2.el fiyatlarının gerçek dışı olması
Reklamlar
-
17 Ağustos 2022, 12:19
#41
logaritma adlı üyeden alıntı
Hep ekstrem örneklerde geziyorsun ben annes burger tanımam .. kendi ülkemdeki yanımdaki oturup kalktığım Ali Veli Ahmet Mehmet tanırım dünyada illaki vardır da dünyadan banane biz Türkiye de yaşıyoruz orta asya Amerika da değil ..
Beni kendi ülkem kendi insanım ilgilendirir bu yaşıma kadar 200 bin km üstü motor görmedim gören vardır belki ben görmedim çevremde çok geniştir zamanında festivaller kortejler uzun yol sürüşlerine katılmış biriyim görmedim …
Motor kitler motor gömlek çatlatır motor krank kırar motor conta yakar motor yatak sarar illa ki ve illaki her motorun sonu budur ama 30 binde ama 50 binde ama 200 binde ama 300 binde….
Motorsiklet motorunun tekrar yazıyorum sıkıştırma oranı çap strok oranı yüksek tir yüksek devirlere çıkıyor olması motorun aşınımınıda arttırıyor sonrası diğer faktörler ülkemizde ki bakımsızlık kalitesiz yan sanayi parçaların kullanılması resmî servise gidilmemesi haliyle o resmî servisin bir bakım periyot cetveli vardır belli km lerde değişimler onlara uyulmaması… boş ver abi ne gerek var sağlam parça bozunlunca değiştiririz mantığı , rodaj ın bile doğru düzgün yapılmaması ki bu çok çok önemlidir motorun sağlığı için yanlış kullanım yanlış vites devir oranlarında kullanma falan filan bunlarda işte o yatak sarma krank kıranma süreçlerini hızlandıran öne alan olaylar…
Daha sana bu cumartesinden örnek veriyim öyle hannes burgerden değil %100 yerli örnek…ustadaydım sohbet muhabbet adam geldi 2016 versys 650 daha da 30 bin km de motor sürmüş sürmüş bizim usta bir söktü motordan toplasan bir çay bardağının yarısı kadar yağ çıktı motorda yağ kalmamış çıkan yağda zaten simsiyah adam binmiş sadece bakmamış hiç yağı suyu ne durumda en son ne zaman değiştirdim .. işte o motorlar 100 bini görmeden yatakda sarar krankta kırar her şey olur .. bu gösterdiğim basit bir örnek böyle sana tonlarca örnek verebilirim yakın zamanda bu cumartesi oldu diye yazdım sadece..
Ohaa.
Arkadas motor almak kolay degil artik eldekinin degerini bilmek gerekirken nasil oluyor da bir kullanici motorunu yagsiz birakir ?
2016 model daha 30 binde bir versty nasil o kadar yagsiz kalabilir ?
Hayvan gibi mi kullaniyolar km mi hileli napiyolsar ben anlamadim.
Bu adamlarin bir de dukati kullsndigini dusunsene ? Japonun bile icinden grciyolar..
Reklamlar
-
17 Ağustos 2022, 12:20
#42
logaritma adlı üyeden alıntı
Daha sana bu cumartesinden örnek veriyim öyle hannes burgerden değil %100 yerli örnek…ustadaydım sohbet muhabbet adam geldi 2016 versys 650 daha da 30 bin km de motor sürmüş sürmüş bizim usta bir söktü motordan toplasan bir çay bardağının yarısı kadar yağ çıktı motorda yağ kalmamış çıkan yağda zaten simsiyah adam binmiş sadece bakmamış hiç yağı suyu ne durumda en son ne zaman değiştirdim .. işte o motorlar 100 bini görmeden yatakda sarar krankta kırar her şey olur .. bu gösterdiğim basit bir örnek böyle sana tonlarca örnek verebilirim yakın zamanda bu cumartesi oldu diye yazdım sadece..
Ya bu bizim Er6 F/N ve Versys'te kullanılan çift silindir 650 cc blokta var bir gundilik. Hadi eskileri yağ eksiltiyor ama yenilerde olmaması gerekirdi.
-
17 Ağustos 2022, 12:28
#43
tommygun adlı üyeden alıntı
Ya bu bizim Er6 F/N ve Versys'te kullanılan çift silindir 650 cc blokta var bir gundilik. Hadi eskileri yağ eksiltiyor ama yenilerde olmaması gerekirdi.
