Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Dik Yokuşta İniş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    erdem. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2022
    Şehir
    Balıkesir
    Merhaba herkese,

    Bugün ilk motosiklet dersimi aldım, A ehliyetine yazılmıştım fakat deneyimim olmadığı için ilk gün 150cc ile başladım. Yaklaşık 2 saat parkur içerisinde döndükten sonra, iyice debriyaja ve viteslere alıştıktan sonra trafiğe çıktık. Her şey çok güzel gerektiği yerde hızlanıp gerektiği yerde yavaşlayabildim fakat sıkıntı yaşadığım tek bir nokta oldu; yokuş aşağı iniş. Yokuş bayağı dik bir yokuş, benim de ilk hatam şurada ortaya çıktı, motor freninde motor çok ses çıkardığı için endişelenip debriyaja asıldım bu sefer yokuş aşağı iyice hızlanmaya başladım. Arka freni yokladığımda motosikletin arkası iyice atmaya yan vermeye başladı. Zaten kurs motosikleti olduğu için lastikler kabak durumda yolu çok tutmuyor, ben her frene bastığımda (4 kez) motorun arkası attı. ABS olmadığı için ön freni kullanma demişti hoca ama artık baktım iyice hızımı almışım gidiyorum duracak gibi değilim, ön arka kombine fren yaptım çok hafif bir şekilde ve yokuş sonundaki viraja girebilecek kadar hızımı düşürdüm.

    Şimdi tecrübeli abilerime kardeşlerime asıl sorum şu olacak, ben yokuştan inerken önümde benden yavaş bir araç olsaydı veya yokuşun ortasından bir yerden bir araç, bir insan yola atlasaydı %100 kaza geçirmiş olacaktım. Toplam eğitim sürem 4 gün olacak, kalan 3 gün 700cc mt-07 ile eğitim alacağım. Benim tek çekindiğim nokta bu dik yokuş, burayı en rahat şekilde nasıl inebilirim ne yapmam gerekiyor. Maksimum ne kadar süratte olmam gerekiyor acil durumlarda hızlı ve güvenli tepki verebilmek için. Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.

    Yokuşun görsellerini ekliyorum.

    https://www.hizliresim.com/r2p1mqs

    https://www.hizliresim.com/q0ijze6

    https://www.hizliresim.com/j8rvibv

    Edit: Güzergahı göstermek için kurs hocası arabayla önden gidiyordu o yüzden görmedi, indiğimizde de hocam böyle böyle bir durum yaşadım diye belirttim sadece debriyaja basma dedi o kadar.
    Voltaren bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    ABS olmayan motorda ön frene basma demek nedir. motoru ön fren durdurur. Bence size ön freni nasıl sıkılacağını da gösterebilecek düzgün bir kursa gidin. Yokuş fazla dik bile değil. Kimi zaman gökyüzünü görebileceğin seviyede yokuşlar denk geliyor çıkarken inerken. Yokuşlarda motor freni kontrolü elde tutmanın ana etmenidir. Motor bağırıyosa bağırsın redline girmedikçe problem değil. Tatlı tatlı fren ve motor viteste inerseniz problem olmaz. alışkanlık meselesi biraz.
    espresso, killingroad, M.balibey ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  3. #3

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Motosikleti
    NC750X-DCT
    2 saat parkurdan sonra ön freni kullanmadan trafiğe mi çıktınız? Ehliyet kursu bu değil mi?

  4. #4
    erdem. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2022
    Şehir
    Balıkesir
    Alıntı M.Tugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 saat parkurdan sonra ön freni kullanmadan trafiğe mi çıktınız? Ehliyet kursu bu değil mi?
    Evet, yani normalde (150cc için) ön fren kullanmamam gerektiği söylense de ben yine parkurdayken alıştırma yaptım kullandım, trafikte ve konuda bahsettiğim durumda da kullanmayı tercih ettim. Sanırım acemilik dönemi elimizin ayarını tutturamayız, abs yok aniden asılırız, diski kilitleriz, düşeriz gibi olası durumlardan kaçınmak için böyle söylenmiş olabilir. Hız sınırı da düşük olduğu için belki bu yöntemi seçmişlerdir bilemem ama bana da doğru gelmedi ilk dakikadan itibaren. Yarın kullanacağım mt07'de abs olduğu için parkurda ön frende kullanmam gerektiğini söylediler.

  5. #5

    Üyelik
    21 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 500R '17
    Hocam ehliyeti alana kadar oradakilere uyun ehliyeti alır almaz arkanıza bakmadan kaçın ve adam akıllı bir güvenli sürüş akademisine gidin bence. Önce öğrendiklerinizi unutmanız gerekeceğinden kendiniz zorluk yaşayabilirsiniz.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Motosikleti
    Yoktur.
    Ben de ehliyet kursundayken bizim hoca Kawasaki ER6N için "ön freni kullanmayın, arka frenle durun" diye tavsiye ediyordu. Tabii ben dinlemedim, bildiğim şekilde, kombine frenle durdum hep.

    "Yani ön freni kullanmayacaksak, adamlar ne diye koymuşlar oraya onu" diye sormaz mı insan kendi kendine hiç?

  7. #7
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Birinci viteste gaz vermezsen bile maksimum 30 la iner .Motosikletlerde motor freni var kursta zaten 50yi gecmene izin vermezler kaliteli bir kurs olmadikca on fren kullanmayi gostermezler .
    On frenle ilgili dikkat etmen gerekenler var gidon duzken kullanmak fazla asilmamak 30 km altinda kullanmamak gibi .ABS de olsa belli hizlarin altinda aliskin olmayinca devrilme ihtimalin var. Freni kullanma demelerinin.sebebi kendini sakatlama dusme diye cekindikleri icin.Uygun olmayan hizda debriyaji birakirsan bu seferde arka tekerin kitlenme ihtimali vardi.Kaymalardan birinin sebebi bu olabilir belki de.

    Ehliyeti alınca izmire gel de bayraklı da 2104 sokaktan asagiya inelim begenmezsen bayrakli da 1619 sokaktan ineriz ilk indigimde heralde motosiklet kafama gecedek demiştim

  8. #8
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    2 saat parkur sonrasında öğrenciyi dik yokuşa hangi akla hizmet sokmuşlar? Nasıl bir eğitmen ön freni kullanma der öğrenciye? Gerçi dik yokuşta ön freni kullanmaman iyi olmuş dozajı ayarlayamayıp taklaya gelebilirdin yokuş gerçekten dik ise. Dik yokuşlarda debriyaj ile oynama bırak bağırsın motor. Ağırlığını motorun arka kısmında tutmaya çalışarak ön freni limon sıkar gibi ezerek kullan. Ve yapabiliyorsan kursu değiştir. 2 saat motor tecrübesi olan öğrenci trafiğe çıkarılmaz. Ayrıca parkurda ani fren yapılan bölüm var ön fren olmadan o kısmı nasıl geçtin?

  9. #9
    erdem. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2022
    Şehir
    Balıkesir
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 saat parkur sonrasında öğrenciyi dik yokuşa hangi akla hizmet sokmuşlar? Nasıl bir eğitmen ön freni kullanma der öğrenciye? Gerçi dik yokuşta ön freni kullanmaman iyi olmuş dozajı ayarlayamayıp taklaya gelebilirdin yokuş gerçekten dik ise. Dik yokuşlarda debriyaj ile oynama bırak bağırsın motor. Ağırlığını motorun arka kısmında tutmaya çalışarak ön freni limon sıkar gibi ezerek kullan. Ve yapabiliyorsan kursu değiştir. 2 saat motor tecrübesi olan öğrenci trafiğe çıkarılmaz. Ayrıca parkurda ani fren yapılan bölüm var ön fren olmadan o kısmı nasıl geçtin?
    Bahsettiğiniz kısım ani fren ile durma sanırım frensiz arka tekerliği kaydırarak durduruyorlar, böyle yapılması istendi. Kursu değiştirme ihtimalim yok maalesef, bu haftasonu direksiyon sınavına gireceğim. Zaten şu kısmı sağsalim atlatıp ehliyetimi de alabilirsem hemen sonrasında ileri sürüş eğitimleri almak istiyorum. Motosikletim hazır, kolay olacağını çok zorlanmayacağımı düşünmüş olsam da beklediğimden çok farklıydı. Yani sadece o yokuştan aşağı kaya kaya inerken daha kırk fırın ekmek yemem gerektiğini anladım. Çok şükür heyecan yapmadım da sapasağlam tamamlayabildim parkuru :D

  10. #10

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Yokuş aşağı mıcırlı bile olsa ön frene dozajında basarsan kaymadan durursun. Yokuş aşağı ön fren ağırlıklı kombine fren kullanılır.

  11. #11
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Ön fren kullanmak gerçekten riskli bir olay, ama kesinlikle kullanmak gerekiyor. Arka frenin viraj ve 30km hız altı hariç bir boka yaradığı yok zaten, kombine frende ağırlık transferine yardımcı olur o kadar benim gözümde. Motoru durduran ön frendir. 20 km'ye kadar ön fren ile düşülür, sonra arka fren ile 5km'ye kadar yavaşlanır. Sonra motosiklet dümdüz bir hattayken, yerde mıcır yokken ön arka beraber duruş yapılır.

    Ön fren kullanırken (biz faniler, acemiler için bunlar; eğitimini alan adam 180 ile viraj dönerken ön freni yokluyor, biliyor çünkü kullanmasını bu mereti.

    -motor düz bir hatta olacak.
    -yolda yanal eğimler, saçma sapan çukurlar olmayacak.
    -yolda mıcır, kaygan zemin olmayacak.
    - Tekrar söylüyorum, gidonda açı minimum olacak, mümkünse dümdüz.

    Ehliyet kursları da biliyor motoru ön frenin durdurduğunu. Ama her gün yatıp kalkan motora masraf etmekten, kursiyeri hastaneye götürmekten sıkıldıkları için kullanmayın diyorlar. Zaten baktığın zaman parkurda ön frene gerek olan bir yer de yok ani fren yaptığımız nokta hariç,orası da dümdüz. Trafikte zaten maksimum 40 ile takip mesafesi koruyarak gidiyoruz, motor freni bile yeter durmaya.

    Yokuş aşağı inmenin ana noktası motor freni, birinci vitese tak. 30kmh'i geçmez zaten en baba motor bile yokuş aşağı birinci viteste ufak ufak arka freni yoklarsan
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    Motor 1. Viteste olsun
    Debriyaja önunuze aniden bisey durursa basın. Yoksa basmayin.
    Motor freniyle indiginiz icin hiziniz 25 30km falan olur. Onu da arka freni yavas yavas kullanarak dusurun.
    ÖN FREN ILLA KULLANILACAKSA MOTOR DIK KONUMDA VE DREKSIYON CEVRILMEMIS OLMALI. Vee en onemlisi.
    Altin elbiseli adam fren. Bunu yutuptan aç izle. Hayati oneme sahip bir video.
    Motosiklette fren hicbiseye benzemez çok farklidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:08 ----------

    https://youtu.be/hfxfimvDxfc

  13. #13
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    merhaba,

    Bahsettiğiniz yollardan yeni geçen birisi olarak belirtmek isterim ki kursların herhangi bir eğitim verdiği falan yok. Ön arka fren muhabbeti bizim kursta da vardı( kurs hocası eğitmen belgesini 1 hafta önce almış tabi bunu sınavdan 2 gün önce söylemişti :d )

    Benden daha tecrübeli büyüklerim ve küçüklerimin tavsiyeleri olacaktır elbet fakat benim uyguladığım ve tavsiyem tamamen motor freni ile inmek, elbette motor bağırarak inecektir ama bunda motorda sorun yaratan bir sorun yok. Gaz ile inerek fren yapmak zorunda kalmaktansa minimum hızla inmek en doğrusudur. Fren konusunda birçok kişi tavsiye vermiş tekrar tekrar yinelemenin gereksiz olduğunu düşünüyorum. Umarım kazasız belasız ehliyetinize sahip olursunuz. Elbette trafiğe çıkmadan önce boş zamanlarınızda yokuşlar için hem iniş hem çıkış olarak deneyimleyin. Zira motosiklet kursunda yokuşta kalkış gibi bir eğitim yok. Kurs sahasında yokuş olduğunu düşündüğüm bir yer bulup yokuşta kalkış yapmayı deniyordum. Etraftaki sınav gözetmenleri gelip yardımcı olmuşlardı şöyle yap böyle yap diye.

    Kısacası kurs size sadece belge veriyor öğrenip öğrenmemek size kalmış
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı erdem. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba herkese,

    Bugün ilk motosiklet dersimi aldım, A ehliyetine yazılmıştım fakat deneyimim olmadığı için ilk gün 150cc ile başladım. Yaklaşık 2 saat parkur içerisinde döndükten sonra, iyice debriyaja ve viteslere alıştıktan sonra trafiğe çıktık. Her şey çok güzel gerektiği yerde hızlanıp gerektiği yerde yavaşlayabildim fakat sıkıntı yaşadığım tek bir nokta oldu; yokuş aşağı iniş. Yokuş bayağı dik bir yokuş, benim de ilk hatam şurada ortaya çıktı, motor freninde motor çok ses çıkardığı için endişelenip debriyaja asıldım bu sefer yokuş aşağı iyice hızlanmaya başladım. Arka freni yokladığımda motosikletin arkası iyice atmaya yan vermeye başladı. Zaten kurs motosikleti olduğu için lastikler kabak durumda yolu çok tutmuyor, ben her frene bastığımda (4 kez) motorun arkası attı. ABS olmadığı için ön freni kullanma demişti hoca ama artık baktım iyice hızımı almışım gidiyorum duracak gibi değilim, ön arka kombine fren yaptım çok hafif bir şekilde ve yokuş sonundaki viraja girebilecek kadar hızımı düşürdüm.

    Şimdi tecrübeli abilerime kardeşlerime asıl sorum şu olacak, ben yokuştan inerken önümde benden yavaş bir araç olsaydı veya yokuşun ortasından bir yerden bir araç, bir insan yola atlasaydı %100 kaza geçirmiş olacaktım. Toplam eğitim sürem 4 gün olacak, kalan 3 gün 700cc mt-07 ile eğitim alacağım. Benim tek çekindiğim nokta bu dik yokuş, burayı en rahat şekilde nasıl inebilirim ne yapmam gerekiyor. Maksimum ne kadar süratte olmam gerekiyor acil durumlarda hızlı ve güvenli tepki verebilmek için. Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.

    Yokuşun görsellerini ekliyorum.

    https://www.hizliresim.com/r2p1mqs

    https://www.hizliresim.com/q0ijze6

    https://www.hizliresim.com/j8rvibv

    Edit: Güzergahı göstermek için kurs hocası arabayla önden gidiyordu o yüzden görmedi, indiğimizde de hocam böyle böyle bir durum yaşadım diye belirttim sadece debriyaja basma dedi o kadar.
    Orası dik yokuş değil. Zorlanma nedeniniz tecrübe ve eğitim eksikliğiniz, eğitiminizdeki hatalar.

