasindasiniz, iyi bari ben kurtardim yeniyetme degilmisim.

    https://i.hizliresim.com/c7gso50.png
    Afferin gurcan arada guzel seyler yakaliyosun tebrik ederim

    Bu mesaji bulmak zor is bence.

    Bu arada birilerini like lamisin,blogu kaldirdin galiba ajshaha

    Ya da once like verip sonra yine mi blokluyon ssdsdsd

    Cok cocukca isler yapıyosunuz farkindasindir umarim
    Mr.wind bunu beğendi.

  7. #47
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Hattoricim ben adamın aklını alırım, ama ahını almam.

  8. #48
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Putolayn 1, Iphone 2, Liki Moli 3. Gerisi belirlesin sıralamayı. Neyse.



    İstanbul için sanırım 10w40 kullanmak ideal. En soğuk gördüğü -5 -7 taş çatlasın onda da motosiklet ile çıkılamıyor. Genellikle motosikletin kullanılabildiği hava şartlarında sıcaklıklar +7 ile +35-36 arası oluyor. Motosiklet üreticilerinin ve yağ üreticilerinin verdiği biglilere bakınca zaten 10w40 kullanmak ideal.


    Hondanın kendi içindeki ürünlerine tavsiye ettiği değeri bilemem. Sanırım hava koşullarını karşılıyor ise kullanırdım yoksa yine sıcaklığa göre seçim yapardım. Adana ile istanbul bir mi mesela?


    Bakımları aksatmayıp adam gibi yaptıktan sonra yağın visko değeri falan ince detaylar. Tabii dikkat etmek lazım ama millet bakım yapmadan biniyor altındaki motosikletlere resmen.

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Putolayn 1, Iphone 2, Liki Moli 3. Gerisi belirlesin sıralamayı. Neyse.
    Ya sanki bilimsel bir deney yapmisinn da siraliyosun.

    Konu bu degil zaten de en son putoline koysn kafami mikem.

    Gittik aile sirketinin yaginin koyduk motora..dev gibi castrol,shell olmadi honda nin kendi yagi varken neden boyle amatorluk yaptim anlamiyorum

    Haaa bi sorun hissetmiyirum ama ne kadar kaliteli ciddi suphem var

  10. #50
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....motorda birşey değişmeden sırf emisyon zımbırtısı nedeniyle Honda bunu yapıyor....
    Değişiklik olmadığını nasıl düşünürsün her bir emisyon seviyesinde ciddi farklar var , hele 1,2,3 arasındaki fark çok daha yüksek seviyededir , sadece daha akışkan yağ kullanarak emisyonlara adapte olamazlar herhalde , yağ pompasından tut krank yataklarının kalınlık ve malzemesine kadar birçok değişiklik vardır ama en büyük fark egzoz sistemindedir , zehirli gazları daha çok ve çabuk süzebilmesi için katalitik konvertorler çok daha yüksek ısıya ihtiyaç duyuyor , artan güçlere rağmen fakirleşen yanma odalarıyla beraber bu sebeplede motorlar yıllar öncesine göre artık çok daha yüksek ısıda çalışıyorlar , sentetik yağlar normal şartlarda yağ filmi kopmadan bu ısılarda çalışmaya devam eder bu kadar endişelenmeye gerek yok..yahu bu kadar endişeli insanlar motosiklet gibi tehlikeli bir şeye nasıl biniyor anlamıyorum , Hırbo motorun içindeki yağı düşüneceğine kendini düşün birazda , şort gömlek binme şu merete :D
    espresso, Cyan ve Mr.wind bunu beğendiler.

  11. #51
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değişiklik olmadığını nasıl düşünürsün her bir emisyon seviyesinde ciddi farklar var , hele 1,2,3 arasındaki fark çok daha yüksek seviyededir , sadece daha akışkan yağ kullanarak emisyonlara adapte olamazlar herhalde , yağ pompasından tut krank yataklarının kalınlık ve malzemesine kadar birçok değişiklik vardır ama en büyük fark egzoz sistemindedir , zehirli gazları daha çok ve çabuk süzebilmesi için katalitik konvertorler çok daha yüksek ısıya ihtiyaç duyuyor , artan güçlere rağmen fakirleşen yanma odalarıyla beraber bu sebeplede motorlar yıllar öncesine göre artık çok daha yüksek ısıda çalışıyorlar , sentetik yağlar normal şartlarda yağ filmi kopmadan bu ısılarda çalışmaya devam eder bu kadar endişelenmeye gerek yok..yahu bu kadar endişeli insanlar motosiklet gibi tehlikeli bir şeye nasıl biniyor anlamıyorum , Hırbo motorun içindeki yağı düşüneceğine kendini düşün birazda , şort gömlek binme şu merete :D
    Eyv dusunmen sevindirdi.Ama sen daha riskli taraftasin,full ekipman giyinmen iyi guzel fakat hizli suruyosun.ya kopek atlasa onune yaaa..goldwing i ilerde beklemek iyi hissetirebilir ama bunlari da hesap etmek laxim

