r25 zincir dişli seti almam gerekiyor, öneriniz var mı?
-
04 Ağustos 2022, 14:47
#1
Merhaba arkadaşlar, birkaç gün önce motosikletimi (2017 r25) periodik bakıma götürdüm. Usta, zincir dişli seti değişimi yapmamız gerek dedi. Periyodik bakım (1700 TL) hariç 2200 TL daha vermem gerekti. Yaptırmadım.
Açıkçası 2200 TL vermek istemiyorum.
2017 model r25 kullanan arkadaşlar, netten uygun fiyata aldığınız ya da önereceğiniz zincir dişli seti var mı? Hemen sipariş edeceğim. 2000 lira vermek istemiyorum. (+İşçilik 200)
Reklamlar
-
04 Ağustos 2022, 15:04
#2
Motosiklete ne kadar bineceğine bağlı. Orijinal zincir dişli 20.000 km gidiyor az buçuk bakarsan, arada yağlarsan.
520 vx3+ dişli alırsan 2500 liraya gelir. Ama uzun ömürlü ve kaliteli olur.
Bir sürü marka var, hepsi zincir. Ama ucuz olanlardan uzun ömür bekleme. Motora 5 10 bin km biner satarım diyorsan al geç uygun fiyatlı bir zincir. Ama uzun süre bineceksen orijinal dişli, 520vx3 zincir al geç taksitle. Her türlü daha ucuza gelecek uzun vadede.
-
04 Ağustos 2022, 15:47
#3
Arada fiyat farkı da varsa, VX3 almaya hiç gerek yok, düz o-ring'li bir zincir de gayet güzel çalışır da.
250cc motorda 20bin km'de bitirmeyin yahu zinciri
Yamaha kutulu setlere 2200 falan çekiyorlar internette, fiyatlar bayağı coşmuş.
-
04 Ağustos 2022, 15:50
#4
Cz marka zincir ve jt dişli set bakabilirsin.
-
04 Ağustos 2022, 16:11
#5
killingroad adlı üyeden alıntı
Arada fiyat farkı da varsa, VX3 almaya hiç gerek yok, düz o-ring'li bir zincir de gayet güzel çalışır da.
250cc motorda 20bin km'de bitirmeyin yahu zinciri
Yamaha kutulu setlere 2200 falan çekiyorlar internette, fiyatlar bayağı coşmuş.
250 cc motorun zincirinin kalınlığı sağlamlığı 1000'lik motor kadar olmuyor. Hepsi orantılı, planlı eskitme falan da var. Did, ürettiği zincir 100.000 km gitsin istese 100.000 km gider o zincir. Niye istesin?
R25 dediğimiz makine de 14000 devir çeviriyor 160 170 üstü sabit rahat gidiyor. Bir de ani gaz açma, teker yapma yatkınlığı fazla bu modellerin kullanıcılarında.
Hızlı kullanıyorum, ani gaz açmıyorum diyemem, teker hiç yapmıyorum. 1500-2000'de bir güzelce temizlerim zinciri. 500-1000km'de bir aklıma geldikçe yağlıyorum. Çok özenmiyorum yani zincire. 2000km yağsız gittiğim de olmuştur. Çevremde sayısız R25 Mt25 var. 20000 üstü artık zorlama oluyor orijinal zincir dişliyle. 20000'de gergi sona dayanıyor.
Ha cbf kullanır gibi usul usul gidersen, ani gaz açmazsan düzgün bakarsan 30.000'de görür o zincir ama öyle kullanacak adam R25 almıyor zaten.
-
04 Ağustos 2022, 16:22
#6
DID'in MT/R25'te verdiği zincir standart 520 değil mi? Daha dandik bir şey olma ihtimali gelmemişti aklıma açıkçası.
