örnekleri çoğaltırım ama, bir tane yeterli. ducati satıcam mt-25 alıcam, şehir içi için fıtı fıtı.
Mt-25 artar, satılmasa da çok yaksa da Ducati ayağımı yerden kesiyor. Ducati'nin fiyatı artar.
Satıcam v-strom alıcam eşimle binmek için daha uygun. v-strom artar, ducati artar. Rahatsız da olsa bir sene daha idare ederiz.
Satıcının ruh hali, memleketin hali neyse o.
Memlekette hiperenflasyon var, haliyle satıcıda da var.
Bir de böyle yazınca, sanki her şey düzgün sadece 2. el fiyatları sıkıntılı gibi. Sıfır motosikletlerde de durum farklı değil ki! Hangisi düşüyor?
Yedek parça fiyatına kadar her şey uçmuş.
Benzini doları bırak, motoru sattığında alacağın ekmek adedi bile azalıyor zamanla.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Tek neden benzin değil .. Tamam benzin çok pahalı ama hep diyorum tek benzinlik unsurlar değil bunlar. Yedek parça ve eski yüksek hacim motorun arıza riski çok yüksektir neticede bu motorlar aşırı yüksek sıkıştırma devir çevirme oranına sahip birde bizde çok iyi bakılmıyor bakımları çok düzenli yapılmıyor yan sanayi kalitesiz parça kullanılıyor falan filan bakmayın şu anda piyasa da 2000 li yılardan beri satılan 600cc üstü motorların bence %80 i hurdaya gitmiştir ama o neden ama bu neden ama kaza ama başka bir şey..
Neticede 2003 model 2004 model 90-100 bin tl lik 600 cc 1000cc lik bir motorun tamiri kendi fiyatından fazla tutar parça olarak satmak daha karlı .. şu anda yüksek hacimde pek çok modelin orjinal yedek parçası yok yedek parça derken yağ filtresi hava filtresi demiyorum yataklar egzantirik milleri biyel kolları amortisör falan filan …
Türkiye tarihinde herhalde en çok satmış yüksek hacim motor 2003-2008 arası gelen cbr600 kasalardır … o zamanlar gelirler Yüksek ekonomide çok iyiydi bugünkü R25 gibi peynir ekmek gibi satılıyordu..
2003-2008 arası binlerce satılmıştır herhalde şimdi gel bak toplasan ikinci elde 100 ü bulmaz satılıkta ki ilan sayısı 2003-2008 arası satılan kasalar gerisi nerde çoğu hurda oldu ..
İdda ediyorum Türkiye de satılmış 600cc üstü bütün motorlar tüm zamanlardan beri 80 li ler 90 lılar 2000 li yıllar belki milyonlarca motordur şimdi ikinci elde aratın bakın 600cc üstü gerçek ilan toplasan taş çatlasın 5-6 bin motor çıkar gerisi nerde hadi bir kısım insanların elinde olsun gene %90 ı hurdaya ayrılmıştır ama o neden ama bu neden …
Bana kalırsa işi bilen adam eski yüksek hacime girmez saatli bombadır nerde patlıycağı belli olmaz patladımı bugün çok rahat 60-70 bin tl masraf dan kapıyı açar çıkarda çıkar ..
