Enduro rotası olarak Antalya Akseki’den başlayıp Niğde Aladağlar’a uzanan trans toros doğu rotası ve Fethiye Antalya arasında trans toros batı rotası muhteşemdir.
Enduro rotası olarak Antalya Akseki’den başlayıp Niğde Aladağlar’a uzanan trans toros doğu rotası ve Fethiye Antalya arasında trans toros batı rotası muhteşemdir.
Abi sen Lüleburgaz, Edirne bayırı dedin beni benden aldın. Ben aslında tekirdağlıyım ama Lüleburgaz'da on yıl yaşadım. Hala hayallerimin şehri Lüleburgaz, beş yıl önce ayrıldım oradan ve hala arkadaşlarımla görüşürüm, hala edirne bayırına gider apış arasına soğuğu yerleştirir adabımızı bozmadan arabada takılırdık. Yaş otuzdokuz oldu.
Kent ormanını da ben son gittiğimde tabelasını gördüm ama gitmedim. Anladığım kadarıyla askeriyenin eski yeri yazmışsınız biz işte Edirne bayırı gibi gider takılırdık oralarda.
Ah be abi ben şimdi olsaydım Burgazda atla gel bir edirne bayırı yapalım derdim, sonra tuna çorbacısında birer işkembe yapardık. Burgazda bir de uyuklukçu aga meşhurdu, uykuluk yapardık birer tane de ah be abi ah be..
Arada nefesim kesiliyor özlüyorum Trakyayı.
Neyse artık bursaya gelirseniz pideli köfte yaparız. Ben bursa da iskender meşhur diye biliyordum ama burdaki herkes pideli köfteden bahsediyor.
Üzerinde süt helvası yaparız ve trakyayı anlatırız.
Hayırlı akşamlar diliyorum.
Rotaya tekrar baktim, hem bundan hem de Kavakkoy-Kizilcaterzi-Senkoy-Sarkoy rotasindan gectim. Yol kotu degil, video bile vardir bende biraz kurcalasam arsivi. Forza 250 ile gectim oralardan hesap et hocam
Sarkoy-Gazikoy arasi bozuk denemez ama cok kaliteli de denemez, arabalar kamyonlar, traktorler bozuyor sonucta yolu. Ama Gazikoy'den sonra yol cok iyi, ozellikle Ucmakdere'den yukari cikinca sorun yok. Sonrasinda ise Barbaros tarafinda yol calismasi vardi gecen yil, bitmistir herhalde.
Neredeyse 1 yil olmus ama okumani oneririm.
https://gurcanozturk.com/2021/09/04/...efte-tekirdag/
Canakkale'desin (merkezde misin bilmiyorum aslinda) hocam ayiptir, sana daha yakin ucmakdere bize gore )
Yakın zamanda oradaydım Kumbağ-Barbaros yolları asfaltlanmıştı ve ilk defa güzeldi. Uçmakdere dağ yollarında da çok fazla kum ve mıcır gördüm, oralara dikkat. Zaten bahsedilen güzergahta riskli diyebileceğimiz tek yer Uçmakdere, geri kalan her yer sıkıntısız, kolay yollar.
İlçedeyim, merkezde değil ama sizden daha yakın olduğum doğrudur.
Haftasonları keyfim olduğu zaman işim oluyor, işim olmadığı zaman da keyfim olmuyor. Bir de tek gezmelere henüz alışamadım henüz. Bahane çok bende.
Sezon bitmeden o tarafa doğru gitme planım var ama, umarım.
Ben de 2 3 haftaya istanbul zonguldak ankara eskişehir bursa istanbul yapmayı düşünüyorum. Bu rota civarlarında kesin uğraman gerekir dediğiniz yollar, yerler varsa not alayım.
Bu tarz rotalar paylaşıldığında aklıma hep şu soru gelir; millet bir günde 700-800-900 kilometrelik yolları nasıl tamamlıyor?
Sonra hemen "hesaplayan adam" moduna girip şöyle bir hesap yaparım:
Saatte 100 km ortalama hızla gitsen, 800 km yol için en az 8 saat lazım.
Yemekti, molaydı, dinlenmeydi, manzaraya bakmaydı gibi aktiviteler için en az (toplam) 3 saat ayırsan, etti 11 saat.
Gezi için ayırdığın saat aralığı 07:00 - 21:00 olsa, 14 saatin var zaten.