    Motosikleti uygun vitese alın, motor frenini arka frenle destekleyin, gerektiği kadar ama yumuşak tepkilerle ön fren kullanın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:21 ----------

    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...On frenle ilgili dikkat etmen gerekenler var ... 30 km altinda kullanmamak gibi...
    Bunu kim öğretiyor bilmiyorum ama açık söyleyeyim bol bol küfür ettim burada. Her hızda ön fren kullanabilirsiniz, aksini gerektiren durumlar haricinde (yolda buzlanma, kumlu zeminde viraj, mıcırda viraj v.b) ön fren her zaman kullanılır.
    ufoz ve Thracian bunu beğendiler.
    ...

  15. #15
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Kursta ön freni sıkmayı yasaklayanı gördüm geçen hafta. Ama bir yerde haklı hiç bilmeyen birisine parkurda ön frenle, pratik yaptırırken alayı düştü. Ama Allah'ı var adam bunu belirtti, Motoru ön fren durdurur, ama siz burada düşük hızla devamlı manevra yapacağınız için düşersiniz sıkmayın dedi. "Bazen bizlerde dinlemiyor olabilir miyiz?"

  16. #16

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Tahminimce motosiklete yeni başlayan biri olduğunuz için ön freni kullanmamanızı söylemişlerdir. Kısmende haklı sayılabilirler. Panik freni konusunda en tecrübelilerimiz bile teorik bilgileri uygulamayı unutabiliyor.

    Altın Elbiseli Adam'ın bu ve şu videoları size bir miktar yardımcı olabilir.

    Tekeriniz düz bassın.

  17. #17
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orası dik yokuş değil. Zorlanma nedeniniz tecrübe ve eğitim eksikliğiniz, eğitiminizdeki hatalar.

    Motosikleti uygun vitese alın, motor frenini arka frenle destekleyin, gerektiği kadar ama yumuşak tepkilerle ön fren kullanın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:21 ----------



    Bunu kim öğretiyor bilmiyorum ama açık söyleyeyim bol bol küfür ettim burada. Her hızda ön fren kullanabilirsiniz, aksini gerektiren durumlar haricinde (yolda buzlanma, kumlu zeminde viraj, mıcırda viraj v.b) ön fren her zaman kullanılır.
    Acemi birisi 30 km altinda ön fren kullanirsa kut diye duser motosiklet dursun diye birden sıkar maneti tekeri kitler ve düşer. 30 km dememin sebebi bu .

    Ve önüne birşey çıkarsa debriyaja degil frene bas .onune bisey ciktiginda debriyaja basarsan motosiklet daha da hızlanır.

  18. #18
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Merhaba; şimdiden hayırlı olsun. Birkaç noktayı açıklığa kavuşturmakta fayda var.
    Fren tutuşunu etkileyen faktörler; asfalt ve lastiğin kalitesi ki bu ikisi topluca lastikle yer arasındaki sürtünme kuvvetini oluşturur, ön ve arka tekarlerker üzerine binen yük ve motosiklete etkiyen yanal kuvvetlerdir. Şimdi tektek ele alalım.

    1- asfalt ve lastik kalitesi malum. Ne kadar iyi asfalt o kadar iyi tutuş. Ne kadar iyi lastik; o kadar iyi tutuş. Bu arada lastik havalarının doğru basınçta olması önemli. Bu değişkenlerden lastik kısmı elimizdeyken; asfalt kısmı elimizde değil malesef.

