Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklette iken kafayı çevirmek

    REKLAM ALANI
  1. #1
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Bazan kafamı bile çeviremiyorum yola bakmaktan, daha önemli olan şey yol odağım oluyor. Şerit değiştirme hızımı düşürüyorum hatta. Çok daha kontrollü geçmek için normal sürüşten ödün verip yavaşlıyorum, akıcı trafikten söz ediyorum ve bu risk oluşturabilir diye düşünüyorum. Siz ne yapıyorsunuz? Yani kafayı çeviremiyorsunuz, akıcı trafiktesiniz. Şerit değiştireceksiniz. Aynadan bakıp aynı kontrolde mi geçiyorsunuz? Burada teknik olarak gözden kaçırdığım birşey var mı emin olmak istedim yada nasıl bir antrenman uygulanabilir? Teşekkürler
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    O şeritten hızlıca kaçmak zorunda değilsem bir şekilde bakarım yahu, bakma hareketi beni riske düşürüyorsa yanlış konumda olduğumu düşünürüm.

    Ha arkaya bakmadan daha detaylı görmek için ne yapılır. Kafayı sağa sola ileri oynatarak aynadan toplamda daha geniş bir alanın görüntüsü taranabiliyor.

    Bir de burada en yardımcı şey, dakikalar sonra ilk kez şerit değiştirmek için bakmıyor olmak. Sürekli arkayı kontrol etmek çok rahat ettiriyor trafikte ilerlerken.
    nicknamer bunu beğendi.

  3. #3
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Motosiklette kafa oynar baslikli olacak ne yazik ki. Her serit degistirmede omuz ustu bakis olmazsa olmaz. Ayna kesinlikle yeterli degil. O daha cok arkadaki araclari saymaya yariyor(10 sn once 3 arac gorurken suanda 2 arac goruyorsaniz buyuk ihtimal o sol yada sag tarafiniza gelmistir)

    Akici trafikte en guvenli surus "bana gore" trafigin hizindan 15-20 km/h daha hizli gitmek. Boylece hem surekli serif degistirmek zorunda kalmiyorsun, hemde sag seritte bos bir alan bulursan oraya gecip on tarafla fazladan mesafe birakabiliyorsun. Boylece ileride trafik tikanirsa tekrar sol seride gecmek icin gerekli olan omuz ustu bakisi atmak icin mesafen oluyor.

    Su ara camsiz bir naked kullaniyorum. 150-160km/h civari cok zorlasa da ruzgardan yine de omuz ustu bakisi atiyorum.
    levend84 ve nicknamer bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    Motosikletle hayat kurtaran bakış diye aratırsan, aradığın cevabı bulursun.
    nicknamer bunu beğendi.

  5. #5
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Hayati Bilgiler: Şerit Değiştirme
    Tabi ki YouTube'den izleyeceksiniz.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:12 ----------

    İlk başta motosiklette iken kafayı çekmek diye okudum başlığı iyi mi?
    nicknamer bunu beğendi.

  6. #6
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette kafa oynar baslikli olacak ne yazik ki. Her serit degistirmede omuz ustu bakis olmazsa olmaz. Ayna kesinlikle yeterli degil.
    motosiklette kafa oynar başlıklı derken neyi kastettiniz? bu söylemi daha önce duymamıştım. ayrıca tümsek aynalar iş görür mü diye düşünüyorum.

    şu video'yu buldum. en kısa sürede deneyip, çalışma faydalı olursa; bir video hazırlarım. benim gibi arayan varsa diye buraya bırakıyorum.

    https://youtu.be/9_zeG0NRszA
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Trafiğin akış hızından düşük hızda sürdüğünüzde hem kendiniz hem de trafikteki diğer araçlar için kaza potansiyeli oluşturabilirsiniz. Akan trafikte şerit değiştirme öncesi birden yavaşlamak bence çok tehlikelidir.

    Ayna konusuna gelirsek; trafikte ilerlerken sanki kafamızın tepesinde bir radar varmış gibi ara ara çevremizi kontrol etmek faydalıdır. Sadece dümdüz önünüze bakıp aynalara bakmaktan çekiniyorsanız hızınız yüksek olabilir ya da takip mesafenizi korumuyor ve öndeki araca çok yaklaşmış olabilirsiniz. Bir şekilde lastiklerinize ve frenlerinize de güvenmiyor olabilirsiniz.