Bu hesaba göre 3 saat kalıyor geriye.
Ama sürekli olarak saatte 100 km ile gidemezsin, ekstra işler için 3 saat ayırmak yetmez vs.
Bir de bu işin yaratacağı feci bir yorgunluk var.
Yahu millet nasıl yapıyor bu işi
Çok mu hızlı gidiyorlar (200'le mesela), hiçbir yerde durmuyor mu bu insanlar, elleri acımıyor mu, sırtları ağrımıyor mu, bacakları kasılmıyor mu?
Yoksa ben mi çok yaşlıyım?
Kimse 700 800 km gitmiyordur.Günlük gezi km si ortalama 300 400 km civarı olur heralde.
@gurcanozturk e soralım o kaç km yapıyormuş günlük ortalama.
Merkeze her gidip geldiğimde, hepi topu git gel+şehir içi 170 km falandır, yoruyor beni. Benim makinenin naked olmasının, uzun yol için herhangi bir aksesuarı olmamasının ve buraların baya rüzgarlı olmasının da etkisi var tabi.
Kısacası, bu konuda yalnız değilsiniz. Ama binmeyi iple çekiyorum. Gitmek istediğim yere vardığımda, inmeden bir küçük bir gaz verip motoru kapatmak keyif veriyor.
Oncelikle dediginiz gibi ortalama 100km/sa ile gidilemez bizim yollarda. Ortalamaniz sizin ugradiginiz yerlere, hava durumuna, sizin psikolojik ve fiziksel durumunuzda gore dusuyor. Bazi yollarda ortalamam 40km/sa cikiyor, bazilarinda 70-80km/sa mesela benim.
Ben herhangi bir gezi planlarken, gunluk mesafe limitimi 350-400km civarinda belirliyorum, cunku yolun durumuna gore bu mesafeler 5 saate kadar geliyor.
Haliyle gezilecek yerlere gore degisir. Bir sehirden bir sehire giderken, ara yollarda gezilecek yer cok ise, bu limiti dusuruyorum, 250km yapiyorum ornegin. Eger hedef sehirde cok fazla gezilecek yer var ise normalden daha erken cikmaya calisiyorum.
Bir ornek vereyim, Konya-Nevsehir arasinda gorecek hic bir sey yok dersiniz ama ben 3-4 yer gezdim
Bir de uzun soluklu gezilerde planiniz esnek olmak zorunda, her an farkli bir seyler, sorunlar, guzellikler yasanabilir. Gunde 800-1000km surerim tek marsta diyen arkadaslari 20 gunluk bozuk yollari olan bir rotada gormek isteriz. Avrupa yollari ile karsilastirmak abes olur.
Ayrica her sabah 7:00'de uyanip, esya toplayip yola cikmak feci yorgunluk verici bir sey, aralara hic bir sey yapmayacaginiz, dinleneceginiz, gezeceginiz gunler (off-day) koymak lazim. Gezmeyecekseniz, bir yerde kalmayacaksaniz niye yola cikiyorsunuz? Sadece yolda olmak guzel ama yorucu.
Yasliliktan ote, plansizlik bence. Plan onemli ama cok kati da olmamali. Ben scooter ile bunlari yapabiliyorsam, siz GS ile haydi haydi daha iyisini yapiyorsunuzdur zaten
Olay ulaşım ise bir günde 700-800km yapmak çok acayip bir şey değil. Benim İstanbul 4. Levent'teki evimden, Bodrum - Akyarlar'daki kayınpederin yazlığına tam 750km var. Hiç oturmadığım (zaten motosiklet sürerken oturuyoruz...) yarımşar saatlik iki veya üç mola vererek (molalara 1-1,5 saat gitti) yaklaşık dokuz on saatte bitiyor.
Siz molaları biraz uzun tutmuşsunuz; yolda çok yemek yenmiyor zaten, bir sandviç falan yeter, molarlar benzin, WC, su / kahve (bol kahve yolda zinde tutar) falan için. Yarım saati geçmesi gerekmiyor. Benim için molaları 200-250kmde bir vermek ideal gibi. (Yani 2,5-3 saatte bir, yol ve rüzgar durumuna göre kısalır da uzar da...) Ama bu motosikletin konforuna ve sürücünün yorulma direncine göre değişebilecek bir şey tabi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)