    https://www.st-owners.com/forums/thr...hanges.164638/

    Ben bu konularda seninle asik atamam tabiki de, bakiyirum hp bile ayni sanki..sadece egzoz sistemiyle halletmisler bence :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------

    1261 cc den 1300 olmus.Motor degismis :(

    Fikrim degisti biraz simdi ibre 10w30 dondu. bu internette yazilanlsra da guven olmuyor yas.

    https://hondanews.com/en-US/powerspo...specifications

    Edit:

    Burda da 1261 diyor puhhh allah cezanizi versin adam gibi bilgi bulmak ne kadar zor ya

    Bence yazin 10w40 iyidir,bu kadar insan yaniliyor olamaz

  12. #52
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya sanki bilimsel bir deney yapmisinn da siraliyosun.

    Konu bu degil zaten de en son putoline koysn kafami mikem.

    Gittik aile sirketinin yaginin koyduk motora..dev gibi castrol,shell olmadi honda nin kendi yagi varken neden boyle amatorluk yaptim anlamiyorum

    Haaa bi sorun hissetmiyirum ama ne kadar kaliteli ciddi suphem var
    Hep Türkiye de mi aile şirketleri kazansın? Biraz da gevur kazansın yahu. Ne öyle kodaman, dünyayı yöneten şirketlerin yağlarını alayım. Zaten ne kadar dönüp dolaşsamda 15 binde servise gidince yamalube koyacaklar :D

  13. #53

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ kalınlığının hava sıcaklığı ile olan derecesi sadece motosikletler ile mi sınırlı ayrı konu.

    Arabalar yaz/kış, eski yeni paso 5/30 kullanıyor. 10/40 kullanan baya az.
    Otomobil endüstrisi motosikletten daha sert bir şekilde tüketim/emisyon değerlendirmesine sahip, tüketicileri tarafından. Bu yüzden garip garip düşük viskozitede yağlar kullanabiliyorlar. Benim arabaya tüm servisler 5W-30 koyuyorlar, ben bakım paketi bittikten sonra sürekli 5W-40 kullandım. Tabii ki kafama göre değil, 5W-40 da zaten kitapçıkta verilen yağlar arasında. Yazın ben Girit'e gittim mesela bu arabayla, 48c'de xW-30 yağ ile turbo araba sürmek istemem.

    Alıntı Atacan KSK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda, BMW'yi bilmem ama Ducati'deki arkadaşlar arge'yi yapıp kullanma klavuzunun 247. sayfasına koymuşlar

    Ducati prescribes the only use of SAE 15W-50/JASO MA2 oil and recommends the use of Shell Advance DUCATI 15W-50 Fully Synthetic Oil.
    Recommend'lerini yerim ben onların ya
    15W-50 dediyse 15-50'dir elbette buna zırnık itirazım yok. Marka önermelerine takıntım.



    Birden fazla viskoziteyle çalışabilecek / çalışması gereken bir motor tasarımı varsa, tommy'nin koyduğu görseldeki gibi zaten fabrika bunu belirtir. Şu anki motorum dümdüz 10W-50 öneriyor, kimsenin hele İstanbul'daki sıcağı söyleyip 60 koymasına gerek yok mesela.