    Benim motosikletimde aynalar ön kafaya sabit takılı ve ayna kolları en az 2-3 cm uzun olmadığından sağımı solumu çok iyi gösterdiğini düşünmüyorum, her ne kadar kör nokta aynam olsa bile şerit değiştirirken omuz üstü bakışın beni birçok kazadan kurtardığını rahatlıkla söyleyebilirim.
    xtrafrozen ve nicknamer bunu beğendiler.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bunun için basit bir alıştırma var. Trafiğe kapalı bir alana yere koyulacak işaretleyicilere ihtiyacınız olacak ama hiç uğraşmayın, azcık uyanıklık gerek

    Yakınınızda direksiyon kurslarının eğitim-sınav yaptıkları alana gidin. Bilmiyorsanız size mesafe olarak en yakın kursu arayıp amaç ve detay vermeden açıkça nerede yapıldığını sorabilirsiniz, devlet sırrı değil, söyleyeceklerdir.

    Ardından o alana çalışma saatlerinde gidin. Genellikle saat 11:00 / 17:00 arası aktif olunur, hazırlıklar yapılmış, eğitmenler ve adaylar gelmiş olur.

    Burada sizi en çok ilgilendiren kısım ilk kalkıştan sonra sıralı dizili kukaların arasından slalom ve iki kuka arasından sekiz çizme kısımları. Siz burada çalışacaksınız. Ama çalışma alanının düzenini bozmamak için etabı her seferinden diğer adaylar gibi tamamlamaya çalışın.

    Normal slalomda dahi mutlaka ama mutlaka hafif de olsa, size komik ve saçma da gelse hafifçe başınızı çevireren dönün. Sanki gözleriniz yuvalarında sabitmiş, sadece başınızı çevirerek oraya bakabilirmişsiniz gibi. Sekiz kısmında ise başınızı çok çevirin, aşırı çok. Çok fazla çevirin. O kadar ki döneceğiniz açıdan da fazla. Sonrasında turu tamamlayıp başlangıç noktasına geçin ve çalışmayı tekrarlayın.

    Bunu 1 saat kadar yapın. Parkurun kalitesine ve çalışan yoğunluğuna göre 1 saatte 15-20 kez yapabilmiş olmalısınız. Hızınız yavaş olsun, bu çok önemli olan kısmı. Mutlaka yavaş sürün. Bunun ilk amacı ortam güvenliğini bozmamak, ikinci ve sizin için önemli kısmı ise sürüş kabiliyetinizi ancak bu yavaş sürüşlerle geliştirebilirsiniz.

    Bu çalışmayı 1 saat yapıp yola çıktığınızda ne denli fark ettiğine kendiniz dahi inanmayabilirsiniz. O an sizin için yeterliymiş gibi gelse de başka bir gün aynı çalışmayı bir kez daha tekrarlayın. İşlem tamamdır
    nicknamer bunu beğendi.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    o bakış çok önemli. cünkü şerit değiştireceğin zaman %40 arac görmüyorsun aynadan. yanından ya da arka carprazından geciyor olabiliyor.

    Bunu düz yolda bol bol pratik yapman lazım. bir de bakışı atarken kafanı biraz öne eğik tut. Kafanı dik tutarsan kask yapısına bağlı olarak kafanı savurabilir.
    nicknamer bunu beğendi.

  10. #10
    SoloMoto2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2020 Xmax 250 - 2022 MV Agusta TVL
    Konu can kurtaran bakışı anladığım kadarıyla. Hem şerit değiştirirken hem de aynı şerit içinde yer değişikliği yapmadan önce ayna sonra geçeceğim yere göre bir bakış atarım. Buna o kadar alıştım ki araba kullanırken bile şerit değişikliğinde aynadan sonra aynı hareketi yapıyorum. Tavsiyem hiçbir şerit değişikliğinizi son ana bırakmamanız, hep en az 3 sn öncesini planlayarak sürmenizdir.
    nicknamer ve levend84 bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    bazen çok abarttığımı düşünüyorum ama ilk ayna bakarım ardından can kurtaran bakarım sağım veya sol boş anlarım ardından tekrar ayna bakarım ki diğer şeritlerden biri geçti mi veya geçmedi mi 3lü kontrol sonrası geçerim. arkamın gayet farkındaysam ve düzenli sağ sol geçişler yapıyorsam(apaçi stili) sadece sağa veya sola bakış yaparım.

    bazen enteresan şekilde kendimi uzaylı hissediyorum. bazen kafam o kadar dönüyor ki tam arkamı görüyorum. bu kadarı da abartı. bunu yapma sebebim de sağlı sollu yol birleşiyorsa ve ben soldaysam sağdan gelenleri kontrol ederek oradan en sağa kaymak için.
    vallah mümkünatı yok cankurtaran bakışsız şerit değiştiremem. motora başladığımdan beri düzenli bakış yaparım çok defa kez yanımdan pat diye biri geçti o ara. can kurtaran bakışı can kurtarır. daima arka kontrol etmiyoruz.
    nicknamer bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler