Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

150 CC Motorum 85 KM Hızı Geçmiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Syranox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2020
    Motosikleti
    Yakında..
    Merhaba bende lifan 150 var sorunum su bu motor son surat'de nedense 80 85 arasi bir hizda kaliyor bu motor elime kirik dokuk bi halde geldi elimden geldiğince topladim guzel bi hale geldi fakat tek sorunum bu fikiri olan yardımcı olabilirmi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Motorunuz kaç km.de? Debriyaj balatanız bitmiş ya da bitmeye yaklaşmış olabilir mi?
    levend84 bunu beğendi.

  3. #3
    Syranox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2020
    Motosikleti
    Yakında..
    Motor 32 bin km'de debriyaj balatamin bittigini nasil anlayabilirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz kaç km.de? Debriyaj balatanız bitmiş ya da bitmeye yaklaşmış olabilir mi?
    Motoruma gaz verdigimde devirin yukselmesine ragmen motorda gitmemezlik oluyor bundan anlasilabilirmi? Ve motor cok fazla titriyor

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Devir yükselip motor gitmiyorsa, son hız eskisi gibi değilse kuvvetle muhtemel debriyaj balatanızın değişimi gelmiş olabilir. Eğer hor kullanılmışsa 32.000 km.de bitebilir.
    M.balibey ve levend84 bunu beğendiler.

  5. #5
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Sayın tommygun hocamın dediği gibi yüksek ihtimal debriyajınız bitmiştir, değişim yaparken debriyaj saclarının durumlarını kontrol edin eğer yanıklık varsa değiştirin (yanık plakalar debriyajın kavrama noktasını bozar ve bir anda kavramaya başlar buda size kalkışlarda ve vites değişiminde zorluk yaşatır). Titremesine gelicek olursam motordaki ayarsızlık da titremeye sebebiyet veriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir yükselip motor gitmiyorsa, son hız eskisi gibi değilse kuvvetle muhtemel debriyaj balatanızın değişimi gelmiş olabilir. Eğer hor kullanılmışsa 32.000 km.de bitebilir.
    Bir zamanlar kullandığım Cgdeki kilometre orijinal ise motosikletin 3000km civarında debriyaj saclarını yakmayı başarmışlar.
    tommygun bunu beğendi.

  6. #6
    Syranox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2020
    Motosikleti
    Yakında..
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir yükselip motor gitmiyorsa, son hız eskisi gibi değilse kuvvetle muhtemel debriyaj balatanızın değişimi gelmiş olabilir. Eğer hor kullanılmışsa 32.000 km.de bitebilir.
    Cok teşekkurler yardiminiz icin buyuk ihtimal hor kullanildi elime geldiginde motor diri durmuyordu zaten

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın tommygun hocamın dediği gibi yüksek ihtimal debriyajınız bitmiştir, değişim yaparken debriyaj saclarının durumlarını kontrol edin eğer yanıklık varsa değiştirin (yanık plakalar debriyajın kavrama noktasını bozar ve bir anda kavramaya başlar buda size kalkışlarda ve vites değişiminde zorluk yaşatır). Titremesine gelicek olursam motordaki ayarsızlık da titremeye sebebiyet veriyor.
    Nasil bir ayarsizlik hocam?

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Syranox adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok teşekkurler yardiminiz icin buyuk ihtimal hor kullanildi elime geldiginde motor diri durmuyordu zaten

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------


    Nasil bir ayarsizlik hocam?
    Bir zamanlar kullandığım Cg motosiklette (sizinki ile blokları 3 aşağı 5 yukarı aynı sayılır) subap ayarı ve karbüratör ayarı yaptığımda hem daha iyi gidiyordu hem de titreşimi bir nebze azalmıştı.

  8. #8
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Syranox adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 32 bin km'de debriyaj balatamin bittigini nasil anlayabilirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------


    Motoruma gaz verdigimde devirin yukselmesine ragmen motorda gitmemezlik oluyor bundan anlasilabilirmi? Ve motor cok fazla titriyor
    Gazi birden cevirdiginde hizlanmiyor yavas yavas cevirdiginde hizlaniyorsa , birden gaz actiginda motor bagiriyor devir yukseliyor ama motosiklet hizlanmiyorsa ve gun gectikce motosikletin hizi ve torku dusuyorsa debriyajin degismesi gerek ben 16000 de degistirdim cillop oldu mesela 😂😂

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    MA sınıfı Yarı Sentetik veya Madeni motor yağı kullandığınızdan emin olun.