R25 motorun revizesi bile bu gün orjinal parçalarla 25 bin tl leri buluyor oda üst kapağı kapakçıda kurtarabilirse kurtaramassan ondada 30 bin tl leri gözden çıkar …
LOGA seninle bir konuda anlaşalım ben reyzink sevmem verdiğim 10 yaşında örnekler zibidi apache arizona kertenkele tayfasının eline düşmeyen modeller
sen dediklerinde haklısın fakat benim bahsettiğim tarz başka
bana bu gün 5 yaşında reyzink ver almam alacaksam sıfır km alırım bu bmw arabası içinde geçerli çünkü yanpeç tayfa feleğin çemberinden geçiriyor
bu tayfa neye dadansa durum aynı onların talep ettiği şeyin 2 eli benim gözümde hurda
r 25 dediğn motosiklet benim gözümde yanpeç tayfa nın eko-bis i
fakat ben 15 yaşında enduro touring spor touring den bahsediyorum azcık şöyle festivallere gitsen birçok 10 15 20 yaşında bu tarz motosikletler görebilirsin ışıl ışıl adam almış gözü gibi bakıyor üzmüyor ömür boyu kullanıyor
229000 de tenere 660 2011 model gördüm 190000 de v storm 480000 km de v storm 100 150 K KM ARASI YÜZLERCE MOTOSİKLET GÖRDÜM ve bunların hiçbirinde senin bahsettiğin 60 70 k masraf yapılmamışlardı
ben her zaman şunu diyorum 1990 model toros broadway veya doğan şahin yollarda varsa bence honda yamaha nın 30 yaşında modelleri bence alınır 30 yaşında da olsa reyzink HARİÇ
Ss ile alakası yok modellere çok takılmışsın ben Türkiye de en çok satmış 4 silindir yüksek hacimlere örnek verdim örneklere takılırsan konunun amacından uzaklaşırsın ben kortej festival alayına da yıllarca gittim çanakkale kortejine bile katıldım şehitliklere gittik falan orda gördüğün motorlar örnek teşkil etmez .. genelleme olmaz ..
sana on binlerce yüzbinlerce motor nerde diyorum sen bana ben yüzlerce gördüm diyorsun onlar istisnai şeyler ilk sahibi güzel kullanmıştır sıkmamıştır motoru ikinci sahibide güzel kullanmıştır tek silindir makineler nispeten yüksek km ler yapabiliyor da bende yüksek hacim alırsam gidip tek silindir makine almam ..
F650gs im vardı iyi bilirim yüksek hacimde tek silindiri bizim o zamanki gezi ekibinde de 140-160 bini devirenler vardı f650gs ile ama hepsi ilk sahibi ve doğru düzgün kullanan insanlardı grupta bir ton da 60-70 -80. bin km leri görmeden motor yaptıranlar da vardı .. bunlar örnek teşkil etmez..
zaten o tip motorlar ya ilk sahibinde yada ikinci sahibinde olur ama Buda Türkiye gerçeği değil Türkiye’de ortalama 10 yaşında bir motor minumum 6-7 kere el değiştirir oda minumum .. verdiğin örneklere bakılarak gidip 200 binde motor alınmaz .. kimse almaz anket yap 1000 kişinin 999 almaz …
60-70k masrafa gelince oda minumum krank üst kapak segman piston full revize olursa 100 bini bile bulabilir 4 silindir makine … geçen örnek verdim 16 subab contası tanesi orjinali 250 tl minnacık plastik parça sadece en en ufak parça 4 silindir makine için …
Tenere örneği vermişsin 2011 model tenere zaten 100 bin liralık motor .. zaten motor kitlese krank kırsa conta yaksa adam niye gitsin 100 bin liralık motora 60/70 bin harcasın değmez hurdaya çıkarsa parça olarak satsa daha karlı olur.. yani kimse harcamamış diyorsunya harcamaz zaten niye harcasın mantıksız.. o insanlar belliki gittiği yere kadar mantığında sürüyorlar.. zaten o yüzden piyasada yüksek hacim motor git gide bitiyor..
Sana başka bir örnek veriyim 650 lik transalp benimde eski motorumdur 2000 li yıllarda peynir ekmek gibi sattı özellikle Rusya mı Yunanistan mı unuttum şimdi bir yerden o yıllarda satılmayan transalp lerde çok uygun fiyata sokulmuş tu peynir ekmek gibi sattı şimdi gir ilanlara toplasan 40-50 tane anca vardır gerisi nerde herkes çokmu memnun zamanında bile ciddi yakan bir motordu nerde peki gerisi 7-8 yıl bi fiil aynı blokla yollandı 7-8 yılda binlerce satmıştır onca yılda nerde peki Türkiye ninde alım gücünün gelirin en yüksek olduğu en rahat yıllardı …. Nerde peki bu motorlar.. nerde olucak çoğu o neden yada bu nedenden hurdaya çıkmıştır..
