fiyatını hakeden mı var bro.
bence bu piyasada normal.
başka konuda da söylemiştim. bu fiyatla anca mt25'in satışını artırır.
Benim çıkış noktam da o zaten. çift silindir varken az da olsa daha ucuza, niye tek silindir alayım? (Tabii bu yeni başlayanlar için geçerli değil.Kaydırmalı debriyaj falan cazip gelebilir.)
Bu arada yeni alınmış Mt-25'e denk geldim bir iki kere. Naylonları üzerinde duruyordu, o derece. Ama stoğunu takip eden var mı? Talebe yetişebiliyor mu ki?
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Yavv yapmayin cb250r ile mt25 kiyas tutar mi ?
Biri porsche biri renault.Cb den kalite akiyor tam bir alemin krali.
Cift silindir nedir ya,gereksiz.Honda nerdeyse yuzde 30 daha az yakiyor.
Alin size dunyanin en iyi karsilastirna videosu,henuz 14 saat once yayinlanmis
İtirazi olan ?
İlk yazımdan beri diyorum 60/70/80/bin tl bütçen varsa 2-3 yaşında pulsar rs dominar al geç
100 bin tl yi geçiyorsan heleki 120 -140 bin tl lere çıkıyorsan Mt25 al geç…
120 bine garantisi devam eden 2020 model yada 2020 model olup 2021 çıkışlı mt25 temizleri kaynıyor hatta bazıları koruma takozları incik boncuk aksesuar larınıda takmış motorun öyle satıyor yani hazır aksesuarlı alıyorsun 120 bine çift silindirli makine varken tek silindirli makine alınmaz ..
Bu işin olayı belli az paran varsa 20-30 bin tl gibi hysoung o baremde ilaç ..
40-50 bin tl de eski cbr250 o fiyatlarda bulunursa iyidir en fazla 15-20 harcar motoru toplatır yola devam edersin
60-70-80 varsa bajaj grubu iyidir .. 90-100 bine dominar ug400 falan bulunursa onlarda iyidir ..
100 bini geçtiniz mt25 abs li serilere yöneleceksin 120-140 binin varsa 2020 yeni kasa alıp bir tane yoluna balıcaksın..
Almak isterseniz Yamaha sifir kilometre en ucuz 140.000 tl isteyen baksin sahibindem e
Honda ise 124.500.Eee hani honda pahaliydi arkadaslar ? ?!
Oyle hayali liste fiyati uzerinden konusmaya gerek yok.Bugun iki motordan birini alacak olsaniz fiyatlar bu.
Bu durumda hangisi alinir ? Yaaa iste boyle
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
Abovvv honda 120.000 e sifir ilan varmis..Geecen biri baslik acmisti yok ulke nereye gidiyor,tekel,kartel bunlar butun motorlari topluyolar falan.
Bu kadar tantanaya gerek var miydi ?.motor yoksa uc bes fazla vereceksiniz gayet normal.
120 bine tek silindir makine alıcağıma gider 8-9 aylık 1 yaşında 2 yaşında çift silindir makine alırım .. 2020 -2021 tertemiz mt25 ler 120 -140
Binlere kaynıyor ..
Yav logaritmik 30 nm torku yamaha 9000 da,honda 7500 de veriyor.evet 10 hp farki var da bu motorlar icin ne kadar fark ettirecek ?
Cb daha az yakiyor.Cb 143 kg mt ise 168 kg ve daha bir cok ozelligi arti ozelligi var.
2022 model sifir bir motor almak varken neden macera arayim ? Veya neden 20.000 tl fazla vereyim ?
Tek silindirli motorun Torku çekişi yüksek olsada her daim son hızı düşüktür çift silindir de beygir yüksek Torku düşüktür … çift silindirli makinenin vibrasyonu çok daha azdır çift silindirli makine daha yüksek devir çevirir silindir sayısı arttıkça torktan ödün verirsin beygirin artar doğal olarak ..
Tek silindirin tek avantajı az yakması ucuz bakım maliyetleri haliyle şehir içi motorsikletlerin vazgeçilmesi haline geliyor.. az yakma derken de arada uçurum yok 250cc de fark etse etse 0.5
-1 litre eder özellikle yeni kasa mt25 lerde çözmüşler o işi gayet az yakıyor YouTube da çok izledim genelde testerlar 3.2 -3.4 arası yaktıklarını söylediler ortalamada iyi değerler ..
birde kalkışlarda yüksek hacim tek silindirliler 4 silindire oranla çok daha seri kalkarlar..
Burda konuşulan düşük hacim ise düşük hacimde eğer motor adv tarzı bir motor değilse her daim sürat beygir ön planda olmalıdır bence zaten elimde ufak bir hacim var bundan alabildiğin beygiri almalısın ..
Ya logaritmik,surat on planda olmalidir diyosun ds biri 175 yapiyosa digeri 165 yapar.aradaki 10 15 kmh nedir alllasen ?
Biriyle yarismiyosan ne anlami olacak bu kadar az farkin ?
Sence cb kullanan biri ahhh keske 165 yerine 175 yapabilseydim der mi ?