Versys forumuna girdim biri sormus yag yakiuor mu diye millet ilgisi yok diyor.
Biri sadece sizintidan bahsetmis..hic mantikli degil
-
17 Ağustos 2022, 12:31
#44
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Versys forumuna girdim biri sormus yag yakiuor mu diye millet ilgisi yok diyor.
Biri sadece sizintidan bahsetmis..hic mantikli degil
2006-2008 kasalarda yağ eksiltme var ama 2009 itibariyle sıkıntı giderildi diye biliyordum. Motorun çalışma prensibiyle ilgili bir konuymuş. Bir de bu motorlar çok az yağ alıyor, filtre değişimiyle beraber 1,9 lt
-
17 Ağustos 2022, 16:25
#45
çevremizdeki veya memleketimizdeki ali veli ahmet mehmet motosikletine iyi bakmıyor bunun sonucunda kawa yatak sarıyor suçlu kawa neden yatak sardın salak motor mu diyeceğiz
ben extrem örneklere bakmam genele bakarım
BAKIMSIZ KULLANILAN araçların tek sebebi kullanıcılar .
-
17 Ağustos 2022, 17:14
#46
F54 adlı üyeden alıntı
çevremizdeki veya memleketimizdeki ali veli ahmet mehmet motosikletine iyi bakmıyor bunun sonucunda kawa yatak sarıyor suçlu kawa neden yatak sardın salak motor mu diyeceğiz
ben extrem örneklere bakmam genele bakarım
BAKIMSIZ KULLANILAN araçların tek sebebi kullanıcılar .
Bakımsız olanların yanında ilk akla gelen; motoru tasarlayan ve üreten mühendislerden iyi bilip tavsiye edilenden farklı viskozitede yağ kullanan aklıevveller var mesela. Honda'larda klasiktir; bildiğim kadarıyla yeni nesil su soğutmalıların hemen hepsi 10w-30 sentetik yağ istiyor. Kullanan çok az, yetkili servisinde bile 10w-40 koyan kazmalar var. (Peşinen yazayım: "Şöyle test ettim böyle kontrol ettim, 10w-40 kullanmak daha iyi" vs. diye kimse bana maval okumasın lütfen...) Kitle böyleyken ne bekliyoruz ki?
-
17 Ağustos 2022, 18:06
#47
Cyan adlı üyeden alıntı
Bakımsız olanların yanında ilk akla gelen; motoru tasarlayan ve üreten mühendislerden iyi bilip tavsiye edilenden farklı viskozitede yağ kullanan aklıevveller var mesela. Honda'larda klasiktir; bildiğim kadarıyla yeni nesil su soğutmalıların hemen hepsi 10w-30 sentetik yağ istiyor. Kullanan çok az, yetkili servisinde bile 10w-40 koyan kazmalar var. (Peşinen yazayım: "Şöyle test ettim böyle kontrol ettim, 10w-40 kullanmak daha iyi" vs. diye kimse bana maval okumasın lütfen...) Kitle böyleyken ne bekliyoruz ki?
Bu konuyu tartismaya actim.bana kustun ama 10w40 daha profsyonel bir tercih uyariyorum :p motoruma bir koydum vitesler missss gibi oldu,dene gor
-
17 Ağustos 2022, 22:06
#48
Açıkçası son koyulan 10w40 dan pek memnun değilim ben. Vites geçişleri biraz problemli olmaya başladı. 1-2 arası boşa düşmeler falan. Biraz daha bekleyip km si gelmeden değiştirebilirim. Yağın sahte olma ihtimalini bile düşünüyorum.
-
17 Ağustos 2022, 22:35
#49
Cyan adlı üyeden alıntı
Bakımsız olanların yanında ilk akla gelen; motoru tasarlayan ve üreten mühendislerden iyi bilip tavsiye edilenden farklı viskozitede yağ kullanan aklıevveller var mesela. Honda'larda klasiktir; bildiğim kadarıyla yeni nesil su soğutmalıların hemen hepsi 10w-30 sentetik yağ istiyor. Kullanan çok az, yetkili servisinde bile 10w-40 koyan kazmalar var. (Peşinen yazayım: "Şöyle test ettim böyle kontrol ettim, 10w-40 kullanmak daha iyi" vs. diye kimse bana maval okumasın lütfen...) Kitle böyleyken ne bekliyoruz ki?
o mühendisler halt etmiş bizim ustalar ilkokul terk ama daha iyisini biliyorlar
10 30 diyorsun serviste bile bu numarada yağ yok dediğin gibi usta 10 40 tavsiye ediyor koyuyor fatura yı kesiyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
22 Ağustos 2022, 18:18
#50
2006 model 80 bin kmde 2 aydır satılmayan bir bmw nin 100 bin tl olan ilan fiyatı 120 bin tl olarak güncellendi bugün
üstelik 80-90 bin tl ye alternatif ilanlar varken.
gerçekten toplum olarak psikolojimiz iyi değil.