Devirin bir önemi yok, onu motor çeviriyor şanzıman çevirmiyor da, evet kullanıcı profili çok fazla hart hurt yaptığı için erken öldürüyorlardır. Ben MT'yi 7bin km gibi sattığım için onun zincirine bişey diyemiyorum ama XJ6'da 30bini görmüştü, temizleme sıklığım da başlarda biraz ekstra özenli ama yaklaşık 5bin km'den itibaren senin dediğine yakın. Çok çok fazla yağmurda selde falan sürdüm çok su görmüştür, ama öyle günlerde siliyordum eve gelince.
Bir de 29000'den 30000'e gelirken zincir resmen 2 günde bir anda çöpe döndü, orasını hiç anlamadım =)
-
04 Ağustos 2022, 16:57
#7
killingroad adlı üyeden alıntı
DID'in MT/R25'te verdiği zincir standart 520 değil mi? Daha dandik bir şey olma ihtimali gelmemişti aklıma açıkçası.
Devirin bir önemi yok, onu motor çeviriyor şanzıman çevirmiyor da, evet kullanıcı profili çok fazla hart hurt yaptığı için erken öldürüyorlardır. Ben MT'yi 7bin km gibi sattığım için onun zincirine bişey diyemiyorum ama XJ6'da 30bini görmüştü, temizleme sıklığım da başlarda biraz ekstra özenli ama yaklaşık 5bin km'den itibaren senin dediğine yakın. Çok çok fazla yağmurda selde falan sürdüm çok su görmüştür, ama öyle günlerde siliyordum eve gelince.
Bir de 29000'den 30000'e gelirken zincir resmen 2 günde bir anda çöpe döndü, orasını hiç anlamadım =)
Şanzıman çevirmiyor diye hızı söyledim zaten devire ekstra. Deviri diğer 250'likler gibi değil, 36 tane beygir 14000 devirde koşturuyor diye söyledim. 170'i zincir çeviriyor.
Ben de yağmurda kullanıyorum, bütün kış zincir paslı gezdim mesela. Kış çıkışı aldım Gazyağı mazot fırça pırıl pırıl yaptım.
R25'in standart zincir ömrü 20000 km. Bir yerden sonra her gün gerdirmek gerekiyor dediğin gibi. Pay kalmıyor. Bakla kesip devam edenler var da bütçe varsa gerek yok. Bütçe yoksa da gerek yok. O zincir koparsa kendi masrafının 5 katı masraf açar.
-
04 Ağustos 2022, 17:06
#8
Beto87 kardeşimin Cz önerisine ek olarak dişli seti için Serkan Arman Dişli de uygun fiyatlı bir alternatif olarak değerlendirilebilir.
-
04 Ağustos 2022, 17:19
#9
tommygun adlı üyeden alıntı
Beto87 kardeşimin Cz önerisine ek olarak dişli seti için Serkan Arman Dişli de uygun fiyatlı bir alternatif olarak değerlendirilebilir.
Zincir mevzusunda,
Yeni zincir ilk defa takilirken,maşadaki sağ ve sol eşitlik çizgilerinin tirnaklarinin adi her neyse bu unsurlarin ozen gosterilerek hizalanmasi gerekiyor.
Ardindan göbek milinin sağlam torklanmasi gerekiyor.
Bazen,hizalama yapip somunu saglamlarken zincir ayari kaçabiliyor,bunun icin diger elle zinciri alttan yukariya maşa profiline dogru gerdirerek somunu saglamlamak gerekiyor.
Yoksa,sonraki gerdirme ve ayarlamalarda ciddi sorun oluşturuyor,zincir dengesiz sünüyor.
Bizzat başima geldi,daha sonra duzen tutmadi ama akillandim
Arkadasimda cb250 var 30bin km yi devirmistir yeni aldigi zinciri ben taktim,hala sorunsuz kullaniyor.
-
04 Ağustos 2022, 17:21
#10
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Şanzıman çevirmiyor diye hızı söyledim zaten devire ekstra. Deviri diğer 250'likler gibi değil, 36 tane beygir 14000 devirde koşturuyor diye söyledim. 170'i zincir çeviriyor.