    Debriyaj ayarınızın doğru olduğundan emin olun.

    El-Ayak alışkanlığı farkına varmadan fren yapıyor olabilirsiniz. Kendinizi kontrol edin, sürüşte bun yapmadığınızdan emin olun.

    Ön ve-veya arka frenlerdeki bir arıza veya ayar sorunundan dolayı ilgili kısım fren yapıyor olabilir. Ön ve arka tekeri boşa çıkarıp elle kolaylıkla döndüğünden, bir dirençle karşılaşmadığından emin olun.

    Süpap ayarını kontrol edin, Sentille ve kusursuz Sente' ye getirilerek kullanım klavuzunda belirtilen değere ayarlandığından emin olun.

    Hava filtresini kontrol edin, kirliyse değiştirin.

    Bujinizi kontrol edin, bitmiş ise kullanım klavuzunda yazan buji kodu ile NGK gibi kaliteli bir markanın bujisiyle değiştirin.

    Karbüratör ayarını kontrol edin, hatta emin olmak için tekrar yapın.

    Yakıt filtresi kullanılmış ise filtreyi değiştirin.

    En son hala bir düzelme yoksa debriyaj balatasını, disklerini ve yaylarını değiştirin.

    Yine de sonuç alamıyorsanız komple karbüratörü söküp temizleyip takım conta değiştirerek yeniden toplayın.

    Aklıma gelenler bunlar. Aşağı yukarı bu sırayla kontrol ederseniz en az masrafla ve hızlıca sorunu bulabilirsiniz. Kendiniz yapamıyorsanız güvenilir bir usta bulup yaptırmaya çalışın, aksi halde daha da beter hale getirirler.
    Green Arrow bunu beğendi.

  10. #10
    Syranox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2020
    Motosikleti
    Yakında..
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazi birden cevirdiginde hizlanmiyor yavas yavas cevirdiginde hizlaniyorsa , birden gaz actiginda motor bagiriyor devir yukseliyor ama motosiklet hizlanmiyorsa ve gun gectikce motosikletin hizi ve torku dusuyorsa debriyajin degismesi gerek ben 16000 de degistirdim cillop oldu mesela 😂😂
    Tesekkurler yardimin icin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MA sınıfı Yarı Sentetik veya Madeni motor yağı kullandığınızdan emin olun.

    Debriyaj ayarınızın doğru olduğundan emin olun.

    El-Ayak alışkanlığı farkına varmadan fren yapıyor olabilirsiniz. Kendinizi kontrol edin, sürüşte bun yapmadığınızdan emin olun.

    Ön ve-veya arka frenlerdeki bir arıza veya ayar sorunundan dolayı ilgili kısım fren yapıyor olabilir. Ön ve arka tekeri boşa çıkarıp elle kolaylıkla döndüğünden, bir dirençle karşılaşmadığından emin olun.

    Süpap ayarını kontrol edin, Sentille ve kusursuz Sente' ye getirilerek kullanım klavuzunda belirtilen değere ayarlandığından emin olun.

    Hava filtresini kontrol edin, kirliyse değiştirin.

    Bujinizi kontrol edin, bitmiş ise kullanım klavuzunda yazan buji kodu ile NGK gibi kaliteli bir markanın bujisiyle değiştirin.

    Karbüratör ayarını kontrol edin, hatta emin olmak için tekrar yapın.

    Yakıt filtresi kullanılmış ise filtreyi değiştirin.

    En son hala bir düzelme yoksa debriyaj balatasını, disklerini ve yaylarını değiştirin.

    Yine de sonuç alamıyorsanız komple karbüratörü söküp temizleyip takım conta değiştirerek yeniden toplayın.

    Aklıma gelenler bunlar. Aşağı yukarı bu sırayla kontrol ederseniz en az masrafla ve hızlıca sorunu bulabilirsiniz. Kendiniz yapamıyorsanız güvenilir bir usta bulup yaptırmaya çalışın, aksi halde daha da beter hale getirirler.
    Tesekkurler degerli bilgileriniz icin
    tecrube0 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)