-
22 Ağustos 2022, 20:59
#51
abi yapıcak bişey yok geçen r25 ilanlarına baktım motor aldığım fiyatın 10 katına çıkmış binmeden önce 1 dk saygı duruşuna geçiyorum
-
22 Ağustos 2022, 21:10
#52
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
abi yapıcak bişey yok geçen r25 ilanlarına baktım motor aldığım fiyatın 10 katına çıkmış binmeden önce 1 dk saygı duruşuna geçiyorum
sarıl valla :D
eylül sonu 150-200 bin arası kıymetli bir modeli alıp saklamayı düşünüyorum artık.
-
23 Ağustos 2022, 14:21
#53
tommygun adlı üyeden alıntı
2006-2008 kasalarda yağ eksiltme var ama 2009 itibariyle sıkıntı giderildi diye biliyordum. Motorun çalışma prensibiyle ilgili bir konuymuş. Bir de bu motorlar çok az yağ alıyor, filtre değişimiyle beraber 1,9 lt
en son güncel kasası 20-25binden sonra başlıyor ciddi ciddi yakmaya. Yağ kapasitesi de eskisine göre daha az. 5-6 bin beklemeden değişmek lazım yoksa kritik olarak 1 litre altında kalıyor mevcut yağ. 35+ derece üstü havalarda 6 bin km gidemez mevcut yağ kapasitesi ile . Z-moto'ya sorsan ellerinde ne parça var ne bilgi,ustabaşları da ayrılmış, çoluk çocuk bakıyor şu an servise z-moto'da. Burak ayrılalı bir sene oldu, Yılmaz usta Suzuki'ye geçti. Ustasızlar baya bir süredir.
-
23 Ağustos 2022, 14:39
#54
-
23 Ağustos 2022, 14:44
#55
ryangt adlı üyeden alıntı
en son güncel kasası 20-25binden sonra başlıyor ciddi ciddi yakmaya. Yağ kapasitesi de eskisine göre daha az. 5-6 bin beklemeden değişmek lazım yoksa kritik olarak 1 litre altında kalıyor mevcut yağ. 35+ derece üstü havalarda 6 bin km gidemez mevcut yağ kapasitesi ile . Z-moto'ya sorsan ellerinde ne parça var ne bilgi,ustabaşları da ayrılmış, çoluk çocuk bakıyor şu an servise z-moto'da. Burak ayrılalı bir sene oldu, Yılmaz usta Suzuki'ye geçti. Ustasızlar baya bir süredir.
Zaten Z-Moto'ya en son Burak zamanı gittiğimde benim motor gibi eski motorlara bakmadıklarını söyleyip beni en yakın Mototriple'ye yönlendirmişti. Mototriple'nin bence ustalığı güzel, 2-3 defa gittim adamlar epey uğraştılar benimle. Parçayı ben Fransa'dan getirttim 2-3 defa ve 2 haftada teslim edildi.
-
23 Ağustos 2022, 14:59
#56
İnsanlarda gelecek kaygısı tavan yaptığı için bu bakış açısı gayet normal.
-
23 Ağustos 2022, 15:30
#57
tommygun adlı üyeden alıntı
Zaten Z-Moto'ya en son Burak zamanı gittiğimde benim motor gibi eski motorlara bakmadıklarını söyleyip beni en yakın Mototriple'ye yönlendirmişti. Mototriple'nin bence ustalığı güzel, 2-3 defa gittim adamlar epey uğraştılar benimle. Parçayı ben Fransa'dan getirttim 2-3 defa ve 2 haftada teslim edildi.
mototriple iyidir. Kawasaki Z-moto sağolsun kullanıcılarını parça ithalatçısı, mekaniker yetiştirme konusunda çok iyi destekliyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)