Ben de yağmurda kullanıyorum, bütün kış zincir paslı gezdim mesela. Kış çıkışı aldım Gazyağı mazot fırça pırıl pırıl yaptım.
R25'in standart zincir ömrü 20000 km. Bir yerden sonra her gün gerdirmek gerekiyor dediğin gibi. Pay kalmıyor. Bakla kesip devam edenler var da bütçe varsa gerek yok. Bütçe yoksa da gerek yok. O zincir koparsa kendi masrafının 5 katı masraf açar.
Abi kışın pas içinde gezip kış bitiminde temizleyip sonra bu ömre standart deme bence ya :D Biraz canını almışsın, ama genel olarak evet 20-30bin arasında bir km'de artık çöpe atmak lazım.
Benimki gerilmeyle falan olacak gibi değildi, masmavi bir katman oluştu ve bakla bağlantılarının esnekliği gitti, baya 2 haftada falan oldu ya 1000km dedim ama, cidden çok hızlı bir şekilde öldüydü.
-
04 Ağustos 2022, 17:24
#11
killingroad adlı üyeden alıntı
Abi kışın pas içinde gezip kış bitiminde temizleyip sonra bu ömre standart deme bence ya :D Biraz canını almışsın, ama genel olarak evet 20-30bin arasında bir km'de artık çöpe atmak lazım.
Benimki gerilmeyle falan olacak gibi değildi, masmavi bir katman oluştu ve bakla bağlantılarının esnekliği gitti, baya 2 haftada falan oldu ya 1000km dedim ama, cidden çok hızlı bir şekilde öldüydü.
Kışın garajdan çıkarmayan arkadaşların da 18-20 binde bitiyor fabrika çıkışı olan zincir. Bunun ömrü bu agaa, zorlamaya gerek yok. Hadi 20.000'de ağır bakım var, masraf çok gelirse 22-23000'de değiştirmek lazım en geç. Ama dediğim gibi kimininki 20 bile görmüyor.
-
04 Ağustos 2022, 17:32
#12
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Kışın garajdan çıkarmayan arkadaşların da 18-20 binde bitiyor fabrika çıkışı olan zincir. Bunun ömrü bu agaa, zorlamaya gerek yok. Hadi 20.000'de ağır bakım var, masraf çok gelirse 22-23000'de değiştirmek lazım en geç. Ama dediğim gibi kimininki 20 bile görmüyor.
Bugün işleri hızlı bitirdim vaktim bol, uzatalım mı :D Gerilme ha öyle konuşuyoruz diye uzatalım mı dedim
Abi kışın garajdan çıkmayan bir motorun zinciri ile senin canavar gibi gezdiğin ve temizlemediğin zincirin ömrü bir olabilir mi peki? Hani malzeme bilimi ışığında bakalım sadece unutalım kendi ve çevremizin tecrübelerini. Bana böyle bakınca olası gelmiyor.
Neden tecrübeleri unutalım diyorum, genelde böyle bakıyorum malzeme konularına; abi sen düzenli gerginliğini kontrol etmişsindir, benzer sürseniz de daha pürüzsüz çalışan bir sağ elin vardır, arkadaşın hart hurt ediyordur; kışın kazandığını sürerken kaybediyordur mesela. Böyle bakınca bu da daha mantıklı geldi. :D
Adamın konusunu hiç ettik bu arada ya.
Benim motorda Regina geldi, ama hiç sevmedim, acayip kolay pas tuttu bir kaç gün düzgünce yağlanmamış kaldı diye. Kolayca çıktı 2 gün içinde giriştiğim için ama bu ne hız? XJ'deki DID gibi değildi. Belki Regina'nın ucuz bir zinciri vardır. AB ürünü belli standartlardadır yine çöp de çıkmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)