Modellere takılacaksan sana çok daha fazla örnekler verebilirim ben burda binlerce onbinlerce belki geniş 40/50 yıllık ölçekte milyonlarca motordan bahsediyorum sen çevrende gördüğün üç
Beş motoru sanki bütün motorlar öyleymiş gibi örnek alma ..
Senin dediğin gibi olsaydı o işler şu anda sahibinden sitesinde touring sport tourimg enduro cruiser naked v.b motorsiklet bölümünde yüzbinlerce yüksek hacim motor ilanı olması gerekirdi …
Araba ile motoru heleki hiç karıştırma üretim amaçları motor yapıları mühendisleri bambaşka vasıtalar motorsikletin çap-strok oranının 1 den yüksek olması, yüksek devirlere çıkabilmesini ve güç üretebilmesini sağlar torkun da daha yüksek devirlerde elde edilebilmesine neden olur Bu oranlar otomobiller için istenen bir özellik değildir.
Zira bu oranlar motor piston yanma odasında çok fazla yük bindirir Buda çok daha hızlı metal aşınmasına neden olur o yüzden motorsiklet bloklarının ömrü kısadır ..
Kaldıki bugün 4 silindir bir motorsiklet blokunu rektifiye revize ettir orjinal parçalarla ortalama bir 1.4-1.6 arabanın motorundan çok daha fazla masraf edersin ..
Motorsiklet mantığı yüzbinlerce km gitsin araba taksi mantığı değildir çalışma prensibi yapısıda ona el vermez zaten.. neyse o verdiğin km lerin bazıları aşırı abartı geldi ben 42 yaşındayım hadi cyan deyimiyle cila atmıyım bu sefer normal çevresinde bu yaşına kadar belki binlerce motorcu ile oturmuş kalkmış sohbet etmiş biriyim sade vatandaş olarak düşün ki buna rahmetli barkın rahmeti tek teker Arif
Falanda dahil şimdi aklıma onlar geldi ben daha şu yaşımda 400-500 bin km ye gelmiş motor ne gördüm ne duydum .. onca zamanında festivallerde katıldım kortejlere de katldım daha bir tane 400-500 binde motor görmedim .. rektifiye revize görmeden ki oda en az iki üç kez falan o km lere gelebilecek motor olduğunu düşünmüyorum..
Sadece bazı insanlar motor yaptırır km yi sıfırlamazdı ama motoru reaktifiye ettiklerini söylerlerlerdi …
basit örnek tenere örneği verdin 660z 2011 model gir bakalım sahibindene xtz660z bölümüne aylarlardan km yi en yüksek yap ilk ilanı aç sana garanti veriyorum 140-150 bin km denyüksek motor göremezsin dl650 vstorm demişsin onun içinde aynısı geçerli git bak 140-150 binden yukarı km göremezsin dl1000 ise eğer onun 140-150 binde olanını bile görmen zor bence.. Ben şu anda kafadan bakmadan söylüyorum..
Adam malına kendince değer biçmiş ve fiyat kırmadığına göre aciliyeti yok adamın. Gözü gibi baktığı motorunu güncel 250cc apaçilerin elinde feleği şaşmış motorlarla aynı fiyata vermek istemiyor. Aynı durumda olsa daha da yüksek fiyat çekecek kişiler de adamları yeriyor. R25 denen bir çuval civataya 150 160 bin verirken sorun yok ama kalite olarak fersah fersah üstün olan ducatiye sıra gelince niye çemkiriyorsunuz? Motoru güncel değil diye bedavaya mı versin adam?
konu işte tam bu yazdığın yerde kilitleniyor. r25 e bir sürü para vermek isteyen alıcı var ve veriyorlar. diğer yaşlı büyük hacimlileri almak isteyen yok. değeri az değil. alıcısı yok. verilen ilanlardaki fiyatlarla ticaret gerçekleşmiyor.
bu durumda fiyatı biraz daha satılacak rakama çekmesi gerekirken satıcı tarafı ilginç şekilde aylarca aynı fiyatta tutuyor hatta artırıyor.
sıfır km alıp 1 yaşındayken xj6 da sattım, 12 yaşında bmw de sattım. bu 2 aracın alıcı kitlesi, bütçeleri ve psikolojileri farklı haliyle.
