Liste fiyatı bazında bakarsak fiyatları aynı olmamalıydı, hatta ucuz alternatif olmalıydı ama liste fiyatından çıkıp gerçek hayata dönersek sıfır Mt-25 almak istediğin zaman bayiler aksesuarlı adı altında sıfırına 150 bin fiyat çekiyor. CB250R sorduğumda kask, mont, tank pad ve takoz dahil 126 bin demişlerdi. Sıfır alınacağı zaman Her türlü daha ucuza geliyor. Şahsen 126 CB ye vereceğime 10 daha koyar 1 yaşında temiz Mt-25 alırım. 250cc kategorisinde Yamaha başı çekiyor. Liste fiyatından verecek olurlarsa iş değişir tabi ama şu sıralar liste fiyatından motor alabilen bir babayiğit yok.
kaos/bedel var
piyasa/fiyat yok
bi çıpa dan söz edilecek se;
mt25 bulamayanlar, alıyo
silindir sayısı arttıkça; rölanti, titreşim düşer
tek silindirde; rölanti yüksek olur
alt devirlerin torklu olması, başka bi konu
mekanik aksamı azaltıp devirlenmeyi kolaylaştırmak, başka bi konu
İşin aslı ne aradığınıza bakar; benim boyuma olsa ve 250cc bir motor bakınıyor olsam sittin sene MT-25 almazdım mesela. Şehir içinde kullanıyorum, alt devir torku daha yüksek, az yakan, kaliteli süspansiyona sahip, kaydırmalı debriyajlı ve daha hafif motoru (yani CB250R'ı) tercih ederdim.
MT-25'i de aşırı tipsiz buluyorum bu arada. Bu son iki senede cin çarpmışa döndü MT serisi.
Motor değerlendirme kriterinde son hızdan bahsedilince ben o değerlendirmeyi çok ciddiye alamıyorum o maalesef, sizlere de aynısını tavsiye ederim...
Ahah 2 motoru da kullanmis, test etmis fikirlerimi sunmusum. Siz de fikirlerini sunuyorsunuz, ortada anlasilmayacak birsey yok. Sizin fikrinizi kanun mu kabul edecegiz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------
stabil cok rahat 180 den sonrasini okumadim. bilmeyen adam okuyacak dogru sanacak
Ahahajsha valla sen iflah olmaz bir son hizcisin
2 sene once falan da nc750 yi begenmiyordun, r25 te onun kadar hiz yapiyor diye hatirladin di mi adsdss
Olm logaritmik,yasin 19 olsa hadi dicem..baya da yasin var senin yahuu sen neden boylesin
Sen goldwing de almazsin,niki nin dedigibe gore 180 le limitlemisler son kasayi.. bu durumda r25 goldwing i de miker atar
Valla trolluyosun bence 1.000.000 km yspmis 765 motor degistirmis adama yakistiramiyorum boyle sığ yorumlari
Motor güzel, kaliteli, eyvallah ama 120.000 verip Cb250R aldın diyelim, ömrün boyu 26-27 bg motor mu süreceksin?
Hiç mi "ulan acaba daha güçlü motor nasıldır?" diye merak etmeyeceksin?
Bünyeye bir defa o kaşıntı girdi mi eyvahlar olsun. 400, 500, 600 , 750 , 900 , 1000 cc.ler kim bilir kaç para olacak..
Bütçe 120/140k arası ise ve naked motosiklet arıyor olsam CB500f alır geçerim (Sayın Cyan hocamınki gibiyse ömürlük binilir). Cb250r modelinin kullanıcı kitlesini bilmem ama Mt-R25 kullanıcıları genellikle delmeye yönelik kullanıyorlar (istisnalar hariç, elbet düzgün kullananlar var.) 5-6 bin kilometredeki MT-R25 modelleri o kilometrede görmemek lazım (Teker, lastik yakma ve yanlama gibi durumlar bildiğiniz üzere çoğu parçanın ömrünü kısaltıyor). 40.000 kilometre civarındaki CB500f modelini 10.000 kilometre geçmemiş Mt25 modeline tercih ederim, bunlar kendi fikirlerim.
Motosiklet kullanmaya erken yaşta başlıyorsan, daha yüksek hacimli motorları düşünmemek zor. En azından bir süre denemek ister insan.
