motosikletin ilk sahibiyim daha once subap ayari yapildi o zaman degistiyse bilemiyorum ama bayagi bi islem yapildi .her islemi yetkili serviste yaptiriyorum.az once motosikletin yanina indim yag seviyesi yariya düşmüş.normalde sogukken yaridan biraz fazla oluyordu.plastik bir kisma balata spreyi zarar verebilir muhtemelen conta vs ama durduk yere boyle birsey yasayinca ister istemez sinirlendim nasil olur diye .otobanda bi arac beni sıkıştırdı ben de motoru redline da gitmedim ama bayagi tapa gaz gittim.motoru stop edince yanmis yag kokusu aldim motoru inceleyince bu manzarayla karsilastim.
Isi transferi kesinlikle dogru,
Hatta,kalin viskozite bir yag gec isinacagindan,blok içi basinci ciddi arttiriyor,bu durum direk yuzeylerin öpüşen kismina etki ediyor,hele hele isinmadan direk gazlama yapilirsa daha ciddi problem olusturur,
Kalin viskozite haliyle geçte soğuyor.
Ducatinin bir videosunu izlemistim,muhendisler her iki viskozite yag ile kompresyon testi ve pompa debi testi yapmisti,ince yag ile daha verimli sonuc alindi,videoyu bulabilirsem atarim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------
At sahibine göre kişner
E hazır konusu açılmış ben de sorayım.
Bayramdan önce bende yağ değişimi yaptırdım. Aynı gün eve döndüğüm yağ haznesinin kapağından sızıntı gördüm. Gözümden kaçmıştır diye önemsemedim, sildim devam ettim. Araya bayram düğünler falan girdi pek te kullanamadım. Geçen haftasonu 200 km kadar kullanıp eve döndüğümde aynı şeyin olduğunu fark ettim. Kapak gevşek değildi.
Acaba diş falan mı atladı usta takarken ?
Hoş yağdan da memnun kalmadım, Motul 10w40 sözde ama vites geçişleri falan kemikli oldu baya.
bajajlar ın blok ta kullanılan sıvı conta fazla zorlamaya gelmiyor ns 200 ler de böyleydi bence parça sökülüp sanayi de conta kestirin içiniz rahat olsun
bu kadar terlemeden bir sıkıntı olmaz
Olayın kesin çözümü budur.
Başıma geldi, belki 3000 km 50 ml eksilmiyordu ama ben kafam orada kalmasın diye 40 sene kadar önce 400 lira verip kapağı açtırıp contayı değiştirdim.
Bir de bu terleme lafı bana iğreti geliyor, bildiğin yağ kaçağı bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------
Yanlış alıntı olmuş, işin doğrusu bu olacaktı.
Yag seviyesi tam yarıda suan çubuk yok pulsarlarda cam var yag seviyesi maxta mi olmali yoksa yarinin biraz ustunde mi olmasi daha iyi olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)