Suzuki Gs500 orijinal haliyle kadar güzel tipli bir motor ki millet zamanında uygun fiyata alıp cafe racer modası ayağına mok etti güzel motorları. Şasisinin tipinden kaynaklı bu motorlarda cafe racer çalışması güzel olmuyor bence.
Suzuki Gs500 orijinal haliyle kadar güzel tipli bir motor ki millet zamanında uygun fiyata alıp cafe racer modası ayağına mok etti güzel motorları. Şasisinin tipinden kaynaklı bu motorlarda cafe racer çalışması güzel olmuyor bence.
Cafe-racer tarzını sevmemekle beraber her motora yapılmaya çalışılması zaten "olmuyor abi" dedirtiyor Zaten cafe-racer yapılmaya çalışılınca da olmuyor. Genelde kullanılan motor ziyan olup satışa çıkarılıyor sonrasında. Bu yüzden orijinal seven insanlar da motor bulamıyor Türkiye'de.
Bir örnekte CBF mesela. Türkiye'de commuter muamelesi görmüş ama 90 sonlari 2000 baslarini cok guzel yansitan motor.
Cafe yapmaya calismislarsa ona da yazik olmus 😁
Madem motoru orijinaline uygun toparlıyorsunuz keşke resimdi, videoydu bir şekilde konuya benim gibi ilgi duyanları sürekli bilgilendirseniz. Hangi parçayı, nereden bulduğunuzu, kaça aldığınızı falan detaylı anlatsanız çok güzel olurdu.
Şöyle bir önerim olacak iyi yada kötü olduğuna karar verip yapıp yapmammak size kalmış.
Öncelikle depoyu kestirip biçtirmeyin. Biraz zahmetli ve uzun sürecek ama önce depoyu söküp motora giden çıkışı uygun malzeme ile tıkayıp,
ince inşaat kumu ve suyu deponun içine doldurun deponun içinde kum rahatça hareket etmeli su çok fazla olmamalı. Uzunca bir süre çeşitli yönlerde çalkalayarak , deponun içi güzelce kumlanana ( zımparalanana) kadar devam edin . Biraz yorucu olacak. Depo içerisindeki pasın temizlendiğine yada azaldığına kanaat getirirseniz, kumu boşaltıp deponun içini yıkayın. Kuruduktan sonra sıvı pas çözücülerden deponun içine koyun biraz çalkalayın. Çeşitli konumlarda (köfte kızartırken çevirir gibi) bekletin . Pas çözücünün işini yaptığına da kanaat getirmişseniz, depo aşağı yukarı pastan kurtulup, metal ortaya çıkmıştır. Daha sonra işi garantiye almak için würth ün pas dönüştürücü kimyasalını depoya uygulayabilirsiniz. Galvanize vs gerek olmaz zaten motosiklet kullanılacağından benzin pas koruma işini yapacaktır. Umarım bu yöntem işinize yarar.
Teşekkürler. İlk mok edişim değil evet. daha önce mok etmelerim de var, aha mok linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...-hikayesi.html
Kaan, senle aynı fikirdeyim. Nedense o zamanlar modaydı bu cafe racer olayları. Modaya uymuşum. Şu an orjinal hali daha seksi geliyor yaş aldıkça insan degişiyor
Öneriler için teşekkür ederim ama böyle bir süreçle uğraşacak ne gerekli alana ne de zamana sahibim İnternet izlediğim videolar bu yöntemin çok benzeri ve ortalama verdikleri süre 2-3 hafta kadar. Sonucun ne olacağı da maalesef kesin olmuyor.
Benim depodaki oksitlenme öyle kolay kolay kumla çalkalamakla temizlenebilecek cinsten değil :/
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Ben gencim :D Hala böyle motorların orijinal kalması taraftarıyım. Paylaştığınız fotodan sonra yine aşka geldim bu dizaynlara :D Çok estetik, çok güzeller
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
Depoyu bugün söktürüp servisten alacağız. Fakat tüm bu kesme-temizlik ve boya-kaynak işlemlerini yaptırabileceğimiz güvenilir bir isim arıyoruz. Tecrübelerinizden böyle bir isim-servis varsa paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Artık çıkaralım servisten diyoruz motoru, 4 aydır orada )
Update :D
Yakıt deposunu kestirmedik. Bilindik, güvenilir bir araba servisine götürüp onların kullandıkları özel fenerle içine baktığımızda aslında o kadar paslı olmadığını gördük. Bazı solvent ve benzinle beraber deponun içi güzelce temizlendi. Garip olan deponun içinde bayağı bir su vardı :O
Sanırım motorun stop ederek bir daha çalışmamasına neden olan şey yakıtla beraber sisteme girmiş olan su. (umarım öyledir gerçekten). Bu hafta içerisinde içi temizlenmiş şekilde servise verilecek ve motor tekrar çalıştırılmaya çalışılacak.
Şans dileyin artık bitsin bu iş )
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------
Bu arada motoru ve rengini soranlar için aşağıdaki linktekinin aynısı. Deep purple metallic renginde.
https://www.motorbikemag.es/subastas/suzuki-gs-500-e-1992-2/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)