Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet terleme

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlginç.
    Şimdi ben 10w30 kullanırsam daha çokmu terleyecek.
    Anlamadım.
    Denemekte fayda var. Tek silindir motora tam sentetik 10w30 yağ diyorsa kitapçıkta onu kullanmak lazım. Büyük ihtimal terleme yapmaz ısı transferini daha iyi yapacağı için.
    levend84 ve ufoz bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Terleme yağın cinsinden yapmaz..Conta ile alakalı bir durum... Fotoda conta kalınlığı bir hayli fazla gözüküyor..Daha önce değişmiş mi bilgin var mı ?.
    motosikletin ilk sahibiyim daha once subap ayari yapildi o zaman degistiyse bilemiyorum ama bayagi bi islem yapildi .her islemi yetkili serviste yaptiriyorum.az once motosikletin yanina indim yag seviyesi yariya düşmüş.normalde sogukken yaridan biraz fazla oluyordu.plastik bir kisma balata spreyi zarar verebilir muhtemelen conta vs ama durduk yere boyle birsey yasayinca ister istemez sinirlendim nasil olur diye .otobanda bi arac beni sıkıştırdı ben de motoru redline da gitmedim ama bayagi tapa gaz gittim.motoru stop edince yanmis yag kokusu aldim motoru inceleyince bu manzarayla karsilastim.

  3. #23
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerde damlalar halinde yağ varsa bilin ki tommy reis oradan geçmiş

    Abi şaka bir yana,hala çözemedin şu kaçirmayi.
    Tommy reisin motoru canlı gördüğümde motorun sesi rolantide dalgalanma olmaması dikkatimi çekmişti o yaşta motorun. Adam güzel bakıyor makinaya.
    levend84, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denemekte fayda var. Tek silindir motora tam sentetik 10w30 yağ diyorsa kitapçıkta onu kullanmak lazım. Büyük ihtimal terleme yapmaz ısı transferini daha iyi yapacağı için.
    Isi transferi kesinlikle dogru,

    Hatta,kalin viskozite bir yag gec isinacagindan,blok içi basinci ciddi arttiriyor,bu durum direk yuzeylerin öpüşen kismina etki ediyor,hele hele isinmadan direk gazlama yapilirsa daha ciddi problem olusturur,

    Kalin viskozite haliyle geçte soğuyor.

    Ducatinin bir videosunu izlemistim,muhendisler her iki viskozite yag ile kompresyon testi ve pompa debi testi yapmisti,ince yag ile daha verimli sonuc alindi,videoyu bulabilirsem atarim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------

    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tommy reisin motoru canlı gördüğümde motorun sesi rolantide dalgalanma olmaması dikkatimi çekmişti o yaşta motorun. Adam güzel bakıyor makinaya.
    At sahibine göre kişner
    ufoz, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    E hazır konusu açılmış ben de sorayım.
    Bayramdan önce bende yağ değişimi yaptırdım. Aynı gün eve döndüğüm yağ haznesinin kapağından sızıntı gördüm. Gözümden kaçmıştır diye önemsemedim, sildim devam ettim. Araya bayram düğünler falan girdi pek te kullanamadım. Geçen haftasonu 200 km kadar kullanıp eve döndüğümde aynı şeyin olduğunu fark ettim. Kapak gevşek değildi.
    Acaba diş falan mı atladı usta takarken ?

    Hoş yağdan da memnun kalmadım, Motul 10w40 sözde ama vites geçişleri falan kemikli oldu baya.

  6. #26
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bajajlar ın blok ta kullanılan sıvı conta fazla zorlamaya gelmiyor ns 200 ler de böyleydi bence parça sökülüp sanayi de conta kestirin içiniz rahat olsun
    bu kadar terlemeden bir sıkıntı olmaz

  7. #27
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağlara falan girmeden başka bir bilgi vermek istiyorum. Pulsar NS160'lar zorlamaya gelmeyen makineler. Sürekli tapa gaz gidersen o blok kaldırmıyor maalesef. Yağ konularında ve diğer tüm mekanik konularda @levend84 hocamın bilgisine güvenirim. Fakat senin sorununun yağdan çok o bloğu sürekli sıkıştırmandan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Sürüş tarzını değiştirmen gerektiği kanısındayım.
    Hakli olabilirsin genelde 7000 devirin uzerindeyim.maksimum hizi 120 (redline da 130) ben genelde 100-110 arası kullanıyorum.Dun normalden farkli olarak biraz daha hizli kullanmak zorunda kaldım.