Bizim milletimizin anlamadığı yada anlamak istemediği olay başta motosiklet ve arabalar olmak üzere bütün motorlu taşıtlar özel koleksiyon değeri yoksa değer kaybeder.Motorlu taşıtlar kullandıkça yıpranan,sorun çıkaran,para harcatan makinalardır.Çoğu gelişmiş ülkede araba ve motosikletler tabiri caizse sarf malzemesidir.İngiltere'de 0 km Toyota Yaris parasına az kullanılmış BMW 5 serisi,Toyota GT 86,Audi TT,Mercedes SLK ve benzeri araçlar alınabiliyor.Pahalı yüksek sınıf,araçlar tam tersine çok daha hızlı ve fazla değer kaybeder.Çünkü yaşlandıkça kullanıldıkça çok uçuk masraflar çıkartmaya müsaittirler.Şu bahsettiğiniz Ducati'yi bir desmo bakımına sokun 2-3 asgari ücret belki daha fazla çıkar cebinizden.Zaten yukarıda örnek verdiğim Toyota Yaris'in ve diğer lüks araçların kullanıcı kitlesi nasıl farklıysa Ducati ile Yamaha R25 in de kullanıcı kitlesi çok çok farklı.
Ayrıca gözü gibi baktığı demişiniz ama alıcı,satıcının motora gözü gibi baktığını nerden bilsin?Belki dışı tertemizdir motor bloğunda sıkıntı vardır.Satıcıyı tanımıyorsa 2.el motor 2.el dir.Geçmişi belli değil,anca satıcının anlattığı kadar bilir tanır motosikleti.
Herşeyi geçtik.Evet isteyen malına istediği fiyatı çeker.Ama bir malın ederi alıcının vereceği kadardır.Satıcı malını aylarca hatta yıllarca satamıyorsa belirlediği fiyatta bir sorun vardır.Ben şahsen çok eski tarihli ilan yada uzun süreden beri satışta motosiklet yada araba görünce direk koşarak kaçıyorum.Alıcılar ya bu alette ciddi bir sıkıntı var satılmıyor,ya da satıcı ederinin çok üstünde fiyat çekmiş milleti düdükleme peşinde diye uzak durur.Aciliyeti yok traşı al-satçıların,galericilerin yüksek fiyat kakalamak için yazdığı bir saçmalıktır.Bir malı satmaya niyetiniz varsa satarsınız yoksa kullanırsınız.Elinizdeki bir sanat eseri yada koleksiyonluk bir parça değilse bir an önce elinizden çıkartmaya bakarsınız.
Şimdi bana diyeceksiniz sende bu tarz bir motosiklet olsa kaç paraya satarsın.Piyasa ortalamasının çok az altı bir fiyata ilana koyarım.Satılmadığı sürece her hafta yavaş yavaş fiyatı düşürürüm.Eğer gerçekten satmaya niyetim varsa bir şekilde satarım motosikleti.Kullanmayacağım yada koleksiyon yapmayacağım motorlu taşıtı boş yere elde tutmanın anlamı yok.Vergisi,sigortası,bakımı hepsi ekstra masraf.Satamadığım her ay yıl modeli eskiyor.Satıp bir an önce başka motosiklet almak yada dolar-altına çevirmek motosikleti elde tutmaktan çok daha karlı.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Kısaca zaten bu gidişle 2-3 seneye ikinci elde yüksek hacim özellikle 4 silindir makine çok fazla kalmıycak bence.. eskisi gibi kimse arıza yaptıkça motor toplamıycak yüksek maliyetlerden ötürü direk parçalıyıp satıcak .. eskiden rakamlar uygundu en kötüsü motoru toplar yola devam ederiz derdik şimdi motoru toplamak motorun kendi fiyatına denk geliyor hatta bazı eski modellerde geçiyor ..