Ama orta yaş ve üzeri bazı tanıdıklarım, ihtiyaçları doğrultusunda 250cc ile de mutlular.
Mevcut fiyatlar ile uzun bir süre çoğu motosikletçi için 1000+cc hayalden öte geçemeyecek gibi. (İkinci el, belki?) buna 800- desek de olur kısmen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------
Durdum durdum 500x geldi aklıma yine. Ulen Honda, iki cihanda ... (neydi o? )
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
İki cihanda yakan bir araya gelmesin di hocam . Ya çok güzel modeller var aslında ama çok küçük pazarız pekte umurlarında değil ama super cub gibi modeli niye getirirler anlamam, Rebel gelse 500 serileri gelse.. Anlam veremediğim çok şey var ama artık mantık aramayıda ben bıraktım .
Ben nc750 hala sevmem ne sürüşünü ne verdiği keyfi hissi ama öneririm sık sık benim burda kişisel sürüş tarzımın hiç bir önemi yok keza kaldıki benim ömrüm boyu hatırladığım kadarı ile 500cc altı motorumda olmadı ..
Hayatım boyu ne mt25 ne R25 ne bajajım oldu haliyle ben burda kendi egolarım hırslarım arzularım etrafında yorum yapmıyorum yapsam içimden geçen adam gibi gidin 600cc üstü v makine paralel çift yada 4 silindir alın geçin olurdu …
ama milletin parası az hayat pahalı yakıt pahalı parça pahalı bakım pahalı kaskı eldiveni her şey pahalı …
Bu motorları alan genç arkadaşlar kılı kırk yarıp alıyor alıcaksa ben tabiki paraları zarar etmesin isterim sattıklarında ellerindeki motor prim yapsın isterim ki yeni motor almaya kalktıklarında üstüne çok para eklemesinler .. Bakımı kaza anında parçası yada motor kitler krank kırar tamiri ucuz olsun isterim yakıtı az yaksın isterim …
artı gençler çoğunun ilk yada ikinci motoru olucak tabiki o yaşlarda gazlayacaklar güzel giden motor istiycekler çok doğal biraz empati yapsanız anlarsınız .. Her şeyi kişiselleştirmeseler şu forumda bazı arkadaşlar olay benle alakalı değil benim çevremde döndürmek benim gözümden görmeye çalışmak sadece bilgisizlik olur ..
Alıcak genç arkadaşların gözünden bakın kendinizi onların yerine koyun beni boşverin beni unutun ..
Çoğuda yüksek hacime çıkamayacak ekonomik nedenler den ötürü pek çok çarpan var bu ekonomik nedenin içinde .. zaten yüksek hacim satışları ortada 2021 TÜİK verileri vardı 2021 yılında toplam satılan motor sayısı içinde yüksek hacim yani 501cc üstü motor satış oranı %2 idi bu sene oranları da farklı çıkmaz hatta daha düşük bile çıkabilir ..
Son olarak ömürlük makine diye bir şey yoktur motor sürüyorsan her şeyden biraz tatmalısın cruiser da al scooter da al naked al adv al merakın varsa cross dene sport touring al her şeyi dene bunların düşük hacmini al yüksek hacmini al dene sür bak bir motorcu ancak böyle tarzını bulur..
Bir modele bütün ömrünü hapis etmek nedir ..
Kendimden örnek veriyim yıllarca cruiser makinelere burun kıvırırdım ne zaman yıllar yıllar önce virago 535 aldım cruiser makineye hasta oldum tam benlikmiş mesela yıllar önce bir tane yzf600 thumdercat im vardı ss bana göre değilmiş ondanda hiç keyif almadım bir dahada ss motor hiç almadım … scooter misal hep 125cc 250cc makinelere arkadaşlarınkini yiğenlerinkini sürerdim arada şehir içi güzel derdim ama kendime almam derdim ne zaman tesadüf bir
Takasda alır satarım dedim silverwing 600 aldım alır satarım dediğim motor en uzun süre kullandığım motorlardan biri oldu daha sonra İtalya gezisinde beverly 500 kullandık arkadaşla anladım ki scooter da yüksek hacim alınmalıymış harika keyifli .. O Amerika’da ki obez goldwing ci abiler varya çete gibi geziyorlar o kafayı çok iyi anlıyorsunuz )
Kısaca bunları sürmeden binmeden almadan satmadan bilemezsiniz .. bir motora bir ömür bağlı kalmakta evladiyelik bence bende olsa olsa 60 yaş sonrası olabilir belki
…
Sayin logaritma,
cok guzel yazmissin yazini begendim. Ama cogu mesajin birbiri ile celisiyor. Madem hayatin boyu 500cc alti motorun olmadi, hic r25 in olmadi, neden vatani savunur gibi r25 savunuyorsun
Tanimadigin bilmedigin hakim olmadigin 2 motoru, sanki ikisine de sahip olmus yalamis yutmus gibi anlatiyorsun?
