Tecrübeli Arkadaşlardan Tavsiye Lütfen
Reklamlar
-
09 Ağustos 2022, 18:45
#1
Herkese merhaba,
kendime ufak bir scooter almak icin yola çıkmıştım sonra 50, 80cc yetersiz kalır diye 125-150cc bir scooter almaya karar verdim ve ehliyete yazıldım ancak SURUCU kursu manuel vitesli bir motorda eğitim verdi benimde vitesli motosiklet çok hoşuma gitti ve vitesli motosiklet almaya karar verdim
simdi çok anlamadığım ve fiyatların ucmus olduğundan dolayı 2 adet motor arasında kaldım
sizce hangisini almalıyım ilk motor olacak ama İstanbuldayim km yapmış ve karbüratörlü motor alıp trafikte felan sorun yasamak istemiyorum ve olmazsa olmaz şartım ABS
suan CFMOTO 150NK enjeksiyonlu ve ABS
mondial Z ONE İ 150cc enjeksiyonlu ve ABS li
tecrubeli arkadaşlardan yorum yaparlarsa çok sevinirim
bu arada sanırım mondiali eledim Cf 150 ve baska tavsiyeniz olursa ona bakabilirim
bütçe 50-55 arası bir para ayırdım
Reklamlar
-
09 Ağustos 2022, 18:52
#2
Mondial de zaten abs mevcut değil onu baştan elemek gerek, absli modeller olarak Pulsar rs200 ve ns200 modellerine bakabilirsiniz. Heroda X pulse 200 modeli var onada bakabilirsiniz.
-
09 Ağustos 2022, 20:52
#3
Cevap icin teşekkürler
Bir acemi icin daha doğrusu benim icin vites göstergesi şart ve söylediğiniz modellerde anlamsız bir şekilde bu özellik yok
-
09 Ağustos 2022, 20:55
#4
lordmayros adlı üyeden alıntı
Cevap icin teşekkürler
Bir acemi icin daha doğrusu benim icin vites göstergesi şart ve söylediğiniz modellerde anlamsız bir şekilde bu özellik yok
Motoru sürerken yola mı bakıyorsun yoksa göstergeye bakarak mı gidiyorsun.
-
09 Ağustos 2022, 21:42
#5
lordmayros adlı üyeden alıntı
Cevap icin teşekkürler
Bir acemi icin daha doğrusu benim icin vites göstergesi şart ve söylediğiniz modellerde anlamsız bir şekilde bu özellik yok
Yeni başladıysanız göstergeyi direkt olarak kapatın size o kadar etkisi olacaktır, ilerleyen zamanda çok faydasını görürsünüz. Benim bir zamanlar kullandığım Cg tipi motosiklette gösterge arızalıydı söktüm bir zamanlar hep onla öyle gezdim ve göstergeyi sadece görsellik olarak aradım desem yalan olmaz. Vites konusunu ise motor bayılıyorsa vitesi düşürürsünüz bağırıyorsa arttırırsınız maksimum 100 kilometre sonra alışmış olursunuz.
-
09 Ağustos 2022, 21:50
#6
Tipi, markası size kalmış ne alırsanız alın ama bence sıfır almaya bakın. Tabi imkan meselesi orasını bilemem.
-
09 Ağustos 2022, 21:53
#7
elbette yola bakıyorum ama kaçıncı viteste ihtiyaç oluyor illaki sürünce alışılcaktır ama ilk etapta gerekli bir özellik bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Tipi, markası size kalmış ne alırsanız alın ama bence sıfır almaya bakın. Tabi imkan meselesi orasını bilemem.
bende öyle düşünüyorum ama fırsatçılardan gerçekten binecek insanlara sıra gelirse alacağım inşallah :(
-
09 Ağustos 2022, 22:07
#8
lordmayros adlı üyeden alıntı
Cevap icin teşekkürler
Bir acemi icin daha doğrusu benim icin vites göstergesi şart ve söylediğiniz modellerde anlamsız bir şekilde bu özellik yok
Hero Xpulse. Vites göstergesi, eko sürüş mode göstergesi, vites düşür, vites yükselt ve yan ayak açık göstergesi var.
-
09 Ağustos 2022, 22:26
#9
ufoz adlı üyeden alıntı
Hero Xpulse. Vites göstergesi, eko sürüş mode göstergesi, vites düşür, vites yükselt ve yan ayak açık göstergesi var.
Bu motosikleti ilk kez duyunca hemen inceledim. Çok güzel özellikleri varmış meğer. Çok beğendim. Akıllıca bir seçim yapmışsınız. Ufoz tebrik ediyorum.