O yüzden yüksek hacim özellikle 4 silindir motorlar yatak sardıkça piston kırdıkça motor kitledikçe tamir değeri masrafı değmiyceği için ıskartaya çıkıcak .. Yakıt da var tabiki oda ayrı bir etken..
Örnekler verdim her segmentten Türkiye de en çok satmış yüksek hacim cbr600 dür herhalde özellikle 2003-2008 arası üretilen cbr600 dür herhalde gazeteden kuponla çıkar gibi sattı O yıllarda Türkiye ninde ekonomik olarak en iyi zamanlarından biriydi insanların alım gücü yüksekti onbinlerce sattı bugünün r25 gibi satışı vardı ne oldu şimdi ilanlara gir bak 2003-2008 arası cbr600 100 ilanı bulmaz ilan sayısı gerisi nerde %90 hurdaya çıktı ..
Transalp örneği verdim bende de vardı 650 liği 2000 li yıllardan 2008 kadar yollandı binlerce sattı oda peynir ekmek gibi o yıllarda sattı her sokak başında bir tane o yıllarda ta görürdün ne oldu şimdi açın ilanları toplasanız 40-50 tane anca vardır yoktur gerisi nerde ..
Cruiser dan örnek veriyim 1996 dan 2008 kadar hemen hemen çok değiiklik görmeden 650 lik Dragstar geldi oda çok iyi satmış Türkiye de çok ciddi satış rakamlarına ulaşmış cruiserlardan biridir rahat 12 senede binlerce satmıştır gel ikinci el ilanlarına bak toplamda görebileceğin 70-80 motor olur gerisi nerde …
Bende fazer vardı 7-8 sene önce o zaman satarken ilana koyduğumda yüzlerce fazer ilanı vardı ilanlarda ki fazer da binlerce satmış zamanında peynir ekmek gibi satmış motorlardan biridir .. şimdi ilanlara bakın toplamda 80-90 motor belki ilanda vardır yoktur .
Yani git gide yüksek tamirat maliyetlerinden yüksek hacim motorlar arıza yaptıkça bozukdukça eskisi gibi toplanmıyor demek ki bu rakamlar dediğimin kanıtı zaten .. normal kit bakalım 10 yaşında 4 silindir makinenin komple krank dahil sıfır orjinal parçalarını set halinde satılır sipariş geç bakalım sana ne kadara gelicek motorun fiyatını geçerse şaşırmam..
Adetlerde mübalağa olmasın? Transalp'i 90'lardan beri bilirim, İstanbul'da o zamanlardan bu zamana 10 tane görmemişimdir. Keza Dragstar da aynı şekilde, bir arkadaşımda 2000'lerin başından beri var, toplasan onunki hariç 3 tane görmemişimdir...
Bizdeki piyasa cücük kadar. Hem adet hem de model sayısı olarak. Çünkü esasen bizde para cücük...
Ta 650 zaten 2000 yılında geldi 600 lüğü çok satmadı 90 lılarda gelen ..
ben o zaman Beşiktaş ta oturuyordum sadece benim oturduğum mahallede 3 tane ta vardı .. Ortaköy’e inerdik dolu ta kaynardı .. Ta çok sattı dragstarda çok sattı onları görmemen çok doğal bende çok görmüyordum dragstar eskiden de ama ne zaman grup gezilerine festivallere gitsem özellikle klüpcülerin olduğu kısımlar da sonu gelmez dragstar sıralı park ettiklerini görürdük ..
doğru yerde görürsün bunlar zaten gündelik hayatta sürülücek motorlar değil .. normal şartlarda her yerde görmemen normal ..
Piyasa cücük kadar dahada ufalacak ona lafım yok ..