Turkiye de ikinci el r25 alinir mi Allah askina? 1 Yasinda 10 binde aldigin motor, 50binlik yipranmistir. Bizzat tanidigim gordugum gencler var ne yapiyorlar anlatayim.
Adam sifir r25 almis gecen sene. Surekli redline da kullaniyor anasini aglatiyor motorun. 2-3 ay once de 0 km r25 icin bayiye adini yazdirmis. Motor 10 bine gelene kadar sifir r25 sirasi gelir, elimdekini 1 saatte satarim diyor.
Adam sifir alir almaz yeni r25 sirasina giriyor, aldigi motorun cigerini sokuyor, sira gelince ayni gun satip gidip yine sifir aliyor.
Bircok insanin bu sekil yaptigini hepimizden iyi biliyorsun, niye gidip butcesi kiti kitina yeten adamin kafasini karistiriyorsun?
Yukarda bi arkadas da gider 1 yasinda r25 alirim aklin yolu 1 demissin falan. Ilk motoru olacak adama r25 stabil 180 yapar diyecegine sunu demen lazim.
"r25 sartlar musait olursa 180 yapar ama 180 yapan motor gibi duramaz. Ölürsun yapma."
yakiti az yakan ekonomik motor tavsiye ettim falan demissin. Bilmeyen adam da sanacak ben yardira yardira gezerim 3-4 litre yakarim. Yapma gozunu seveyim.
r25 7bin devirin altinda gram keyif vermez. ustunde kullandiginda da 5-6 litreden asagi yakmaz. yukarda bahsettigim elemanin yakit ortalamasi 7 litre. Yok oyle hem 13 bin devir cevireyim, hemde az yakayim.
Velhasil bu mesaj Sayin Logaritmanin meajina cevap niteliginde olsa da, aslinda gelecekte muhtemel 250cc kullanicilarina gercekci bilgiler verebilmek icin yazilmistir.
Kimsenin dedigini kural olarak kabul etmeyin. Cok az insan gercekci yorum yapiyor. Motorun sahipleri ile konusun, ama onlarin da kendi motorlarini ovmek adina carpitilmis bilgiler verebilexegini unutmayin.
Son söz 2. el r25 sakin almayin. Alabiliyorsaniz gidin sifir alin, usturuplu usturuplu kullanin.
saygilar
Tam aksine savunmuyorum siz algıda seçicilik yapıyorsunuz cyan da diyor ki ben çok bajaj öneriyormuşum şimdi senin dediğin mi doğru onun dediğimi doğru ben diyim ikiside yanlış ..
Ben Piyasa motoru denilen motor öneririm işin tekniğine o kadar giriyorsunuz ki ana mevzudan uzaklaşıyorsunuz.. Ben diyorum ki parçası uygun tamiri uygun yakıtı uygun bakım giderleri uygun ikinci elde prim yapan zarar ettirmeyecek motor alın
Buda belli modeller mt25 r25 bajaj cb250r falan filan ..
Alırken gerisi araştırmak insanın ustasını götürmesi araştırması ustasına çağırması yada toplamalık uygun fiyata alması şahsın kendini bağlar ben nasıl ne tür bir motor almasını söylerim o kadar ..
Ana mevzu ne? CB250R liste fiyatini hak ediyor mu? Yanit basit, evet ya da hayir. burada hatali olan, konuyu acan arkadas. MT25 ile niye karsilastiriyoruz? Sadece 250cc oldugu icin mi?
- Iki firmanin satis politikasini mi karsilastiriyoruz?
- CC/silindir fetisizmi mi yapiyoruz?
- Son hiz fetisizmi mi yapiyoruz?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)