Herkese merhaba
Yag sogutmali ns160 motorum var bugun hastaneden geldigimde motorda terleme oldugunu farkettim .bu sekilde kullansam sorun olur mu?
Herkese merhaba
Yag sogutmali ns160 motorum var bugun hastaneden geldigimde motorda terleme oldugunu farkettim .bu sekilde kullansam sorun olur mu?
Bajaj boxer kullanırken bende de aynı sorun vardı benden kaynaklanmıştı sebebi aynımıdır bilmiyorum motora yeni başladığım da çok sıkıyordum yüksek devir kullanıyordum tavsiyem: motoru sıkmayın bağırtmadan kullanın , sorunun cevabına gelecek olursa çok büyük bir sorun değil ama müsait olduğunuz ilk vakitte baktırmanızda fayda var şöyle söyliyim o motor benden sonra başkasında da 15.000 km yaptı bir sorun çıkarmadı sizde çıkartır mı bilemem ama
edit:ustaya baktırmıştım oraya macun gibi birşey sürmüştü ama iflah olmamıştı halen yapıyordu terleme contalarda sorun olup olmadığını sormuştum contalar sağlam demişti.
Soker ilaclariz sorun olmaz dedi ama ben kullanmaya devam ediyorum.Yarin da odemise gitme durumum vardi tedirgin oldum bayagi diger motosiklet tamirde oldugu icin hersey buna kaldi
Çok aşırı bir kaçak gibi görünmüyor. Yağ seviyesi konrolü, gerekirse ekleme yapıp yola gidebilirsiniz. Yine de ustanıza bir sorun. Özellikle Çin ve Hint motorlarında bu durum görülüyor. TVS RTR 200'de de yüksek devir çevirince bu durumla karşılaşanlar var.
60K ya yaklaşan 4 sene once 0 km aldigim Rtr180 de bu durumla hiç karşilaşmadim,yeri geldi agustos sicaginda dip gaz km lerce sürdüm kesinlikle terleme yapmadi..
Hee,şöyle bir durum da var
Ben 0 km alip 500 km sonra,tork anahtariyla tüm cevre civatalarini elden geçirmiştim.
Kendi motorum olan tvs den ornek verirsem,
Zamaninda hint forumundan tvs fabrikasinda muhendis olan biriyle tanismistim
Sagolsun teknik her konuda yardimci oldu.
Tvs bloklari ve diger parçalar dar tolerans ile uretildigi icin 10w30 tam sentetik harici baska viskozite de yag kullanma demisti.kalin yag terlemeye sebep olacagindan bahsetmisti.zaten el kitabida 10w30 tam sentetik yag oneriyor.
Civatası gevşemiş olabilir, eğer içinize sinmiyorsa contasını değiştirin. Hazır açılmışken subapların boşluklarını kontrol ediniz.
Ben 20000 km neredeyse yere yağ dökerek kullandım. Yağ seviyesini düzenli kontrol edip eksik varsa ilave etmek sağlıklı olacaktır. Motosikletlerimizde bloğun sürekli ısınması, soğuması contaların, keçelerin zamanla özelliğini yitirmesine sebep olabiliyor. Bu da terleme, kaçak gibi sızıntılara neden oluyor.
Hepiniz cok sagolun.civata sıkma meselesi benim de aklıma geldi ama cesaret edemedim.subap ayarı 10000 km de yapilmisti suan 18000 civarinda motor. Yag seviyesine bakarak kullanmaya devam aksam balata spreyi sıkıp temizleyecegim takip etmek icin.
Abi konuyla birebir alakalı değil ama 1 ay önce 3 tane 1'er lt 10-40 yarı sentetik yağ aldım internetten. Adamlar öyle bir paketlemişler ki taşıma esnasında yağlardan birinin kutusu aşağıdan hafiften çatlamış, gözle bile görülmüyor çatlak. Buna rağmen o yağ, o gözle görülmeyen çatlaktan dışarı sızıyordu. Çareyi yağ kutusunu baş aşağı koymakta buldum. Düşün bir de blok ısınınca o yağ da onunla beraber ısınacak, incelecek ve en ufak bir çatlaktan dışarı sızacaktır.
Terleme yağın cinsinden yapmaz..Conta ile alakalı bir durum... Fotoda conta kalınlığı bir hayli fazla gözüküyor..Daha önce değişmiş mi bilgin var mı ?.
Yapar hocam,
Konudaki 10w40 -10w30 ciddi anlamda fark yaratmasada,
20w40
15w50
10w60 vb kalin yağlarin basinçlari farkli oldugundan,silindir ve karter basinçlarini dogrudan etkileyen bu durum,sizdirma ve terlemeye elverisli zemin hazirlar.
Hatta kalin viskozite bir yag kompresyon basincini bile etkiler.
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor. Biraz araştırdım da 10-40 , 10-30'a göre daha kalınmış. Bilmediğimden kaynaklı yanılttığım için kusura bakmayın.
Yağlara falan girmeden başka bir bilgi vermek istiyorum. Pulsar NS160'lar zorlamaya gelmeyen makineler. Sürekli tapa gaz gidersen o blok kaldırmıyor maalesef. Yağ konularında ve diğer tüm mekanik konularda @levend84 hocamın bilgisine güvenirim. Fakat senin sorununun yağdan çok o bloğu sürekli sıkıştırmandan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Sürüş tarzını değiştirmen gerektiği kanısındayım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)