    2- En önemli husus bu. 1. maddedeki faktörler yanında lastik ve yol arasındaki sürtünme kuvvetini önemli miktarda etkileyen faktör bu. Sürtünme ne kadar çoksa tutuş da o kadar iyidir. Lastiğin yere basma kuvveti ne kadar çoksa sürtünme o kadar çoktur. Motosikletlerin ağırlık merkezi; otomobillere göre çok daha yukarıda bulunur. Bunun sonucu olarak; ön ve arka tekerlekere binen yük yüzdesi çok fazla değişkenlik gösterir. Bu motorun tipine göre de değişir (mesela skuter ve kruiserlerde arka tekerlere daha fazla yük biner). Bu değişkeni en çok etkileyen faktörler motorun ivmesi ve yolun eğimidir. Hızlandığınızda eylemsilik nedeniyle arka tekere daha fazla ağırlık transferi olur ve ön tekerdeki basma kuvveti azalır, arka tekerde artar. Sabit hızda motosiklet modeline ve motorun yük durumuna bağlı yüzde 60 arka, 40 ön gibi bir dağılım mevcuttur. Yavaşlarken ise yavaşlama oranına (ivme) bağlı olarak ön tekerin basma miktarı artarken arka tekerin azalır. Bu bilgileri bir kenara koyalım.

    Yolun eğimi dedik; ağırlık merkezinin motosiklette nispeten yüksek olması eğimin etkilerini daha da belirginleştirir. Yokuş yukarı arka; yokuş aşağı ön tekerlekte basma kuvveti artar. Yüklü bir otomobilin dik bir yokuşta kalkarken patinaja daha kolay düşmesi de ön tekerlerinde ağırlık yüzdesinin daha az olmasındandır. Aynı mantıkla kırmızı ışıkta ve dik bir yokuşta beklerken motosiklette sadece ön freni sıkarsanız, ön tekerin basma kuvveti az olduğundan motor yavaş yavaş geriye doğru kayacaktır. Sabit hızda giden bir motorda aniden ön freni sıkarsanız ön tekere basan güç nispeten daha az olduğundan kayıp düşme ihtimaliniz yüksektir (abs yoksa). Onun içindir ki; frene başlarken gaz kapatıp frene nispeten daha az kuvvetle başlarsanız; motor yavaşladığı için ön tekere basan kuvvet artacak ve arttıkça da daha fazla fren yapabilme imkanı doğuracaktır. Bunun içindir ki limon sıkma tekniği ile önce az ancak gittikçe artan oranda ön fren sıkılır. Aynı şekilde yavaşlamanın başlarında arka teker daha iyi tutar ama ağırlık öne kaydıkça arka tekerdeki basma kuvveti azalacağından dolayı arka tekeriniz kaymaya başlar.

    3- Yanal kuvvet dediğimiz de motosikletin virajda dışarı doğru ( aslında düz) gitmek istemesinden ötürü, merkezkaç kuvveti diye adlandırdığımız ( kolay anlaşılması için) kuvvet. Hem lastiğin şeklinden hem de yanal kuvvetin artmasından dolayı; motoru ne kadar çok yatırırsanız ( virajı ne kadar hızlı dönerseniz) yanal kuvvet yüzdesi o kadar artar ancak sürtünmeyi oluşturan yani yola motoru bastıran yere dik kuvvet yüzdesi o kadar azalır. Bu nedenledir ki virajlarda fren daha risklidir ve fren öncesi motoru dik konuma almak ( yapılabiliyorsa) frenleme açısından daha güvenlidir.

    Bütün bu bilgiler ışığında sizin sorunuza gelelim. Öncelikle debriyaja basmak motorun yavaşlatıcı etkisini ortadan kaldırdığı için frenlere binen yükü arttıracaktır ve önerilmez. Yokuş aşağı küçük viteste inilir. Yokuş aşağı indiğiniz için düz yolda daha geç ya da belki hiç kaymayacak olan arka fren ve lastik daha erken kayar. (ağırlık merkezinin yokuş aşağı olmasından ve yavaşlamadan ötürü ön tekere kayması nedeniyle) Yokuş aşağı ön tekere binen yük daha çok olduğu için ön fren düz yolda olduğundan daha fazla tutar ve daha çabuk durdurur. Burada dikkat edilmesi gereken fazla frenleme yapmayıp arka tekeri yerde tutacak kadar basma kuvvetini sağlamak. Çok fren ve imve, sizin önce stoppie sonra da takla atmanıza neden olabilir.