Bu hizlar zaten motorun limitleri oluyor , bir motor neden limitlerde kullanilir ?
Titresim onemli bak.Ams iki motor srasinda titresim ne kadar farkli bilemiyorum.
Fark 10-15 değil fark çok fazla ..
tek silindirli 250 cc makinenin uzun ömürlü sağlam yapıcağı stabil son hız 145-150 dir .. Tabii limitör olmassa yada çok yüksek tutulursa 170 -180 de yapar sonra patır patır kranklar kırılır derlerki bu motorun kronik krank kırma huyu var ..
250cc çift silindir makine ise stabil çok rahat 180 son hız yapar ki bunun üstünede 5-10 daha düzlüğü görürse doğru ortam koşullarında çıkabilir ki R25 lerde tonla insan 190 ları görüyor doğru koşullarda ..
Kısaca aradaki hız farkı çok fazladır öyle 5-10 değil .. çift silindirede limitör koymassan 200 -210 ları görür oda sonra patır patır onlarda krank kırar ..
Yokmu var yurtdşında beyine girip yazılım falan atıp limitörü kaldırıyorlar 210 gören R25 ler var YouTube da videoları da var …
Çift silindir de krank kırmanında en güzel örneği zamanındaki ilk parti gelen hysoung gt250r larda gördük limitör yoktu ilk gelenlerin millet 190 -195 yapıyordu patır patır krank kırmaya başlayınca hyo limitör koydu sonraki serilere motorun hızını düşürdü 180 lere krank kırma olayı bitti …
Neyse kısaca tek silindir çift silindir farkı süratte fazla fark var ..
Tek silindirde iyidir çift silindir de iş paraya bakar ben şahsen 120-140 bine sıfır tek silindir makine alıcağıma gider 9 aylık 1 yaşında 2 yaşında tertemiz bir çift silindir makine alırım..
Ama cebimde varsa 60-70-80 bin o fiyata zaten çift silindir modelli 2-3 yaşında makine bulamassın o zaman gider güzel modelli alabileceğin en iyi makineyi alırsın cb250r varsa onu alırsın yoksa dominar pulsar rs bir şey alırsın yeterki olabildiğince modelli yeni makine olsun ..
-R25-mt25 alt devirlerde cok vasat. Azicik gitsin diye yuksek devirde kullanman lazim. Bi yarim saat kullandim, kafami mikti. Yamaha da olsa, o bir insan yapimi makine. Azicik keyif versin diye aleti surekli limitlerde kullanma mantigi bana gore degil.
Cb alt devirlerde cok guzel. stressiz rahat rahat takiliyorum. 9-10 bin devire isim yok benim.
-Titresim konusu cb250r da var ile yok arasi birsey. 7 bin devire kadar hic yok. Yada benim ellerimin hissiyati fazla degil. Bajaj v15 darbeli matkap gibi titrerken hislerim ölmus olabilir.
-Gelelim son hiza. Bu sok hiz fetisini anlamiyorim. 19 yildir araba kullaniyorum, hicbir arabamin son hizini test etmedim. Hiz limitleri neyse o. 120-130 bence gayet yuksek suratler.
Hadi motor adrenalin deposu, isler farkli diyelim. Aldigin motorun meraktan 1-2 kere son hiz denedin, 2 kere son hiz deneyecen diye, alt devir torkunun butun avantajlarindan vazgecmek, ustune 30 bin tl fazla vermek, bence sacma. Bence ama. Benim fikrime gore.
Son soz:
Bence cb250r daha mantikli ve keyifli makine. Sahibi oldugum icin fanatiklik yapmiyorum.
Gunluk hayat kullanisliligi, hafiflik, yakit ekonomisi, kivraklik, alt devir torku, kafa mikmesen fiti fiti keyif icin cb250r iyi.
Şekil, son hiz, yuksek devir icin r25 iyi. Yalniz r25 gittigi kadar durmuyor.
Cb 250 R ile Mt 25 arasındaki yakıt tüketim farkı öyle 0,5 lt kadar az değil. Eski kasada da değil yeni Mt 25'de değil. @Kerem34 anlatsın, bizim gezilerde neredeyse benim motor kadar yaktırıyordu. Öte yandan Cb 250r kullanan arkadaşım vardı. Bende Sym Wolf varken 140-145'de ben tıkanırken o bir 10 km civarı daha yüksek hıza ulaşabiliyordu.
Yazının başında kesin bu arkadaşda cb250r var dedim yazının sonunda bende var diye fanatiktik etmiyorum yazısını okudum neyse isteyen istediğini alır keyfine göre ..
Tek diyeceğim hala diyorum elimdeki parayla 250cc içinde 1-2 yaşında çift silindir makine alma ihtimalim varken ben tek silindir makine almam bu benim şahsi tercihim ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------
O yüzden sym wolf piyasada dayanıklılık sağlamlığı ile nam saldı bir diğeri krank kırması ile ..
İki mesajda "250cc çift silindir makineler" genel tanım kisvesi altında Mt25-R25 ile ilgili kadar hurafe ve uydurma varsa yazılmış burada; örnek mesajlar olarak saklanır...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)