150 CC Motorum 85 KM Hızı Geçmiyor
-
12 Ağustos 2022, 15:07
#1
Merhaba bende lifan 150 var sorunum su bu motor son surat'de nedense 80 85 arasi bir hizda kaliyor bu motor elime kirik dokuk bi halde geldi elimden geldiğince topladim guzel bi hale geldi fakat tek sorunum bu fikiri olan yardımcı olabilirmi
Reklamlar
-
12 Ağustos 2022, 15:25
#2
Motorunuz kaç km.de? Debriyaj balatanız bitmiş ya da bitmeye yaklaşmış olabilir mi?
-
12 Ağustos 2022, 15:53
#3
Motor 32 bin km'de debriyaj balatamin bittigini nasil anlayabilirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Motorunuz kaç km.de? Debriyaj balatanız bitmiş ya da bitmeye yaklaşmış olabilir mi?
Motoruma gaz verdigimde devirin yukselmesine ragmen motorda gitmemezlik oluyor bundan anlasilabilirmi? Ve motor cok fazla titriyor
-
12 Ağustos 2022, 16:11
#4
Devir yükselip motor gitmiyorsa, son hız eskisi gibi değilse kuvvetle muhtemel debriyaj balatanızın değişimi gelmiş olabilir. Eğer hor kullanılmışsa 32.000 km.de bitebilir.
-
12 Ağustos 2022, 16:38
#5
Sayın tommygun hocamın dediği gibi yüksek ihtimal debriyajınız bitmiştir, değişim yaparken debriyaj saclarının durumlarını kontrol edin eğer yanıklık varsa değiştirin (yanık plakalar debriyajın kavrama noktasını bozar ve bir anda kavramaya başlar buda size kalkışlarda ve vites değişiminde zorluk yaşatır). Titremesine gelicek olursam motordaki ayarsızlık da titremeye sebebiyet veriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Devir yükselip motor gitmiyorsa, son hız eskisi gibi değilse kuvvetle muhtemel debriyaj balatanızın değişimi gelmiş olabilir. Eğer hor kullanılmışsa 32.000 km.de bitebilir.
Bir zamanlar kullandığım Cgdeki kilometre orijinal ise motosikletin 3000km civarında debriyaj saclarını yakmayı başarmışlar.
-
12 Ağustos 2022, 17:59
#6
tommygun adlı üyeden alıntı
Devir yükselip motor gitmiyorsa, son hız eskisi gibi değilse kuvvetle muhtemel debriyaj balatanızın değişimi gelmiş olabilir. Eğer hor kullanılmışsa 32.000 km.de bitebilir.
Cok teşekkurler yardiminiz icin buyuk ihtimal hor kullanildi elime geldiginde motor diri durmuyordu zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Sayın tommygun hocamın dediği gibi yüksek ihtimal debriyajınız bitmiştir, değişim yaparken debriyaj saclarının durumlarını kontrol edin eğer yanıklık varsa değiştirin (yanık plakalar debriyajın kavrama noktasını bozar ve bir anda kavramaya başlar buda size kalkışlarda ve vites değişiminde zorluk yaşatır). Titremesine gelicek olursam motordaki ayarsızlık da titremeye sebebiyet veriyor.
Nasil bir ayarsizlik hocam?
-
12 Ağustos 2022, 18:01
#7
Syranox adlı üyeden alıntı
Cok teşekkurler yardiminiz icin buyuk ihtimal hor kullanildi elime geldiginde motor diri durmuyordu zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------
Nasil bir ayarsizlik hocam?
Bir zamanlar kullandığım Cg motosiklette (sizinki ile blokları 3 aşağı 5 yukarı aynı sayılır) subap ayarı ve karbüratör ayarı yaptığımda hem daha iyi gidiyordu hem de titreşimi bir nebze azalmıştı.
-
12 Ağustos 2022, 21:44
#8
Syranox adlı üyeden alıntı
Motor 32 bin km'de debriyaj balatamin bittigini nasil anlayabilirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------
Motoruma gaz verdigimde devirin yukselmesine ragmen motorda gitmemezlik oluyor bundan anlasilabilirmi? Ve motor cok fazla titriyor
Gazi birden cevirdiginde hizlanmiyor yavas yavas cevirdiginde hizlaniyorsa , birden gaz actiginda motor bagiriyor devir yukseliyor ama motosiklet hizlanmiyorsa ve gun gectikce motosikletin hizi ve torku dusuyorsa debriyajin degismesi gerek ben 16000 de degistirdim cillop oldu mesela 😂😂
-
12 Ağustos 2022, 21:56
#9
MA sınıfı Yarı Sentetik veya Madeni motor yağı kullandığınızdan emin olun.