  8. #28
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E hazır konusu açılmış ben de sorayım.
    Bayramdan önce bende yağ değişimi yaptırdım. Aynı gün eve döndüğüm yağ haznesinin kapağından sızıntı gördüm. Gözümden kaçmıştır diye önemsemedim, sildim devam ettim. Araya bayram düğünler falan girdi pek te kullanamadım. Geçen haftasonu 200 km kadar kullanıp eve döndüğümde aynı şeyin olduğunu fark ettim. Kapak gevşek değildi.
    Acaba diş falan mı atladı usta takarken ?

    Hoş yağdan da memnun kalmadım, Motul 10w40 sözde ama vites geçişleri falan kemikli oldu baya.
    Yanlış anlamadıysam yağ dolum kapağından bahsediyorsunuz eğer oysa o-ring takmamış olabilir, eğer karter tapasıysa tapa pulunu değişmediği için sızdırıyor olabilir, bu pul bakırdır ve bir kez sıkılma hakkı vardır.

  9. #29

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlamadıysam yağ dolum kapağından bahsediyorsunuz eğer oysa o-ring takmamış olabilir, eğer karter tapasıysa tapa pulunu değişmediği için sızdırıyor olabilir, bu pul bakırdır ve bir kez sıkılma hakkı vardır.
    Yağ dolum kapağı ,evet. Bir kaç gün daha deneyeyim. Devam ederse, uğrararım servise olmadı. Yağ eksiltmeyelim durduk yere.

  10. #30
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ dolum kapağı ,evet. Bir kaç gün daha deneyeyim. Devam ederse, uğrararım servise olmadı. Yağ eksiltmeyelim durduk yere.
    Kapağı sökün inceleyin o-ring yoksa, o-ring satan bir dükkana gidip oranın contasını temin edip takabilirsiniz. Serviste 20-30 tllik parçayı 1 tlye halledebilirsiniz.
    yec bunu beğendi.

  11. #31
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakli olabilirsin genelde 7000 devirin uzerindeyim.maksimum hizi 120 (redline da 130) ben genelde 100-110 arası kullanıyorum.Dun normalden farkli olarak biraz daha hizli kullanmak zorunda kaldım.
    Olayın kesin çözümü budur.
    Başıma geldi, belki 3000 km 50 ml eksilmiyordu ama ben kafam orada kalmasın diye 40 sene kadar önce 400 lira verip kapağı açtırıp contayı değiştirdim.
    Bir de bu terleme lafı bana iğreti geliyor, bildiğin yağ kaçağı bu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bajajlar ın blok ta kullanılan sıvı conta fazla zorlamaya gelmiyor ns 200 ler de böyleydi bence parça sökülüp sanayi de conta kestirin içiniz rahat olsun
    bu kadar terlemeden bir sıkıntı olmaz
    Yanlış alıntı olmuş, işin doğrusu bu olacaktı.
    tecrube0 ve espresso bunu beğendiler.

  12. #32
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Yag seviyesi tam yarıda suan çubuk yok pulsarlarda cam var yag seviyesi maxta mi olmali yoksa yarinin biraz ustunde mi olmasi daha iyi olur.

  13. #33
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yag seviyesi tam yarıda suan çubuk yok pulsarlarda cam var yag seviyesi maxta mi olmali yoksa yarinin biraz ustunde mi olmasi daha iyi olur.
    Yağ seviyesi maksimumda olmalı ama en alt seviyeye inmediği sürece sorun olmayacaktır. Yağ neden eksiliyor onun sebebinin bulunması ve onarılması doğru olacaktır.
    tecrube0 bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)