Eskiden 90 lı 2000 li yılların başlarına kadar zaten bu ülkede küçük hacim doğru düzgün motor yoktu Japon’larda bir zzr250 ufak bir parti gelmişti millet gülüyordu 250cc den racing mi olur diye şimdi bugünlere ne diyorlar dır Allah bilir .. bir virago 250 likler vardı oda tek tük gelmişti honda da gene tek tük sınırlı sayıda cmx250 reçel getirmişti ara ara ufak partiler geldi ama genel pazar alayı Yüksek hacimdi..
Hani ss sport touring naked adv cruiser ben düşük hacim hatırlamıyorum en düşüğü 500cc lik makinelerdi gpz500 kle500 en500 kawa da vardı Suzuki de gs500 falan vardı …
LCW'den alınıp bastırmışlar. Şuna benziyordu: https://www.lcwaikiki.com/tr-TR/TR/u...775031/1034001
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------
R25 o fiyatlara gidiyorsa benim xmax'ı da benzer yıl ve km'deki R25lerden yükseğe satmaya çalışırım satacak olsam. xmax r25'le bir mi? Tabi ki daha pahalı satmak isteyeceğim.
yaşın benden büyük terbiyesizlik etmem ama bu yaşına kadar canlı gözle 500 k da motor görmemişsin evet türkiyede bu kadar gezecek adam yok maliyetlerden dolayı veya zırt pırt motosiklet değiştirmekten
ben kendi gözümle 480k da v storm gördüm elbet türk değil
orta asya yı gezen arkadaş türkler den başka yeni mtosiklet ile gezen yok diyor polanyalı novak kankam ın afrika twin 280 k da idi
hiç 400 500 hatta 700k da motosiklet görmemişsin görsende inanmazsın ama HANNAS BAGAR yaz google ye gör azcık reklam olacak ama adam afrika twin ile 6 yılda 500 k yol gezmiş bunu r 1200 gs le yapan da f 800 ile yapanda var süper tenere 1200 ile yapanda var yok o kadar yolu orjinal gitmez demek bence japon mühendislere hakaret sayılır
ben genede iddaa ediyorum 2 silndir bir motosiklet 4 silindir toros'tan şahin'den daha çok km yapar ORJİNAL olarak
Konunun başındaki modellerden vazgeçip R25 almak en mantıklısı sanırım
birde anlamadağım neden motor kitliyor aga neden üst kapak conta sübab lastiği değiştiriyoruz adam gibi bakımı yapılmış hiçbir motorlu araç motor kitlemez böyle birşey duymadım
yatak sarar aga bunun nedeni doğru düzgün bakım yapılmamamsı hararet yapar bunun sebebi yan fan düzgün çalışmıyor ya su eksik yada radyatörde sıkıntı var
her parçanın bir ömrü var kullanım süresi dolan parçayı değiştirmek gerekir yoksa üzerler sanayi de
Para yok abicim millette para yok!
Motosiklet kullananların büyük çoğunluğu genç kitle 18-30 yaş arası insanlar. Eskiden bu kitle biraz çalıştıktan sonra istediği büyük motoru da alabiliyodu model de değiştirebiliyordu. Şimdi gençlerin ulaşabileceği bir r25 bir de pulsar kaldı. Herkes r25 alıyor binmeye de satmaya da. R25 parasına mı satıcam diyenler satılana kadar beklemeye mahkum. Hangi genç 10 yaşında yolda kalıp kalmayacağı belli olmayan 8-10lt yakan masraflı motora 200 250 bin nakit verebilir gençler karnını doyuramıyor daha.
2016’da cbr 125’im vardı kredi kartına taksitle almıştık. Pert oldu 10 bin sigortadan parasını aldım. 20 bin koyup yine kredi kartına taksitle 2018 cbr 500r aldım 32 bine hala da biniyorum. 150 bine piyasası var şimdi gidip model yükseltmeye kalksam düzgün bir makine almak için 100-150 bin lira nakit para çıkmam gerekicek üstüne alınacak risk de cabası. Eskiden olsa bir kaç ay çalışıp karta çektirip motor alıyordun istediğin alete biniyordun ama geçti o devirler herkesin malı kıymetli ama alabilecek adam kalmadı artık.