-
09 Ağustos 2022, 22:38
#10
bende hemen inceledim çok güzel ama off road gibi ve su soğutma yerine yağ soğutma yazıyor
-
09 Ağustos 2022, 22:45
#11
Ben ABS'yi olmazsa olmaz olarak görmemeni önerebilirim.
Vitesli motosiklet hoşuna gittiyse ve 1-2 sene içinde bunu satıp biraz daha oturaklı daha büyük cc japon/avrupalı bir makina alacaksan, o zaman abs'li olanı tercih et elbette. ama ilk 80-125cc civarı motosikletlerde ABS olmazsa olmaz olarak görülmemeli.
-
09 Ağustos 2022, 22:46
#12
lordmayros adlı üyeden alıntı
bende hemen inceledim çok güzel ama off road gibi ve su soğutma yerine yağ soğutma yazıyor
Hart hurt gaz açmam zorlamam diyorsanız çokta sorun değil, kaldıki 2150cc ye yakın Harley Davidson modelleri var ve ülke ülke geziyorlar onlarda hava ve yağ soğutmalı modeller. Siz bakımını aksatmadığınız sürece hiç bir sorun olmaz.
-
10 Ağustos 2022, 07:54
#13
Merhaba,
Bütçe durumunuzu bilmiyorum fakat alacağınız motosikletin yedek parça fiyatlarını göz önünde bulundurmanızı tavsiye ediyorum. Olur ya motor düşer kalkar bir şeyler olur.
Konu ile pek alakalı değil fakat ben de geçtiğiniz yollardan kısa süre önce geçtim, bütçenizin tamamıyla motor alıp ekipman almamaya niyetliyseniz(daha sonra almayı düşünüyorsanız) önce ekipmanlarınızı alın kalan paranızla motor alın. Elbette bu tercih tamamen size kalmış
-
10 Ağustos 2022, 08:28
#14
sedattemiz adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Bütçe durumunuzu bilmiyorum fakat alacağınız motosikletin yedek parça fiyatlarını göz önünde bulundurmanızı tavsiye ediyorum. Olur ya motor düşer kalkar bir şeyler olur.
Konu ile pek alakalı değil fakat ben de geçtiğiniz yollardan kısa süre önce geçtim, bütçenizin tamamıyla motor alıp ekipman almamaya niyetliyseniz(daha sonra almayı düşünüyorsanız) önce ekipmanlarınızı alın kalan paranızla motor alın. Elbette bu tercih tamamen size kalmış
Tavsiye icin teşekkürler LS2 FF370 Kask Aldım EcE R 22-5 sertifikalı
İstediğin zaman yarım olabilmesi ve güneş gözlüğü vizörü olması hoşuma gitti
Şimdi revit mont bakıyorum montta alacağım dirsek omuz ve sırt destekli
-
10 Ağustos 2022, 11:02
#15
lordmayros adlı üyeden alıntı
Tavsiye icin teşekkürler LS2 FF370 Kask Aldım EcE R 22-5 sertifikalı
İstediğin zaman yarım olabilmesi ve güneş gözlüğü vizörü olması hoşuma gitti
Şimdi revit mont bakıyorum montta alacağım dirsek omuz ve sırt destekli
istediğiniz zaman yarım olabilmesi güzel, kısa süreli duraklamalarda kaskı çıkarmanız gerekmez. ama sürerken kesinlikle tam kapalı sürün, belki hava almak için vizörü yarım santim açabilirsiniz ama sürerken her an yüz üstü düşecekmişsiniz gibi kaskın çene tarafı da tam kapalı sürün. kazalarda darbelerin yarısı çene kısmından geliyor, yani çene tarafı açık yarım kaskla sürerken kaza yapınca yüzünüzün hasar alma ihtimali yazı tura atmak gibi yüksek oluyor.
Bir de yalnızca kask ve mont diye düşünmeyin, tam ekipman gezin. Tam ekipman derken:
kask,
boyunda buff (sürüs sırasında boyundan içeri arı kaçması görülmemiş şey değil, boynu koruyun)
korumalı mont (mümkünse sırtına takılan ek koruma da faydalı, genelde ayrı satılır, montla süngerimsi bir şey gelir ek koruma yerine)
eldiven
korumalı pantalon (kevlarlı kot pantalonlar rahat ya da benzeri asfalta sürününce yırtılmayacak sağlam kumaştan bir pantalon ve tabi diz ve kalça yanlarında korumaları da olmalı)
ayaklar için motosiklet botu, bu kask kadar önemli, ayak bileği ve ayaktaki kemikler karmaşık, kırılırsa ameliyatla bile düzelmesi zor ve acılı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)