Debriyaj ayarınızın doğru olduğundan emin olun.
El-Ayak alışkanlığı farkına varmadan fren yapıyor olabilirsiniz. Kendinizi kontrol edin, sürüşte bun yapmadığınızdan emin olun.
Ön ve-veya arka frenlerdeki bir arıza veya ayar sorunundan dolayı ilgili kısım fren yapıyor olabilir. Ön ve arka tekeri boşa çıkarıp elle kolaylıkla döndüğünden, bir dirençle karşılaşmadığından emin olun.
Süpap ayarını kontrol edin, Sentille ve kusursuz Sente' ye getirilerek kullanım klavuzunda belirtilen değere ayarlandığından emin olun.
Hava filtresini kontrol edin, kirliyse değiştirin.
Bujinizi kontrol edin, bitmiş ise kullanım klavuzunda yazan buji kodu ile NGK gibi kaliteli bir markanın bujisiyle değiştirin.
Karbüratör ayarını kontrol edin, hatta emin olmak için tekrar yapın.
Yakıt filtresi kullanılmış ise filtreyi değiştirin.
En son hala bir düzelme yoksa debriyaj balatasını, disklerini ve yaylarını değiştirin.
Yine de sonuç alamıyorsanız komple karbüratörü söküp temizleyip takım conta değiştirerek yeniden toplayın.
Aklıma gelenler bunlar. Aşağı yukarı bu sırayla kontrol ederseniz en az masrafla ve hızlıca sorunu bulabilirsiniz. Kendiniz yapamıyorsanız güvenilir bir usta bulup yaptırmaya çalışın, aksi halde daha da beter hale getirirler.
-
17 Ağustos 2022, 14:26
#10
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Gazi birden cevirdiginde hizlanmiyor yavas yavas cevirdiginde hizlaniyorsa , birden gaz actiginda motor bagiriyor devir yukseliyor ama motosiklet hizlanmiyorsa ve gun gectikce motosikletin hizi ve torku dusuyorsa debriyajin degismesi gerek ben 16000 de degistirdim cillop oldu mesela 😂😂
Tesekkurler yardimin icin
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
MA sınıfı Yarı Sentetik veya Madeni motor yağı kullandığınızdan emin olun.
Debriyaj ayarınızın doğru olduğundan emin olun.
El-Ayak alışkanlığı farkına varmadan fren yapıyor olabilirsiniz. Kendinizi kontrol edin, sürüşte bun yapmadığınızdan emin olun.
Ön ve-veya arka frenlerdeki bir arıza veya ayar sorunundan dolayı ilgili kısım fren yapıyor olabilir. Ön ve arka tekeri boşa çıkarıp elle kolaylıkla döndüğünden, bir dirençle karşılaşmadığından emin olun.
Süpap ayarını kontrol edin, Sentille ve kusursuz Sente' ye getirilerek kullanım klavuzunda belirtilen değere ayarlandığından emin olun.
Hava filtresini kontrol edin, kirliyse değiştirin.
Bujinizi kontrol edin, bitmiş ise kullanım klavuzunda yazan buji kodu ile NGK gibi kaliteli bir markanın bujisiyle değiştirin.
Karbüratör ayarını kontrol edin, hatta emin olmak için tekrar yapın.
Yakıt filtresi kullanılmış ise filtreyi değiştirin.
En son hala bir düzelme yoksa debriyaj balatasını, disklerini ve yaylarını değiştirin.
Yine de sonuç alamıyorsanız komple karbüratörü söküp temizleyip takım conta değiştirerek yeniden toplayın.
Aklıma gelenler bunlar. Aşağı yukarı bu sırayla kontrol ederseniz en az masrafla ve hızlıca sorunu bulabilirsiniz. Kendiniz yapamıyorsanız güvenilir bir usta bulup yaptırmaya çalışın, aksi halde daha da beter hale getirirler.
Tesekkurler degerli bilgileriniz icin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)