Bundan 4-5 sene evvel her gün yolda bir büyük makine görürdüm egzozlu 4 silindir hepsi silindi piyasadan, yalan oldular, şimdi hepsi ilanda bekliyor, bunların sahipleri masrafından kendi de binemez oldu çünkü. Eskiden replika egzozla 4 silindir makineyi bağırtarak gezen kasksız apaçiler vardı onlar bile silindiler kimse kalmadı piyasada. 500r’la son 2 senede o kadar km yaptım şuan gördüğüm bir endurocular kaldı piyasada onlar da yaşını başını almış insanlar. Yüksek hacim nakedcılar ve racingcilerin motorları sarı sitede bekliyor öyle. Benim de cbr 500r’ım var r25 parasına mı satıcam? tabi kii satmak istemem o zaman mecbur bekleyeceğim ya da ucuza vereceğim. Ya fiyatlar düşecek insanlar binmeye devam edecek çark dönecek ya da durum böyle devam edip çark duracak. Ama görünen o ki insanlar ne alabiliyor ne binebiliyor alanlar da saklıyor çark durdu duracak artık!
İkinci el kuba blueberry aldım inanır mısınız temiz falan ama 5000km 17 lira para verdim ehliyet yok diye aldım ehliyeti alana kadar öğrenirim kafasıyla :D
Hep ekstrem örneklerde geziyorsun ben annes burger tanımam .. kendi ülkemdeki yanımdaki oturup kalktığım Ali Veli Ahmet Mehmet tanırım dünyada illaki vardır da dünyadan banane biz Türkiye de yaşıyoruz orta asya Amerika da değil ..
Beni kendi ülkem kendi insanım ilgilendirir bu yaşıma kadar 200 bin km üstü motor görmedim gören vardır belki ben görmedim çevremde çok geniştir zamanında festivaller kortejler uzun yol sürüşlerine katılmış biriyim görmedim …
Motor kitler motor gömlek çatlatır motor krank kırar motor conta yakar motor yatak sarar illa ki ve illaki her motorun sonu budur ama 30 binde ama 50 binde ama 200 binde ama 300 binde….
Motorsiklet motorunun tekrar yazıyorum sıkıştırma oranı çap strok oranı yüksek tir yüksek devirlere çıkıyor olması motorun aşınımınıda arttırıyor sonrası diğer faktörler ülkemizde ki bakımsızlık kalitesiz yan sanayi parçaların kullanılması resmî servise gidilmemesi haliyle o resmî servisin bir bakım periyot cetveli vardır belli km lerde değişimler onlara uyulmaması… boş ver abi ne gerek var sağlam parça bozunlunca değiştiririz mantığı , rodaj ın bile doğru düzgün yapılmaması ki bu çok çok önemlidir motorun sağlığı için yanlış kullanım yanlış vites devir oranlarında kullanma falan filan bunlarda işte o yatak sarma krank kıranma süreçlerini hızlandıran öne alan olaylar…
Daha sana bu cumartesinden örnek veriyim öyle hannes burgerden değil %100 yerli örnek…ustadaydım sohbet muhabbet adam geldi 2016 versys 650 daha da 30 bin km de motor sürmüş sürmüş bizim usta bir söktü motordan toplasan bir çay bardağının yarısı kadar yağ çıktı motorda yağ kalmamış çıkan yağda zaten simsiyah adam binmiş sadece bakmamış hiç yağı suyu ne durumda en son ne zaman değiştirdim .. işte o motorlar 100 bini görmeden yatakda sarar krankta kırar her şey olur .. bu gösterdiğim basit bir örnek böyle sana tonlarca örnek verebilirim yakın zamanda bu cumartesi oldu diye yazdım sadece..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)