    Genel hatlarıyla böyle. Anlaşılmayan yer olursa bildiğim kadarıyl ayardımcı olabilirim.
    Kural [ Z ], Thesinner83 ve sedattemiz bunu beğendiler.

  19. #19
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acemi birisi 30 km altinda ön fren kullanirsa kut diye duser motosiklet dursun diye birden sıkar maneti tekeri kitler ve düşer. 30 km dememin sebebi bu .

    Ve önüne birşey çıkarsa debriyaja degil frene bas .onune bisey ciktiginda debriyaja basarsan motosiklet daha da hızlanır.
    Ben motosiklet eğitmeniyim, emin olun neden bahsettiğimi biliyorum. Motosiklete hayatında ilk kez binenlere dahi ilk işim ön fren kullanımını öğretmektir. Adaya göre ön frende panik fren kullanımını ise denge ve gaz-debriyaj kullanımına lalıştıktan hemen sonra, yaklaşık 15-20km/h lik hızlarda, ABS' siz motosikletle ve ön tekeri kilitlemekten korkmayacak şekilde veririm. Anlayacağınız ön tekeri kilitlese dahi düşmez. Eğer düşerse nedeni ön tekerin kilitlenmesi değildir. Tekrar edeyim, mevzubahis hızlarda özellikle ön tekerde panik fren yaptırarak öğrettiğim aşama vardır.

    56 yaşlarında, bisiklet sürmeyi dahi bilmeyen adama aşamalı hacim ve seviye yükselterek 27 eğitim saati sonrasında MT-07 ile gerçek anlamda kullanmayı öğrenmiş olarak ilk sınavında geçirmişimdir (Vatandaş daha sınava girmeden gidip Africa Twin almıştı gıcır gıcır). Burada bilinmesini isterim ki benim kriterim asla MTSK Direksiyon Sınavları değildir. Bu yüzden aday başarı oranım (inanmamakta herkes serbest) %98' dir.

    Eğitmenin görevi hayatında ilk kez motosiklete binen o adayın ön freni nasıl kullanacağını da öğretebilmektir. Öğretemeyenler ise haliyle "aman kullanmayın" demekten ileri gidemezler. Zaten işin aslına bakarsanız eğitmen olabilmek için çok cacık bir eğitim sonrası belge almanız yetiyor. Ne var ki "belge" sizi sadece kağıt üzerinde "eğitmen" yapabiliyor. Bu mantıkla herkes "eğitmen" olabilir, ama herkes eğitemez öğretemez demekten başka birşey elimden gelmiyor.

    Acemi arkadaşlara tekrarlayayım. Bunu gözetmen ile birlikte yapmanız gerek ama işin aslı temelde "Motosiklet şase ekseni-hareket ekseni-gidon eksenini eşitleyin, motor frenini arka frenle destekleyin, gerektiği kadar ama yumuşak tepkilerle ön fren kullanın." dan ibarettir. Bu temel kısmı. İleri seviyelerde virajda ön frenle de döner, kayan motosikleti gaz verip gidonla yönlendirerek de çevirip dönebilirsiniz. Tabi ileride, malesef sizin için bu eğitmenlerle epey ileride olabilir

  20. #20
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Sınav müfredatın gerçek hayatla hiçbir ilgisi yok bende ehliyet büyüttüm bizde tek seferde park hakkı veriyorlar. Sınavda komisyon zaten bırakmak için ellerinden ne geliyorsa yaparlar. Ne kadar çok kişi kalırsa o kadar çok para demek

    Ön arka sık frenleri ani frende müfredat arkayı kilitleme diye yazıyorsa o şekilde yapacaksın sinyallere dikkat et karşıya geçen yaya olursa onlara yol ver. Kontrolsüz dönel kavşak varsa kavşak içindeki araçlara yol verilir. Yokuş inerkende korkuyorsan 1. viteste in kaçıncı vitesi kullanacağına kimse karışamaz sonuçta.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)