    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şakır şukurdan kasıt 10w30 yağın 35 derece üzeri sıcaklıkta 10w viskoziteyi korumayaması daha da incelmesinden ötürüdür, 10w30 yağ kışın daha iyidir ama yazın 10w40 yağ yüksek sıcaklıkta 10w viskoziteyi daha iyi koruyabilir.
    Tam da öyle değil. 10W-35'i ikiye ayıralım.
    10 yağın soğukken sahip olduğu viskozite, 35 ise sıcakken sahip olduğu viskozite.
    Soğuk ne kadar soğukta peki? Onun detayları için SAE tablolarına bakılabilir. https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J300
    Sıcakkenki ise sabit, 100 santigrat derecedeki viskozitesini veriyor. 30 viskoziteye sahip bir yağ, 40 viskozite yağdan %25 daha az viskoziteye yani kabaca "yapışma, sürtünme" gücüne sahip, yani görevini yapabilme kapasitesi gibi tarzanca çevirilebilir.
    Temel prensibe itirazım yok tabii ki. 40 daha sıcak havalara dayanabilir. Ben İstanbul'da yaşıyorum ve kullandığım motor zaten 10W-50 ama mesela bir tur motorum olsa ben güneye falan da çok inerdim, otobanlarda da sıkıştırırdım ve eğer kitapçık izin veriyorsa 40 yağ kullanırdım.

    Yapılmaması gereken daha anlamsız şey ise ilk soğuk viskozite W değerini yükseltmek. Soğukken daha zor hareket eden (daha yüksek viskoziteye sahip çünkü) yani motor ısınana kadar her yere daha zor ve geç ulaşacak yağa geçmenin hiç bir faydasını düşünemiyorum.

  14. #54
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Yanlış Mesaj

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin gibiler de bitmiyor ona ne yapicaz?

    -Eski motorcuyum hölölö
    -Biz daha iyiyiz okuruz gezeriz ne varsa eskilerde var hölölö

    Sanane eski motorcu okuyorsan oku okumuyorsan okuma. Ne diye gelip burda mis gibi konunun icine siciyorsun?
    Sen daha dünyada Yokken ben adını bile duymadığın CB One ile geziyordum. Hayatında bir 4 silindir Japonun gaz koluna elini sürmemiş insanlar gelip burada yağ tartışıyor.
    Old Style

  15. #55
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış Mesaj

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------



    Sen daha dünyada Yokken ben adını bile duymadığın CB One ile geziyordum. Hayatında bir 4 silindir Japonun gaz koluna elini sürmemiş insanlar gelip burada yağ tartışıyor.
    Bence ilk mesajin trolluk degildi,ama simdi goruyorum ki isi trolluge vurdun, afferin

    Bari su motosikletini degistir,ne o oyle forza 250 falan,yakisiyor mu sana ? yaz oraya bi Rc30

  16. #56

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence ilk mesajin trolluk degildi,ama simdi goruyorum ki isi trolluge vurdun, afferin
    Sen nasıl bir "Gate Keeper"sın? Matrix'teki Nebuchadnezzar'ın içindeki programcı mısın nesin sen?

  17. #57
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen nasıl bir "Gate Keeper"sın? Matrix'teki Nebuchadnezzar'ın içindeki programcı mısın nesin sen?
    Valla ikinci filmi bir kez,digerlerini hic izlemedim.mesajinda bir gonderme var sanirim ama ben anlayamadim

    İns kotu bisey dememisindir angrybird

  18. #58

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ikinci filmi bir kez,digerlerini hic izlemedim.mesajinda bir gonderme var sanirim ama ben anlayamadim

    İns kotu bisey dememisindir angrybird
    Çipetpet olsan, senin kalbini kırmam hırbocuğum. Forum bir yana sen bir yana.

    Bu arada Nebuchadnezzar filmin 1. ve 2. serisinde de gözüküyor. İnceden trole sarılma

  19. #59
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çipetpet olsan, senin kalbini kırmam hırbocuğum. Forum bir yana sen bir yana.

    Bu arada Nebuchadnezzar filmin 1. ve 2. serisinde de gözüküyor. İnceden trole sarılma
    Simdi baktim geminin adiymis nasil hatirlayim simdi bu ayrintiyi

  20. #60
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen nasıl bir "Gate Keeper"sın? Matrix'teki Nebuchadnezzar'ın içindeki programcı mısın nesin sen?
    Bence merovingian a daha çok benziyor hırbocuğum. Şaka bir yana yabancı forumlarda honda motorlar için herkes 10w30 öneriyor ve kullanıyor. Firmanın tavsiyesi de bu yönde ki Japonya yazın Türkiye den daha sıcak pasifikte olduğu için. Orada sorun çıkarmayan yağ burada hiç çıkarmaz sıcaklıktan kaynaklı. Ve uero normlarının arasında müthiş farklar var motor yağının viskozitesinin bu yüzden düşürüleceğini sanmam. Ben artık 10w30 kullanırım yaz kış.
    Cyan bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)